{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.942 visninger | Oprettet:

24V/12V {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.
Jeg står og har min Nissan Patrol 3,3 som køre med 24v.
Men jeg har et spil på som kun køre 12v så ville jeg høre ad om jeg "bare" kan tage strøm fra det ene batteri eller om jeg skal sætte en 12v generator på.

jeg har også nogle diodier i bilen som køre 12v kan jeg også tage dem fra det ene batteri gennem en srikring.

Rød, Blå eller lige meget.

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  24V/12V
  • #1   21. feb 2013 Det kan du sagtens, så længe du kun forbinder det til det ene batteri! smiley lige som på din tegning

• #2   21. feb 2013 nemlig ja - som dalsgård siger! I lastbiler fx. er det jo stortset også kun starteren der kører med 24v for at kunne slæbe motoren rundt - alt andet der kører på 12v, bliver trukket ud fra et enkelt 12v batteri. ved faktisk ikke om man skulle komme en ensretter diode på, så man ikke risikerede noget?? Måske andre ved det....

• #3   21. feb 2013 @Thomas

Det er ikke korrekt. Alt på en lastbil er 24v, dog kan der dog godt være at den har 12v strømudtag i kabinen og/eller 12v radio, men der sætter en omformer fra 24v -> 12v.

@Christian

Du kan sagtens sætte det til det ene batteri, det sker der ikke noget ved.

• #4   21. feb 2013 naaar thomas R, den må du længere ud på landet med..

men det kan du sagtens, det er meget sjældent at et batteri er 24v jeg har aldrig set et..

den får 24 volt først når de to er sluttet sammen,
    så du kan sagtens tage 12v ud fra det ene batteri.

• #5   21. feb 2013 Ok anders s - bare fordi jeg ikke er ligeså klog på det 24v som dig, er der da ingen grund til direkte at kalde mig en nar!

• #6   21. feb 2013 ok Michael.... Som jeg skrev "Måske andre ved det..." og det gjorde du så! top.

• #8   21. feb 2013 Det er også lige meget hvorfor et batteri jeg sætter det på?

• #9   21. feb 2013 Ja. Men som team-wolf siger vil du ligge en skævn belastning på det!

• #10   21. feb 2013 @Team-wolf og Bjørn

Kan jeg så sætte den lige direkte på min 12v generator?

Hvis ikke, hvor mange A tror i så sådan en ville træke? smiley

• #11   21. feb 2013 Jeg havde monteret det på det ene batteri uden at tvivle, altså hvor tit bruger du måske lige dit spil??? og så evt købe en ctek vedligeholdelseslader til at holde liv i det ene batteri som du belaster lidt mere engang i mellem. Det ingen problem..

• #13   21. feb 2013 Christian nej det vil jo heller ikke give nogen mening at gøre det sådan, for så vil du trække en ledning fra det ene batteri og ud til B+ og så fører D+ ud på dit spil?? så har du jo stadig en skræv belastning..

• #14   21. feb 2013 det tror jeg ikke den kan.. så er det et temlig stort batteri der skal til kan jeg godt se eller er det mig der er total dum på batterier og strøm ??:)

• #15   21. feb 2013 Hvor meget kan det spil trække?? nu kiggede jeg lige hurtigt på et 12v spil der kunne trække 1800kg og det havde et max ampere forbrug på 180.
    Så det er jeg slet ikke i tvivl om du godt kan montere smiley et std. bil batteri ligger ca. på 450-700A

Og de spil jeg kiggede på kunne alle enten køre 12V eller 24V, sikker på dit heller ikke kan det?? For hvis det køre på et 24V system bruger det kun ca. halvdelen i ampere forbrug

• #16   21. feb 2013 det er et spil der kan træke små 6000 kg. smiley lidt overdrivet men der fuldte med bilen..
    men var ikke monteret smiley

• #19   21. feb 2013 Ja okay det kan jeg selvfølgelig godt se nu når du siger det smiley

Men for fanden christian, kan du ikke bare smide en omformer på efter dine 24V batterier og så køre 12V ud til det spil. Burde vel kunne lade sig gøre

• #21   21. feb 2013 Det har jeg så ingen ide om.

• #22   21. feb 2013 det ved jeg ikke.. der står bare NEW15000

http://www.chinasoong.com/Electric-Winch-NEW-15000.htm

CHINA THE BEST smiley

• #24   21. feb 2013 Oki.
    Det tror jeg så jeg gøre, men har snakket med den gamle ejer og han siger det træker 380 amp ved max.:)

TAK for hjælpen

• #25   23. feb 2013 Nu vil der nok komme en masse kommentarer på det her og ved også godt det ikke lige er det emnet handler om men nu har jeg efterhånden læst så mange gange at et spil på en 4x4 er ubrugligt hvis det ikke kan trække 1,5-2 gange bilens vægt og dette er måske også sandt hvis man skal slæbe bilen op af en 100 meter lang skråning på 70 grader, eller kun vil trække i en wire men nu har jeg en kammi der har en 2,5 tons warn monteret på hans Hilux og i sidste weekend fik vi den gravet ned på gearkasse og aksler i en RIGTIG blød eng og vi smed bare en kasteblok imellem og fik den slæbt op uden problemer overhovedet, så dat kan nu godt lade sig gøre med mindre smiley

Kommentér på:
24V/12V

Annonce