Passat 3B2 '97 retter op i ryk {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en Passat 3B2 fra 97. Når jeg har kørt i et lille sving og skal rette langsomt op er det ligesom at bilen retter lidt op i "ryk". Det er ganske svagt, men det er der! Det er værst når jeg skal rette op efter et lille højresving.
Når jeg skriver lille højresving mener jeg at vejer svinger en lille smule - dvs. en 15 grader eller noget i den stil.
Har I nogle gode ideer til hvad der kan være galt!
Det skal nævnes at der er et symptom mere som jeg ikke tror er relateret. Når jeg accelererer fra et venstresving (har holdt stille) lyder der er i selve svinget en mislyd fra noget der kunne minde om et tandhjul der ikke er faldet i hak. Jeg ved godt at I sikkert vil sige at det så er mit kardanled/knokkelled som er defekt, men er det også det jeg mærker i rattet når jeg retter op? Her er der altså ingen mislyde at høre? Jeg har derfor stor tvivl om de to ting er relaterede!
Jeg ved at der i august/september 2012 ikke var slør i styrekugle i højre side da alle bærearme i højre side blev skiftet her og styrekuglen havde ingen "hak" når man bevægede den rundt.
Giv mig Jeres bedste bud... bilen er gammel (men flot af sin alder) - hvis tandstangen er defekt, så er det vel en større historie at reparere?
Hilsen
Preben
aug 2010
Følger: 53 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 427
Passat 3B2 '97 retter op i ryk