{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.502 visninger | Oprettet:

spørgsmål omkring dual mass svinghjul {{forumTopicSubject}}

vil lige hører folks menning omkring svinghjul og kobling på nye biler idag. mig bekendt heder de dual mass midt spørgsmål er ville såden et kunne få motoren til at nermest vælte i tomgang nærmest som en bil som kun går på 3 cylinder. det er en seat leon 1,9TDI fra 02 vi snakker om

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål omkring dual mass svinghjul
  • #1   27. feb 2013 Nah det tvivler jeg lidt på det kan, da det stadig er boltet fast på dit svinghjul og hvis den er helt løs i fjederbelastningen vil den sige klonk når du kobler til ellers vil du slet ikke kunne sætte igang, da den bare vil dreje rundt.. men ligefrem få den til at vælte så det lyder som om den mangle en cylinder, ka den ikke mig bekendt smiley men at det er et lorte svinghjul er noget helt andet

• #2   27. feb 2013 det sjove er bare vis jeg hæver omdrejninger fra 900 til 1000 så går den helt normal men vibrer en del, og vis den står og vælter i tomgang og jeg så træder koblings pedalen ned nogen gange så går den pludselig helt rolig træder jeg så igen nogen gange så vælter den igen det lyder faktisk lidt som før når et udrykkerleje var gået men bare uden raslen

• #3   27. feb 2013 Den kan selvfølgelig godt lade sig gøre, hvis den sidder og dingler når den køre uden "træk" på... hvad hvis du køre og slipper gassen?

• #4   27. feb 2013 det der kan sagtens være svinghjulet smiley
    jeg har haft en caddy der gik ild i pga et dårligt sving hjul..
    men som Æmekaniker siger burde den sige lyde når du starter den og sådan !

• #5   27. feb 2013 så sys jeg ikke såden der er noget at mærke den har en vibrasionslyd mellem 1100 og 2000 omdrejninger når man kører. når man starter bilen ved koldt motor vælter den voldsomt og vibrer meget fra og omkring motor rummet men når bilen er drift varm kan man godt få den til at stå rolig i tomgang men kan som sagt få den til at vælte ved at kører koblingspedalen op og ned nogen gange men kan også få den rolig igen ved at gøre det samme med pedalen

• #6   27. feb 2013 sys ikke der er rasel lyde der inde fra men den vælter så voldsomt og vibrer så voldsomt at strammer hjul ved generator hopper helt..

• #7   27. feb 2013 Et svinghjul er ligeglad med om motoren er kold eller varm, så tror ikke det er det, men jeg vil ikke skrive under på det, når man ikke har set bilen smiley

• #8   27. feb 2013 hvis det er svinghjulet vil den larme ved start, og andre gange vil den larme ved f.eks gearskifte ved 2000 omdr og op efter.. du har før skrevet om det vælten i tomgang med den motor og dyserne er renoveret, men ville starte med og få trykprøvet dem og se hvordan de forstøver, da det er dem der nærmest styre forbrændingen, hvis en er lidt utæt og drypper lidt i tomgang vil den tænde dårlig på den cylinder..

• #9   27. feb 2013 tror du nu at det er ligeglad om det er kold eller varm. det vil vel udvide sig når det bliver varmt en annelse. HØGH de dyser er 100% iorden det er tjekket. det jeg ikke forstår er at motoren er urolig og kan blive rolig igen ved at trykke den koblingspedal ned og op nogen gange. vis det havde været en dyse ville den da forsætte med at gå af røv til og så ville den garanteret også starte af helved til og den springer bare igang uanset kold eller varm.. vagcom skriver ingen fejl tandrem passer pumpen er justeret dieselfilter plus ventil er nyt

• #10   27. feb 2013 Ved du hvordan det svinghjul virker?

http://www.youtube.com/watch?v=DbvP5EvpUbA

der er ikke noget med udvidelse

• #11   27. feb 2013 ja jeg har nok set en del at de film. men min tanke var jo om det kunne være så slidt at det er ude af balance

• #12   27. feb 2013 holder stadig på det det er en dårlig forbrænding på en cylinder.. når du skriver det er så voldsom som det er.. optag evt. en video og smid den herind, så vi kan se hvor slemt det er....

• #13   28. feb 2013 jeg har idag kunne konstatere at kobling/svinghjul er defekt det bliver skiftet i morgen og så må vi se om det hjælper på problemet

• #14   28. feb 2013 Det vil da helt sikkert hjælpe at skifte det hvis du siger det er defekt.. Hvis svinghjulet er dårligt kan det også gå ind og påvirke dyse korrektionen da det bliver målt på krumtappen,hvis det da er en pumpe dyse motor og ikke en rotorpumpe.

• #15   28. feb 2013 det er nemlig en pumpe dyse så det håber jeg sku det gør men det er en dyr omgang desværre..

• #16   1. mar 2013 Det hjalp med en ny kobling og svinghjul motor vælter ikke mere på Daniel du fik nok ret i din teori.nu mangler jeg bare at finde problemet på at den vibration som bilen har mellem 1000 og 2000 omdrejninger det er ret voldsomt som om motoren går direkte på koros men kan ikke rigtig finde ud af hvor det kommer fra i og omkring motoren

• #17   1. mar 2013 Måske motor ophæng? Kan du læse parameter ud med tester, og er det kun mellem1000 og 2000 omdr, ikke ved gas under tomgang eller fuld gas ved kørsel?

• #18   1. mar 2013 det er lort de svinghjul men den kan sagtens være skyld i det da de faktisk kan vipererer så meget at motoren tror den fejl tænder (tændings banker)

• #19   2. mar 2013 jo den gør det også når jeg holder stille og gear gas men kan satme ik hører hvor det kommer fra

Kommentér på:
spørgsmål omkring dual mass svinghjul

Annonce