{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.851 visninger | Oprettet:

Kristian M
Kristian M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Tør for olie - vil ikke starte? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vores bil ville ikke starte her til morgen og efter nærmere eftersyn opdagede jeg at den var tør for olie på trods af at alarmlyset ikke har været tændt eller vi hvertfald ikke havde set det. (der var en lille plet på spidsen af måleren). Min kone siger at første gang hun forsøgte at starte sagde den lidt (altså forsøgte at starte), men efterfølgende sagde den kun en kliklyd.
Da jeg havde fyldt olie på, kom der stadig kun en kliklyd når jeg forsøgte at tænde.
Er motoren død?
Nogen der kan hjælpe?
Det er forreste en Toyota Starlet (kan ikke lige huske årgangen)

På forhånd tak for svar...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tør for olie - vil ikke starte?
  • #1   5. mar 2013 Har i forsøgt at se om den vil starte ved hjælp af startkabler? Det kunne jo måske hvis i er heldige bare være batteriet, hvis altså i ikke har tjekket det først?

• Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    mar 2013

#2   5. mar 2013 Tror jeg desværre ikke. Det blev tjekket for under et år sidden og der er hvertfald strøm i radio og lygter mm...

• #3   5. mar 2013 Hvor meget olie har du hældt på? Du skriver der var en lille plet på pinden, så det er vel ca 1.5l eller sådan noget.. Hvis det er korrekt har det ikke noget med den ikke vil starte at gøre. Tyder mere på en starter, prøv evt. At slå lidt på den mens der er en der prøver at starte.

• #4   5. mar 2013 Batteriet kan godt være død alligvel smiley

• #5   5. mar 2013 Olien er ikk årsagen, mål batteriet og tjek starter

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   5. mar 2013 Et batteri kan dø fra ene dag til den anden, så få tjekket dit batteri.. Lys og radio kræver ik ret meget strøm for at virke, men det gør starteren.
    Så batteri skal tjekkes, hvis det er fint, så slå et par gange på starteren, de kan også sætte sig fra ene gang til den næste

• #7   5. mar 2013 Det er enten starter eller batteri og fordi der er lys på, betyder ikke at der er strøm nok til at kunne starte, men prøv at sætte kabler på og slå lidt på starteren, så kommer den sikkert.
    Mvh VD

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #8   5. mar 2013 Når det bare klikker er det som regel mangel på strøm. Vend tilbage når du har prøvet med startkabler.
    Jeg er helt sikker på din motor ikke har taget skade. Jeg havde engang en fiesta og fra olien forsvandt fra pinden til den tændte lampen gik der altså lang tid.

Men hvis vi skal finde på noget positivt så lærer du formentlig at kigge olie noget oftere?

• #9   5. mar 2013 det må være starteren eller batteriet men prøv at skifte batteriet eller du kan os skubbe den igang. det er bare ekstremt sjældent at en denso toyota starter giver op så prøv at starte med at skifte batteriet smiley

• Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    mar 2013

#10   5. mar 2013 Ok. Prøver vi. Er med på at der ikke er ret meget af pinden der skal være fyldt olie op til, men det var kun en lille bitte plet forneden af pinden, og bliver faktisk lidt i tvivl om om det kun var da jeg hev den op første gang, eller om den også gjorde det anden gang, da jeg havde tøret den af.
    Hvis den var helt flad for olie, er motoren så død?

• #11   5. mar 2013 se om du kan dreje motoren i frigear med hånden eller et stykke værktøj eller skubbe den lidt i 2 gear så er du sikker på den ikke har sat sig (motoren)

• #12   5. mar 2013 hvis der er en plet på oliepinden så er motoren ihvertfald slet ikke stået af hehe smiley den kan os sagtens køre med 1 liter eller 2 mindre end det der er på den før olielampen begynder at lyse smiley men ville da være en god ide at fylde den op til max:)

• #13   5. mar 2013 Jeg vil lige tilføje til det her, at lyser din olielampe i bilen, så er den først død.
    Din olie lampe er på INGEN måde en indikator for hvornår du skal fylde olie på din bil.

Din olielampe er en olieTRYKS måler som fortæller dig hvornår den mangler olietryk, og det er næsten en dødsdom for din motor- da der så ingen olie cirkulerer rundt, når den lampe tænder.

• #14   5. mar 2013 prøv og løb den iigang evt..?

• #15   5. mar 2013 Arnesen har helt ret. Er der bare den mindste smule olie på pinden, vil der være rigeligt til at holde smøretryk, MED MINDRE at man har kørt stærkt og olien er blevet overophedet.

Når man så stopper motoren med brandvarm olie, kan den sagtens sætte sig fast.

Men mon ikke bare den mangler spænding på batteriet?

• #16   5. mar 2013 Det kan os være den ene spole inde i starten som er død.
    Og så hedder det ny starter

• Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    mar 2013

#17   5. mar 2013 Mht. om man skal have et nyt batteri. Hvilken slags sakl man så ha? Er der én mia. forskellige størrelser eller hvordan er det?

• #18   5. mar 2013 højde brede og længde.. smiley og A

• #19   5. mar 2013 bare køb et ordentligt batteri f.eks varta da de holder bedre end f.eks harald nyborg batterier smiley

• #20   5. mar 2013 Tag det nu fra en ende af. Prøv tricket med at slå på starteren imens en anden drejer nøglen. Det er gratis... smiley Hvis det ikke virker, så prøv at sætte startkabler på. Hvis det ikke virker, så er din starter færdig...Hvis det virker, så mangler du strøm. Næste spørgsmål er så om det er batteriet eller generatoren, der er skyld i at du ikke har noget strøm, og der kan du måle om den lader eller ikke lader.

Og ja, det er forholdsvis vigtigt at du vælger et batteri med den mængde Ampere som bilproducenten foreskriver.

• #21   5. mar 2013 og så kan du jo måle det eller evt. få forhandleren til at finde det rigtige hvis han slår din bil op smiley men ellers så husk hvad vej polerne vender

Kommentér på:
Tør for olie - vil ikke starte?

Annonce