{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.122 visninger | Oprettet:

Passat DSG problem {{forumTopicSubject}}

Har en Passat 2,0 TDI med DSG fra 07.
Bilen har gået 124t km, og gearkassen er serviceret som den skal med olie ved 60t og 120t km.

Den kører perfekt når bilen er kold, og ingen af nedestående fejl forekommer.
Når så bilen er varm, kan den finde på at "rykke" ved igangsætning, og skiftet til 2. gear er lidt hårdt.
Hvis man så triller ganske langsomt i 2. gear og giver gas, kan den finde på at hoppe lidt. Det virker som om den kobler til og fra igen, for derefter at koble til.
Desuden syndes jeg den rykker ret hårdt når bilen holder stille og "D" vælges
Der er slet ingen problemer ved højere hastigheder, og den skifter ellers fint og blødt.

Er der nogen der har en ide til hvad det kan være?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passat DSG problem
  • #1   7. mar 2013 det er næsten dagligt man læser og hører om den rådne gearkasse.er den bare så ringe som det lader til.undskyld off topic

  • #2   7. mar 2013 Ind på et vw værksted der kan sætte en tester på den. Så kan de hurtig se om der er fejl på den, eller det bare er en lille opdatering der skal til smiley

  • #3   7. mar 2013 Jeg ville også enten som J£$P£R J£N$£N siger at det er dit svinghjul der driller, eller også at gearkasse styreenheden skal opdateres smiley

  • #4   22. mar 2013 Jeg siger nogen helt andet end J£$P£R J£N$£N og Andreas R.

    1. Det er kommet lidt slitage på din kobling så gearkassen skal bare nulstilles or du skal har lavet en ny grundstilling.

    2. Din Mechatronic enhed er på ved ude, men den kan sagtens køre med dette problem i LAAAAAAAAAANG tid for den går i stykke.

    Prøv og få færdig en med en VCDS kabel og har din gearkasse grundstillet. Se om dette hjælper.

    Hvis din svinghjul er på vej ude så skal du nok kunne høre den når bilen står i tomgang , den begynder og radsle.
    Du kan selv teste om din svinghjul er ok eller ej :
    Pil af luft filter kassen.
    Tag en 17 top nøgle og skrue af din starter. (2 skrue. 1 i toppen af starteren, 1 i bunden og så er den ude).
    Tag en lommelygte og en storre flad skruetrækker og kigg igennem hulet der hvor starteren var ind på gearkassen.
    Prøv og flyt svinghjulet med den flade skruetrækker og se hvor mange tænder den bevæger sig.
    En ok svinghjul skal bevæge ikke mere end 1-2 tænder når den er kold og lidt mere når den er varmt. Fjederne i den kan giver sig lidt.

    Evt. se denne video : http://www.youtube.com/watch?v=PoxK1bgJI0Y



Kommentér på:
Passat DSG problem

Annonce