{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

55mm sænkning på originale dæmpere {{forumTopicSubject}}

Ved godt man siger det er bedst med afkortede dæmpere, men min gamle golf var sænket 60-40 på originale dæmpere uden problemer og fjederen sad stramt i skålen. Spørgsmålet er så om jeg uden problemer kan køre med 55-40 på min passat 3BG ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  55mm sænkning på originale dæmpere
  • #1   11. mar 2013 køb en gevind til den det bliver bedre

• #2   11. mar 2013 Det er en familiebil og kæresten kører mest i den. Så en gevind i den prisklasse bliver alt for hård når der er børn i bilen. Og vil ikke ofre 6000 på en hårdhedsjusterbar. Det er hvertfald min erfaring med billige gevind. .

• #3   11. mar 2013 Jeg forstår ikke at folk bliver ved med at slå det emne op. Brug nu hovedet..

JA du kan godt køre med originale dæmpere
    Er det godt?
    Nej det er det ikke.
    Hvorfor?
    Fordi du risikerer at lave flatouts og så kører du galt.
    Er du sikker?
    JA og visse støddæmpere har faktisk et virkeområde forstået sådan at du jo flytter virkeområdet 55mm på støddæmperen. Nogle dæmpere bla.a Monroe går i stykker af det.

Hvis man vil sænke sin bil, så brug pengene på at få det gjort ordentligt. At sænke uden at købe nye dæmpere.... i min bog kan du lige så godt bare skære en vinding af alle 4 fjedre...samme resultat.

• #4   12. mar 2013 Slap dog af Ruben. . Jeg spurgte jo nok ikke hvis jeg vidste alt det du skrev. . Men jeg hører en mekaniker ad, da jeg ikke stoler på så flabede folk på bg. .

• #5   12. mar 2013 Du skriver det jo for fanden selv i dit indlæg. Du ved godt man siger at over 40mm skal dæmpere være kortere men bla bla bla i en golf 2..

Hvad er det så du er i tvivl om og hvad er det du søger svar på ?

Du kan ikke få sænkningsfjedre med mere end 40mm sænk hvorpå tüv godkendelsen nævner originale støddæmpere, så den kan ikke synes med det... Og selvom synsmanden ikke så det på din golf 2 er det stadig ulovligt..

• #6   12. mar 2013 Du må også undskylde den vrede tone, men jeg syntes bare at BG er propfyldt af folk der prøver at springe over hvor gærdet er lavest. Det skal gøres ordentligt, eller også skal det slet ikke gøres...

• #7   16. mar 2013 Jeg springer ikke over hvor gærdet er lavest, for ved godt at de siger man skal have dæmpere med, men kunne det lade sig gøre uden at det betød noget for delene, hvilket jeg ikke har forstand på og derfor spørger jeg ! smiley

Kommentér på:
55mm sænkning på originale dæmpere

Annonce