{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Klikkelyd bag radio w203 {{forumTopicSubject}}

Jeg kan forstå at det har noget med varme app at gøre når min bil klikker bag radioen. Men er det selve det som lukker op og ned for det varme vand til varmelæmet? Min c270 cdi fra 01 kilikkede da jeg købte den for et halvt års tid siden men holdt op igen efter et par måneder. Problemet er jeg ikke har noget varme i kabinen. Kan de 2 ting have noget med hinanden at gøre? Håber snart at finde en løsning for når det er -8 -10 grader uden for så er der intet varme overhoved


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkelyd bag radio w203
  • #1   15. mar 2013 Hej
    Jeg havde en w203 fra 2000 men automatisk klima.....der var der en lille motor, der styrede spjældet til varmen i fodrummet i førersiden, der ikke kørte korrekt - og når den forsøgte at køre, takkede den over, hvilket gav en knæk/klik lyd.
    Jeg fik det ikke lavet, men satte noget i klemme, så spældet altid stod halvt åbent.
    ......det løser ikke dig problem, men lyder som om det er i samme kategori.

    PS: på de fleste biler, kører vandet altid igennem varmeapperatet, således at selve varmelegemet altid er varmt, så reguleres luftstrømmen enten igennem eller udenom varmelegemet, alt efter ønskede lufttemperatur.....det lyder til at være det spjæld der styrer denne luftstrøm der ikke kan dreje frit, således at du kun kan få kold luft.
    ....hvis du er heldig, kan det være et blad eller en kvist der sidder og spærrer.....men det kan være svært at komme ind til det, måske du kan være heldig at komme til at afmontere selve blæsermotoren under/bag handskerummet.....det lykkedes på min BMW, der fik en hylelyd i blæseren pga et blad....
    Held og lykke....


  • #2   15. mar 2013 Okay kan du beskrive hvor den motor sider for så kan jeg da prøve at skille det ad og kigge om spjældet kan bevæge sig.

  • #3   15. mar 2013 Nej, jeg ved desværre ikke hvor den sidder på W203.....du er nødt til at google....og se om du kan finde noget.
    På BMW'en sad blæsermotoren i fodrummet bag handskerummet, altså under instrumentbrædtet......


  • #4   15. mar 2013 Du må da vide hvor den sider når du selv har sat noget i klemme?

  • #5   15. mar 2013 Den motor jeg havde brug for at sætte noget i klemme ved, den sidder i fodrummet under instrumentbordet, men i førersiden.
    Jeg afmonterede en plade under rattet, der sidder med 3-4 skruer, og kunne så mærke det spjæld der drillede, op igennem den kanal luften ti fodrummet skal komme ud igennem....jeg fik sat noget fast op igennem den kanal, og havde derfor ikke selve motoren afmonteret.

    MEN, jeg havde jo varme i bilen, blot kunne jeg ikke regulere luftstrømmen til venstre fodrum + havde den ærgelige klik-lyd.....du skriver at du slet ingen varme har, derfor antager jeg at det er et andet spjæld du har problemer med......i din bil må det være et større spjæld, der bestemmer om luften skal være varm eller kold....og jeg tænker at det må sidde i nærheden af den store blæsermotor....derfor foreslår jeg at forsøge at finde den blæsermotor, og se om den kan afmonteres, for at få adgang til spjældet af den vej......og jeg ved ikke hvor blæsermotoren sidder på W203 smiley


Kommentér på:
Klikkelyd bag radio w203

Annonce