{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo Problemer 1.6 HDI
  • #1   16. mar 2013 Prøv evt. At tjek dine flammeskiver. Der er dem der holder dine dyser tætte. Jeg går ud fra at turboen er skiftet, og motoren er renset efter alle foreskrifterne. Men flammeskiver kan være grunden til at din turbo fejler.

• #2   16. mar 2013 det er desværre et problem med de motor:( men har læst noget med at man kan skifte bundkaret, til en anden type og der med vil undgå at der kommer olie slam op til turboen,

• #3   16. mar 2013 Sådan kan der se ud, i et af de huller dine dyser sidder i.

profilbillede
  • #4   16. mar 2013 Sådan ser et rent dysehul ud.

profilbillede
  • #5   16. mar 2013 ja jeg fik den skiftet på værksted men det kostede jo 15 kilo det er altså en pæn slat og rive ud af budgettet

• #6   16. mar 2013 Grunden til den er fød er vel fordi ham der skiftede turbo 1 gang ikke ved hvorfor den er gået og ikke har lavet den defekthed først

Dyserne skal være tætte og olie filter skift for hvert 20000 km max har før set den motor køre 400000 på samme turbo men den var også vedligeholdt på aut værksted for servicere den efter forskrefterne

• #7   16. mar 2013 henrik. hvad har det med turbo'en og gøre dyserne har jo ingen kontakt med motoren olie

rasmus bliv der skiftet banjo bolte til turbo'en dengang den blev skiftet? hvis ikke ligger prolemet sikekrt der den nederste banjo bolt der er skruet på blokken inde bag ved katelysator/partikel filteret der sidder et filter i den og er det stoppet så kommer der ingen olie til turbo'en også står den af

• #8   16. mar 2013 men vil da gerne vide hvilken forbindelse dyserne har for så kan man da kun blive klogere på problemet

• #9   16. mar 2013 Christian M
    Tror nu nok at hvis du kendte motorens opbygning vil du vide præcis hvad det har med hinanden at gøre. Et lille tip kunne være at kigge på det billede af den rene dysebrønd. Der ligger en lille sort pakdåse. Og hvad tror du der er på den anden side?

• #10   16. mar 2013 hvor længe siden er det den blev skiftet?? for du har jo 2 års reklamationsret hvis det var et værksted der skiftet den..

• #11   16. mar 2013 Når dysen bliver utæt pisser al soden direkte ind i motor olien igennem den pakdåse også dør turboen og i værste tilfælde motoren

• #12   16. mar 2013 jegtrode egenligt bare det var et styr til dysen på dem jeg har skiftet flamme skiver på men ja er det en pak dåse så kommer problemet jo helt af sig selv det samme problem som toyotas d4d motor døjer med

• #13   16. mar 2013 Ja stortset samme som toyotas. Bortset fra her er det nemmere at spotte problemet. Da de ikke sidder inde bag ventildækslet. Jeg har dog kun set at toyotas flammeskiver smelter. Hvilket jeg ikke mener er problemet ved psa. De bliver bare utætte. Formentlig pga. Dyserne rasler løs

• #14   16. mar 2013 Lars D. Skal oliesien fjernes helt? Og så lade motoren kære uden oliesi?

• #15   16. mar 2013 ja det er rigtigt jeg har været i en toyota som tabe olie trykket det kostedete et revet stempel på en cylinder men der var flamme skiven utæt, bund karet kan osse ligges i pressoren og så kan forhøjningen presses ned og så skal olie sien skiftet også skifter manbanjo bolte og evt olie tilgangs rør til turbo men nederste banjo bolt til turbo der sidder et filter det skal pilles ud så det ikke stopper til

• #16   16. mar 2013 Olie sien i bundkaret skal da ikke fjernes det er sku nok det dummeste jeg har hørt

• #17   16. mar 2013 nej olie si'en skal bare skiftes eller renses altså den nede i bundkaret

• #18   16. mar 2013 Sjovt som folk ved så meget herinde. Det, fejlen egentlig skyldes er at bundkar, hvor bundproppen er sådan placeret at alt olien ikke kan rende ud. Derfor ligger der skidt i bunden af det sidste olie, fordi det ikke bliver tappet af ved olie skift.
    Når man så har skiftet olie et par gange ligger der meget skidt, og det skidt ryger med olien rundt når bilen er igang. Skidtet sætter sig i en lille "si" som sidder i turboen, lige inden selve torpedoen. når det filter bliver stoppet op med alt det skidt, bliver torpedoen ikke smurt og den går i stykker.
    Det er derfor dine turboer går i stykker. Det er en fejl på PSA biler i 1.6 og 2.0 varianterne. 1.4 har ikke den type bundkar. Fejlen kan udbedres ved et nyt bundkar fra FTZ eller ved at fjerne den si, men så ryger skidtet jo bare ind i selve torpedoen.

• #19   16. mar 2013 Ved ikke hvad du har hørt..... Men vælger at tro på hvad FTZ foreskriver frem for hvad du tror/har hørt

• #20   16. mar 2013 Mange 1,4 har samme bundkar bla. Peugeot 206

• #21   16. mar 2013 At afmontere oliesien lyder godt nok som en meget dum ide! Og hvad med oliesien i vakumpumpen? Det bliver også fyldt med spåner.
    - Problemet vil ikke blive afhjulpet med at pille oliesien ud af banjo bolten eller bundkarret, så vil alle spånerne jo blive hevet med rundt i motoren og ødelægge lejer osv.

Men det er rigtigt som Henrik C skriver mht. flammeskiver, da dyserne rasler sig løse. Jeg er i lære hos Citroën og som en del af bilens service (1,6 HDI motore) spænder vi dyserne efter og tømmer bundkarret helt med en olie suger. Det skulle gerne forebygge problemet smiley

• #22   16. mar 2013 Lars D.
    Min viden kommer fra et FTZ møde vores virksomhed var med til. smiley
    Min 206 1.4 HDI havde ikke det bundkar, så jeg tvivler på at mange 1.4 HDI har dem. Det har ikke noget med flammeskiverne at gøre, at turboen ryger.

• #23   16. mar 2013 Brünning: Du er tydeligvis den klogeste og den med mest viden, flere 1,4 HDI'er kører med samme type bundkar som 1,6'eren smiley

• #24   16. mar 2013 Brünning. Hey trick spørgsmål. Hvor kommer al den sod fra? Hvorfor er den olie så forurenet?

• #25   16. mar 2013 Jeps, men flere kører også med en anden type. Min havde ikke det nævnte bundkar, og jeg har set flere magen til, men også set mange med det bundkar, som er noget møj. Jeg ved så ikke om det er årgangsbestemt eller hvordan, for den jeg lavede service på, som havde samme bundkar var samme årgang som min egen, nemlig 2003.

• #26   16. mar 2013 Brünning: Kan så fortælle dig at både den nye og den gamle Citroën C3 1,4 HDI kører med samme bundkar som 1,6'erne. Men samtidig vil jeg ikke udelukke at der måske kan være nogle tidligere modeller med en andet bundkar smiley

• #27   16. mar 2013 Alle 1,4 og 1,6 køre med samme bundkar det er samme reservedele nummer og nej det er ikke bundkaret skyld som ftz kæfter løs om olien danner kun sod pga utætte dyser eller fordi den er nedbrudt pga overkørte km

Folk der tror et ftz bundkar er en evigheds løsning bliver sku kloger et forkert udformet bundkar er ikke skyld i olien kokser til og de 0,2 liter der kan ligge i det orginale har intet og sige kun når olien er kokset og de ikke ryger med ud ved olie skift og selv om man så sætte det ftz bundkar på så al olien ryger med ud hvem siger så al soden som ligger i hele motoren ryger med ud

• #28   16. mar 2013 Det er kun expert 1,6 hdi der har andet bundkar

• Frank L
    Frank L Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #29   4. jun Kan man udskifte banjobolt og si uden at afmontere partikkelfilter på c3 hdi 1,6

• #30   4. jun jaeeh, du skal nok helst ha' øverste del af varmeskjoldet af. der er ikke så meget plads , men det er muligt.

Og tjek lige om dine dyser sidder fast, mine var faktisk lidt løse !

Kommentér på:
Turbo Problemer 1.6 HDI

Annonce