13.280 visninger
|
Oprettet:
Turbo Problemer 1.6 HDI {{forumTopicSubject}}
Hej er jeg virkelig den eneste som har fået smadret sin turbo 2 gange med 30000 km mellemrum den gik lige igen idag på min 407 PIS
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 17
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Dyserne skal være tætte og olie filter skift for hvert 20000 km max har før set den motor køre 400000 på samme turbo men den var også vedligeholdt på aut værksted for servicere den efter forskrefterne
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
rasmus bliv der skiftet banjo bolte til turbo'en dengang den blev skiftet? hvis ikke ligger prolemet sikekrt der den nederste banjo bolt der er skruet på blokken inde bag ved katelysator/partikel filteret der sidder et filter i den og er det stoppet så kommer der ingen olie til turbo'en også står den af
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Tror nu nok at hvis du kendte motorens opbygning vil du vide præcis hvad det har med hinanden at gøre. Et lille tip kunne være at kigge på det billede af den rene dysebrønd. Der ligger en lille sort pakdåse. Og hvad tror du der er på den anden side?
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Emner: 36 Svar: 155
Når man så har skiftet olie et par gange ligger der meget skidt, og det skidt ryger med olien rundt når bilen er igang. Skidtet sætter sig i en lille "si" som sidder i turboen, lige inden selve torpedoen. når det filter bliver stoppet op med alt det skidt, bliver torpedoen ikke smurt og den går i stykker.
Det er derfor dine turboer går i stykker. Det er en fejl på PSA biler i 1.6 og 2.0 varianterne. 1.4 har ikke den type bundkar. Fejlen kan udbedres ved et nyt bundkar fra FTZ eller ved at fjerne den si, men så ryger skidtet jo bare ind i selve torpedoen.
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 142
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 142
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 71
- Problemet vil ikke blive afhjulpet med at pille oliesien ud af banjo bolten eller bundkarret, så vil alle spånerne jo blive hevet med rundt i motoren og ødelægge lejer osv.
Men det er rigtigt som Henrik C skriver mht. flammeskiver, da dyserne rasler sig løse. Jeg er i lære hos Citroën og som en del af bilens service (1,6 HDI motore) spænder vi dyserne efter og tømmer bundkarret helt med en olie suger. Det skulle gerne forebygge problemet
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Emner: 36 Svar: 155
Min viden kommer fra et FTZ møde vores virksomhed var med til.
Min 206 1.4 HDI havde ikke det bundkar, så jeg tvivler på at mange 1.4 HDI har dem. Det har ikke noget med flammeskiverne at gøre, at turboen ryger.
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 71
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Emner: 36 Svar: 155
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 71
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Folk der tror et ftz bundkar er en evigheds løsning bliver sku kloger et forkert udformet bundkar er ikke skyld i olien kokser til og de 0,2 liter der kan ligge i det orginale har intet og sige kun når olien er kokset og de ikke ryger med ud ved olie skift og selv om man så sætte det ftz bundkar på så al olien ryger med ud hvem siger så al soden som ligger i hele motoren ryger med ud
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
jan 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 176
Og tjek lige om dine dyser sidder fast, mine var faktisk lidt løse !
Turbo Problemer 1.6 HDI