{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

307 SW 2.0 HDi pludselig olietab efter olieskift :-( Nogle råd? {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Står i den forfærdelige situration, min dejlige peugeot 307 SW 2.0 HDI 136 HK har smidt alt olien.

Det undrer mig meget.

Jeg skiftede olie på den for over en uge siden. Den har intet spildt før idag smiley

Olielampen lyste pludselig, og jeg holdt selfølgelig ind til siden med det samme og slukkede motoren. Der ser jeg til min skræk, alt er smattet ind i motorolie, samt der flyder en ordentlig oliepøl ud under bilen smiley

Jeg konkluderer derfor jeg må have gjort noget forkert under olieskiftet, men håber selvfølgelig på det kan være noget andet.


Jeg kørte motoren varm, og tømte den for gammel olie. Jeg skruede med besvær dækslet til oliefiltret af, og tog det gamle ud og skiftede filtret, og pakningen på låget. Det fik en sjat olie rundt om pakningen, og blev skruet på igen med nogle raske ryk.

Kobberpakningen ved bundproppen blev også skiftet, og derefter hældte jeg 5.25 liter olie på bilen, og den kørte som en drøm.


Det ser umiddelbart ikke ud som det kommer fra bundproppen af, men nærmere mellem oliedækslet og oliefiltret et sted. Men det er svært at side efter alt er pladret ind.


Jeg kontrollerede oliepinden, og der er slet intet tilbage på bilen mere. Så jeg kan ikke se hvordan ALT olien på bilen skal være løbet ud af oliefiltret, hvis det nu ikke har været helt spændt, siden det sidder højere end bundkarret.




Er der nogle der har prøvet noget lignende? Nogle der har et par gode råd til hvad jeg skal kigge efter? Det går mig forfærdeligt på det muligvis er mig der har gjort noget forkert.



På forhånd tusind tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  307 SW 2.0 HDi pludselig olietab efter olieskift :-( Nogle råd?
Kommentér på:
307 SW 2.0 HDi pludselig olietab efter olieskift :-( Nogle råd?

Annonce