{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Rune N
Rune N
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218

Grande Punto -> varme bremser... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har skiftet skiver og klodser på min svorgers Grande Punto. Da jeg så skulle testdrive den lavede jeg nogle hårde opbremsninger, og opdagede så at bremserne blev så varme at de begyndte at ryge.

Lod bilen stå natten over og kørte en tur stille og roligt. Så begynder de ikke at ryge - men hjulboltene bliver så varme at jeg ikke kan røre ved dem.

Jeg har haft bremserne skilt ad igen og syntes alt ser ud til at være rigtigt samlet. Hvis jeg løfter et af hjulene og drejer løber det fint. Hvis jeg så får en til at bremse så tager de fint ved - og løber igen fint når bremsen slippes.

Kan det passe de skal blive så varme eller er der noget galt?

Help please.

Rune.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grande Punto -> varme bremser...
  • #1   31. mar 2013 Nej de skal da meget gerne ikke blive så varme, der må være noget der hænger på? tror ikke et defekt hjulleje vil kunne varme så meget heller, så må næsten være bremserne..

• #2   31. mar 2013 De skal blive varme... At du ikke kan holde ved dem er jo kun 60grader ca....

Ved hårdt brug bliver de jo rødglødende...

Så et bar gode opbremsninger er jo nemt 3-400 grader på selve skiven...

• #3   31. mar 2013 Så må jeg tolke det forkert... "Lod bilen stå natten over og kørte en tur stille og roligt. Så begynder de ikke at ryge - men hjulboltene bliver så varme at jeg ikke kan røre ved dem." og sådan husker jeg nu aldrig bremserne blev varme hvis jeg kørte en lille tur, dog ikke roligt for også efter spændene hjulene lidt efter..?

Det kommer jo self. an på hvordan man bor jo, for hvis man skal bremse fra 80 også ind i indkørslen, så har de jo noget mere varme end en km ned af bette landvej.

Det kan vel være noget fedt osv der var kommet på skiven der lige skulle brændes af?

• #4   31. mar 2013 Dette er set ofte før;
    Bremseskiver er leveret olierede fra fabrikken, hvis dette ikke afrenses grundigt nok, vil dette begynde at koge v. en bestemt temperatur smiley og derved ryge.
    (eks. på ventilerede skiver, kan der ligge olie "inden" i skiven.)
    Så no worries smiley

• #5   31. mar 2013 Det er ventilerede skriver - og jeg har afrenset dem på fladerne i cellulosefortynder før jeg monterede. Så der er ingen fedt på fladerne. Men ok hvis der er olie inde i skiven så kan det jo være det.

Jeg kørte en tur i min egen bil (Audi A3) her i formiddag - og lavede et par kraftige opbremsninger og prøve at mærke på hjulboltene. Det var da lune men slet ikke så varme som de bliver på Puntoen.

Det undrer mig bare at hjulboltene bliver så varme - hvis det kun var skiverne, så var jeg mindre bekymret.

• #6   31. mar 2013 Troede sgu ikke man lavede nogle "Hårde opbremsninger" med nye skiver og klodser...

• #7   31. mar 2013 Hvorfor ikke? De skal vel også kunne bremse når de er nye?

• #8   31. mar 2013 så bliver de skæve,,, de skal lige rulle 600-800km inden de for tæsk,,

• #9   31. mar 2013 Hmm... mon det er det der er mit problem? Skal bilen bare have lov at køre 500 km og så er det problem der ikke længere?

• #10   1. apr 2013 De skal lige hærde først

Kommentér på:
Grande Punto -> varme bremser...

Annonce