{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Vectra c 1,9cdti Motor hugger {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er lykkelig ejer af en vectra c fra 07 1,9 diesel med 150hk. Er vildt glad for bilen men jeg har et problem.
Ved kørsel på flad landevej med ca 90km i timen i 6 gear(1900omdr.)
Når der så kommer lidt stigning på vejen og man så holder trykket på speederen så begynder den så at hugge.
Få gange har jeg oplevet at den når jeg kommer hjem og parkerer bilen i tomgang så lyder det som om den kun går på 3 cylindre.....

Senest oplevede jeg i sidste uge at holde i et lyskryds og opdagede i sidespejlet at bilen røg lys røg(formentligt Hvidt) meget kraftigt i tomgang. Og det forsatte da jeg satte igang. Jeg kørte derefter forsigtigt hjem.
Bilen er nu blevet testet med en bosch tester der fortæller at brændstofs trykket på cylinder 1var for lavt... Det siges, det så enten er dysen på cylinder 1 eller brænstofspumpen der er i stykker.pumpen skulle så ikke lave nok tryk til at forstøve brændstoffet og derfor bliver dieselen ikke forbrændt og kommer derfor ud som røg....?????
Den har kun røget den ene gang!

Er der nogen der kan hjælpe mig i denne situation inden jeg får købt nogle forkerte stumper.... Dyse og pumpe er jo ikke ligefrem billige til den!

På forhånd tak.

Jimmy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Professionelt rengøring til lille toilet 300 kr.
  • Samle 2 skabe 500 kr.
  • Skal have sat to loftlampe op i 1.200 kr.
  • Rep. af MIELE WWD 660 med f138 1.000 kr.
  • Loftlampe 600 kr.
  • Udskiftning og kondensisolering af udsugningsrør 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vectra c 1,9cdti Motor hugger
  • #1   2. apr 2013 Kunne en elektrolyse rensning af dyser ikke være en hjælp..er ikke helt inde i om det kan bruges på diesel..

• #2   2. apr 2013 hvis ikke der kommer nok tryk fra pumpen, så mener jeg ikke at den burde køre på nogen af cylindrene da den jo ikke har tryk nok til at åbne en dyse og jeg mener pumpen giver tryk ud til alle dyserne..
    Jeg tror på det er din dyse, men du kan jo tage alle sammen op også få dem testet på et bosch værksted, koster ca. 300 pr. stk.

• #3   5. apr 2013 De kloge siger et dyserne er serie forbundet, og hvis pumpen så starter med gi til nummer 4, derefter 3, derefter 2 og til sidst mangler der så nok tryk til dyse nr1 og det skulle så være derfor at det godt ku være pumpen..... Jeg ved ikke en dyt om den slags!!!! smiley

• #4   5. apr 2013 Er der nogen der ved hvilken rækkefølge pumpen føder dyserne i.?

Kommentér på:
Vectra c 1,9cdti Motor hugger

Annonce