Går på 3 cylinder {{forumTopicSubject}}
Hey bg.
Min bror har en hyundai elantra 1,6 16V fra 97, som pludselig er begyndt at gå på 3 cylindere.
Når jeg tager tændrørs hætten af cylinder 2 ændres motorgangen ikke, så problemet er på cylinder 2. men sætter jeg tændrøret mod stel på blokken gnister det fint. Tændrørene er 6 måneder gamle, og har ikke kørt mere end 7000km. Men ville der kunne være en fejl på tændingssystemet alligevel (tænket på kabler og spole) når jeg kan se at tændrøret gnister fint.
Er der nogle det er Tædingsnørder? Jeg er godt klar over det kan skyldes en toppakning også men jeg kan ikke se der kommer bobler i ekspantionsbeholderen og vil os lyde mærkeligt for det kom bare lige pludselig under kørsel. håber i kan hjælpe mig. Men er selv rimelig sikker på fejlen er i tændings systemet, men kunne jo være nogle havde oplevet det samme med den type motor
Go weekend
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 45 Svar: 180
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 45 Svar: 180
jul 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 5 Emner: 11 Svar: 51
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 45 Svar: 180
cylinder 2 har 11bar
cylinder 3 har 13bar
cylinder 4 har 12bar
så cylinder 2 og 4 svinger lidt men skulle det vare nok til den går så dårligt?:)
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.859
hvis stempelringe/oliering er i stykker, vil den NOGLE GANGE når den bliver belastet, og den får "fed" benzin blanding, fx når den korrigerer for at man måske liiige kom til at trække på koblingen(så motoren stiger i omdr og falder igen med det samme).. så skyller den cylindervæggene for olie, og så kan kompressionen falde til langt under det halve, hvis den er helt gal..
Går på 3 cylinder