{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

opel 4-5 trins gearkasse {{forumTopicSubject}}

Har en Opel Kadett fra 88, det en 1,3s med en 4 trins gearkasse.
Vil godt have et 5 gear, da jeg har lavprofil 13 tommer på, og gearingen er en anelse lav.
ka jeg bare tage gearkasse fra f.eks en 1,6? Og hvilken gearkasse kode ska den så have isåfald?

Har også hørt at 5gearet en en "tilbygning" på den 4 trins? Er det bare lig og smide på fra en hugger af eller er der noget man skal være opmærksom på der?

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opel 4-5 trins gearkasse
  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #2   7. apr 2013 den gearkasse du skal ha fat i hedder F13.5 også bruges... Den du har i nu, hedder højst sandsynligt "bare" F13. Du kan til nøds også bruge en F16CR gearkasse

• #3   7. apr 2013 Okay tak for hjælpen smiley

• #4   9. apr 2013 Den kører med F10 fra fabrikken. F13 kan godt bruges, men er bygget til en større kobling, så der vil være et lille hul ind i koblingsklokken på bagsiden af blokken ved siden af starteren.

F10 fås som 5 gears, ligesom F13 gør. Der er umiddelbart ingen forskel på de to typer, udover huset og så hævder nogle at lejerne er stærkere i en F13'er. Vær opmærksom på at Opel engang midt i 90'erne, besluttede sig for at de tjente for lidt på at skifte koblinger. Derfor kan F13'ere af nyere årgang, mangle dækslet man skifter kobling igennem, hvilket betyder gearkassen skal helt af for at lave den operation i fremtiden, hvor den originalt kunne blive siddende på en Kadett E.

Personligt har jeg bygget en F13'er fra en Corsa B årgang 1996 i min. Det er en WR gearkasse med 3,94 gearing i diffet. Det giver en smule højere gearing, end den originale 4 trins 4,18'er: ca.100 km/t ved 3.500 rpm mod 110 km/t ved 3.500 rpm - og jeg vil ikke anbefale man vælger højere gearing på en 13S'er. For det tror jeg motoren vil have svært ved at trække op af bakker, uden at skifte til 4.

Du kan kigge her for yderligere info om gearing, ellers kan du bare skrive. Jeg har som sagt, været det hele igennem: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

Kommentér på:
opel 4-5 trins gearkasse

Annonce