{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.470 visninger | Oprettet:

Citroën C1 fejltænding {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med en C1 der lyste i motorlampen og kørte på 2 cylindre. P0301 fejltænding blev udlæst, og tændspolen på cylinder 1 blev udskiftet. Fejlen blev slettet og motoren kørte fint. Efter en prøvetur på 10 min. kørte den dårligt igen og samme fejl var lagt på cylinder 1.
Nogen der ved hvad der går galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroën C1 fejltænding
  • TomP
    TomP Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 47
    #1   10. apr 2013 Prøvet med nyt tændrør?

  • #2   10. apr 2013 Hmm nu når den kører dårlig mangler signalet til dysen på cylinder 1. Er det dårlig stel et sted der driller mig?

  • #3   10. apr 2013 Byt rundt på tændspolerne, Altså fra 1 til 2.
    Hjælper det ikke, så gør det samme ved dyserne.
    Flytter problemet sig, har du fundet fejlen.


  • #4   10. apr 2013 Men hvorfor flytter fejlen sig fra tændspolen til dysen? Er der nogen der har haft problemer med uoriginale tændspoler?

  • #5   10. apr 2013 aldrig monter uoriginale stumper, sårn er den gyldne regl bare

  • #6   10. apr 2013 Næ ikke problemer,,, men har haft samme problemer med en c5 hvor der også blev skiftet tændspole... og føler, men problemet kom igen og igen.. denne kunne tikke lidt i ventilerne når den begyndte at køre dårligt igen.

    Den kom også med tændingsfejl og anti polution fail,, men det viste sig at det var et tændrør der havde løsnet sig i keramikken, så når vi havde dem ude var der ikke noget at se, men når den nye tændspole kom i kunne man se næste gang den lavede fejlen at den var blevet sort ved cylinder 1, og ventil klikken var når keramikken i røret gik løs.
    Ejeren ville IKKE tage tændrør op, og jeg opgav ham, men hver gang vi satte tændspolen ned igen, så trykkede vi åbenbart keramikken ned igen...

    Hvis han ikke havde taget tændspolen og rørene op igen, havde vi ikke fundet fejlen...

    Det skal lige tilføjes at rørene var af mærket bosch, og han fik dem skiftet ca. en måned tidligere,,, , og da de var nye og tændspolen var ny, mente han ikke at det kunne være tændrør eller lign...
    Jeg blev kun opmærksom på det da den nye spole var bllevet sort ved cyl 1....

    Men håber du fider fejlen,, du har jo kun lambdaen til at fortælle computeren at den ikke tænder ordentligt.. når du nu har skiftet spolen...


  • #7   10. apr 2013 Bonde...

    Den gyldne regel.....???

    Hvordan kan FTZ, Mekonomen, t hansen, refako, howdy, au2parts og alle de andre overleve hvis det er en gylden regel....???

    Selv mærkeværksteder kan handle der ind imellem..... smiley


  • #8   10. apr 2013 Det er fordi den lukker for dyse signalet, lige så snart der er tændingsfejl for ikke at få benzin ned i kat.

  • #9   10. apr 2013 Jep den lukkede dysen pga tændingsfejl, og jep uoriginale dele er nogen gange noget lort! Løsningen var at bytte den uoriginale tændspole med en original! Så kørte skidtet ordentlig igen! Den uoriginale tændspole var fra FTZ.

  • #10   10. apr 2013 Nemlig smiley
    så buggi boy, der har du dit svar


  • #11   10. apr 2013 Bonde

    På hvad.....?

    Kan da se at du både søger og sælger bla. uoriginale dele.. og hvorledes bygger du din erfaring på dette... at kun originale dele dur...?

    Jeg mangler stadig svar på hvorfor dem der sælger uriginale dele kan overleve hvis alt det de sælger ikke dur...?



  • #12   11. apr 2013 Det kan jo godt være det bare var en produktions fejl i mit tilfælde, men jeg tar ikke chancen igen med sådan en tændspole til C1 lige foreløbig. Hovedreglen i firmaet er bla at lambda sonder bla. til Toyota skal købes originalt pga dårlige erfaringer med uoriginale.

  • #13   11. apr 2013 Sårn har vi det også ude ved citroen

  • #14   14. okt 2019 Ved godt det her opslag er gammelt, men fandt du ud af fejlen? For min C1 gør nøjagtigt det samme lige nu, køre kun på 2 cylinder og det ikke tændspolen for den virker fint hvis man bytter om på 1 og 2, ??

  • #15   14. okt 2019 Hvis du læser det hele, så skiftede han "vist" tændspole.

    Skrev han i #9


  • #16   14. okt 2019 Ja okay det ikke fejlen ved mig så, smiley

  • Jørn J
    Jørn J Tilmeldt:
    nov 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   3. nov 2020 Jeg har en C1, 1,2 årg. 2017 der har kørt 35000 har skiftet 3 stk tændrør og spoler da begge ting var fuldstændig sorte, og så går går den ujævn, når man tænder air-con. Er der nogen der har været udsat for det samme?

Kommentér på:
Citroën C1 fejltænding

Annonce