Toppakning - Bloktætner ?! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Peugeot 405 1.8 benzin årgang 1995, der har kørt 238.000 km. Den har gennem længere tid haft et stort forbrug af kølervæske, ca. en halv liter pr. 100 km. Der var i begyndelsen ikke olie i kølevæsken, og der var heller ikke været hvid røg på noget tidspunkt.
Heller ikke på jorden er der vand efter stillestand eller pakering.
Derfor er jeg i tvivl om, hvorvidt det kunne være toppakningen, som ifølge mekaniker er en dyr sag med tilhørende planslibning af topstykke m.m.
Nu er forbruget at kølevæske imidlertid stigende, og der er olie i kølevandet, men stadig uden at der er noget at mærke på trækkraften og stadig uden hvid eller sort røg, når jeg kører.
Den drypper heller ikke.
Kan en bloktætner være løsningen?
Kan en bloktætner skade mere end den gavner?
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 1.445
jul 2005
Følger: 158 Følgere: 152 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 649
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 236
- Bilen har kostet 6000 for 1 år siden og den er lige blevet nysynet denne uge.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 236
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Tatning/Tatning-af-motorblok-36637/
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 1.304
Toppakning - Bloktætner ?!