AGU hukker/trækker ujævnt {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har nu et års tid døjet med at min helt standard AGU motor laver små nøk/hakker lidt fra omkring 2000rpm til 3000-4000rpm. Det føles som om det opstår når turbo'en får fuld ladetryk.
Der er ingen fejlkoder, og motoren sætter ikke ud eller skyder. Den trækker simpelthen bare ikke jævnt.
Jeg har her en liste over ting som er skiftet og tjekket:
Tændspoler - OK
Tændingsmodul - OK
Tændrør NYE
Ladetryksventil N75 - NY
Recirkuleringsventil - NY
Luftmassemåler - NY
Turbo - NY
Udstødningsmanifold - NY
Turbo og manifold var revnet, så jeg troede egentlig at det var der problemet lå, men det har ingen forskel gjort at få det skiftet faktisk.
Jeg er efterhånden på bar bund, og ved snart ikke hvor jeg skal lede længere. Så hvad vil i foreslå? Jeg har selv tænkt på at få lavet en tryktest af hele ladetrykssystemet for at se om der evt. skulle være nogle utætheder, men har i andre forslag?
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 62 Biler: 8 Emner: 86 Svar: 808
når det så er sagt så tror jeg godt du kan regne med problemet ligger i din knast og krumtapsensor det er stort set det eneste som kan give den slags problemer uden fejlkoder.
Baseret på at du selvfølgelig ikke har nogen utætte vacumslanger eller andet.
Mvh Rasmus
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Nu har jeg bare aldrig brugt sådan noget før, og må indrømme at jeg har lidt svært ved at tro at sådan noget kan hjælpe på mit problem, men det kan da være jeg skulle prøve det alligevel.
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Er i dag nået frem til at det er N75 ventilen.
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Men min N75 har jeg skiftet, så det kan ikke være den.
Og tændrørene er også blevet skiftet.
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 62 Biler: 8 Emner: 86 Svar: 808
Men men men jeg tror altså meget mere på dine knast eller krumtapsensore. prøv denm billigste først man skifter normalt parvis men du kan starte med den letteste/billigste.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Jeg har tjekket vakumslangen fra N75 ventilen og ned til actuatoren. Den så ikke ud til at fejle noget.
Rasmus
Okay, men kan det virkelig passe at den ikke vil lave nogle fejlkoder på de sensore?
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 62 Biler: 8 Emner: 86 Svar: 808
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Nicolaj J, hvad tænker du på?
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Okay, det skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg ejer ikke en tester desværre.
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Ja det vil jeg også gerne vide.
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Det kan være noget så simpelt som ånderøret der er stoppet til (ret typisk fejl på 1,8T maskinerne).
Ud over det er der både knastføleren og krumtapsføleren der kan drille. Og sidst men ikke mindst en vandtemperaturføler kan gøre den får alt for meget sovs så den ikke vil trække helt som den skal.
Det er lidt synd du ikke kan lave en live test. Kunne godt tænke mig at have set dit lambdatal også når laver det nummer.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Nej, problemet er STADIG ikke løst
Jeg har ovenikøbet haft den på værksted, hvor en mekaniker som havde været ved VW i 10år havde kigget på den, men stadig uden at finde fejlen. Det er nr. 2 mekaniker som ikke har kunnet finde fejlen på den
Ånderøret... Altså den der går ind i højre side af ventildækselet, når man kigger ned i motorrummet?
Ja jeg er næsten klar over at det kan være en føler den er galt med, men den laver ingen fejlkoder, så følerne skal måles ud, for at se hvilken det er galt med. Det kunne mekanikeren den var ved sidst, bare ikke gøre ordentligt, for han havde kun et amperemeter, hvor han burde bruge et stetoskop som han selv sagde.
Vi har kørt en tur i den med testeren på, uden held også.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Jeg er ikke sikker på min tester kan logge data på din AGU for den havde problemer på min originale motorstyring. Men måske er der nogen der kan med VCDS (hvis du hopper på vagcars og kigger om der er nogen i nærheden af dig)
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Kan den ses på billedet her? Om ikke andet, så der hvor den løber i indsugningsmanifolden ihvertfald.
http://i997.photobucket.com/albums/af94/fneville/boostgaugerouting.jpg
Med hensyn til tester, så har jeg jo kørt en tur med mekanikeren, imens vi havde en computer sat til. Det kan vel have været det der VCDS?
Det er simpelthen nærmest et håbløst problem jeg har synes jeg. Det virker total uløseligt
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Der er allerede blevet skiftet 2 små vakumslanger som sad på undersiden af indsugningsmanifolden, de var nemlig revnet. Men det gav ingen forskel overhovedet.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 517 Biler: 4 Emner: 264 Svar: 967
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Nope. Den har nu gået 182.000km og gør det stadig.
AGU hukker/trækker ujævnt