{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.446 visninger | Oprettet:

AGU hukker/trækker ujævnt {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har nu et års tid døjet med at min helt standard AGU motor laver små nøk/hakker lidt fra omkring 2000rpm til 3000-4000rpm. Det føles som om det opstår når turbo'en får fuld ladetryk.
Der er ingen fejlkoder, og motoren sætter ikke ud eller skyder. Den trækker simpelthen bare ikke jævnt.

Jeg har her en liste over ting som er skiftet og tjekket:

Tændspoler - OK
Tændingsmodul - OK
Tændrør NYE
Ladetryksventil N75 - NY
Recirkuleringsventil - NY
Luftmassemåler - NY
Turbo - NY
Udstødningsmanifold - NY

Turbo og manifold var revnet, så jeg troede egentlig at det var der problemet lå, men det har ingen forskel gjort at få det skiftet faktisk.

Jeg er efterhånden på bar bund, og ved snart ikke hvor jeg skal lede længere. Så hvad vil i foreslå? Jeg har selv tænkt på at få lavet en tryktest af hele ladetrykssystemet for at se om der evt. skulle være nogle utætheder, men har i andre forslag?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AGU hukker/trækker ujævnt
  • #1   17. apr 2013 Ja tjek for utætheder ved indsugningsslangen! smiley Ofte et kendt problem! smiley

  • #2   17. apr 2013 hej Kasper har du forsøgt dig med noget så simpelt som indsugningrens. jeg har best resultater med forch og især veidec.
    når det så er sagt så tror jeg godt du kan regne med problemet ligger i din knast og krumtapsensor det er stort set det eneste som kan give den slags problemer uden fejlkoder.
    Baseret på at du selvfølgelig ikke har nogen utætte vacumslanger eller andet.

    Mvh Rasmus


  • #3   17. apr 2013 Lekagetest???

  • #4   17. apr 2013 Jeg har ikke prøvet med indsugningsrens, men den tanke har også strejfet mig. Evt. en omgang gasspjæld og dyse rens?
    Nu har jeg bare aldrig brugt sådan noget før, og må indrømme at jeg har lidt svært ved at tro at sådan noget kan hjælpe på mit problem, men det kan da være jeg skulle prøve det alligevel.



  • #5   17. apr 2013 Samme problem.
    Er i dag nået frem til at det er N75 ventilen.


  • #6   17. apr 2013 Har en kammerat der har stået med akurrat samme problem. Det var elektrode afstanden på tændrørene der var for stor

  • #7   17. apr 2013 Puha, der er godt nok mange muligheder smiley

    Men min N75 har jeg skiftet, så det kan ikke være den.
    Og tændrørene er også blevet skiftet.


  • #8   17. apr 2013 hvad med varkum slangerne fra N75 til turbo ? ledninger fra N75 til motor

  • #9   17. apr 2013 hej Kasper det er nemt og det virker men ikke på alt det kan fjerne sodaflejringer på dit gasspjæld etc og det var egentligt det samme man gjorde før i tiden med danskvand i karburatoren.

    Men men men jeg tror altså meget mere på dine knast eller krumtapsensore. prøv denm billigste først man skifter normalt parvis men du kan starte med den letteste/billigste.


  • #10   17. apr 2013 Casper M

    Jeg har tjekket vakumslangen fra N75 ventilen og ned til actuatoren. Den så ikke ud til at fejle noget.

    Rasmus

    Okay, men kan det virkelig passe at den ikke vil lave nogle fejlkoder på de sensore?


  • #11   17. apr 2013 ja det kan det godt for den vil bare "tro" den går færre omdrejninger. de fleste nyere biler kan dog sagtens se at der er fejl på men det er altså noget jeg tit ser. specielt hvis man også oplever motoren stoppe helt en gang imellem på eks motorvej

  • #12   17. apr 2013 For resten har du målt ledninger til n75??

  • #13   18. apr 2013 Okay..

    Nicolaj J, hvad tænker du på?


  • #14   18. apr 2013 N75 for signal fra styrboks ?? Får den korrekt signal!! De har det med at knække ca 30-40 nede! Altså væk fra stikket...

  • #15   18. apr 2013 Nicolaj J

    Okay, det skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg ejer ikke en tester desværre.


  • #16   18. apr 2013 Du kan bruge et alm multimeter!!

  • #17   18. apr 2013 hvordan gør man det med multimeter ?

  • #18   18. apr 2013 Tyskeren

    Ja det vil jeg også gerne vide.


  • #19   18. apr 2013 Måler volt , ohm AMP .

  • #20   3. jun 2013 Fik du løst det her Kasper?

    Det kan være noget så simpelt som ånderøret der er stoppet til (ret typisk fejl på 1,8T maskinerne).

    Ud over det er der både knastføleren og krumtapsføleren der kan drille. Og sidst men ikke mindst en vandtemperaturføler kan gøre den får alt for meget sovs så den ikke vil trække helt som den skal.

    Det er lidt synd du ikke kan lave en live test. Kunne godt tænke mig at have set dit lambdatal også når laver det nummer.


  • #21   4. jun 2013 Jubidition

    Nej, problemet er STADIG ikke løst smiley
    Jeg har ovenikøbet haft den på værksted, hvor en mekaniker som havde været ved VW i 10år havde kigget på den, men stadig uden at finde fejlen. Det er nr. 2 mekaniker som ikke har kunnet finde fejlen på den smiley

    Ånderøret... Altså den der går ind i højre side af ventildækselet, når man kigger ned i motorrummet?

    Ja jeg er næsten klar over at det kan være en føler den er galt med, men den laver ingen fejlkoder, så følerne skal måles ud, for at se hvilken det er galt med. Det kunne mekanikeren den var ved sidst, bare ikke gøre ordentligt, for han havde kun et amperemeter, hvor han burde bruge et stetoskop som han selv sagde.

    Vi har kørt en tur i den med testeren på, uden held også.


  • #22   4. jun 2013 Han har sludret lidt tror jeg. Det hedder et Scope og det er bestemt ikke alle følere man måler ud på den måde. Men hovedsaglig ting som potmeter, lambda med mere i den dur. Jeg tænker på ånderøret der starter nede ved din oliepind på undersiden af indsuningsmanifolden. Den løber også op i indsugningen med en lille slange.

    Jeg er ikke sikker på min tester kan logge data på din AGU for den havde problemer på min originale motorstyring. Men måske er der nogen der kan med VCDS (hvis du hopper på vagcars og kigger om der er nogen i nærheden af dig)


  • #23   4. jun 2013 Okay, den kunne jeg da prøve at tjekke for sjov skyld. Hvis jeg kan finde den.
    Kan den ses på billedet her? Om ikke andet, så der hvor den løber i indsugningsmanifolden ihvertfald.

    http://i997.photobucket.com/albums/af94/fneville/boostgaugerouting.jpg

    Med hensyn til tester, så har jeg jo kørt en tur med mekanikeren, imens vi havde en computer sat til. Det kan vel have været det der VCDS?

    Det er simpelthen nærmest et håbløst problem jeg har synes jeg. Det virker total uløseligt smiley Jeg har kørt med det i et års tid cirka.


  • #24   4. jun 2013 Slangen du skal lede efter kan du ikke rigtig se på det billede. Men den løber sammen med den slange du selv nævnte. Du skal bare følge den retur ned under indsugningen og hent il oliepinden. Hvis ikke den er stoppet er jeg sikker på den er flækket.

  • #25   4. jun 2013 Okay.. Det vil jeg prøve at tjekke imorgen. Så må vi se.
    Der er allerede blevet skiftet 2 små vakumslanger som sad på undersiden af indsugningsmanifolden, de var nemlig revnet. Men det gav ingen forskel overhovedet.


  • #26   9. dec 2014 Fandt du fejlen?

  • #27   11. dec 2014 MR. SELIM

    Nope. Den har nu gået 182.000km og gør det stadig.


Kommentér på:
AGU hukker/trækker ujævnt

Annonce