{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.885 visninger | Oprettet:

Allan F
Allan F
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31

Bilen gynger efter skift til sommerdæk {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet til sommerdæk. Valgte at sætte de tidligere baghjul foran og omvendt for at udligne dækslidet. Har spændt alle bolte med momentnøgle. Et af gevindene på det ene baghjul/nav er ødelagt så en enkelt bolt ikke kan spændes helt.
Kan det være forklaringen på at bilen ligger underligt på vejen nu og gynger ind i mellem fra side til side, eller kan det være en sporing der skal til? Eller noget tredje?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilen gynger efter skift til sommerdæk
  • #1   21. apr 2013 Lufttryk ?

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#2   21. apr 2013 Håber det bare er det der er galt, selvom det lyder meget sært.

• #4   21. apr 2013 ah mon ikke det er fordi du har sat sommer hjul på nu ved jeg ikke hvilke dækog fælge der er kommet på men mange gange kanman altså godt mærke en forskel hvis man går fra et dæk med en høj profil til et med en lav profil så kan bilen føltes mere levende og en anden ting tjek dæk trykket om det er som det skal være

• #5   21. apr 2013 nu har du vel vendt dem rigtigt - jeg tænker på rotationen... og - har du sikret dig at evt. centreringsringe er kommet med på?

• #6   21. apr 2013 Min erfaring:

Jeg havde engang en polo g40 med super smalle vinterdæk 165mm var de, og det hele kørte fint, så blev det forår og jeg monterede mine sommerhjul med 205mm brede dæk og pludselig så sejlede hele bilen, den var helt umulig. Jeg skiftede så tilbage til vinterdækkene og så var problemet væk, nå tænkte vi, på med sommerhjulene igen, og her anden gang tjekkede vi lige bærearms bøsningerne foran og her var en af dem lidt slidte, så den skiftede vi og på med sommerhjulene og derefter var der intet.

Så jeg tror at med brede dæk så bliver bilen mere følsom over for små defekter i undervognen

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#7   21. apr 2013 Tak for svarene. De vender rigtigt, dæktrykket er korrekt. Dog er sommerdækkene rigtigt nok bredere og fælgene større end på vinterdækkene. Så måske jeg bare skal leve med det de måneder som forhjulene har tilbage at leve i, og så skifte dem.

• #8   21. apr 2013 Arr jeg ville da undersøge det lidt nærmere, det tager da lidt af køreglæden hvis den ikke køre 100% som ønsket smiley

• #9   21. apr 2013 Jeg har også lige skiftet fra vinter til sommerhjul. Fuldstændig samme symptomer som dig, men jeg valgte så at få den sporet, og det har løst problemet. Alle 4 hjul stod forkert.

Derudover er det rigtigt, at hvis man har nogle undervognskomponenter, som er ved at være trætte, vil det blive langt mere tydeligt med bredere hjul.

• #10   29. apr 2013 havde samme problem på min bil, og giver jesper Jessen ret, det hjalp! det blev som før.

Kommentér på:
Bilen gynger efter skift til sommerdæk

Annonce