{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

Xantia hæve/sænke {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at erhverve mig sådan en maskine...

Hvordan fungere det der hæve sænke? Har læst der er et håndtag ved gear stangen og en knap i bagagerummet.

Og er der nogen specielle indstillinger med det. Alt efter kørsel. Eller kan man bare smide den i bund?

Kom med jeres guldkorn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xantia hæve/sænke
  • #1   21. apr 2013 Jeg har også lige læst mig frem til at bremserne også går over hydraliken. Hvis det så er utæt. Dør bremserne så også?

• #2   21. apr 2013 du må max køre mener det er 10km/t ved fuld sænkning (trækakslerne står lidt sjovt) mener citron skriver det i manualen

• #3   21. apr 2013 du kan sænke en xantia med håndtag mellem sæder , den banker helt i bund og kørsel over 10kmt frarådes , lige ledes den anden vej køre den helt top ,og begge dele er HELT stiv ,ingen affjedring , bremser køre på hydaulik og ja som et alm system render det tør dur bremserne ikke. knap i bagerum er kun på c5 stc.

• #4   21. apr 2013 bremserne er et lukket system så fordi den er utæt i affjedring dør bremserne ikke før den render tom , de har bare fælles beholder.

• #5   21. apr 2013 Altså kørsel over 10kmt også når den er helt hævet?

Den skal altså stå imidten når jeg skal køre?
    Men hvad er iden ved den hæve/sænke funktionhvis man ikke kan "køre" ved justering?

• #6   21. apr 2013 Den laveste indstilling af undervognen er jeg helt sikker på er der til når der skal ryddes sne - det er den nemlig perfekt til! smiley

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
    #7   22. apr 2013 Laveste indstilling betyder egentligt bare at trykket er taget af affjedringen. Dvs. bilen kan køre, men uden affjedring men med bremser og servo. Bør kun benyttes i forbindelse med service.

Højeste indstilling benyttes primært til kontrol af niveau for LHM-olie, og ved hjulskifte. Kan også benyttes til at forcere svært fremkommeligt terræn med lav hastighed.

• #8   22. apr 2013 Hæve sænke er til når der skal laves service på bilen/undervognen.

Det har også det plus at hvis du ender i en snedrive kan du lige hæve bilen og ofte fortsætte eller selv komme fri smiley

• #9   22. apr 2013 Havde en gammel Bx'er for nogle år siden hvor jeg ødelagde de forreste støddæmpere. Alt olie løb af hydrauliksystemet og bremserne døde samtidigt. Havde desuden lige sat nye 16" ruller på og måtte skære skærmene op for, at få dem af, fordi bilen stod helt nede på jorden:)

• #10   22. apr 2013 Jeg har en stående, og det der hæve sænke fungere ved at du løfter et plastik "håndtag" og skubber enten frem eller tilbage.

Hydraulikken går også ud over bremserne og det ved jeg fordi i H. Bag er den utæt. Efter min mening er det en lorte bil.

• #11   22. apr 2013 Det er bare nemt at fixe udstødning når sådan en er hævet op i max smiley

Jeg vil sige at Xantia virker sgu bare, nok noget af det bedste bil jeg har haft, og den er super komfortabel at køre i med det hydraulik. Men lad være med at lege med det, som sagt affjedringen forsvinder i andre indstillinger end i midt.

Du kan hæve den helt op hvis du skal ud over terræn men det er i nødstilfælde.

• #12   22. apr 2013 Tak for jeres brugbare svar. smiley
    Hav en god dag

Kommentér på:
Xantia hæve/sænke

Annonce