Peugeot 106 - Motorlampe {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået mig sådan en gammel 106 fra 1992 for en uges tid siden, problemet er:
Jeg kørte var på en lille tur i går på en omkring 120 km, først kørte jeg de første ca 20 km. Hvorefter jeg lige skulle et hurtigt smut ind i Fakta. Mens jeg er derinde går bilen tomgang ( ps. Min kæreste og søster sad i bilen imens) men mens jeg er derinde begynder bilen at falde til ca 400 omdrejninger i minuttet. Derefter begynder motorlampen at lyse, min kæreste vælger så at slukke bilen.
Da jeg kommer ud igen kører vi så videre men nu er det sådan at når bilen trækker er der ingen problemer, men når man slipper gassen og den bare motorbremser så tænder lampen. Kobler man ud og lader den gå tomgang så tænder lampen også og den falder i omdrejninger, og går efter lidt tid ud hvis man ikke giver gas.
Jeg er på vej til København i dag i en anden bil og regner derfor lige med at skulle omkring Peugeot i morgen, men ville lige høre jer kloge hoveder om i eventuelt kunne have en ide om hvad der er galt?
feb 2013
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 104
Noget med at det er dem som får den til at give de rigtige omdregninger, og når de så blev varme og var slidte så kunna de godt stoppe med at fungerer optimalt.
Jeg har selv lige bestilt nogle nye så jeg har ikke afhjulpet problemet endnu men regner stærkt med det forsvinder når de er skiftet
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 6 Emner: 2 Svar: 119
feb 2011
Men du må i hvert fald rigtig gerne vende tilbage med resultatet af skiftet af de to ting
feb 2013
feb 2011
feb 2013
feb 2011
Jeg har faktisk bare kørt, og efter den er blevet brændt ren, så har der ikke været noget? Tror bare den trængte til at få kørt nogle kilometer
Peugeot 106 - Motorlampe