{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Peugeot 106 - Motorlampe {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået mig sådan en gammel 106 fra 1992 for en uges tid siden, problemet er:

Jeg kørte var på en lille tur i går på en omkring 120 km, først kørte jeg de første ca 20 km. Hvorefter jeg lige skulle et hurtigt smut ind i Fakta. Mens jeg er derinde går bilen tomgang ( ps. Min kæreste og søster sad i bilen imens) men mens jeg er derinde begynder bilen at falde til ca 400 omdrejninger i minuttet. Derefter begynder motorlampen at lyse, min kæreste vælger så at slukke bilen.
Da jeg kommer ud igen kører vi så videre men nu er det sådan at når bilen trækker er der ingen problemer, men når man slipper gassen og den bare motorbremser så tænder lampen. Kobler man ud og lader den gå tomgang så tænder lampen også og den falder i omdrejninger, og går efter lidt tid ud hvis man ikke giver gas.

Jeg er på vej til København i dag i en anden bil og regner derfor lige med at skulle omkring Peugeot i morgen, men ville lige høre jer kloge hoveder om i eventuelt kunne have en ide om hvad der er galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af nøgleboks 350 kr.
  • Stabilisering af Billy reol 520 kr.
  • Hænge Spejl op 400 kr.
  • Slibe og olierer køkkenbord det er eg 1.500 kr.
  • Installation af ovn og kogeplade. Samt afmontering af gammel ovn og kogeplade 1.250 kr.
  • Lidt have klipning da jeg skal flytte 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 106 - Motorlampe
  • #1   22. apr 2013 Altså nu har jeg en corsa b fra 99 men det du beskriver er nøjagtig det samme problem jeg har med min lige nu, og når den så kommer på værksted så lyser lampen jo ikke, men fik den til at gøre det en dag mekanikeren var med og så fik vi læst ud på den at det var krumtap og knast aksel sensoren der var defekt.
    Noget med at det er dem som får den til at give de rigtige omdregninger, og når de så blev varme og var slidte så kunna de godt stoppe med at fungerer optimalt.

Jeg har selv lige bestilt nogle nye så jeg har ikke afhjulpet problemet endnu men regner stærkt med det forsvinder når de er skiftet smiley

• #2   22. apr 2013 Det kunne godt lyde rigtigt, havde eventuelt også lambdasonden i tankerne? Hvis den laver noget bøvl ? smiley

• #3   22. apr 2013 Jacob J:
    Men du må i hvert fald rigtig gerne vende tilbage med resultatet af skiftet af de to ting smiley

• #4   22. apr 2013 Jeg skal ikke kunne svarer på om det er lambdasonden der giver problemer, det var bare hvad min mekaniker læste ud, købte dem for 700 kr. på ebay så skal jeg nok skrive hvad der sker smiley

• #5   22. apr 2013 Det lyder bare godt smiley

• #6   21. maj 2013 Så er jeg tilbage, aner ikke om du har fået det løst, men det har jeg, skiftede de to sensore og nu kører den ud at gå ud, den mister dog kraft engang i mellem som jeg er igang med at finde ud af hvorfor smiley

• #7   22. maj 2013 Det er da rart at høre den kører igen, sådan nogenlunde ;-;

Jeg har faktisk bare kørt, og efter den er blevet brændt ren, så har der ikke været noget? Tror bare den trængte til at få kørt nogle kilometer smiley

Kommentér på:
Peugeot 106 - Motorlampe

Annonce