{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.057 visninger | Oprettet:

Mercedes vito gear! {{forumTopicSubject}}

Hej derude...
Har en vito 110 TD fra 96-97...
Den kører og starter godt nok, men vil ikke tage fat i 3-4-5 gear!, den kommer ingen vejne hvis man starter i et af dem, men kører man vil den trække ok i 1, 2 og 3 gear.
Der ingen mislyde, klonk eller andet ved skift og jeg kan finde alle gear, men kan ikke skifte uden at koble ud og kobling er ikke stram og kan gå hele vejen fra top til bund.
Nå man starter og kører i 1 og 2 går det nogenlunde, men så går den op i omdr. (4000) Og falder igen (1500-2000) hvor den så gerne tager fat, men må man prøver at accelerer stiger omdr. Uden at trække og nå den så accelere går det lsngsomt!
Min mistanke er enten manglende gearolie, slidt kobling, forkert gearolie og/eller justering af geararm/kabler eller kobling??

Nogen der har prøvet dette før og ved hvad man skal gøre eller andet? Og hvis kobling skal justeres hvordan gøres dette, den er hydraulisk!..
Mvh og tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes vito gear!
  • #1   25. apr 2013 Det er koblingen der er færdig.

  • #2   25. apr 2013 det lyder som en ny kobling:-)

  • #3   25. apr 2013 Som de andre skriver lyder det som din kobling der er færdig, havde nøjagtig samme problem i min gamle BMW, og det var koblingen der var færdig, hvis du giver gas i 1 og 2, vil den sikkert også pludselig tage omdrejninger uden at du kommer fremad..

  • #4   25. apr 2013 Nej problemet er at den netop trækker godt og fint igennem gear 1 , 2 og bakgear, laver hjulspin og slipper ikke før jeg kobler ud igen!...men tror hvis man kigger på andre Mercedes forum at det måske er luft i systemet, da bremser også et lidt tunge og langsomme, det kører jo på samme lukket hydraulisk system, så vil lige prøve at få luften det hele godt og grundigt igennem, inden jeg køber en ny kobling...
    Nogen der ved fremgangsmåden, skal bremser luftes ud først og så kobling bagefter eller omvendt?..


  • #5   29. apr 2013 Så problemet løst, LUFT I SYSTEMET!...
    Så har du en hydraulisk kobling i samme system som bremser, udluft da det hele grundigt og skift samtidig bremsevædske. Det kan godt lade sig gøre ene mand på 2t, dog hurtigere og nemmere hvis man er 2.
    Så sparet jeg da en masse mønt for nu og tid på en ny kobling!!...;-)


Kommentér på:
Mercedes vito gear!

Annonce