{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.203 visninger | Oprettet:

Hvor meget bremser forhjulene en bil? {{forumTopicSubject}}

Havde en diskution med en idag, angående hvor meget forhjulene bremser?

Jeg husker det som værende meget tæt på 70 procent, hvis ikke lidt over.. Han påstod hårnakket det lå på højst 60.

Så hvis der er nogen der lige ved hvor man kunne finde nogle faktuelle eksempler, så kom frisk med dem. smiley Altså, hvis i kan linke til noget, hvor det er blevet testet på bare en bil, og regnet ud. Eller test lavet for at se hvor langt en bil bremsede kun med baghjul, og så kun med forhjul fks. smiley

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget bremser forhjulene en bil?
  • #2   6. maj 2013 70/30 mener jeg

• #3   6. maj 2013 70/30

• #4   6. maj 2013 Forhjulene bremser da ik. Ellers er de satme store smiley

• #5   6. maj 2013 Det afhænger af om der er reguleringventil til bagbremserne, for hvis det er det er procentsatsen ikke fast da det afhænger af den last man har med ombord i bilen, men tommelfingerregel siger 70/30.

• #6   6. maj 2013 Det er da kun tommelfingerregler for. Da det er forskelligt fra bil til bil ?
    Har både hørt tommelfingerregler om 60/40 og 70/30 . tror ikke i finde et endeligt svar smiley

• #7   6. maj 2013 Ellers bare gør som ham her, så er det 100/0 på forbremserne! smiley

https://www.youtube.com/watch?v=2_RW3O4yCow

• #8   6. maj 2013 Anders w. Du har fuldstændig ret. smiley men som test osv, må man antage at bilen er kørt af en person vel. Eller en for, og en bag for at vurdere det så meget som muligt, efter bilens egentlig køregenskaber. Uden ekstra regnestykker. smiley

Men ser bestemt ud til at de fleste har hørt 70/30..

• #9   6. maj 2013 Lovkravet lyder bare et de forreste bremser SKAL blokere før de bagerste. Men fordelingen lyder mest på 60-70% for og 30-40% bag.
    Så hvis han siger den HØJEST ligger på 60%, så er han forkert på den.

• #10   7. maj 2013 64,3 %

altså det er jo forskelligt fra bil til bil.. jeg kan regulere min til at bremse 80/20 eller 20/80

• #11   9. jun 2013 Mirza, 64.3 understøtter du med hvilke fakta? smiley Og det da lækkert nok, meeen måske lidt irrelavent. smiley

Fysikken og tests på dyno, viser at en bil bremser 60/40.. Men det er på en dyno, altså hvor vægten IKKE bliver skudt fremad.. Det var en diskution jeg havde med min lærer (automekaniker.) Og han påstod det var 60/40, jeg påstår så noget andet da de i sidste ende har været lærere i lang tid, og tænker boglig viden og eksamensresultater, og jeg går vildt op i motorsport og réele fysiske kræfter..

Hvis en bil bremser med 60/40, giver det i mit hovede kun mening, at den må bremse "langt" mere på vejen med fart på, da bilens vægt faktisk vil blive forskudt fremad, for ikke at tale om vindmodstand der også har lidt indflydelse. Kunne se på hans fjæs at han ville give mig ret, men ikke helt kunne det da han måske ville tabe ansigt.. Oh well.. Indtil videre har jeg os kun lært mine lærere hvad et LSD er, og hvordan det fungere. Og at der faktisk findes en "H" motor.... Suk.. smiley

• #12   10. jun 2013 mit svar var ironisk, idet at man ikke kan stille et så firkantet spørgsmål..

men dine betragtninger er korrekte, en motorcykel med kort akselafstand bremser (lad os antage) 80/20, når den begynder at bremse så løfter baghjulet sig, og den vil nu bremse 100/0

• #13   25. jun 2013 Mirza ja selfølgelig. Nu der så bare os bremseregulering at tage i betragtning. Men jeg har stadig svært ved at tro på at baghjulene kan følge så godt med. I en standard FF bil hvor vægtfordelingen groft sagt vil ligge på 60/40.. Ud over det, så som jeg skriver, vægten bliver forskudt. Så kan det godt være bremseregulering spiller ind, men den burde logisk set, kun kunne overføre ENDU mindre bremsekræft til baghjulene grundet den manglende vægt. smiley

Og forstår din pointe med motorcyklen. Meeen ser nu sjældent biler lave en stoppie. smiley

Kommentér på:
Hvor meget bremser forhjulene en bil?

Annonce