{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.860 visninger | Oprettet:

Ken P
Ken P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Instrumentbræt går periodisk ud Vectra C 1,9dcti {{forumTopicSubject}}

Hej
Opel Vectra 1,9dcti 8/2006
Jeg har et problem med med at mit intrumentbræt periodisk går ud ,dvs alt er sort inkl speedometer og omd.tæller osv. , men når jeg slukker og tænder bilen igen eller bare åbner en dør så kommer det igen?
Noger der har en forklaring på dette ?

Mvh

Ken

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Instrumentbræt går periodisk ud Vectra C 1,9dcti
  • #1   16. maj 2013 Jeg har oplevet det samme i en Opel Vivaro, der var problemet opstået i forbindelse med en Parrot installation, hvor det opstod når der var bluetooth forbindelse til en mobil, og så mobilen kommunikerede med Parrot enheden, så gik speedometer mv. ud.

Jeg går ud fra at det var fordi der blev trukket for meget strøm, så gik den simpelt hen ud, fordi der ikke var nok tilgængelig til dette.

Så første spørgsmål er nok om der er eftermonteret håndfri, eller en anden radio, som evt. tager strømmen et forkert sted fra?

• #2   16. maj 2013 Dårlig stel ?

Er der monteret håndfri ? hvis ja, kan strømmen være taget bag på instrument huset og når telefonen ringer vil den gå ud ... dette er set på andre opel'er
    Instrumenthuset er fuld elektronisk og følsom over for spændingsfald, så hvis der er brugt en strømtyv på + ledningen bag på instrumenthuset, kan dette forsage at det går ud.

En fejl i instrument hustet ? ...

Men eftersom at du kan få den til at virke igen ved at åbne en dør, så kunne det tyde på at det trækker strømmen et forket sted fra ....

Desværre kan jeg ikke give dig en direkte løsning/forklaring ... men håber det hjælper lidt ...

\ Gufle

• #3   16. maj 2013 Tjek om dit batteri er i orden. Har oplevet det på en gammel pug, der var det batteriet der var kneppet.

• #4   16. maj 2013 Få en tester på og få udlæst eventuelle fejl på ratstammemodulet.
    Ratstammemodulet er en svaghed på lige den model, måske den laver bøvl med dit instrument.. smiley

• #5   16. maj 2013 Der er flere muligheder.

1: rens abs-stikket i motorrum (ja den har indflydelse på dit intrument).
    2: dit CIM er ved at være færdigt.

• Ken P
    Ken P Tilmeldt:
    maj 2013

#6   17. maj 2013 Hej
    Tak for div svar smiley
    Jeg har ikke monteret håndfri eller parrot eller anden former for ekstra udstyr.
    batteri er ok.
    Den har været ved Opel hvor alle div stel er gennemgået osv. uden held smiley De mener der måske skal nyt instrumentbræt i , men da jeg talte med en "ophugger" vedr et brugt sagde han at det måske kan være blinkerkontakten da alt strøm går via den , er der nogen der har erfaring med dette ??
    Lidt surt at købe et nyt instrumentbræt og det så stadig ikke virker smiley
    Ratstammemudulet går jeg ud fra at de har tjækket ved OPEL , men det vil jeg da undersøge.
    CIM modul / ratstammemodul kunne måske være en løsning hvis en tester kan afsløre det?

• #7   17. maj 2013 Hvordan tjekkede du batteriet? at måle 12v på det er IKKE nok.

• #8   17. maj 2013 Det er yderst sjældent at indstrumentbræt går... faktisk har jeg ALDRIG hørt om et af dem på en VC er gået i stykker...

CIM har en tendens til at dø smiley (jeg er samlet på mit 3 CIM)

Men ABS stikket i motorrum er årsagen mange gange til at instrumentbord gør det.. så check det stik og rens det inden (også selv om du syntes det ser rent ud)du betaler 5000 for at få skiftet CIM.

• Ken P
    Ken P Tilmeldt:
    maj 2013

#9   10. jul 2013 Så fandt vi langt om længe fejlen , det var noget galt med instrumentbrættet , så det er nu udskiftet og virker fint smiley

• #10   10. jul 2013 Super, det er godt du skriver tilbage, det er der mange der glemmer smiley

• Christian S
    Christian S Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #11   28. jun 2016 Jeg har en OPC Vectra fra 2007. Fandt endelig ud af hvorfor strømmen gik i instrumentbrættet og der i BID'en var fejlmelding om blinklys i anhængerstrømmen. Havde den forbi elektromekaniker. Der var 7-10 fejllæsninger i de forskellige computere som blev rettet. De kan altså deres kram og er desværre en ud-døende race. Kan godt være det koster lidt knaster men så ved man også at problemet knuses på stedet. Heya Island! Hilsen Christian.

• Benny K
    Benny K Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #12   17. nov 2016 Hejsa, jeg har en Opel Vectra c fra 2002 (bensin) i skriver at det er CIM har en tendens til at dø, hvad er CIM ??

Kommentér på:
Instrumentbræt går periodisk ud Vectra C 1,9dcti

Annonce