8.860 visninger
|
Oprettet:
Instrumentbræt går periodisk ud Vectra C 1,9dcti {{forumTopicSubject}}
Hej
Opel Vectra 1,9dcti 8/2006
Jeg har et problem med med at mit intrumentbræt periodisk går ud ,dvs alt er sort inkl speedometer og omd.tæller osv. , men når jeg slukker og tænder bilen igen eller bare åbner en dør så kommer det igen?
Noger der har en forklaring på dette ?
Mvh
Ken
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Jeg går ud fra at det var fordi der blev trukket for meget strøm, så gik den simpelt hen ud, fordi der ikke var nok tilgængelig til dette.
Så første spørgsmål er nok om der er eftermonteret håndfri, eller en anden radio, som evt. tager strømmen et forkert sted fra?
dec 2002
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 158
Er der monteret håndfri ? hvis ja, kan strømmen være taget bag på instrument huset og når telefonen ringer vil den gå ud ... dette er set på andre opel'er
Instrumenthuset er fuld elektronisk og følsom over for spændingsfald, så hvis der er brugt en strømtyv på + ledningen bag på instrumenthuset, kan dette forsage at det går ud.
En fejl i instrument hustet ? ...
Men eftersom at du kan få den til at virke igen ved at åbne en dør, så kunne det tyde på at det trækker strømmen et forket sted fra ....
Desværre kan jeg ikke give dig en direkte løsning/forklaring ... men håber det hjælper lidt ...
\ Gufle
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 147
Ratstammemodulet er en svaghed på lige den model, måske den laver bøvl med dit instrument..
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
1: rens abs-stikket i motorrum (ja den har indflydelse på dit intrument).
2: dit CIM er ved at være færdigt.
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tak for div svar
Jeg har ikke monteret håndfri eller parrot eller anden former for ekstra udstyr.
batteri er ok.
Den har været ved Opel hvor alle div stel er gennemgået osv. uden held
Lidt surt at købe et nyt instrumentbræt og det så stadig ikke virker
Ratstammemudulet går jeg ud fra at de har tjækket ved OPEL , men det vil jeg da undersøge.
CIM modul / ratstammemodul kunne måske være en løsning hvis en tester kan afsløre det?
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
CIM har en tendens til at dø
Men ABS stikket i motorrum er årsagen mange gange til at instrumentbord gør det.. så check det stik og rens det inden (også selv om du syntes det ser rent ud)du betaler 5000 for at få skiftet CIM.
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
jun 2016
Følger: 1 Svar: 1
nov 2016
Følger: 1 Svar: 1
Instrumentbræt går periodisk ud Vectra C 1,9dcti