{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.226 visninger | Oprettet:

Fiesta med genstridigt lysende ladelampe og mærkelig tomgang!? {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Er efterhånden ved at få grå hår i hovedet. For en uges tid siden begyndte ladelampen at lyse i min Fiesta 1,4 benzin fra 2003. Siden har jeg både fået skiftet batteriet og generatoren (til en brugt fra en hugger - kørt 43.000 km). Men men.. Den lyser stadig.

Den gamle generator ladede med 13,52 volt i tomgang. Den nye lader med 13.57 volt i tomgang. Jeg ved godt det er lige lavt nok, men jeg nægter ganske enkelt at tro på at den nye er mere eller mindre præcis lige så defekt som den gamle.

Mit spørgsmål er derfor: Er der andet der har indflydelse på, hvor meget bilen lader? Noget i styreboksen etc.?
Siden ladelampen begyndte at lyse er et andet underligt problem nemlig opstået i forhold til tomgangen.

Førhen har den altid ligget ret stabilt på 700-750 rpm i tomgang. Når jeg nu starter motoreren kold ligger den omkring de 800 stigende til 950 - 1000 rpm når den bliver varm. Når jeg kører, og kobler ud, f.eks. for at bremse for rødt, falder den ca. halvdelen af gangene helt ned til 5-600 rpm., for så at stige til knap 1000 når jeg holder helt stille. Resten af gangene ligger den på omkring 1100 under opbremsning.

Aner ikke om det har noget med hinanden at gøre, men hvis nogen har den mindste idé om hvad der er galt, så modtages det meget gerne! smiley

Mvh. Asbjørn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiesta med genstridigt lysende ladelampe og mærkelig tomgang!?
Kommentér på:
Fiesta med genstridigt lysende ladelampe og mærkelig tomgang!?

Annonce