{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

splinter nye alufælg får rattet til at ryste ! :-( {{forumTopicSubject}}

Hej kloge folk derude!

Jeg har købt nogle alt for flotte 17'' dotz fælg, med dunlup dæk online. Afbalanceret og alt, leveret til døren.

Super service, og hurtig levering.

Men når jeg kører omkring 70-85 kmt, ryster rattet meget tydeligt... Det er så man er nød til at holde godt fast på rattet for det ikke ryster.

Det er ca 20 mm det ryster frem mellem højre og venstre, når man kører 80 kmt.

kan der være noget jeg har gjort forkert under montering? Kan det virkelig være butikken jeg har købt dem af, der har kvajet sig?

Jeg ville gerne lige sikre mig inden jeg ringer og brokker mig smiley

Har i nogen erfariner med det? På forhånd mange tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  splinter nye alufælg får rattet til at ryste ! :-(
  • #1   29. maj 2013 Noget kunne tyde på at de måske ikke er afbalanceret ordentligt ?
    ellers ville jeg måske prøve og få dem sat i en afbalancerings maskine inden du ringer, det ville jeg nok gøre smiley
    men hvad skulle det ellers være hvis den kører fint med de gamle fælge ?

• #2   29. maj 2013 dunlop dæk kan godt værre nogle arrige nogle. dengang jeg fik nye dæk på mine alufælge fik jeg også sat dunlop på. det hoppede også af helved til. det var fordi at selve dækkene var skæve, så jeg fik høvlet noget af dem, så de kunne blive lige.
    hørte så senere på dæk centret at de kaldte dem for "dunhop" , fordi at de havde oplevet det flere gange

• #3   29. maj 2013 og du har husket centreringsringe? eller slutter de helt tæt omkring navet?
    men ellers som daniel skriver send fælgene til ny afbalancering og hvis den viser den er i ubalance så be dem om at dreje dækket på fælgen en halv omgang og afbalancer dem igen..

• #4   29. maj 2013 Som Claus skriver var min tanke også centreringsringe.

• #5   29. maj 2013 forkert størrelse centreringsringe.

ikke afbalanceret ordenligt.

vis dækkene er helt nye burde de ikke være skæve, og vis det er så slemt at det ryster burde de næsten osse trække til en af siderne vis de var så skæve

• #6   29. maj 2013 hahahaha xD
    du bliver nok nødt til at køre både klovne bilen og alufælgene til skrot smiley

• #7   29. maj 2013 Hold da helt op nogle kloge mennekser der er herinde!

Det kan IKKE have noget med centreringen at gøre, da bilen vil hoppe og ikke ryste! Og det vil være tydeligst ved lave hastigheder.

Men ja enten en ny afbalancering, eller dårlige dæk smiley

• #8   29. maj 2013 Daniel G jeg havde 1 størrelse forkerte centrerings ringe på min i et par dage med nye dæk.

min gjorde præcist som her, op til de 80 ingen problemer, over 80 så rystede bilen som en i helved, det rystede hele vejen igennem armen

• #9   29. maj 2013 Ja hvis den er for stor, så kommer fælget ikke helt ind til navet, og så sidder det skævt på. Så ja på den måde kan det ryste, men ikke hvis den er for lille, for så er fælget bare ikke centreret rigtigt, og så hopper den.

• #10   29. maj 2013 Centreringsringe...

• #11   29. maj 2013 hvis du har købt dem fra dækonline, så de muligvis skæve, da de sælger 2 sorterings dæk. har selv prøvet det 2 gange, og handler der aldrig mere, da der går en måned før man har sine penge igen.. tjek de andre ting som nævnt hvis ikke det hjælper så aflever dem tilbage...

• #12   29. maj 2013 Hvis rattet slår 20 mm er det det voldsomt. Kender en der ikke fik fjernet den gamle centreringsring fra navet og maste den nye fælg på. Det gav tilsvarende resultat. Husk desuden at rense anlægsflade på nav helt af. Mvh. Gert

Kommentér på:
splinter nye alufælg får rattet til at ryste ! :-(

Annonce