{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Golf 2 ombygning hvid til gulplade? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en pæn hvidplade golf 2 td og bygge den om til gulplade selv, har prøvet at søge lidt på nettet men kan ikke rigtig finde nået om sådan en ombygning . Jeg har gitter til bag førersædet liggende . Jeg syns det fleste gulplade er ret slidt og der findes snart mange pæne hvidplade . Ved godt den skal synes med det , men hvad kræver det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 2 ombygning hvid til gulplade?
  • #1   1. jun 2013 du kan vel også bare fjerne bagsæderne, og have en hvidplade, og så bygge rummet bag sæderne op ? smiley
    Ingen grund til at ændre pladernes farver i mit hovede smiley
    Har dog slet ikke styr på om det skulle være ulovligt smiley

• #2   1. jun 2013 husk du også skal betale ny reg.afgift

• #3   1. jun 2013 det er da en totalt dum ide... der er intet at spare og kun udgifter i det. Da opbygningen af bund og gitter skal være godkendt.

• #4   1. jun 2013 Det kræver bare at du piller selerne ud af den, og laver en træplade til der hvor bagsædet normalt er. Jeg har lige gjort det på min egen. Der er kommet nye regler, så den skal egentlig bare synes som varebil og så beholder du bare dine hvide plader, da der er betalt afgift af bilen.

• #5   1. jun 2013 Der har du desværre ikke ret længere. Det er steget til 6500 på hvide plader og til 5500 som varebil. Så lidt er der at spare men ikke meget.

• #6   1. jun 2013 der var en gang smiley der er så mange strafafgifter på guleplader i dag at det er stortset det samme. Så ærligt er der ikke den store pointe i at skifte over.

• #7   1. jun 2013 Peter
    Det kan godt være de siger det. Jeg har selv lige min om til varebil, så jeg ved godt hvad de koster. Jeg har lige betalt 2750 for et halvt år. smiley

• #8   1. jun 2013 Peter R, det passer ikke en meter. Du betaler 2000 kr halvårligt efter afgiften er sat op med 1000 kr og så 1500 kr for manglende partikelfilter. Det giver totalt årlig afgift på 5500 kr. Så enten har skat ikke opdateret deres side eller også tager de røven på samtlige Golf 2 Van TD ejere jeg kender. Jeg har med vilje holdt mig fra sådan nogle biler af den årgang af samme grund

• #9   2. jun 2013 Det er altså ikke rigtigt Peter,

Det er blevet dyrere at være bilejer til en dieselbiler uden partikelfilter. 1. april 2010 blev der nemlig indført en ekstra beskatning på 1000 kr. årligt for dieselbiler uden partikelfilter. Afgiften omfatter alle personbiler uanset alder og varebiler indregistreret første gang efter 18. marts 2009.

Sakset fra FDM's side.

• #10   2. jun 2013 Nej det gør jeg nu ikke. Hvis din Golf 2 første gang er indregistreret som hvidplade sker der en nyregistrering fra hvide til gule plader derved får den ny dato for første registreringsdato. I 2010 var afgiften kun 1000 kr ja, i dag er den 1500 kr. Jeg modsiger skam ikke mig selv men opfinder heller ikke reglerne. De er til at finde på nettet hvis du er i tvivl.

Kommentér på:
Golf 2 ombygning hvid til gulplade?

Annonce