{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Hul i køler. Køre til værksted? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min gamle Golf manglede pludselig kølervæske her forleden, og motortemperaturen skød i vejret. Opdagede at den lækkede fra køleren i nederste højre hjørne.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg får den på værksted. Det er svært for mig at se hvor stort hullet er, eller præcis hvor det er, så ved ikke om det er en dum ide bare a toppe op med kølervæske, og ræse på værksted (ca. 20 km), eller om det ville være bedre at få den transporteret?

Kan jeg hælde almindeligt postevand på, i stedet for kølervæske? Skal jeg hælde væsken i ekspansionsbeholderen, eller er det bedst også at hælde direkte i køleren?

På forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hul i køler. Køre til værksted?
  • anders j
    anders j Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #1   7. jun 2013 Fyld den og tøf derned, stille og roligt, sørg for den ikke kører varm smiley

• #2   7. jun 2013 du kan godt køre til men du skal bare have masse vand med og så tjekke den ofte

• #3   7. jun 2013 ja bare på med rent vand og så undlad at spænde kølerdækslet.. Så den ikke laver tryk i systemet..
    Du kan jo lige have noge ekstra vand med og fylde efter på halvvejen

• #4   7. jun 2013 Som RS2000MK siger... af med dæksel.. på med vand, tag ekstra vand med hvis varmen stiger meget.

Prøv evt kølertætner som kan fås på mange tankstationer..

Tænd evt på varmen i bilen og rul vinderne ned.. det tager også en del fra varmen i motoren

• #5   7. jun 2013 den må ikke køre varm for dig.. hvis du køre uden kølerdæksel så sænker du koge punktet på kølervæsken, så vær forsigtig

• #6   7. jun 2013 Lad for guds skyld være med at smide kølertætner i bilen. Det kan sagtens sætte sig i motoren og blokere for vandkanalerne, altså ikke blokere helt, men nedsætte flowet i systemet og så er man jo lige vidt

• #7   7. jun 2013 Du kan evt, tage thermostaten ud, så bliver bilen ikke varm.

• #8   7. jun 2013 hvad med eventuelt at ringe til nogen som kan slæbe den op for dig, istedet for at satse på det holder, og du så brænder motoren af? det er sku da for dumt. der skal ingenting til at du får varmet blokken så meget op, så topstykket bliver skævt og skal planslebes, samt ny toppakning. jeg havde 100% ringet til falck, og fået et tilbud hvad det skal koste at få den bragt op til nærmeste værksted.

• #9   9. jun 2013 Tak for svarene.

@Simon C: Tror også, at det er det det ender med. Jeg vil helst ikke risikere at beskadige noget. smiley

Kommentér på:
Hul i køler. Køre til værksted?

Annonce