{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Opel zafira 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen... Jeg håber at i kan hjælpe mig.. Jeg har en zafira fra 2004 .. Jeg skal skifte sæder i den.. På stikkene under forsæderene til varme og airbag . Der har ledningerne ikke samme farve .. Så tør ikke bare lode dem sammen .. Håber at der er nogen der har lidt mere forstand på det ind mig.. Tak på forhånd. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel zafira 2004
  • #1   12. jun 2013 Sæderne kommer fra en 2002

• #2   12. jun 2013 Fik du styr på din blæsemodstand ?

Ledningsnettet skiftede midt i 2003, fra 8 pin til 16 pin stik ved sæderne.
    Så du har nok 16 pin stik i bilen, men kun 8 pin i sæderne.
    Passer stikkene sammen ? Hvis du kan læse et ledningsdiagramm er begge varianter med i ledninsdiagrammet fra 2003 da det var et overgangs år, og det er fint beskrevet.

• #3   12. jun 2013 Ja jeg fik styr på blæsermodstanden.. :-). Der er kun 8 ledninger i begge stik , men de har forskellige farve , og stikkene er ikke de samme . smiley

• #4   12. jun 2013 Sæderne fra 2002 2x2 stik og 1x4 stik .. Hvor på sæderne fra 2004 har 4x2 stik

• #5   12. jun 2013 Præsis, 8 pin og 16 pin stik men samme antal ledninger.

Diagrammet kan findes her:
    http://www.die-opel-tuner.de/zafira.php

Hvis du henter : Zafira A MJ 03 diagrammet, kan du på side 142 se sædevarmen med både 16 og 8 pin.
    Airbag er på side 92 og er R3+R4.

Den bedste løsning ville være, hvis du kunne klippe stikket af 2004 sæderne og montere dem i 2002 sæderne, da der er lavet en forbedring af stikkene, formentlig pga. problemer med dårlig forbindelse til airbaggen.
    Den nemmeste men ikke bedste løsning ville, hvis du har ledningsnettet fra en 2002, være at klippe stikkene af bilens ledningsnet og bygge dem over i din 2004. Da ledninsfarverne i bilens ledningsnet skulle være det samme.

Du er nød til at bruge pin nummerer i stikke på sædet, da der ikke er oplyst farvekode på ledningsnettet i sædet.

• #6   12. jun 2013 Okay . Jeg har ledningsnette fra 2002 . Jeg har en komplet 2002 opc uden afgift ståen, det er der sæderne kommer fra , så mangler ikke noget vis det er , jeg tjekker det i morgen.. Jeg takker mange gange for hjælpen smiley smiley

Kommentér på:
Opel zafira 2004

Annonce