{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

primera håndbrems problem ?? {{forumTopicSubject}}

hej bg smiley
står med et problem med min nissan primera sri 1995 p10..
min håndbremse kan ikke bremse bilen smiley
den kan sagtens holde bilen når man holder stille og på lift kan jeg overhoved ikke dreje hjulene når den er hevet..
men hvis man køre og hiver den, bremser den faktisk ikke bilen :S

- kabler er brugte men glider fint..
- skiver og klodser er helt nye
- det glide beslag som holder kablet og får stemplet til at presse drejer også fint..
- selve stemplet i kaliber kan også drejes nemt ind og ud..

så står faktisk og er meget i tvivl om hvad det kan være smiley

nogen som har prøvet lignende ??
mvh ftp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  primera håndbrems problem ??
  • #1   23. jun 2013 Prøv at gøre bremse belægningen grovere og se om det hjælper ..

• #2   23. jun 2013 Nye kabler på, de er blevet for elastiske, har set det flere gange før

• #3   23. jun 2013 du må igang med det grove sandpapir, på både skiver og klodser, i første omgang, ellers må du som Quassimodo skriver, ha nye kabler på, og hvis det ikke virker, har jeg noget som med 100 % sikkerhed virker,

• #4   23. jun 2013 Det vil du ikke kunne ændre på hvis den har skiver bagi. De har et meget dårligt system mht. håndbremsen.

• #5   23. jun 2013 det vil jeg ikke gi dig helt ret i Polo Doktor, jeg har en kammersjuk, der har en GT, og den kan lige holde 11% på håndbremsen, det er mere end, hva min scorpio kan

• #6   23. jun 2013 Alex:

De kan godt holde bilen når den holder stille, men de er umulige at få til at blokkere baghjulet når man kører.

• #7   23. jun 2013 det er så nok muligt, det har jeg så ikke prøvet på, jeg tester dem på rullefeltet, det er må vel osse være godt nok

• #8   23. jun 2013 har slebet skiver og klodser rigtig godt med meget groft sandpapir, så det er desværre ikke det smiley
    den har skiver bag..

alex b : hvad er det for et tricks du kender ? smiley

grunden til jeg skal have løst problemet er at den skal til syn nu, og går ud fra de dumper den, når den ikke kan bremse bilen når den køre :S
    det lyder bare underligt når intet fejler noget..
    kan være jeg skal prøve at skifte kabler, men mærkeligt hvis det er det, for de glider jo fint og kan jo sagtens holde bilen når den står stille smiley

• #9   23. jun 2013 prøv at kør dem varme med håndbremsen, stil bilen i noget løst grus/sand, og lad bilen trække frem i 1 gear, så kan du se om den kan lave et par streger i det, den skulle helst holde dem så, det er ikke meningen at håndbremsen skal bremse bilen, men holde den når den står stille, jeg har en gt model jeg laver ind i mellem, den kan gøre det, lige trickset i det der, vil jeg helst ikke afsløre, for det er ikke helt lovlig at gøre

• #10   23. jun 2013 okey det må jeg prøve og se om det virker så smiley
    tak for hjælpen smiley

• #11   23. jun 2013 Sikke en gang vrøvl du skriver Alex B. Håndbremsen er netop en parkeringsbremse, og skal kunne holde bilen på en 15grader stigning, den fungerer ligeledes som en nødbremse, og skal derfor kunne bremse bilen ned, men ingen forlanger at den skal kunne blokere hjulene til syn. Det er normalt at ved montering af nye skiver/klodser skal de "køres til" og opnår først deres fulde bremse effekt efter nogle hundrede km eller deromkring. At køre dem varme når de er helt nye, er ikke specielt anbefalings værdigt, da du dermed har stor risiko for de bliver skæve med det samme, de skal hærdes langsomt, nøjagtigt som alle bremse producenter foreskriver, hvis man læser indlægsedlen i kasserne. Jeg har rodet rigtig meget med Nissan og Primera, det er det samme hver gang, nye håndbremse kabler på så virker skidtet.

• #12   23. jun 2013 ja ja okay så siger vi det Quassimodo, men med det jeg har skrevet har altid virket for mig, og jeg har ikke endnu fået en ommer, på en p bremse,,,,,,,
    PS der er osse forskel på, hvordan mån gør det, ikke

• #13   23. jun 2013 Lige præcis, den Rigtige måde og så "jeg har en gt model jeg laver ind i mellem, den kan gøre det, lige trickset i det der, vil jeg helst ikke afsløre, for det er ikke helt lovlig at gøre"

• #14   24. jun 2013 jeg siger tak for svarene..
    må prøve at skifte kablerne smiley

Kommentér på:
primera håndbrems problem ??

Annonce