{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Thomas N
Thomas N
Tilmeldt:
21. jan 2009
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22

Bilen kan ikke acceleret. {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en Ford Fusion tdci 1.4 fra 2009 på bilauktion.

Bilen kan ikke acceleret som den skal, kan lige komme op på 90-100 km/t på motorvejen. Når jeg starter i 1. gear skal jeg give lidt ekstra gas, ellers går den i stå. Bilen starter uden problemer.

Bilen har været på værkstedet i nogle dage i sidste uge og de har skiftet luftmassemåler, det hjalp desværre ikke, computeren viste ellers fejl. Nu er det mandag morgen og jeg håber de finder fejlen.

Turboen virker som den skal og EGR ventil er udskiftet.

Det er som sagt en Ford Fusion 1.4 tdci fra 2009 og den har kørt 130.000 km.

Har I nogle ideer til hvad fejlen kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilen kan ikke acceleret.
  • #1   24. jun 2013 Ved ikke om der er katalysator på din bil men prøv på min gamle audi at den heller ikke gad op i fart der var det min katalysator der var falde sammen

  • #2   24. jun 2013 skil udstødningen før katten, og ta en kort tur i den, den larmer godt nok a h til, for som dennis skriver, lyder det til, at den ikke kan komme af med udstøningsgassen, jeg har prøvet det på en mercedes

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #3   24. jun 2013 Det har mekanikeren ikke snakket noget om, så det vil jeg nævne for ham.

    Jeg glemte at skrive at hans computer også viste fejl på noget manifold måler, tror jeg det var det han sagde.


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #4   24. jun 2013 Har lige snakket med mekanikeren om forstoppelsen og det har de tjekket, så det er ikke der fejlen ligger.

  • #5   24. jun 2013 hmm okeyy, prøv lige udstødningen først

  • #6   24. jun 2013 så må jeg melde pass, hva med turbo trykket ???


  • #7   24. jun 2013 Nu er det ikke sådan at der er en utæthed på trykrørene??

    Evt. så kan det være injektorere der er utætte måske..


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #8   24. jun 2013 Min kammerat havde tjekket turboen, inden den kom på værkstedet. Han tog slangen af ved turboen og der kom luft ud og med det siger han at turboen virker. Jeg skal lige nævne at det ser ud til at turboen er skiftet, men kan ikke få det endeligt bekræftet. Jeg har kontaktet de tidligere ejere, som desværre ikke har oplysninger om service på bilen.

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #9   24. jun 2013 Vedrørend tryk, vil de undersøge det i dag.

  • #10   24. jun 2013 Det er nemt at høre om der er en utæthed i trykrørene, for så vil der tyoisk være en hvæsende lyd fra motorrummet.

Kommentér på:
Bilen kan ikke acceleret.

Annonce