{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

E46 kølevæskestand - svinger?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er lidt i tvivl om, hvad der er galt, og om der overhovedet er noget galt med min 318i fra '99.

Jeg kontrollerede kølevæskestanden i dag, hvor bilen havde stået stille i 3 timer (Rutinemæssigt tjek). Her var pinden spot-on hvor den skal være. Dog lagde jeg mærke til, at den øverste slange der går fra ekspansionsbeholderen var fuld af luft????

Jeg tændte bilen, kørte 200m og tjekke igen, altså inden den blev helt varm. Nu var væskestanden faldet næsten til minimum.

Jeg kørte så bilen varm, ventede 15 minutter, og tjekkede igen. Nu var væskestanden over maks, og øverste slange fyldt med væske??

Kan nogen forklare dette? og er det "normalt". Jeg synes det lyder mærkeligt.
Det skal iøvrigt siges at bilen kører og varmer op som den skal. Den ryger ikke, og viser ikke andre tegn på eksempelvis toppaknings-problemer.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E46 kølevæskestand - svinger??
  • #1   3. jul 2013 Toppakning defekt

• #2   3. jul 2013 Tak for den meget detaljerede begrundelse. Når nu den ikke viser nogen tegn på at toppakningen er gået, så er jeg noget skeptisk

Kølevæsken er fint ren
    Oliestanden er stabil, fælder en lille smule løbende.
    Den ryger sjældent, men a og til en lille bitte smule, lige når den bliver varm (Kondens)
    Den bobler ikke i ekspansionsbeholderen imens den kører

• #3   3. jul 2013 Den er iøvrigt blevet tryktestet en 2-3 gange, der der tidligere har været problemer med systemet, der er skiftet køler, ekspansionsbeholder og termostat.

• #4   3. jul 2013 Luft i kølesystemet er en indikator på at toppakningen er gået eller i sjældne tilfælde at topstykket er revnet. Har du fået systemet prøvet for udstødningsgasser i kølesystemet? (Ikke det sammme som en trykprøvningen af kølesystemet)

• #5   3. jul 2013 Jeg har været udsat for at skovl hjulet på vandpumpen gik løst på en e36, men kun periodisk....Jeg var ellers også sikker på det var en toppakning. Vandpumpe og termostat er det billigste sted at starte....

• #6   3. jul 2013 Hvis vandpumpen ikke fungerer, så giver det problemer med overophedning eller at der ikke kommer varme ind i kabinen.

• #7   3. jul 2013 Hvis akselen i skovlhjulet er gået løst, flytter den ikke det den skal. Jeg har lige lavet en golf, der periodisk blev varm pga akselen smuttede rundt i skovhjulet.

• #8   3. jul 2013 Bilen holder temperaturen perfekt!

• #9   4. jul 2013 det er helt normalt at væskestanden veksler en smule. Det fylder mere i systemet når det er varmt end når det er koldt (vædske udvider sig i varme) at den falder kort inden den bliver varm vil jeg forklare med at vandpumpen laver et tryk fra køler ind i motor som ikke kan komme nogen steder før termostat lukker op ud til køler når den har driftstemperatur, iøvrigt kontrollerer jeg altid køle vædske ved samme temperatur enten kold eller varm og det er ved varm motor at dit min-max skal checkes i min verden. Så din fejler efter min bedste overbevisning intet.

Kommentér på:
E46 kølevæskestand - svinger??

Annonce