{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.772 visninger | Oprettet:

BMW E30 M20B20 går dårligt i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej,

Håber der er nogle E30 eksperter herinde der kan hjælpe mig.

Jeg har et problem med min bmw E30 årgang 1990 med motortypen M20B20 når bilen begynder at blive varm begynder den at gå ekstremt ujævnt i tomgang, den falder til 500 o/min og så op igang og sådan står den og hopper frem og tilbage.

Jeg har tjekket med lambda sonde samt min luftmængde måler og begge dele skulle være ok.

Jeg fandt dog ud af i går at hvis man piller den lille slange der går fra indsugnings manifold til benzintryksregulatoren af går den fuldstændigt som den skal......

Nogle der har en ide til hvad det kan være ????

Det skal siges at bilen har stået stille i næsten et år uden at være startet op....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E30 M20B20 går dårligt i tomgang
  • #1   10. jul 2013 prøv at tage noget benzin/diesel start og sprøjt rundt om div. indsuningsslanger, mm , det kunne godt lyde som om den tager falsk luft ind et sted, hvis tomgangen ændre sig imens du sprøjter så tager den luft ind der, det vil sige den er utæt. havde samme problem på min, der var det pakningen mellem indsuning og gasspjæld samt de plastik vinkler som er trykket ind i spjældet, der var utæt.

• #2   10. jul 2013 tomgangs regulator udskift den

• #3   10. jul 2013 Lasse, tak for svaret, det prøvede jeg i går og det gjorde umiddelbart ikke nogen forskel, men giver det lige et ekstra forsøg.

Omega Larsen, tak for svar, hvis tomgangs regulatoren er defekt burde den så ikke gå dårligt i tomgang når den var kold også ? jeg prøvede at pille stikket fra den i går og det gjorde ingen forskel den gik lige dårligt af den grund. Men tilgengæld siger min tomgangsregulator en mærkelig lyd lige så snart der er tænding på bilen og bliver ved med at stå og sige en lyd i stil med den lyd men høre fra højspændingsledninger så kunne da godt være den er færdig.

• #4   10. jul 2013 er jeg ret sikker på men find ud af hvad co siger

• #5   10. jul 2013 Det kan sagtens være tomgangsregulatoren selv om det kun er når den er varm. Der er jo choker på når den er kold..

• #6   10. jul 2013 Hej Michael

Mange tak for det smiley

Er der nogen der ved om tomgangsregulatoren fra en M20B25 passer over ?

Eller er der nogen der har en liggende man kan købe for billige penge ?

• #7   10. jul 2013 Du kan prøve at smide den på. Hvor er du fra? Jeg har godt nok et par stykker liggende til M20B25..

• #8   11. jul 2013 Hej Michael

Jeg er fra Årre af, ligger omkring 20 km øst for Esbjerg....

Jeg har selv en til en M20B25 prøver jeg lige at smide på i weekenden, har også lige løst mig frem til at en Haynes manual hvordan man kan måle sig frem til om den er defekt.

Kommentér på:
BMW E30 M20B20 går dårligt i tomgang

Annonce