{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Fabia 1,9 tdi taber kræfterne {{forumTopicSubject}}

Vi er lige kommet hjem fra ferie i Italien hvor vi på vej derned i syd Tyskland fik problemer med bilen den tabte kræfterne som om den gik i nødprogram men ingen lampe lyste. Min næste tanke var at min turbo var defekt så da vi fik haltet os ind på den camping plads vi skulle overnatte på, fandt jeg værktøjet frem og fik slangen fra turboen af og her var masser af tryk. Næste dag startede fint og bilen træk som den skulle lige indtil vi skulle op mod Brenner paset så var den galt igen ingen kræfter og vi måtte ind på en rasteplads og ringe til SOS som sendte hvad de mente var en mekaniker som bare ikke viste en skid om hvad han skulle gøre da jeg fortalte hvad der var galt og at jeg selv om det er mange år siden at jeg selv er udlært mekanikker rystede han på hovedet og vi blev slebt på værksted. Vi fik så en lånebil fra SOS en ny fed BMW så vi kunne forsættet til Italien. Tre dage senere ringede SOS at det VW/Skoda værksted den var på ikke kunne finde nogen fejl på den. Vi blev så enig om at værkstedet skulle ringe til mig for at få helt nøjagtig at vide hvad der var galt. Et par dage senere ringede de og fortalte at turboen ikke fejlede noget men de havde fundet fejlen og det var en el fejl fra generator og op til styreboksen og at de havde testet bilen med læs på krogen og at fejlen var væk pris 127 euro. Fedt tænkte jeg det var billigt sluppet. Vi hentede bilen på vej hjem , og efter aftale skulle vores lånebil med til tyskland da den hørte til der så den slæbte campingsvognen det første stykke så skulle Skodaen til at arbejde igen det gik fint de første 200 km men så var den gal igen ingen power fandt så ud af at hvis jeg bare lige stopper den og starter igen så er fejlen væk og hvis jeg ikke kommer over 2500 omdr. så sker der ikke nogen . Har lige haft en tester på den og der er ingen fejl lageret . Så kort og godt hvad er det der er galt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fabia 1,9 tdi taber kræfterne
  • #1   14. jul 2013 er den chippet?, jeg har haft samme problem med en passat tdi. og efter jeg satte std chip i igen var der ingen problrmer

• #2   14. jul 2013 Kan være luftmassemålern der er defekt

• #3   14. jul 2013 Lyder som en N75 ventil der hænger..

• #4   14. jul 2013 Nej den er ikke chipet. Hvis luftmængdemåleren er defekt burde den så ikke give en motorfejl ?

• #5   14. jul 2013 Hvis luftmængdemåleren er defekt, behøver den ikke sætte fejl, men i så fald hjælper det ikke at stoppe og starte bilen igen. Den slår sikkert fra på overtryk, hvilket oftest er forårsaget af N75 ventilen som er en kendt "svaghed" på 1,9TDI. Den regulerer turbotrykket kontinuerligt, og hvis den hænger, kan den "skrue" op for turbotrykket, til tryksensoren sender den i nødprogram.

• #6   14. jul 2013 Det lyder rigtigt at det kan være det der er galt. Ville den ikke give en fejl hvis den går i nødprogram ?

• #7   14. jul 2013 Jo, den plejer at logge en fejl, men jeg har været udsat for, den ikke har gjort det. Sørg for, at udlæse bilen, når fejlen er der, uden at have stoppet motoren. Så burde den komme med en årsag til den hopper i nød prg. Motorlampen tænder ikke nødvendigvis ved den fejl. Det er selvfølgelig lidt svært at fejlfinde, uden at være ved bilen, men en mekaniker, eller anden, med styr på sin tester, burde let kunne finde årsagen.

• #8   14. jul 2013 Det lyder godt nok mærkeligt det der - håber ikke min Fabia får sådan en sygdom.

• #9   14. jul 2013 Ofte set på 1,9TDI er VNT på turbo er sodet fast og det opstår for det meste i 5/6 gear omkring de 3000 omdr. så går bilen i nød program pga. overtryk og den fejl lagers heller i ECU enheden
    fejl på N75 Ventilen de lagers

Turboen kan for det meste renses med lidt fingre snille eller ska den bare skiftes
    en ny turbo med VW koster omkring 9000 inkl skiftning ellers koster de omkring 4000 på Ebay og de er ikk svære og skifte

Kommentér på:
Fabia 1,9 tdi taber kræfterne

Annonce