{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Mikkel T
Mikkel T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Forhjulleje vs. sommerhus ferie {{forumTopicSubject}}

Jeg ønsker at komme ud med lidt skuffelse angående ferie og så lidt ekspert vejledning herinde fra smiley

Jeg har en Fiat Punto mk2 2000 og der har i 3 måneders tid være en lille summen fra venstre forhjul. Min mekaniker sagde for 2 måneder siden, det var et slidt bilhjulleje, men intet var at bekymre sig om endnu. Han ville i al fald ikke gøre noget ved det og trods alt en udskrivelse på 1200-1500,- (studerende).

Jeg har kørt fint med det indtil i dag, men nu kommer det pudsige så. Efter jeg havde pakket bilen op med feriegodt til sommerhus-tur; vil gætte 100kg. Så begyndte det at klukke højt fra forhjulet, som om den ekstra belastning havde stor indvirkning på forhjulet. Når man køre er der intet at bemærke (ud over den meget alarmerende lyd) og trækker man til venstre stopper lyden. Kørte forbi en mekaniker og vi tog en tur, og sagde det højst sandsynligt var forhjullejet, men at det også kunne være yderlig. Har absolut intet forstand på biler (IT-mand), så kunne være godt med lidt vurdering af andre der kender mere til det. Er der god sandsynlighed for at jeg slipper billigt med kun et hjulleje, eller hvad kan ellers være helt forkert? smiley

Og her kommer gåden. Vi pakkede alt af bilen igen og nu var der ingen alarmerende klukken fra forhjulet. Kun den lille summen, som mekanikeren i første omgang ikke havde bekymringer ved. Kan det passe at lidt ekstra vægt kan have så stor indflydelse på et forhjulleje?

Resultatet blev at min søs og jeg måtte blive hjemme, trods et lækkert sommerhus der venter. Det er nu rigtig træls måde at starte ferien på. Men heller være på den sikre side og undgå at køre 300km til fare for os selv og andre, skulle uheldet være ude. Krydser finger for jeg i morgen kan finde en mekaniker der kan lave det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af TV 280 kr.
  • Rep. Af asko opvaskemaskine 799 kr.
  • Elektriker - Udskiftning af 2 udendørslamper og opsætning af 1 pendel 1.500 kr.
  • Egeføj 2.800 kr.
  • VVS-installatører. Tømme vand ud af opvaskemaskine 668 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhjulleje vs. sommerhus ferie
  • #1   14. jul 2013 Kør! Meld dig til Falck og kør!
    Inde jeg skifter spindel i min vr6 sprang jeg 6 forhjuls lejer. Bare kør hjulet kan ikk falde af

• #2   14. jul 2013 Nu har jeg ikke lige gidet læse din roman der. Men du kan sagtens køre i en bil med defekt leje

• #3   14. jul 2013 Lyt ikke til Jonas !!

Skift lejet nu, spar udgifterne hvis der skulke ske noget alvorligt !

• #4   15. jul 2013 Hahah seriøs hjælp at hente!! "Bare kør" "Gider ikke læse hvad du har skrevet"
    http://www.youtube.com/watch?v=20bKkcHyUUw
    smiley

• #5   15. jul 2013 Lejet kan dog blive så varmt at det kan "svejse" sig fast og blokere hjulet..

• #6   15. jul 2013 Altså du smadrer spindlen hvis du over længere tid kører med dødt leje. Men det kan være lejet eller knokkelledet. Det er sikkert lejet når det er kommet som du siger og så er det bare at få det skiftet. Det er trist at skule smide 1200-1500 kr men så må du køre hjem fra ferie 4 dage før så har du sparet de penge og så kan få den lavet smiley Men hvis du har råd til ferie har du vel også råd til at få lavet bilen?

• #7   15. jul 2013 Kan kun give jubiditon ret ....få det skiftet og kør ....vh...

• Mikkel T
    Mikkel T Tilmeldt:
    maj 2013

#8   15. jul 2013 Jeg takker for alle svar. Dog holder jeg til hvad mekanikeren anbefaler og det er ikke at køre længere ture smiley

Jubidition, tak for det, knokkelledet var præcis det jeg ledte efter. En tur på youtube, må jeg indrømme at jeg har præcis samme lyd jeg har i min bil; den der klokken lyd. Dog kommer det kun når der er større vægt i bilen og dermed mere belastning på dem. Det giver egentlig god mening egentlig. Jeg kan håbe det ikke er det hele der skal skiftes og nogen der ved hvad sådan noget koster?

Er heldigvis i en heldig situation at jeg som studerende er igang med erhvervsuddannelse. Så har mere end den gennemsnitslig studerende. Men triste penge er det nu alligevel smiley

• #9   15. jul 2013 Og stor respekt for du sætter din, din søster og andres sikkerhed over et sommerhus!!

THUMPS UP

• #10   15. jul 2013 Lars, manden skriver han har været på værksted 2 gange med bilen og fået grønt lys. Synes det er mere skræmmende at en mekaniker sender ham afsted hvis det er trækakselen. Så synes nu faktisk ikke vi kan tillade os at bebrejde ham.

En pris på det er nok værre end hjullejet.

• #11   15. jul 2013 For satan jeg har skiftet mange knokkelled på sådan en Punto som din! Og faktisk ganske få hjullejer... Men ja, lad være med at køre for mange kilometer i bilen og få lortet lavet. Jeg selv kørte 30.000 med ødelagt hjulleje, til sidst turde jeg ikke køre mere da hjulet bevægede sig 3 cm til hver side når jeg rørte ved det, og så kom der nyt på!

• #12   15. jul 2013 Jamen hvad er chancen for at forhjuls lejet svejser sig fast???
    Så skal man være så uheldig at det halve kunne have hvert nok.

• #13   15. jul 2013 hehe - sådan et leje kan nu hurtigt mure sig fast - ikke 100% fast, men de kan sq være ret så spændende at få af. Men - ild og 12 tons tryk kan nu få det meste til at slippe smiley

• Mikkel T
    Mikkel T Tilmeldt:
    maj 2013

#14   15. jul 2013 Nildo, har du en ca. Pris. Man kan vist skifte den ydre del? smiley

• #15   15. jul 2013 Et dårligt hjulleje kan give problemer og ja det koster at have bil også for en studerende og er pengene små ja så betyder vedligehold meget så man ikke ender med en stor regning og ellers må man vurdere om man skal på den ferie

• #16   15. jul 2013 Slidt leje... fortsæt = du ender med at lave mere skade på andre dele og så er du noget mere på den end kun 12-1500 kroner.

Kører du også selv uden kølerpasta på din pc, selvom computeren siger at du kører på 2-3 grader under det punkt før den går død? Nej vel.

Hellere sætte lidt pasta på, end at skulle ud efter ny cpu og bundkort? Get the point? Det er det samme her. Skift den defekte del i stedet for at ende med at skifte flere dele smiley

Kommentér på:
Forhjulleje vs. sommerhus ferie

Annonce