{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Kondens fra AC i kabinen - Opel Zafira 2.0 DTi {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Her forleden var jeg på tur til Århus - hvilket som bekendt ikke gik stille af. Desværre var turen ikke uden tekniske problemer.

Da jeg ankommer til bilka i Tilst, bemærker jeg, at der står en hel del vand i bunden af bilen: Nærmere bestemt i passagersiden foran forsædet. Med en sending pap fra Bilkas bager, får jeg det meste suget op i løbet af hjemturen.

Det har ikke regnet, jeg har ikke haft noget stående, der har kunne springe læk. Jeg har med andre ord, ikke som sådan været i kontakt med vand.

Min umiddelbare tanke er, at det må være kondensvand fra AirCondition'en, som på grund af vejret har kørt hele vejen. Jeg nævnte det kort for en mekaniker og han gav mig ret.

MEN - og her kommer spørgsmålet - hvordan afhjælper jeg lige problemet? Hvor sidder AC anlæget?? og hvordan kommer jeg bedst ind til den??? motorrummet i sådan en zafira er jo ikke just en bal-sal, så - jeg vil gerne vide lidt mere om hvordan og hvorledes, inden jeg går i gang.

Så derfor: Alt tænkeligt info om AC i sådan en zafira er velkommen - alle gode fif til hvad jeg skal gøre, er ligeledes velkommen

<b> det storbarmede egern takker for alle gode svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kondens fra AC i kabinen - Opel Zafira 2.0 DTi
  • #1   23. jul 2013 Hvis der er nogen der kan argumentere for at det IKKE er vand fra AC, må de selvfølgelig også det smiley

Gidder ikke makke i noget, der ikke er i stykker smiley

• #2   23. jul 2013 det er højst sandsynlig kondens. vi har haft det problem på nogle af vores biler.

Men hvis du er i tvivl så smag på det smiley kølevæske smager sødt og kondens smager af vand smiley

Men i passagersiden sidder dit pollenfilter inder under instrumentbordet. Start med at pille det ud.
    Fjern alle blade osv som kan ligger der inde. Evt blæs med en blæsepistol får at få alt ud.

Ude i motorrummet sidder der i bunden af torpedopladen en lille gummi studs, som lidt minder om en vandhane i udformningen men med tuden "trykket sammen i en stjerne for at vand ikke skal komme ind i kabinen.
    Det er her kondensen normalt skal komme ud.

Tag den af og rens den. og når du har den af vil du kunne se op til hvor dit pollenfilter er, og så giver det sig selv at få rensen kanalen imellem der smiley

• #3   23. jul 2013 1) Mulighed
    Havde du en passager med i bilen ?
    Nu siger du selv det ikke gik helt stille for sig.
    Kunne jo være personen har valgt og pisse i din bil a skræk ?

2) Mulighed
    Kondens fra dit ac aperat.
    Kig om der et sted hvor den drypper når du har den tændt hjemme i gårdspladens.
    Og så få det stoppet !

Kommentér på:
Kondens fra AC i kabinen - Opel Zafira 2.0 DTi

Annonce