{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

R
R
Tilmeldt:
23. jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803

Coming/leaving home funktion. Hvem kan? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en altea 1.9 TDI fra 2005. Vil gerne ha coming/leaving home funktion kodet ind. Evt så det tågelys der tænder og ikke alm. Lys hvis man kan det?

Evt. Kode sidespejle til a klappe ind ved a holde lås inde på fjernbetjeningen?

Andet smart der kan kodes?

Er på sjælland dog i Jylland nu på torsdag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Coming/leaving home funktion. Hvem kan?
  • #1   23. jul 2013 Nu er det hele ikke bare lige til at kode, hvis ikke der er motorer til at klappe sidespejlene ind osv.
    Comming-/leaving-home skal også have den rette lyskontakt (den med autolys).

    Det kan godt være der er nogen der har fundet en anden og nemmere løsning uden at opgradere delene, så er det fint, men sådan var det sidst jeg tjekkede...


  • #2   23. jul 2013 Kan klappe sidespejle ind via el sidespejle knap fra kabine nu..

    Hvad mener du med autolys kontakt ?


  • #3   23. jul 2013 Så vidt jeg ved kan come/leavinghome lyset kun kodes ind hvis du har det store infocenter?

    Og indklappelige spejle er jo kun hvis den har det nu? Så selvfølgelig over bj...


  • #4   23. jul 2013 Den har det store Infocenter i speedo.

    Den har el klap spejle nu. Bare fra kontakten i bilen.. Har set en som ku slå dem ind ved a holde lås knappen inde på fjernbetjeningen


  • #5   23. jul 2013 jeg fik gjort det ved min den havde kun det lille info center.. min lyskontakt stod på 0 og det var kun tågelyset der tændte.. tændte nærlyset og baglygteren når man låste den op ( gjorde det os når det var lyst.. eks kl 12 så det var knap så fedt ) du kan os få lavet om så den viser hvor langt du køre på en liter i stedet for hvor mange liter på 100km..

  • #6   23. jul 2013 Ang. sidespejlene, så kunne man slå det fra i MFA i min Altea XL, så tjek evt. om der er en indstilling derinde.

    Ang. lyskontakten, så er der fire indstillinger (0, auto, parkeringslys, og alm. lys).
    Når den har autolys, så kan den også selv tænde for nærlyset når det bliver mørkt, i stedet for kørelys mv. Det plejer at hænge sammen med denne funktion med comming-/leaving-home funktionen. Men som sagt, så kan det godt være det kan lade sig gøre alligevel. Når det er tilgængeligt, så kan det igen justeres i MFA, altså displayet i speedometeret, ved brug af kontakterne på enden af den højre stilk på rattet (og ok-knap nedenunder). Hvis ikke den har denne mulighed, så har den ikke den "store" MFA, og så tror jeg ikke du kan få funktionerne...


  • #8   24. jul 2013 PasaM >> NEJ, for alt i verden ikke, det findes originalt til Altea, og kan helt sikkert programmeres, og som det nævnes af Martin... H... så ser det ud til det kan programmeres selv uden kontakten til autolys, så et uoriginalt eftermonteringssæt, det er absolut no-go i så ny en bil...

  • #9   24. jul 2013 ja men det var jo ikke så fedt at lyset tændte midt på dagen når man låste den op smiley

  • #10   24. jul 2013 han kan da spare en del penge ved at købe ikke originalt, det her virker lige så godt???

    der findes også med lys sensor hvor det blot koster 5 euro mere end det jeg sendte.


    den her kan også programmers til alarm o.s.v og fjernb
    bruger det selv


  • #11   24. jul 2013 PasaM >> det originale vil helt sikkert være bedre i længden, og helt sikkert være den rigtige løsning, og umiddelbart, hvis det kan programmeres direkte, så er der ingen besparelse, da der "kun" skal en computer på for at ændre indstillingerne...

Kommentér på:
Coming/leaving home funktion. Hvem kan?

Annonce