{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.024 visninger | Oprettet:

Galvanisering eller Metallisering af karosse? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har min bil jeg er igang med at skille i stumper for at få den behandlet.
Men jeg er i tvivl over hvad der er bedst, har læst lidt rundt omkring og nogen siger den bare skal galvaniseres mens andre siger karossen kan vride sig skæv når den kommer ned i karet.

Så er der nogen der mener at den skal metalliseres? det ved jeg ikke helt hvordan foregår eller noget, så gerne forklaringer på hvad der er bedst.

Evt en helt tredje løsning?

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Galvanisering eller Metallisering af karosse?
  • #2   27. jul 2013 Men så vil det jo ikke hjælpe meget at metallisere. Det er hele karossen der skal det, samt lidt andre dele.
    Så hvis det kun er udenpå, så kan den jo stadig ruste i revner og fis.
    Men jeg vil jo heller ikke stå med en skæv bil efter galvaniseringen smiley

• #3   27. jul 2013 Jeg er uddannet industrilaker og kan sige at metallisere er zink der varmes op til det smelter og sprøjtes på emnet. det er meget grov men kan slibes så det ikke føles som sandpapir.

nemmeste, hurtigste og billigste løsning er Epoxy. en rigtig god tyg epoxy bund og så toplak i ønsket farve..

profilbillede
  • #4   27. jul 2013 Jeg har bare hørt at hvis man galvaniserer ruster den 'aldrig' igen, og metallisering skulle være noget lign.
    Er epoxy lige så godt? og er der forskel på hvilken epoxy man bruger eller hvordan?

• #5   27. jul 2013 close up billedet af noget som er sandblæs og metallisere

• #6   27. jul 2013 lygtepæle og andre ting som galvaniserer vil ruste når man laver hul på det beskyttendene lag. men alting har en levetid.. og tænker man på bunden af en bil så kommer der hurtig stenslag som vil slå hul..

jeg anbefaler:
    1 - sandblæs bund
    2 - Epoxy tykt lag.
    3 - toplak i ønskefarve "alt i en løsning farve og lak."
    og få maleren eller farvehandleren til og tilføre gummiaditiv til lakken.
    så evt små stengslag ikke laver revner eller hul på lakken, men derimod slåer stenene væk smiley

• #7   27. jul 2013 Har lige læst et forum om at det bedste af det bedste var at metallisere den, derefter epoxy grunde også lak oven på det.
    Og man skulle holde sig fra det gummihud der, for lige så snart der kom et lille hul i blev det til en fugt samler.

• #8   27. jul 2013 metallisering er det bedste man kan bruge arbejder med det stort set hverdag vi bruger så bare ALU

Men som - V.I.P. - skriver en god gang epoxy holder også rigtig godt

• #10   27. jul 2013 Thomas
    Så metallisering, også en epoxy grunder også lak på?
    Eller bare en metallisering? smiley

Jeg bor på amager, bjørn, kører ikke til vejle for det smiley

• #11   27. jul 2013 Hvis du vil se hvor godt galvanisering kan være, har jeg en stak billeder af min Mercedes du må se, den er helgalvaniseret fra fabrikken af, men på trods af det, har jeg sjældent lavet så meget rust.
    En god epoxy grunder, er mindst lige så godt.

• #12   27. jul 2013 Der bliver meget slibe arbejde hvis du metallisere jeg ville tag en god gang epoxy det holder sgu også godt

• #13   27. jul 2013 Er det ikke normalt kun at metalisere kanter og samlinger, da det ellers slår sig pga varmen ?

• #14   27. jul 2013 Skiller kun bilen totalt ad denne ene gang, så det skal være en permanent behandling, så det bedste af det bedste.
    Og jeg skal hverken slibe eller lakere, så det kan vel være det samme smiley
    Så hvad vil du sige var bedst? smiley

Kommentér på:
Galvanisering eller Metallisering af karosse?

Annonce