Dhb 2014, banen ikke preppet {{forumTopicSubject}}
bilgalleri.dk har meldt ud, at banen ikke bliver preppet til dhb 2014, hvilket bliver katastofalt for tiderne, samt bliver chancen for uheld betydeligt større for os der har bare lidt hk at gøre med, uden klister på banen er der stor chance for at bilerne mister grebet og derved går i slyng
dhb 2014, skal åbenbart være året med dårlige tider og mulige uheld.... hvad blev der af mere bil og mindre tivoli...
lyder ikke til at de har haft professionelle arrangører indover mhs til 402 meter banen!!
de eneste der drager fordel af at der ikke er klister på banen, er de alm langsomme biler, der kommer på gadedæk, biler som folk alligevel ikke gider at se lave 15-16 sek tider....og intet galt i det, men de kommer jo ikke til at køre langsommere eller stærkere uanset hvilket underlag der på banen!
dec 2007
Følger: 49 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 333
Det fedeste er næsten alle de folk der har en DHB tatovering, at de ikke kan bruge den som "indgangs-billet" mere.!
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
mar 2006
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
En fwd er nu ikke farlig at køre i uden prep, og så er det jo heller ikke hele banens længde der har været preppet i de tidligere år.
Men ja for dem der kører med M/T M&H er det self ikke optimalt.
mar 2006
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Enten er det Danmarks hurtigste vil eller også er det bare et random drag event. Mener ikke banen skal preppes.
mar 2006
okt 2010
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Men hvis de kunne lave flere baner, så der var mulighed for at kører flere gange på samme dag. Sidste år fik folk ikke kørt ret meget da der var for mange biler.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Hvad blev der af at prøve kræfter for dem der bare har lavet deres alm bil lidt om?
Hvad med dem der sætter en ære i at lortet er synet, godkendt og lovligt?
Jeg ville f.eks. gerne deltage i en diesel klasse, men den er der ikke mere, hvilket betyder at jeg med mit lettere hævet (lovlige) ladetryk og gadedæk, kommer til at stå sammen med en 1500hk Supra ( ja det gør jeg så ikke, da jeg bliver sat ud af spillet lang tid inden...)
Jeg synes man skulle gøre lidt op med klasserne igen.
Det er et must at der er en total outlaw klasse, så der er noget rigtig fedt at se på, men der skal også være plads til de alm. biler på gaden.
Desuden så drop strippere og det pis.. biler og damer for sig, tak.
Mvh
en gammel idiot
mar 2006
okt 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 66 Svar: 972
mar 2006
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Men i de mange år jeg er kommet til DHB tror jeg også kun jeg sammenlagt har set maks 1 times rat lås ræs, så jeg er nok heller ikke lige i målgruppen.
Men der er jo ved at være det luksusproblem at der er så proppet i både pitten og ved publikum, at de måske vil tynde lidt ud i det hele, eller også er det bare en fejl i overflytning...
Der kommer sommetider mange uforudsete ting op, når man overtager et stort foretagende der løber af stablen i løbet af en enkelt weekend, tro mig..
Men er det ikke bare at de dyre drenge tilbyder at klistre banen til?
okt 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 66 Svar: 972
mar 2003
Eller hvor har du fået dine oplysninger fra?
mar 2006
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Årsagen?
De fleste biler var ekstreme og ombyggede til race, de kunne på ingen måde godkendes til syn.
Det samme gælder DFB, jeg ser intet fedt i at bilen er ombygget til det ekstreme, så den ikke længere er brugbar.
Personligt ville jeg mene at alle deltagere både den ene og den anden kategori skulle være synet og godkendt.
Om der så er en outlaw klasse og nogle driftere, det er fint nok, men konkurrencen skulle være til så alle kan være med. Det var min forventning, den blev ikke indfriet, så jeg kom den eneste ene gang.
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Jeg anser DHB, specielt med det nye motto, som værende mere seriøst hvad angår race delen.
Hvis man holder 402meter, så må banen vel også være som man gør det på de store baner, så man kan få det fede, altså en bil der virkelig hurtigt kan komme fra a til b.
Jeg gider personligt ikke se det ratlås ræs hvis det er brian dum's klamme golf2 med 50m sort røg fra sig, der tuller ned af striben med 20km/t på nedslidte nankang dæk.
Jeg var ekstatisk da jeg så Gerd Habermann komme med sin jetmotor på hjul, elskede de store tunge amerikaner dragsters, elskede de sindsyge englændere med subaru motorer i de små karosser. DET er race for mig.
Hvor nedern ville drifting være i std. biler? de ville ikke kunne en 1/3 af hvad de kan idag samt der ville være tonsvis af uheld.
Til et race event skal racet sgu laves ordentligt.
DHB indikerer på intet tidspunkt det er for gadebiler, hvis folk får den tanke har de self fundet på den. der står bare BIL, og når man tænker på den hurtigste bil, er det nok ikke en fiat panda i std trim.
Hvis man tænker racerbil så er det nok ikke mondeoen i indkørslen.
Kort sagt:
Laves der en driftbane, så lav den ordentligt med ordentlige biler
Laves der en quartermile, lav den ordentligt til de ordentlige biler.
Jeg mener at selvfølgelig skal brian også have lov at tulre ned af striben på under to minutter, det er da ok, men hvis 80% af "racet" består af biler med under 100 heste, så kan jeg lige så godt sidde og glo på motorvejen en søndag formiddag.
mar 2006
sep 2004
Mht. DFB så er jeg stadig 100% fast i min mening, det er ikke længere en bil, hvis ikke den kan godkendes til at køre på vejen. Eller i det mindste stadig ser ud som om det må køre på vejen.
Vi kan jo lige tage et overdrevet eksempel (som jeg dog ikke aner om der har været med i DFB): http://www.bilgalleri.dk/galleri/242882-toyota_supra_mk_iv___til_salg - der ligger meget arbejde i det, men det er ikke længere en bil.
Men omvendt til 402 meters race, så ser jeg intet ophidsende i "rigtige" dragracere, som basalt set er en stor motor, med fire hjul.
Det bliver for mig lidt kedeligt.
Engang var der en regel om at hvis man kørte under 10 sekunder, så var man i en outlaw klasse, dengang var det reelt Danmarks Hurtigste Bil, og ikke bare Danmarks Hurtigste køretøj på fire hjul.
Men fint i kan få DHB for jer selv, jeg behøver det ikke
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 50 Svar: 208
apr 2006
TOYO 888 bider heller ikke i det prep, så nej det er ikke en løsning.
Da DHB startede var der også slalom kørsel, måske vi skulle tilbage til det
mar 2006
mar 2006
apr 2006
Hvor mange af jer der hyler op har kørt under 12sek ? nå nej ingen så hold nu op med det tuderi.
Vi skal jo bare være glade for at der overhovedet er DHB i år.
Sidste år var det oså galt fra din side, så du er nok ikke nem at stille tilfreds
mar 2006
, og sjovt nok er det på flertallets vegne jeg gør opmærksom på div fejl og mangler, var der ingen der gjorde noget, ville det ende med kun strippere og narko spader, og så måske en håndfuld biler til race, hvem tror du fik fjernet partycampen fra pitten sidste år???...
maj 2007
DFB er igen, ikke DFgadeBIL eller DFlovligeBIL det er en kunstform hvor du tager en bil og transformerer den om til et kunststykke. Der er også typisk flere klasser, f.eks. RAT klassen, hvor alle bilerne kører efter rat-style konceptet.
Det er bare en del af det. De fedeste biler er ikke dem der har den fedeste pengepung og kommer med en std. Ferrari F40, sådan en ville tabe til en vel-moddet BMW E30 i sådan en konkurrence, det er netop det der er pointen.
Der er klasser hvor bilerne aldrig kommer på vejen, eller nærmest ikke kan køre, men så må du styre uden om de klasser, for de er der.
Det er som at sige du ikke synes herrehåndbold er håndbold fordi du kun kan lide at se damerne spille.
Hvis du ikke ser noget ophidsende i rigtig dragrace med dragsters, og alle biler er en motor med 4 hjul, så skal du jo bare holde dig til striben ude på den lokale. Til et prof arrengement er det normalt at profferne, dem der har investeret mange penge og timer i deres biler/motorer, kommer og viser deres maskiner frem, hvilket jo gerne skulle ske på et af de største bil-arrengementer vi har her i norden.
Hvis du hellere vil til dørtræk og den slags så skal du nok holde dig fra store shows og tage til de små træf rundt om i landet.
stort show = store aktører, beklager. Det er jo lidt det "mere bil mindre banjo" handler om.
mar 2006
maj 2007
2 streger, en med og en uden prep. (evt. dele banen op så i venstre side kørte man med og højre uden) så kunne begge hold være tilfredse.
mar 2006
apr 2006
Kørte du den tid sidste år i corsaen ?
Som jeg skriver ser jeg også gerne at banen preppes, og gerne mere proff end det der tidligere har været, men så burde der bare ikke være en streetklasse, med mindre de også må køre på M/T M&H slicks.
maj 2007
eller hvorfor ikke trække en ekstra langside med? eller de er måske ikke i ok stand? (jeg aner det ikke) tænkte man kunne sætte et sæt tribuner mere op så folk både kan se en stribe til prof drag og en til streets
apr 2006
mar 2006
Ja bedste tid til days of thunder var 11,87, kun i det lave program med små 400 hk, hvilket også gav mig en anden plads i supercompetition klassen, da dennis skibby blev slået ud af vinderen i semifinalerne
mar 2006
Carsten, det vil ikke kunne lade sig gøre, da semifinaler og finaler ikke ville kunne afvikles så, der er det først over stregen der gælder og ikke tiderne
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.039
Det fede er da at en gammel opel eller golf 2 kan køre fra lamborghinier osv., det er da det eneste der gør DHB værd at tage med til.
sep 2004
Mht. DFB, så beskriver i det selv som kunstværker = ikke biler.
Og hvis det skulle være muligt for alle, så skulle der også være krav om at det skulle være lovlige biler.
Dertil kommer at jeg er enig i at en flot modificeret bil er meget mere værd i sådan en konkurrence, end en standard bil der er dyrere. Men det betyder ikke at den modificerede bil ikke kan være lovlig.
Mht. "rat", så har jeg endnu til gode at se en rigtig rat-style bil herhjemme, for de fleste herhjemme tager en bil i god stand og ødelægger den, eller de lader være med at reparere rust, og så laver lidt mere, og så kalder de det for "rat".
Og så forstår jeg ikke lige sammenligningen med håndbold, men det er sikkert min fejl... Lige nu læser jeg bare at der er nogle stykker der er utilfredse med at de ikke får flere fordele end andre...
maj 2007
Det handler om at dem med de store biler ikke får de forhold som store biler helst skal have for at kunne kalde det konkurrence forhold.
De brokker sig ikke over at gadelegale biler skal køre på det, de er bare trælse af at de ikke kan få lov at lade deres biler yde så de kan se et reelt resultat af deres bilers kunnen. (hvilket er hvad man gør i en konkurrence) Du ser heller ikke skiskydning udført i en sump.
Mht. rat styling. så tror jeg du har misset hvad rat rent faktisk er.
sammenligningen med håndbold er hvis du ser herrene som de prof dragsters vi har og kvinderne som street legal, så er de her altså begge to og begge er i sporten (håndbold /Qmile) begge skal have deres bane, begge skal have lov at udføre deres sport til max for at kunne sige det er et brugbart resultet.
Du kan heller ikke lade herrene spille på sand og kvinderne på alm. gulv og kalde det lige.
Men brian, ikke for at være ondskabsfuld, men jeg tror ikke det er din stil at komme til de store events, du har det nok bedst på striben hvor der er "street legal" biler og ratlåsræs for dem på bing bang dæk og pumpede g2'ere.
Jeg er helt klart til toppen af poppen med prepped bane, top tunede biler, totalt ombyggede slæder osv.
Lidt som hvis du tager til SEMA, det er minimalt hvad du ser af std. biler der.
mar 2003
Og Guru, Rat konceptet er en "ur" hot rod.
Altså en gammel aflagt Ford T/V8 der blev pillet alt unødigt af, som skærme, måtter mv. og hvis bagtøjet gik, så fandt man noget der passede og brokkede sammen, så den gik hurtigere.
I dag er termen "Hot Rod" dog mere gået over på det der reelt er "Street Rods" altså overpyntede fastelavnsris, fremstillet i ny plade eller glasfiber så de ligner en gammel 30er bil men med dette århundredes teknik..
Og de "rat style" vi ser her i dk er "wannabe" rat som Brian nævner, altså ikke en gammel bil hevet ud af en lade, som eks. mange af de biler "Gas Monkey/Fast n Loud" laver.
sep 2004
Men hvis man vil have et stort arrangement som DHB, så må man melde klart ud hvad man vil. Dermed kan det være et statement i sig selv at de ikke smører banen ind for at du kan køre dig med bilerne der er konstrueret til dette med deres eneste formål.
Altså må man dele det op, enten er det lavet til de professionelle, eller også er det ikke.
Dette betyder dermed, at hvis ikke i kan lide deres arrangement, så står det jer frit for at blive væk, og tage alle mulige andre steder hen.
Gammelt ordsprog siger: "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, må du gå et andet sted hen".
Ang. håndbold, så vil jeg mene du ikke kan sammenligne det, specielt ikke hvis du sammenligner herrer og damer. Men hvis du derimod sammenlignede Thisted lokalforening med et elitehold (om det så er herrer eller damer er ligegyldigt), så er det også to forskellige arrangementer du skal diske op med for at tiltrække dem. Til lokalforeningen kan det være gratis øl og pølser efter kampen, hvor det er helt anderledes og større krav fra eliteholdet, som selvfølgelig ikke vil tage til takke med øl og pølser, mens lokalforeningen ikke forstår de ting der skal til for en eliteturnering.
Jeg lover, jeg skal nok blive væk fra DHB, og jeg bliver helt sikkert væk fra de andre ting du nævner. Men grundideen med DHB og DFB var fra starten at alle skulle kunne være med, det er ikke det i beskriver, og slet ikke det i efterspørger.
Det svarer jo til at du fik kommercielle kunstnere til at deltage i X-factor eller lignende på lige vilkår med amatørerne? Så må man bestemme om det er for amatørerne eller for de professionelle. Det samme gælder både DHB og DFB, hvis det var gjort klart, så var det et helt andet arrangement.
Ang. rat styling, så ved jeg ganske udemærket hvad det er, men jeg er i tvivl om mange andre her på sitet ved det, for der er mange biler hvor man tidligere ville kalde det en gammel spand, som de bare kalder for "rat".
Rat er når alle essentielle dele af bilen er "færdige", og den teknisk er i god stand, mens resten bare er brugbart. Det er derfor ikke at slibe alt lakken af og hælde en spand saltsyre over bilen.
Så en "rat" bil er ikke en bil der som sådan ser fin ud, som man får til at fremstå værre, som 95% af alle danske "rat" biler er. Efter min opfattelse er det derimod en bil som man har istandsat det der var nødvendigt for at den var ok.
Om jeg så forstår den del eller ej, det kommer så ikke sagen ved.
maj 2007
Er fuldkommen enig i at der burde være 2 baner, hvilket også ville give bedre køretid til kørerne.
Men den med at det er enten eller, den holder ikke til DHB, med mindre de ændrede konceptet væsentligt.
Jeg tror ikke du forstår min håndbolds sammenligning, det handler ikke om marketing, det handler om spillerne. Tvivler på at Krøllebølle IF er ok med at spille på en bane hvor brædderne enten er glattere end is eller mere ru end et rivejern. De vil nok mene de skal have ligeså fint et gulv som de prof har for at kunne spille optimalt.
det med de kommercielle kunstnere og amatørerne i x-faktor, jeg sagde ikke brians golf2 std skal køre imod en dragster på 1200HK som ligemænd, der er stadig klasser.
Ja, der er mange der ikke fatter hvad rat styling er, ligeså vel som der er mange der har installeret deres hifi med lampe-ledning og tror deres malerrulle lakering er prof. men det betyder ikke dem der så kan finde ud af det ikke er seje til det. om man kan lide det eller ej
sep 2004
Men mht. DHB, så skal de lave mange ting om hvis der skal være plads til alle.
Så lige nu må de vælge:
1. Lave meget om så der er plads til alle.
2. Vælge de professionelle, og så må amatørerne finde sig i at de ikke passer ind. Og alt ikke er 100% optimalt efter deres mening.
3. Vælge amatørerne, og så må de professionelle finde sig i at de ikke passer ind. Og alt ikke er 100% optimalt efter deres mening.
okt 2010
skal det være spændene skal det ligne en bil men prep belaster en gadebil extremt meget pga grebet.
der skal laves klasser.
rwd. fwd og awd og så det samme i diesel og el. sådan skal det deles op til gadebilerne og så skal de ikke give rabat på billeter for drivers for så kommer brian "fattigrøv" jensen i sin G2 suge diesel go køre 1 løb med den omtalte sorte sky og så ser du har ikke på banen mere den weekend men oppe i partyteltet med snuden fuld af coke.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
preppet bane på rå asfalt ? ... glem det
apr 2006
Jeg har det bare sådan at når reglementet er som det er, og der kører biler med gadedæk, så burde banen ikke være preppet.
mar 2006
mar 2007
nu er problemet jo den måde du prepper på bliver dårliger på rå asfalt .. og som set før så bliver der ikke brugt penge på noget ordenligt ... det kræver tid og penge at lave asfalten klar til at modtage limen. er du ikke villig til det .. så lad vær
og folk har jo ikke kunne finde ud af at udnytte limen aligevel. og de biler der virkeligt har brug for det af sikkerheds grunde for aldrig greb nok på den slag prepperering aligevel.
ps nogle af de hurtigste tider er da kørt den gang der ingen lim var på .....
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 24
apr 2006
DHB er en weekend for alle med benzin i blodet, hvor man så har mulighed for at lade bilen få lidt at leve af.
Vil man have max bid så har det aldrig været DHB der har givet mulighed for at få det.
apr 2006
mar 2007
kender ikke standen på din bmw
og er sikker på den 1200hk amrikaner ikke kørte på nakang dæk.
og nu er det jo sådan at det er Holger Dueholm der prepper banen til days of thunder og til mosten raceday. ham vælger VMAX ikke at bruge ... hvorfor ? fordi det er dyrt at få holger til det.... hvorfor ? fordi det tager tid. + days of thunder fik sponsoret lim af SUNOCO og ikke kun havde 2 tønder lim og en gammel traktor til at preppe med
mar 2008
Det med ingen prep for der skal være plads til alle, det hedder jo Danmarks hurtigste bil, det vil Sige fordi man er så heldig at have mange penge, og deraf råd til større biler end almindelige dødelige, om så man er til en amerikaner dragster eller en Lamborghini så skal man finde et mere prof arrangement eller.
Jeg har ikke mange penge men bruger alt for mange på min 800hk bmw e36 som jeg lige så godt kunne have brugt på familie rejser eller andet, men jeg brænder for at køre stærkt i min bmw med bur og skålsæder, samt turbo på original motoren, er jeg så ikke velkommen i nogens øjne?, det er da om nogen det tætteste på en original karosse man kommer. Det er dhb vi snakker om ikke?. Men jeg sætter bare gadedæk på og smadrer ind i barrieren, så medierne får lukket dhb pga det jo er for farligt.
Ved godt der skal være plads til alle men igen mener jeg når det er dhb må det være alle de hurtigste der konkurrerer om titlen, der er jo masser af gade arrangementer for biler der ikke har brug for prep, ellers tillad slicks i alle klasser
mar 2007
misforstå mig ikke ... prep af banen ville da være rigtig godt .. HVIS den bliver preppet som den skal ! og ikke en halv ass løsning der jo er mere farligt når grebbet slipper halv vejs.
kan det ikke gøres .. så drop det. der er jo ALTD brok aligevel
mar 2008
maj 2007
Desuden, biler for alle betyder alle er velkomne ned og se på bilerne, være med til stemningen osv. det betyder ikke alle bør eller kan komme til at køre.
Hvis hver gæst, eller bare hver 2. gæst skulle have lov at køre, så var der slet ikke tid til andet end at holde i kø.
biler for alle betyder ikke "prøv ræs for alle"
mar 2007
igen .. der ER belvet sat hurtige (også hurtiger) tider uden prep af banen.
maj 2007
mar 2008
Vil ved samme lejlighed også lige høre folks mening om sikkerheden uden prep, jeg mener den gode statestik med nul uheld altså buler eller crash, vil blive svært at stile efter i 2014 og fremadrettet
mar 2007
en halv / dårlig preppet bane er i mine øjne mere farligt end en ikke preppet bane. flere gange end ofte har grebet jo sluppe halv vejs
+ M/T dæk er jo også farlige
+100% spær er jo også farlige
igen .. prep er godt og vil jo være fedt at folk kan jagte deres eget bedste. men er der kun råd / vilje / evner til at lave en "dårlig" bane der er tricky så lad være ..
og nej så er der ingen grund til at invitere doorslammer biler. men det er jo deres eget valg om de vil køre eller ej
maj 2007
og ja, publikum støtter ikke ret meget, men er det så fordi kun hver 6. bil kunne noget ud over hvad vi ser på vejen hver dag? eller fordi der ikke var nok golf 2'ere med forskruet pumpe? Tvivler på det er mangel på dragsters.
Da de store bisser kørte sidst, der var der mange mennesker, men da der så kom en stribe af alm. biler, der gik folk sgu igen, selvom der var godt vejr.
apr 2006
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.039
jan 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 23
Da jeg var til det første DHB handlede det om hvem der var Danmarks hurtigste (gade)bil, der blev kørt 402 meter og bagefter kegle slalom, så det var ikke kun et spørgsmål om hvor mange heste man kunne proppe under hjelmen, men også et spørgsmål om man kunne styre dem, se det synes jeg personligt var rigtig fedt!
I dag handler det mest om hvor mange penge du har, for penge kan bygge dig et dragmonster med flere tusinde heste, tilsæt klister på banen og du skal "kun" sørge for at køre ligeud og skifte gear... for mig er det ikke Danmarks hurtigste bil, Danmarks hurtigste bil handler om at kunne komme med en bil der er bygget til at blive kørt i, og når jeg siger det mener jeg at den skal gerne kunne lidt mere end bare blive skudt af på en bane i 14 sekunder, den skal kunne køres forsvarligt i det daglige på vejen, ellers ryger vi hurtigt ind i den samme gråzone igen, så skal det jo hedde Danmark vildeste showbil, eller "Se-mig-jeg-har-en-raket-på-taget-af-min-Toyota-Supra-og-har-3600 Hk-så-se-om-du-kan-slå-den" så synes jeg bare igen at det sjove går af.
Citat: "så har den 4 hjul og et sæde,samt en karosse, er det under betegnelsen bil..." = Det er jeg slet ikke enig i, en Dragster er ikke en bil men, som navnet angiver er det en Dragster, altså et køretøj til at køre Dragrace med, Eller?
Misforstå det nu ikke, jeg siger ikke at dét ikke er fedt, men i min verden går det under kategorien "Dragrace" så skal det vel hedde "Danmarks hurtigste Dragrace show" eller hva?
For mig personligt, burde det hedde "Danmarks hurtigste gadebil + showbiler", og alle med nummerplader er velkomne til at deltage i konkurrencen, og alle andre er showbiler der med stolthed kan vise deres voldsomme kreationer frem for publikum, det vil være fandens ærgerligt hvis IKKE de kom og lavede show, for fedt er det at se på, men synes bare ikke at det er de ekstreme køretøjer der skal sætte dagsordenen.
Og så lige for at slutte af, jeg har været til DHB hvert år siden det startede, jeg elsker DHB, og der er klart nogle år der har været bedre end andre, men prøv da lige tænk inden du får ondt af dig selv, der forsøges at gøre ALLE tilfredse, men det er jo fysisk umuligt, tænk at der er nogen der bruge flere måneder på at planlægge så stort et arrangement, og så kommer der så negative udtalelser, nogen kan lide se lykkehjulet og nogen vil hellere se Rambo, hvis du synes DHB ikke er noget for dig, så find et andet arrangement der passer dig bedre, ellers så start dit eget, så kan du jo se hvad andre mener om det! Kan du ikke styre din bil på asfalt, så skal du måske overveje om du burde sidde bag rattet! Nu glæder jeg mig til at blive svinet til!
mar 2003
HØRT!
Var faktisk ikke klar over at der var "manøvreprøver" til de første DHB, men for helvede hvor ville det være genialt at lave igen!
Sløjfe Drag og Drift delen og lave AutoX(Cross), DET ville være Danmarks Hurtigste Bil (gade eller ej!)
Jeg har godtnok tit gået og overvejet om ikke der bliver lavet noget lignende autocross, men indtil videre satser jeg på at bygge en e30er til gaden til manøvreprøver.
Har prøvet at arrangere både drift og dragrace, men for helvede hvor er det bare ikke nemt at stille alle tilfredse, eller for den sags skyld at få folk til rent faktisk at støtte op omkring det.
Selv måtte jeg melde pas til DOT pga jeg ikke havde de 2000 det kostede MERE end DHB at komme til, så der meldte jeg mig blot som frivillig.
Så personligt er min største bekymring i år, om de sætter prisen op, fordi niveauet skal "højnes"=Drag banen skal preppes (til næste år) og der skal malkes penge et andet sted end ud af Dansk Metal.
mar 2006
Pkt: der er et begrænset antal dragsters til start til dhb, de fleste i outlaw klassen er alm gadebiler der bare er blevet opgraderet en del. min egen ville gå igennem et syn uden problemer, hvis jeg smed original motoren i igen, så dragster, nej!!!
Pkt 3: grunden til at prep er noget jeg går ind for i dag, er at bilerne i dag, har betydeligt flere hk i dag end de havde bare for 10 år siden, hvor preb som sådan ikke var nødvendigt for at få hk i asfalten, i dag har de fleste 500+ hk i biler som ikke er designet til det, både i street klassen og i de andre klasser, er der ikke prep på banen, er chancen for at bilen mister grebet i høj fart, stor.. Har man selv prøvet en rwd bil, med effekt nok, ved man hvor farligt det kan være med 200 km/t +... det er i første omgang ikke et spørgsmål og bedre tider, men et sikkerheds spørgsmål, bedre tider er så bare en bonus på en bane hvor man ikke mister grebet
derudover var det faktisk første sidste år jeg rykkede op i outlaw klassen, ellers har jeg altid deltaget i indreg biler i street klassen, og der havde jeg ikke de vilde problemer med at banen var preppet!
og sidst, manøvre banen i tidernes morgen, var sgu da noget af det mest latterlige jeg længe har prøvet, en bil er ikke hurtig fordi den er manøvre dygtig, det er danmarks hurtigste bil og ikke ikke danmarks bedste manøvredygtige bil!!!
mar 2006
mar 2006
maj 2007
jan 2005
Men igen synes jeg bare at har man en 500+ bil, så er vi igen ovre i en anden slags race.
Det kan godt være at kegle banen ikke var det mest spændende, men idéen var god da en bil jo skal kunne mere end at køre ligeud, ellers skal den igen i min verden køre rigtig drag race, og de arrangementer er der masser af.
Jeg tænker bare at, man skal ikke melde sig til fodbold hvis man gerne vil spille håndbold og omvendt, lad dog DHB være DHB og nyd det, ellers er det bare at gå igang med at skabe noget der er bedre, tivoli skifter heller ikke deres pariserhjul ud bare fordi der er nogen der synes det er kedeligt
maj 2007
jan 2005
maj 2007
jan 2005
maj 2007
jul 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 865
Betegnelsen " Gadebil ".. Den er vist nok lige hård nok.. men derimod er der IKKE prepet i de fleste tilfælde.. og alligevel køre de SATANS stærkt.
Personligt tager jeg IKKE til DHB, da der er ALT for meget BANJO... og 1 million diskutioner om banen og alle mulige undskylninger.. det helt til grin.
Vi tager til Malmø Dragracing og gi´r den gas hver onsdag i sommeren..
Det er op til en selv hvad man vælger.
Prep eller intet Prep.. det lige for alle.
mar 2008
mar 2008
jul 2010
I med en lavere gearing i bagtøjet.. så den klar til 201m
Det er efterhånden sjældent at vi ser 402m race i DK
Der er kun DHB Banjo.. Og M(osten).. Mosten er helt klart cool.
Malmø er langt for Jyder..ja, men har i ikke Striben Esbjerg som er "lovlig".. ?
okt 2008
Følger: 110 Følgere: 119 Biler: 10 Emner: 29 Svar: 233
jan 2005
Hele pointen er at man skal ikke hyle over at have et stort monster af en bil man ikke tør køre i til et arrangement, hvis der skal være særlige forhold, kort og godt: Her er 402 meter bane med tør asfalt = Det er ens for alle, og kan du ikke sætte en god tid på det, jamen så har du tabt!
jul 2010
DIGWEED
Malmø er prepet JA, men det stadig lige for alle.. Og der er altid en rigtig god ånd.. masser af danskere og godt humør.
At jeg nævner street outlaws, betyder ikke at malmø banen skulle sammenlignes.. men derimod at street outlaws fra Discovery kan køre SATANS stærkt UDEN prep..
Igen.. PREP eller ingen PREP.. det stadig lige for alle!
At tiderne kan forbedres KRAFTIGT med PREP er jeg udemærket klar over..
DHB sidste år:
De havde PREPET banen med TRAKTOR DÆK.. hva faen er nu det..? det sku da NYLON dæk.. det holder jo ikke en meter for faen..
En preppet bane er med flyende harpiks og lim additiver.. varme og kørt ned med SLICK DÆK .. og ikke TRAKTOR Nylon dæk.. !!
Så hellere en Upreppet bane, det andet er direkte at ødelægge underlaget.
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 65 Svar: 175
Så er spørgsmålet ikke bare om at hvis det ikke bliver prebet, at så må folk stoppe med at bruge alle deres spare penge på HK, men rent faktisk også begynde og tænke over hvordan de får dem ned i asfalten...
For der er da ikke noget mere til grin end at se en med 1000hk, der sejler rundt på banen fordi fjolset mente det var bedre at bruge de sidste penge på at komme over 1000hk, from for at opdatere undervognen...
Bare min holdning
maj 2007
jul 2010
Jo hvis det var is race..
At kunne overfører alle sine motorkræfter til underlaget er langt større vindenskab end at tune sin motor..
Langt de fleste hælder uanet penge i deres bil.. men glemmer undervogns opsætningen.. ja det er sandt.. Men hvor mange Europæiske biler/ejere kan finde ud af det?..
Dragracing biler & street machine´s verden over skruer mere på deres undervogn end motor.. op til RACEDAY..
Igen er Street Outlaw´s fra Discovery et glimrende eksempel.. Det handler om Bid i vejen, og nogle test runs .. inden det går løs.. og hvorfor?
Jo. det netop for at kunne stille undervogn og diverse ind..
Ja undskyld mig, men jeg har set Dragrace/ Streetrace og andet i rigtig mange år, og endnu ikke set en eneste Europæisk bil med ejer der justere sin undervogn efter underlaget.. ikke noget dårlig ment om Eu biler, der findes rigtig hurtige ind imellem..
Jeg siger bare at der en grund til at USA og V8 motorer er verdens hurtigste på 402m.
Lad os håb de finder en fed løsning til DHB Tivoli land så alle bliver glade..
I mellemtiden vil jeg opfordre alle der ska til DHB at gi´noget feedback til arrangørende så i ikke får problemet igen og igen..
okt 2006
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 2.537
hvis jeg nu skulle vælge og komme der ned så vil jeg for det meste se de hurtige biler køre, og ikke en 110 HK punto eller whatever
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
jan 2005
Anders C: Ha ha ha!!! PRÆCIS!
jul 2010
tjeck lige denne tråd ved..
#82 / #87 / #92
Jo .. ser skam Street outlaws!!
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.170
mar 2008
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
Kan godt forstå dem der synes det bliver kedligt.
jan 2005
mar 2003
Tror du tænker på "RALLYcross".
Kindda been there and done that, det er bare manøvreprøver jeg tænker på, uden man skal til at finde et kort frem og finde rundt på landet efter tid også.
http://en.wikipedia.org/wiki/Autocross
feb 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 286
De har jo netop meldt ud, at eftersom de er nye i det her og forsøger at rette konceptet ind, har de brug for råd, fra netop jer køre!
Yderligere er det skrevet samme sted på deres fb side, at man har valgt at gøre det på den måde da det var flertallets beslutning..
Istedet for at brokke sig, og svine til, kunne man måske gøre lidt nytte..
feb 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 286
mar 2006
apr 2006
Nå er der jo så også blevet ændret en del på klasserne, så det hele kan sku vist være helt lige meget.
apr 2006
Der er ikke noget der hedder outlaw og unlimitet mere, der er en ny klasse hvor det er alle mod alle.
Så det er følgende:
Street opdelt i klasser
Max Street opdelt i klasser
Den nye klasse kan jeg ikke lige huske hvad hedder men der er det alle mod alle
apr 2006
1. Forhjulstræk med eller uden tryk.
2. Baghjulstræk med eller uden tryk + 4X4
3. 8 cylinder eller flere.
Max Street:
1. Forhjulstræk med eller uden tryk.
2. Baghjulstræk med eller uden tryk + 4X4
3. 8 cylinder eller flere.
Extreme:
Alle mod alle.
apr 2006
apr 2006
mar 2006
mar 2006
mar 2006
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hvilket så resulterede i alt for meget af det sidst nævnte.
Det de mangler er at vide de igen er folkets bilfestival, istedet for et event for folk der enten direkte tørrer sig i røven med sponsorpenge, og så kun hjernedød druk til og trøste menig mand.
Hvis en "kedelig" bane er det der skal til for og lokke almindelige folk på banen i deres realistiske biler, jamen så er det en ofring jeg synes der er det hele værd.
Venligste hilsener - person der ik har læssevis af sponsorer i ryggen.
mar 2006
mar 2006
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 524
Så kan en chiptunet bil heller ikke deltage. Medmindre den har de rette godkendelser som de færreste har.
Nu skal i huske at det hedder Danmarks Hurtigste Bil og er en konkurrence, ikke et hyggetræf som div lovlige race (ikke at de ikke er sjove) men når de vælger at kalde det netop DHB så gælder det vel om at finde den hurtigste bil i DK eller ?
Desværre er det sådan at Motorsports er dyrt, og dem som typisk kører hurtigst er dem som har brugt meget tid og penge på deres bil. Det er ligesom i alle andre former for motorsport.
apr 2006
Men jeg er da spændt på om bg ikke snart kommer ud med en udmelding, for de kan da ikke undgå at have læst/hørt om at de har skudt sig selv i foden.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Jeg synes det er fint nok med lidt hurtigt ræs, men de burde ikke vinde titlen som Danmarks hurtigste bil. Du burde hedder Danmarks hurtigste dragracer. Der findes folk der synes det er sjovt at se hvor hurtig deres standard impreza eller evo er
mar 2006
nov 2009
Eller er det et lovlig gaderace arrangement?
DHB ER EN KONKURRENCE!
Derfor der også er forskellige klasser.
dec 2003
Hvis i havde været med til DHB fra starten ville i vide at klasserne er kommet fordi der netop er kommet alle disse ikke gade biler. Men arrangementet er startet for gaderæsere og ikke noget dragacere.
nov 2009
mar 2006
Dhb har fungeret fint med klasseinddelingen i en del år efterhånden, især efter outlaw klassen kom til, hvem kan ikke huske det år, hvor at bilerne skulle være indreg for at kunne deltage, hvor mange hurtige biler var der nu lige der stillede til start???
Sæt dig venligst ind i, hvad vi har gjort og hvad vi har forsøgt, inden vi gjorde det til en offentlig debat, inden du dømmer os som brokrøve der har for mange penge...
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2006
Jeg ved ikke hvilke biler du tidligere har kørt i til DHB.
Jeg har selv kørt i en del forskellige biler, af 100% standart er det følgende
E36 m3 13.77sek
E46 330ci 14.55sek
Så der er nu en del standart biler der kører under 15sek
mar 2006
e46 330ci, sjovt nok heller ikke en bil de fleste bruger til 402 meter...
du ved jo godt hvad jeg mener ikke, størstedelen af dem som dukker op til 402 meter arrangementer, ejer jo ikke sådanne biler vel..
apr 2006
apr 2006
Min nuværende dagligdagsbil kan også snild klare de 15sek Hehe.
Nej det er klart at mange af de standart biler ligger og roder på 16-17sek, men dem skal der nu også være plads til
mar 2006
mar 2006
apr 2006
mar 2006
nov 2009
nov 2009
apr 2006
apr 2006
Men vi er nok rimelig enige når alt kommer til alt
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
http://www.youtube.com/watch?v=J4FRv_6eVfI
mar 2006
dec 2006
Var nu også bare for at gasse dig, gamle!
dec 2003
Hvis der er noet der har ændret sig er det reglerne for at give plads til dem der ville have hurtigere biler med, men din opfattelse er forkert. Det er bilerne der har ændret sig og reglerne har bare måtte følge efter. Du sidder her og tuder over banen ikke er preppet med trackbite. Hvis din corsa har så mange problemer med at stå fast skulle du måske lade være med at trampe helt så hårdt på pedalen. Med 430 hk i en lupo kørte vi da 11.58 på toyo R888 så klap dog hesten og kom ind i kampen. Nåh ja den var også bygget i privat garage/værksted men bare sat rigtig op
Hvis man ikke har lyst til at kigge på langsomme "standard" biler bør man ikke tage til DHB overhovedet. Det er jo det de forskellige klasser tillader
dec 2003
p.s jeg synes det er fedt med baggårdsræsere som måske ikke er helt gadelovlige, men projekter der koster på den anden side af 1 million plus koster 10.000 kr pr 402 meter kan jeg ikke se hører hjemme blandt andet end show
mar 2006
dec 2003
Så kan jeg så vende det om.. hvor startede i med at køre ræs? På gaden... hvorfor skal i så være så fucking højrøvede at I skal bestemme hvordan tingene hænger sammen? Grunden til DHB har hurtigere biler handler ikke om det er en konkurrence. Det handler om det er et show som trækker folk til. Så det handler om penge for arrangøren. Det er også derfor de vil skide jer et stykke. De er da pisse ligeglade med om i kører sidelæns ned af landingsbanen bare folk kan lide det de ser.
Og splynk jeg har kørt 10.22 på min cykel... på den hvide stribe midt på vejen! Din pik blev ikke større
AUTOLAKEREN, jeg kan sagtens se din problemstilling, men jeg er også kommet med mit indspark der åbenbart ikke var godt nok for jeg anede noget som helst om noget. Men måden at få tingene igennem er ved at blive væk.
mar 2006
resultat fra sidste år feks
Outlaw - FU klasse 3
1. Jack Bendt Larsen 311 - 12,220 sek.
2. Christian Rasmussen 306 - 12,244 sek.
3. Torben Jacobsen 303 - 12,454 sek
mar 2006
http://nitroz.se/motorny/resultat/viewlist.asp?id=2012/dhb_2012.txt&year=2012#toppen
dec 2006
mar 2006
og ja 2/100 af et sekund er meget på en 402 meter når vi er nede i de tider, derudover er top 3 i fwd uden tryk alle på den gode side af 300 hk, og min bedste tid var i lavt trin med små 350 hk pga hårde slicks....
dec 2006
mar 2006
dec 2006
mar 2006
dec 2006
dec 2006
dec 2006
mar 2003
Det er vel snarere et spørgsmål om at i er for "store" til at deltage?
Som det bliver sagt, så er det lige for alle om der er klister eller ej på banen..
Bladerunner han løber jo også med i Handicap OL og ikke til det almindelige OL, selvom han er hurtigere..
Men spyt lidt i kassen og tilbyd at klister banen til free of charge, så det ikke er det der er problemet?!
Bare DHB ikke kommer til at koste 2500 at deltage også for drift, ligesom det gjorde ved DOT, hvor drift fik nul og niks ud af det ekstra tilmeldingsgebyr i forhold til 402/DHB...
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 116
Møder mange folk efterhåden som møde op til 402m arragement i Sverige (EDPS) som kører der oppe for prøve martrielet af inden DHB, så ville ikke sige at DHB er et hygge træf men der imod et træf hvor for folk går seriøst op idet.
Synes også at der skulle være nogle kval runder for at man kunne kører til DHB....
Har sagt det før og siger det igen. Det er røv sygt at se på folk som kommer i standard biler eller biller der ikke kører hurtigere end 15 sek.....
Hvis de hurtige biler bliver væk så bliver det sgu et nitte DHB...
Og kunne forstille mig der er mange der vælger det fra.
mar 2006
Splynk: jeg giver sgu en lille en til halsen,hvis vi render i hinanden en dag, fornuftige ord fra en der ser tingene som de er.. Det er noget man kan bruge til noget, og ikke alt det flueknepperi som de fleste lukker ud... Vil folk snuse til sporten, så må de møde op til et af de utallige lovlige arrangementer der er i løbet af året, istedet for at spilde alles tid, til dhb , hvor dem som brænder for det og har noget der er underholdende at se på som tilskuer, dukker op.
mar 2006
sep 2004
Så kunne vi jo sige: "hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så bliv væk".
Hvis det er så dårligt, så bliv da væk, alt andet lige er der nok ligeså mange meninger som der er folk.
dec 2003
Og ja det er snart 8 år siden. Men alle skal starte et sted og selv i 2006 var der god mulighed for at køre til andre events i Danmark.
af splynk skrevet lør jul 29, 2006 12:00
anyway dhb er, var og vil sikkert altid være noget lort,,,har været med som hjælper et år, og som kører i år (igen uden bil,,,lyder det ikke snart ensformigt) og faktisk virkede tingene nogenlunde i 2005, nu ndcd er blevet indblandet, er arrangenmentet igen tilbage i stenalderstadiet.
ingen respekt for kørene, (som jo er den væsentligste del af hele cirkusset) det er bare en stor pengemaskine, ikke andet..
sorry men når ordet dhb blir nævnt koger jeg over
dec 2006
apr 2006
mar 2006
og ja vi kan bare blive væk, hvilket vi jo så også gør, hvis der ikke sker ændringer, så dhb følger samme regler og inddelinger som de fleste gør inden for denne sport, indlægget er til for at fange arrangørenes opmærksomhed, og for at DELTAGERE kan fremlægge deres argumenter her...
dec 2003
Men nu er Bilgalleri jo et frit forum så det er op til den enkelte at skrive hvad man lyster. Det handler ikke om personlig hetz eller flueknepperi. Og hvis jeg ikke husker helt galt startede du egentlig selv den lidt sure tone.
mar 2006
dec 2006
mar 2003
I kan fint kommentere, at man bare skal betale 2500 uden at brokke sig for at få lov at køre en bane som plejer at koste 450-1500 at køre på, men fordi 402 ikke får en smule klister (ens for alle) så er det ikke iorden.
Men som jeg igen pointerede, så tag da og ring til Kenneth og hør om han også vil sponse en trommel klister eller 2 til DHB, eller lad de 8 hurtigste fra sidste år betale for klisteret, så er der jo ingen problemer for hverken Street eller Strip gutterne, da street gutterne så ikke skal bonges de 2000 oveni gebyret fordi 8mennesker behøver klister for at kunne bruge deres bil, fordi de ikke vil ændre deres undervogn/motorstyring, så den passer til banen, som alle andre motorsportsgrene gør...
For hvis de poster penge i karusellen, så bliver entrén til gyngerne også hævet, ligesom til DOT...
Og hvis vi tænker nogle måneder tilbage, var der slet ikke noget problem, da det lå i luften at der muligvis slet ikke skulle køres den weekend alligevel, så vær da lidt taknemmelig for at der overhovedet bliver lavet noget, og så må der jo så bare presses på for at gøre det bedre, hvis ikke i år, så til næste år, når "de nye folk" ved hvad det egentlig handler om og hvad hhv. kørere og publikum gerne vil OG kan.
Det er ikke lutter lagkage at overtage en stor forretning, selvom man har haft en finger med i kagedåsen, så kommer der altid ting der kommer bag på en, så det undrer mig også at de ikke vil lytte, men hvis det er den samme mail dame som jeg også skrev med sidste år mht. billetter, så er det vidst en der bare sku ha siddet i kassen i stedet, for som jeg spurgte i øst, svarede hun 3 dage efter i vest og da vi så endelig kom derned, så var der ikke engang hold i det vi havde fået at vide.
Så har i prøvet at kontakte løbsleder direkte og høre hans syn på sagen?
Og om i evt. selv kan lave prep?
apr 2006
som jeg har forstået det så er både morfar og john stadig med i det arengement, så det undrer mig at de er kørt så meget af sporet.
dec 2006
nov 2010
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 104
- For det første vil vi tilbage til rødderne i streetrace, og preparerede baner er efter vores mening mere til dragracing.
- Med trackbite bliver banen ekstremt glat i tilfælde af regn, og biler på gadedæk kan ikke stå fast uanset vejret. (Men det regner dog ALDRIG på Vandel ;-))
- Det er dyrt og tidskrævende.
- Der har været kørt med Trackbite i 2006, 2012 og 2013 og der har hver gang været klager over kvaliteten.
Så tilbage til rødderne - Der bliver gang i den - uden trackbite. Vi ved at denne beslutning gør nogen glade og nogen sure, men det havde den modsatte beslutning også gjort.
Mht. løbsklasser melder vi ud snarest.
Mvh
Kenneth A - BilGalleri / DHB
apr 2006
jul 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 32
apr 2006
Brug nu den indvendige side af hovedet
okt 2010
til bilgalleri.
håber i laver en regl med at man minst skal køre 4 gange dagligt og kun er undskyldt hvis ens bil er defekt og du ikke har mulighed for at lave det (lad en god mekaniker/dommer vurdere det) så slipper i for 400 tilmelde der køre 1 gang og fester i diverse lejre efterfølgene fordi de kom ind billigere... det sørgeligt men ungdommen nu tildags er skide ligeglade med andre og arrengementet sålænge de kommer billigt ind...
jul 2006
Brian H har jeg påstået at arrangementet kun er for gadebiler? Desværre er vores bil bygget til en preppet bane (let baghjulstrækker med mange heste og små slicks) men selvfølgelig kan man bare ændre opsætningen... At stille op med den er ikke vanvittig sjovt - selvfølgelig kan man bare bygge den om for en millionmillard, så den yder det halve. Så er det bare ikke så sjovt, når man hele tiden prøver at lave bedre tider
okt 2010
Ved ikke hvor meget der blev kørt men det være mere ide'en bag end selve antallet. Da der ikke er bite i år frafalder vært fald 19 kørere så man kunne jo håbe i få nogle flere race i år.. var mere for at slippe af med botnakken og bøgetossen der kun melder sig som driver for at komme billigt ind med en ven på slæb. ??
nov 2009
mht street outlaws så bruger de Track bite, de hælder det på laver hjulspin og trækker nogle streger..
mar 2006
jul 2006
apr 2006
Jeg syntes det er noget crap at der er teams der bliver inviteret, og sågar nogen der bliver betalt for at komme.
Dem der bliver betalt er er nok dem der fylder mest, og det gælder både på banen samt i pitten,
sep 2004
"gadebiler kan sagtens stå fast på trackbite, de kan bare ofre de FÅ penge et sæt ordentlige dæk koster, og derved køre hurtigere og endog mere sikkert"
Hvis man inviterer for at der er noget at se på, som fx TDS, så lad det være et show, og hold dem udenfor konkurrence, så kan de køre en tur eller to som pause show...
Hvis de seriøse er rigtig seriøse, så er der også andre events for dem, men måske ikke lige i "baghaven"
dec 2006
dec 2006
Men du får nok børn en dag, så vil du også se anderledes på mulighederne for at øge færdselssikkerheden. Der er sgu ikke for mange arrangementer hen over året, kontra hver fredag og lørdag på "striben". (som i øvrigt er gratis) - der skal være alternativer til den offentlige vej. REELLE alternativer.
mar 2008
dec 2006
Det er fint du kan prioritere så tingene passer, det er bare ikke alle der kan, og det bør du altså kunne overskue at indse.
Johnny Brian bør bare, som nævnt tidligere i tråden, ikke skulle betale for det klisterklads i åbenbart ikke kan undvære (kontra at I!!!! jo bare kunne købe andre dæk, så I kunne få bedre greb på ikke-prepareret asfalt - og måske endda lære at launche). Johnny Brians VRsæjser har svært nok ved at vride hjulene rundt en varm sommerdag...
mar 2006
dec 2006
Har man råd til at smide 100k efter en bil, har man vel også råd til at smide lidt penge efter undervognsopsætning, så man ikke behøver alskens hjælpemidler fora t komme afsted - sådan kunne man vel også vende det.
Men det er det samme jammer år efter år - så er partyteltet i vejen, så er der for mange biler, nu risikerer der at komme færre biler, så er det hele også noget lort... Tingene går deres gang, som det er nu ser det ud til der ikke bliver præpareret - det kan sikkert nå at ændre sig, hvem ved...
Den ene råber op om at man skal være gode ved kørerne (hvilket også er et spørgsmål om pris), den anden at man skal være gode ved publikum - men I kan ikke helt blive enige om hvordan begge dele kan løses? (Jo, ved at udelukke "de langsomme lortekasser") - Vil I have jeres eget eliteræs hvor alt langsommere end 11.9 sekunder ikke er velkomment, er jeg helt sikker på I er mere end velkomne til at starte jeres egen klub og eget arrangement - indtil da er det vel arrangørerne bag DHB der sætter dagsordenen.
mar 2006
dec 2006
Hvorfor skal det gøres "let" at lave hurtige tider?
Jeg kan huske en umanérligt tolle og velformuleret Tommy der forklarede at en A3 (eller var det A4?) er noget pis at brænde af, da forhjulsophænget gør at fronten "svæver" ved kraftig acceleration, og man derfor ikke kunne udnytte alle hestene...
Kan godt høre der er sket ting og sager siden du begyndte at skrue Corsaen sammen - du får din tråd i fred (hvilket betyder at evt. yderlige korrespondance må foregå pr. privatbesked), og så må du have held og lykke med at overbevise arrangørerne om at der skal trackbite på, så eliten kan have det sjovt, og ellers skide på de 150 andre deltagere, der ikke skal tro de kan noget som helst.
(Er det et tilfælde at du hænger fast i de 12 sekunder - hvorfor ikke 11.5? ;-))
sep 2004
Vilkårene er jo stadig de samme for alle når banen ikke er klistret til...
mar 2006
sep 2004
For ikke så længe siden var der fare for at der slet ikke ville være noget DHB...
Jeg tvivler på der er nogen der har noget imod at andre tager initiativ til et lignende arrangement for professionelle...
mar 2006
mar 2006
mar 2008
mar 2006
mar 2008
nov 2009
Så for du det til at lyde som om at hvis man har den rigtig opsætning af undervogn så er der masser af greb i ren asfalt, Hvilket ikke passer.
Tag eks Søren Tjuk med sin BMW e21 Den er sat helt op til drag med alt det bedste, står i over 1mill kr. og han har kørt et hav af 9 tider samt nogle 8 tider på div baner i Sverige. Det var først i 2013 at han kørte under 10 sek. til DHB.
Der skal nok blive kørt rimelig stærkt til DHB 14 uden trackbite, hvis de ikke vil ofre/have trackbite på banen. Skulle de lade folk kører Fredag, Lørdag og Søndag så vil banen blive bedre og bedre og der vil derfor blive kørt hurtigere tider.
Jeg er enig i at der skal være plads til alle, MEN de vælger at fortsætte med at kalde det DHB og ikke alt muligt andet som måske ville passe bedre til det de ønsker at afholde. Med dette mener jeg at hvis man skal afholde noget som kan bære den Titel burde der være de bedst mulige forhold fra arrangørrernes side mht. bane, tidstagning osv.
Så er det da ikke fair at der skal tages så meget hensyn til dem som bare kommer for at prøve deres bil af og have det sjovt (hvilket de også skal have lov til)
Jeg går ikke ud fra at disse deltagere regner med at vinde nogen pokaler.
Da det vil svare til at stille op til 6 dages løb i cykling på en normal cykel. (Ikke for at se ned på nogen som helst)
mar 2008
sep 2004
Men hvis vi skal tage holdninger til hvad indbegrebet af Danmarks Hurgtigste Bil er, så er en bil,der kun kan køre hurtigt ligeud i 402 meter, vel den hurtigste dragracer og ikke Danmarks Hurtigste Bil?
Og emnet gik på manglende klister, ikke manglende klasse inddeling...
mar 2006
så for at summe det op, så er jeg ikke nervøs for mig og min egen lille dyt, den skal nok ligge i toppen uanset hvad underlag der er , det skal tractioncontrollen og de nye m/t slicks nok sørge for
Det eneste jeg var skuffet over sidste års dhb, var min ærgrelse over at min ene dæk valgte at springe i luften og løbsledelsens måde at afvikle arrangementet på
mar 2006
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
mar 2006
apr 2006
Men under punkt 7 står der så følgende:
Ved biler hurtigere end 10.00 sek. gælder dragracing reglementet - dog anbefales styrtbøjle monteret ved biler hurtigere end 11.00 sek. for lukkede biler - ved cabriolet og åbne køretøjer anbefales det, når bilen er hurtigere end 13,50 sek.
Forstår jeg det ret at man godt må køre i max-street uden bur hvis man kan overholde ovenstående ?
nov 2010
Mvh
Kenneth A - BilGalleri
apr 2006
Kenneth A: kan du svare på det med styrtbøjle ?
mar 2006
mar 2006
nov 2010
apr 2006
Det er punkt 7 der er gældene, så man skal se bort fra punkt 1i reglementet.
mar 2006
Dhb 2014, banen ikke preppet