{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.775 visninger | Oprettet:

Hvordan bliver DHB2014 det fedeste nogensinde? {{forumTopicSubject}}

Som du ved, vil vi på BilGalleri gerne videreføre DHB og fortsat skabe den fedeste bilfest for alle. Vi vil derfor tage alt det gode fra tidligere år, fokusere mere på race/biler og så tilsætte nye spændende tiltag.

Vi vil derfor gerne høre dine input:
- Hvad er fedt på DHB?
- Hvad bør forbedres?
- Idéer til nye tiltag?

Og dette med udgangspunkt i den oplevelse du har som publikum. (Derfor en opfordring til at gemme diskussioner om f.eks kører-reglement til andre tråde :-))

De bedste hilsner

Kenneth A - BilGalleri

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan bliver DHB2014 det fedeste nogensinde?
  • #1   31. jan 2014 Det kunne være sjovt med nogle narko-hunde og se hvor forvirrede de stakkels dyr ville blive og bare løbe rundt i ring.

• #2   31. jan 2014 at det handler mere om biler end stoffer og øl-bong osv!.
    at vagterne er fornuftige personer og ikke en flok magtsyge liderlige steroide idioter
    at diverse lorte butikker med skrammel ryger ud og butikker med bil ting kommer til.
    mere styr på tingene!. fandme da latterligt at man har skrevet og fået en camp og når man så kommer er der ingen der ved noget!.
    bedre toilet og bade forhold!..
    mere opsyn med folks latterlige og til tider farlige kørsel hvor der færdes mennesker.

Det var sådan lige det jeg hurtigt kunne komme på.

• #3   31. jan 2014 Brænderpladsen skal være åben væsentligt længere end de sidste par år. Der samles folk og hygger sig, det er en fed stemning.

For mig er dealer street også en del af det hele. Kan godt lide at chille ved at futte en tur ned af gaden der. Dog skal det ikke kun være kina-tøj og Thansen rørhaler.. Få styr på hvad der er og at det er noget der er værd at kigge på.

Derudover, nok tribune pladser til folk så de kan se drift og ratlåsræs uden at skulle stå i store klumper af kød.

Ordentlig lyd!!! intet værre end når kommentatoren bare skratter... og så ja self. en ordentlig kommentator. Da Thomas Hartmann var der var det fedt at høre på.
    Kom med nogle detaljer, f.eks. reglement, hvad der giver points og hvad der sker generelt. Det er fedt for folk der ikke ved alt om det at få lidt nyt ind.

• #4   31. jan 2014 uden finaler, er der ikke meget ved og være publikum på 402m banen om søndagen.

• #5   31. jan 2014 #1: Vi samarbejder med politiet og vil det gerne have det fjernet, så mon ikke du får muligheden for at se en hund i aktion smiley

• #6   31. jan 2014 Kald mig bare gammel, men I burde skrotte det useriøse som f.eks strippere og trunter der tror de skal være modeller. Med mindre de selvfølgelig gør det gratis..

Fokus burde ligge på Danmarks Hurtigste, flotteste og måske højest spillende bil (anlæg)

Jeg syntes det var fedt det år hvor en "funny car" lige viste hvor skabet skulle stå, og en afslutning med 3 F16 jægerfly der lavede formationsflyvning/angrebsøvelse hen over tribunerne.

Jeg savner seriøsitet generelt, heriblandt at det ikke skal være en druk-festival.

• #7   31. jan 2014 Jeg har intet imod at folk får en fest om aftenen, det synes jeg egentlig bare er fedt.
    Bare der ikke er kørerne der ligger og kører og drikke, eller folk generelt blander alkohol og kørsel

• #8   31. jan 2014 i starten var der sash / brooklyn bounce og andre retro techno bands .. om vi vil det eller ej så er der mest gang i smadder musik i stedet for det der pop smarte københavn elektro musik der har været de sidste par år.

åbenhed der hvor der er fest. sidste år var der VIP camp med infernal - DM camp med nogen andre der optrådte og den almindelige camp med et helt 3 sæt underholdning .. det nytter ikke noget at dele folk sådan op når man skal ha det sjovt om aftenen

langsomme biler skal væk .. ingen gider glo på en e34 520 lave en 18 sekunders tid

mindre tivoli'

godt vejr

de stande der spiller musik skal væk fra brænder pladsen. sidste år/forrige år stod der nogen med et andlæg på størrelse med rundetårn og spillede lige overfor brænder pladsen .. det var helt forfærdeligt at blive pumpet med gangster rap i ryggen og goa musik i brystet.

flere tilskuer pladser på brænderpladsen

ikke korrupte dommere til DFB - VIGTIGT PUNKT

TAK -- i ringer bare !!!!!!

• #9   31. jan 2014 Gå 5-6 år tilbage, der var alt var sjovt og det kun var kødhovederne der synes det var fedt at medbringe stoffer;)

• #10   31. jan 2014 Nu er jeg veteran til dhb og har været med alle årene

de ting jeg kan se som er gået galt

pkt 1: alt for meget focus på strippere og trunter der tror de er guds gave til mænd.

Pkt 2: vagterne er blevet en flok magtliderlige tosser, der måske skulle have brugt tiden mere fornuftigt i stedet for at blæse hjernen ud med div muskelfremmende midler, samt så vi flere vagter sidste år, der heller ikke lå på den lade side med stofferne....

Pkt 3: udstillergaden, er blevet til tøj,hjemmeværnet og lign bras, ikke en ærlig biltilbehørs udstiller mere, for dårligt!

Pkt 4: toilet forholdene og badeforholdene er under alt kritik

Pkt 5 : der mangler en lille købmandsbutik, som der var i gamle dage, hvor man kunne købe det mest nødvendige til rimelige priser, i stedet for det som der har været de sidste år, 25 kr for 1 smurt rundstykke af tvivlsom kvalitet???

Pkt 6: fokuser på mere kvalitet fremfor kvantitet og dette gælder arrangementet som helhed

Pkt 7: alle de tidskrævende gennemkørsler på 402 meter banen, såsom tds biler,show indslag osv, lig dem i nogle skemalagte pauser, så folk selv har mulighed for at vælge om de vil se det eller gå ned og få noget at spise eller lign, 10 gange nemmere at planlægge sin dag, hvis man ved hvornår de forskellige ting bliver gennemført.

pkt 8: Drop tivoliet helt og brug pladsen til noget bilrelateret i stedet.

pkt 9: forbyd alt hvad der hedder stoffer og udstyr vagterne med en gangs test, er du påvirket af stoffer, så er det ud prompte samtidig med politianmeldelse..

pkt 10: drop musikken på drift og 402 meter banen når der køres, folk vil høre bilerne og ikke det seneste tecno nummer...(dette har været et problem i mange år)

pkt 11: uden finaler søndag, vil i tabe mange af kørene og det publikum som køber billet kun til søndag, netop for at komme og se finaler og de rigtigt hurtige biler gi den gas, uden finaler, vil mange af kørene pakke samme søndag morgen og tage hjem, hvis der er for langt op til nærmeste konkurrent i henhold til tidstagningen

dette er blot nogle af hovedpunkterne, som jeg har erfaret både personligt og at mange andre er utilfredse med og gerne så forbedret

• #11   31. jan 2014 Ja 5 år tilbage også tager vi den derfra. Så ligner det lidt Men drop Tivoli stripper og alle de piger i hotpants som tosser rundt. Mere vægt på biler og brænder og drift. Og nul stoffer og crab Hvis jeg vil til carneval og kræmmermarked med Tivoli vælger jeg det et andet sted

• #12   31. jan 2014 Hold nu da for fanden op med det piveri om at folk drikker og tager stoffer, lad dog for fanden dem om det!!
    Jeg har haft et fedt år til DHB hvert år, MEN jeg gør det også til det DHB jeg selv vil ha. Så hvis man ikke vil drikke, så lader man da for fanden bare være og går mere op i bilerne og det race der er fra morgen til aften...

Er ved at blive alvorligt træt af at hver gang der er nogen der ligger et eller andet op om DHB skal de samme jubeltosser komme og svine arrangementet til og nævne noget om druk og stoffer osv.

Tag jer dog sammen og nyd at der er nogen der laver et bilarrangement for os, hvor vi kan have det sjovt og hygge på hver vores måde...

Just my 2 cents...

ps. er dog enig i at Tivoli ikke hører til, men hvis de er med til at betale for pladsen og nogle folk nyder det, så fred være med det...

• #13   31. jan 2014 Nye security*. Gerne nogle der ikke er en del af pulverfesten smiley

• #14   31. jan 2014 Ja autolakeren har fat i set rigtige. Der sådan som jeg husker det for 7-8 år siden

• #15   31. jan 2014 og pilsnere har vi intet imod, festen skal der også være plads til, men narkopåvirkede klaphatter, der tror at et godt arrangement, går ud på at være blæst helt væk og skabe ballade og opføre sig som om de ejer det hele, dem kan vi godt være foruden

• #16   31. jan 2014 autolakeren har fat i det rigtige.... og folk der er brændt sammen af dårlig narko skal skride. og nej det er ikke "lad dem om det" .. det er farvel og kom helst ikke igen

• #17   31. jan 2014 Ingen alkohol og fester til langt ud på natten. det handler om biler & race ikke bare patter og alkohol. folk kan drikke sig stive hjemmefra.

håndhæv pladsforbruget i 402m pitten. sidste år måtte jeg holde med trailer og bil i den modsatte ende af 402m banen fordi de stive svenskere fyldte det hele med deres grilltelte osv.

• #18   31. jan 2014 Gatebil. fuck DHB

• #19   31. jan 2014 Belse
    hvis du hader DHB så meget hvorfor går du så ind og læser et emne der handler om det? var det ikke nemmere for os alle at du bare lod vær?

• #20   31. jan 2014 Der skal naturligvis være plads til festen om natten, det er en af tingene der altid har været fedt ved DHB, men der mangler bare mere synlige vagter om natten, og flere af dem i det hele taget.

• #21   31. jan 2014 carsten T. det staves belsi. ikke belse..

• #23   31. jan 2014 Personligt synes jeg det kunne være sjovt at tilføje en form for bane-race. Stadig på tid, men lidt i stil med klubrally-prøver eller lign. tror også det kunne åbne op for en helt masse kørere der ikke nødvendigvis synes det er spændende at køre 402m.

Ellers som der tidligere er nævnt, lidt mindre fokus på damer og bajere. Lidt mere fokus på biler og at levere et kvalitets-arrangement. Synes bl.a. at priserne for mad m.v. er fuldstændig ublu.

• #24   31. jan 2014 Belse

Nå? javel ja

• #25   31. jan 2014 haha smiley smiley

• #26   31. jan 2014 Og så skal vagterne være 100% klar over de regler som de håndhæver

Sidste år oplevede vi flere hold vagter som direkte modsagde hinanden om hvad der var tilladt og hvad der ikke var.

f.eks. efter vi havde stillet hele vores lejer op efter vagternes anvisning og godkendelse, kommer der et andet hold vagter og beder og pille hele lortet ned igen og lave det om fordi det ikke overholdt nogle regler.

Da jeg så spurgte dem om de overhovedet var blevet ordenligt briefet i hvad reglerne lød på kunne de ikke rigtigt svare.

• #27   31. jan 2014 Og vagterne skal ikke tage en klage over den vildeste tramperfest kl. 3 om natten som en oplysning om at de kan sælge lidt snus - det er nærmere en henstilling om at kørerne gerne vil have ro til at sove, så de er friske når de skal ud og brænde deres racerbiler af dagen efter smiley

Miss > Du er kun 19, ro på. smiley

• #28   31. jan 2014 Det bliver desværre nok aldrig godt, da pengene tjenes på alt andet end 402m banen, men alt det andet tivoli.

Så skrive at fokus skal tilbage på race, er squ lidt til grin, det har en birolle, det ses tydeligt

• #29   31. jan 2014 Altså at folk tager stoffer er jo ik ens betydende med at de tror de ejer det hele eller spiller kong gulderod, det er sgu mere steo typer der er sådan.
    Men ja det er ik ens betydende at jeg mener de ik skal smides ud hvis de tager det, meeen nu er det altså ofte folk der er stive og tager steroider eller what ever, der er nogle abekatte, der vil slåsse osv.

Men vil så sige at jeg ALDRIG har haft det mindste problem med folk der ville op at slås, bestemme noget eller spille smarte til DHB, så det er vel hvad man gør det til...

Signing out!

• #30   31. jan 2014 Flot klaret house, det er jeg så ikke smiley

• #31   31. jan 2014 Som alle andre siger mere bil! Der er alt for meget lorte tattoo, tøj osv til udstilling.

Men lad os nu se om det er et krammermarked vi skal til igen i år!

• #32   31. jan 2014 Well, 18, 19, 20, hvad er forskellen smiley Det var nu også bare for at drille dig...

• #33   31. jan 2014 Lige en kort kommentar på wc forhold uanset hvor flotte og lækre de er vil folk over skide og pisse ud over det hele ALIGEVEL !,
    Så handler det vel om at få fat i en lokal spejderklub der vil tjene lidt for at holde dem rene i løbet af dagene

• #34   31. jan 2014 i starten kunne man ha det sjovt .. så blev det narko-tatoo-steroide fest ..

• #36   31. jan 2014 Enig i det meste der er sagt.

1: Fyr alle de lorte vagter, og hyr nogle professionelle i stedet. Det er alle bedst tjent med.

2: Pak alt hvad der har med strippere, tivoli, og eller småfede trunter sammen.

3: Stoffer, og ballade generelt. Synes det tiltager mere fra år til år, og det sgu ikke fedt. (Som tidligere nævnt, udstyr de der vagter med en engangs test)

4: Generelt mere seriøsitet, ville klæde arrangementet rigtig meget! Og det gælder over hele linjen.

Er godt klar over i tager over fra Vmax, og Rom ikke blev bygget på en dag, Men jeg kan da kun tale for mig selv og sige, at jeg havde egentlig boykottet DHB, Pga. 2013.
    Men i skal have chancen.

• #37   31. jan 2014 Tak for alle jeres input - fortsæt endelig. Lad mig prøve at kommentere på nogle af dem:
    - stoffer: Det skal vi til livs og vi vil samarbejde med politiet herom
    - kører-camp: Bliver placeret lidt længere væk fra partyteltet i år, så der er mere ro. ..Men helt roligt bliver der nok ikke
    - Musik: Vi har kontakt til en discotekskæde og ønsker mere party/populærmusik. Musiksmag bliver der dog aldrig enighed om blandt alle smiley
    - Udstillere: Udstillerne er med til at bidrage til økonomien for at vi kan afholde arrangementet. Vi vil gerne have så mange bil/tilbehørs-udstillere som muligt, men vi bestemmer desværre ikke om de ønsker at komme. Alle relevante får budet og det gør en del andre også. Kort fortalt, de bidrager til festen økonomisk og forhåbentlig også oftest til oplevelsen
    - Finaler: Er en lidt kompliceret historie, som jeg lige venter med at melde ud til alt er på plads. Jeg kan dog sige at vi er opmærksomme på at der skal være noget fedt race om søndagen
    - Vagter: Kan jeg ikke svare på endnu. Jeg kender ikke dem der var sidste år og vi har endnu ikke hyret nogen til i år.
    - Ideer: Vi leder efter skæve indslag som f.eks "Funny car" som der nævnes og sender også opfordringer ud til relevante personer. Hvis nogen kender nogen der har noget skævt, spændende, underholdende, vanvittigt, så skriv endelig til mig

Fortsæt endelig med jeres input

Mvh

Kenneth A - BilGalleri

• #38   31. jan 2014 Det fedeste ville være hvis det slet ikke blev arrangeret overhovedet. smiley

• #39   31. jan 2014 #1 Få styr på vagterne, de er simeplthen for magtliderlige og går helt amok på folk.
    #2 Bedre fødevarekontrol på madboderne.
    #3 Bedre toilet faciliteter, eller bare mange flere toiletvogne som også skal blive tømt!!
    #4 Større kontrol omkring Narko inde i fest teltet og flere ordentlige vagter til fest teltet.

• #40   31. jan 2014 Kan sige at jeg i flere år har fravalgt DHB til fordel for streetfire, simpelthen fordi jeg syndes det er mere hyggeligt at komme der ned, man støder ikke ind i en masse fylde personer, eller personer på narko, har endnu ikke oplevet nogen oppe og slås. jeg kan tage min dreng på 2½ med derned uden problemer!..

Jeg tør ikke tage min dreng med til DHB, folk er simpelthen for blæst til at de tænker på sådan en lille knægt.

• #41   31. jan 2014 Har et spørgsmål hva fanden er Dhb

• #42   31. jan 2014 Tænker i på dsb?

• #43   31. jan 2014 BilGalleri/Kenneth A > Lov os I ikke kontakter samme firma som dem tidl. arrangører har brugt. Det må gerne være professionelle job der netop går op i at være professionelle. Det KAN være nødvendigt at være grov, men det er en dårlig indgangsvinkel.

Hvis I vil se til at biltilbehørsbutikker har førsteprioritet i butiksgaden (!), ville det være super. Kan huske det ikke er mange år siden der stort set udelukkende var sådanne butikker i en kæmpe butiksgade - det var fedt. Dengang kunne man bruge flere timer i butiksgaden - nu er det blot blevet et område man skal slæbes igennem for at komme ned og se drift.

Ang. specielle gæster - måske Top Gear UK, Top Gear US, Mighty Car Mods eller Motor Trend Channel (Roadkill) - jeg ved de har været ude til flere arrangementer i udlandet, særligt MCM kunne være et perfekt indslag, der endda kunne tiltrække ekstra publikum = større indtægt + overskud! smiley

• #44   31. jan 2014 Køber billet med det samme hvis i får nogle gutter fra GMG til at troppe op! smiley

• #45   31. jan 2014 #44 Dr. House: Enig og biltilbehør har første prioritet. Branchen har bare været presset pga finanskrisen de sidste par år og der er blevet meget færre aktører. Jeg oplever dog en spirende optimisme, så vi håber endnu flere stiller op i år

• #46   31. jan 2014 Kenneth A

Du tror ikke at det kan hænge sammen med priserne for en stand? vs. hvad de kan få andre steder for samme eller mindre?.

Har også hørt at det kan hænge sammen med at nogen har valgt det fra pga. at folks syn på DHB har været at det ikke har været seriøst og derfor har visse firmaer ikke ville stå dernede.

• #47   31. jan 2014 1. Drop de "sjove" indslag. for det lant at en topfueler eller funcar skal køres ned af banen for shows skyld. de larmer. og tager sygt meget tid fra kørende.
    2. Drop den latterlige kommentator der er til drag racet. han kludre konstant rundt man fatter hat af hvad han siger (også på grund af den latterlige dårlige lyd der er)
    3. Købmands gaden. de sidste 3 år har jeg ikke kunne få noget med hjem til min vogn fordi jeg ikke har kørt VW og har man ikke sådan en så er der intet at købe i gaden.
    4. Hjemmeværnet og fagforeninger til DHB skal væk. ja dansk metal støtter og har banner oppe. sælg banner plad til dem ikke stand plads.
    5. Tøjbutikker. jo det ville da være rart med EN shop så man lige kan købe en den trøje man glemte...
    6. Drift banen ville være lækkert med nogle triburne i siderne (ude på marken. så man kan se andet end det store sving.
    7. musikken ved bænderpladsen skal synkroniseres. for friskmund. og fashionista spillede om kap med brænderpladsen. med værd deres musik. det var pisse iriterende.
    8. Regler for brænder biler. udstødningen skal være der og med mindst en dæmper. for de idioter der mener en kadett eller 520i lyder godt nå manifolden er flået af tager fejl. har tidt sidet med ondt i ørende fordi folkj bare vil larme og ikke en skid andet.
    9. Strippere. drossel voldsomt ned. NEJ de høre ikke til på 402´eren drift eller brænder pladsen. og forsidejagten fra M høre heller ikke til der.
    10. bedre vilkår til kørene...
    11. mere narko kontrol.

• #48   31. jan 2014 Kenneth > Hvis I giver MAX gas på at promovere at dette års DHB skal ligne DHB 2004-2008 i væsentlig grad, skal I nok få masser af udstillere - det er jeg ikke i tvivl om! smiley

Sø-Propel > Nu har jeg aldrig... Der ér jo fornuft skabt i dig!

• #49   31. jan 2014 JEG FUCKING ELSKER DHB smiley

mindre tivoli og mere plads til os tilskuere

hvor kan man melde sig som frivillig smiley

• #50   31. jan 2014 svar til #46
    Jeg kender ikke standpriser andre steder, men jeg tror ikke det kan blive meget billigere. Standen inkluderer strøm, telt m.v. og avancen er beskeden (synes jeg da :-)). Den primære omkostning for en udstiller ligger i bemanding, bespisning, fragt, opsætning af udstilling osv. Standprisen burde være småpenge, især hvis I sørger for at købe en masse varer hos dem smiley

• #51   31. jan 2014 Kenneth A: hvis du læser det igennem, er det faktisk det samme vi alle beder om og foreslår, vis at i vil og mener det her, og i vil få mange af de gamle besøgende tilbage, dem som rent faktisk bruger penge til dhb og ikke slæber alt med hjemmefra.

• #52   31. jan 2014 Kenneth A> Til Allingåbro Motor Festival har de bil boksning - som ALLE der har betalt entre kan deltage i.
    Det kunne da være en sindssygt ny fed ting.. Få en aftale i hus med nogle lokale auto ophuggere og så lav nogle "kontrakter" som folk skal skrive under på før de kan deltage i bil boksning..

I "gamle dage" blev der filmet en DHB dvd med en kendt som "vært". Det blev så efterfølgende udgivet på DVD hvor den kunne købes på nettet, det kunne da være lækkert hvis det blev genindført smiley

• #53   31. jan 2014 Kenneth

Nu tænker jeg ikke hvad den koster kr/øre, men hvad de FÅR! for det de betaler!. jeg ville under ingen omstændigheder sætte en stand op et sted hvor der er fyldt med narko hoveder og andet lort og få mit firma navn sat sammen med det... nej tak du!.

og for at jeg skal/vil kunne købe noget, så skal der altså være noget jeg GIDER købe.. jeg tager ikke til DHB for at få lavet en tatoo i narko/alcho rus eller sådan.

bevis at i kan lave noget fedt og at i kan ansætte ordenlige folk til at holde ro på pladsen. at i kan lave et fedt sjov og at tingene kan være så jeg kan tage min 2½ årig knægt med UDEN! at frygte at folk flipper ud eller andet. se SÅ! bliver det ET! af de fedeste DHB.

• #54   31. jan 2014 @Kennet l, jeg garanterer dig at vi vil gøre vores bedste. Den holdning du giver udtryk for, stemmer helt overens med vores holdning til et godt og mere folkeligt DHB

• #55   31. jan 2014 Kenneth

Det er jeg glad for, nu skal i bare bevise det ;).

Kom med jeres tiltag og hvad i vil gøre, så vil jeg overveje om jeg kommer i år. smiley

• #56   31. jan 2014 De første 2år jeg var til DHB købte jeg en del i gaden.
    En Audison LRx6.9. MDS DC 6.5 og 6x9 kompo sæt. Osv men nu er tilbudene meget tamme. Spar 100kr på det billigeste sæt højtalere eller spar 300kr på lygter eller undervogn ikke noget tiltalende fordi det er skød produkter. ( ikke jeres skyld men bare en opsang til dem der kommer med boder)

• #57   31. jan 2014 Jeps, samme her - jeg tog ikke til DHB 2013 fordi det simpelthen havde været så ringe i 2012, og ganske rigtigt - en del af mine kammerater tog hjem allerede lørdag, fordi det var... Well. Elendigt.

Kom med en slagplan, måske en tidlig oversigt over en plan, standlejere, hvor lidt tivoli der kommer, hvad målsætningen er mht. priser på mad, og jeg skal gøre mit for at slå et slag for reklamen for at DHB 2014 bliver det fedeste DHB i 10'erne!

• #58   1. feb 2014 sø-propel enig! mener det var enten i 12 eller 13 der nærmest kun var de skide jom gevindundervogne eller tøj i gaden.

• #59   1. feb 2014 Carsten Ja. I 13 var der intet til min Opel og i 12 var der intet til min carina. Sidst jeg syntes udvalget var spændene var i 06-07.

• #61   1. feb 2014 må nu indrømme, om der er strip eller bare pause på banen gør nu ingen forskel for mig. Men hellere biler frem for at de skulle holde og vente på at strippen har været der.

• #62   1. feb 2014 Nogen folk drikker - andre gør ikke.
    Nogen folk tager stoffer - andre gør ikke.
    Nogen folk kommer i bil - andre gør ikke.
    Nogen folk har telt - andre har ikke.
    Nogen folk har camping vogn - andre har ikke.

Hvis hver mand nu passer sig selv på de punkter så er jeg sikker på at dhb er ligeså roligt som jeg igennem 4 år har oplevet det mht slåskampe, steo-opgør og andre ideer folk har om ballade til dhb.
    Jeg har ikke oplevet det.

God weekend og glæder mig til vi ses til dette års bil fest!
    Folk der er utilfredse med dhb - bliv hjemme.

• #63   1. feb 2014 Hvad med at lave et hjørne med stumpemarkede lige som i usa ved mange af deres drag arrangementer? Brugte race stumper, styling, reservedele mm. Der ligger da så mange gode stumper rundt i landet smiley

• #64   1. feb 2014 Sidste år fik jeg simpelhen nok, har ellers været til DHB i 10år i træk, så synes det er fedt nok i har overtaget, men gider virkelig ikke spilde en weekend på det. Hører jeg i har gjort det til hvad det engang var, så kommer jeg næste år......

Synes det var lidt for meget, at der sad en idiot i tigerdyr kostume og råbte BAJER OG COKE!!! i en karossel og vagterne bare stod og grinte af det..

• #65   1. feb 2014 En løs tanke: Kan se på Facebook at klasseinddelingen er kommet igen (hvilket vel også betyder i bukker under mht. trackbite) - kunne I ikke lave en nyhedsside så man kunne følge med i hvilke ting der sker omkring DHB? Istedet for det "fine" Wordpress-site i har opsat..

• #66   1. feb 2014 @Dr. House, vi vil bruge facebooksiden til at opdatere med nyheder, men det er muligt vi senere laver en nyhedssektion på DHB sitet. Facebook er bare ret godt til formålet. Klasserne blev lagt på DHB sitet omkring midnat, så du så det også ret hurtigt smiley

Og der kommer ikke trackbite smiley

• #67   1. feb 2014 Der kom heller ikke ny klasseinddeling smiley

• #68   1. feb 2014 Jeg har ikke sagt noget om klasseinddelingerne. Vi lyttede til de gode argumenter der kom fra kørerne og tog en ny beslutning.

Men nu siger jeg til gengæld noget andet: Der kommer ikke et tivoli i år - Og her har jeg altså meget svært ved at tro nogen kan overbevise os om noget andet smiley

• #69   2. feb 2014 Sæt prisen op på deltager bilerne til 2k, dem der er seriøse vil gerne betale beløbet, dem der ikke er holder sig væk. Der er alt for mange snot biler der deltager.

Hold den fucking betalings dragster væk fra banen, i laver grin med os alle når vi skal stå at vente for at i kan tjene flere penge.

Sæt en Break out tid på min 15sec så vi kan få sorteret alle de useriøse deltager væk.

Som jeg ser det lige nu, så bliver det fuldstændigt ødelagt af at man skal holde og vente i 6 timer for at kører 4 gange. Hvis det bliver sådan i år igen, så kommer jeg aldrig igen.

• #70   2. feb 2014 Ps. Kenneth A. Fedt du gider stå på mål. Tak for det.

• #71   2. feb 2014 Læsse lige en der skrev om en manøvrere bane med tidtagning. Det kunne være mega fedt og prøve sin bil af en en bane med lidt udfordringer såningen man evt sige det skulle koste 50kr per bil per gennemløb.

Og toiletforholdne I Pit Området Kan Gøres Meget Beder Sys Ikke Det Er rimeligt man skal gå 800 hver gang man skal på toilet

• #73   2. feb 2014 Kunne man ikke arbejde for mere kørsel om natten på 402 meter? Man ser jo de kører døgnet rundt i USA og det ville give god mening at holde fri træning natten igennem så man havde et alternativ til brænderpladsen om natten? Der skal selvfølgelig noget lys osv til, men det kan vel lade sig gøre hvis man vil.. Det synes jeg kunne være fedt.

• #74   2. feb 2014 - lang ventetid for kørere: er vi opmærksomme på. Løbsledelsen har en ide til at afhjælpe det, melder lige ud når det er endeligt besluttet
    - toiletter i pitområdet: ingen plan endnu. Jeg giver input videre til den pladsansvarlige
    - brænderpladsen: vi har fået kommunens tilladelse til at holde brænderpladsen åben til kl. 24.00
    - useriøse deltagere: det har tidligere været et problem at folk tilmeldte sig til 402 meter, men enten aldrig stillede til start eller måske kørte et gennemløb rent "proforma" for at få billigere indgang og adgang til pitområdet. Det giver unødig trængsel i pitområdet og er en kæmpe byrde for dem der laver den tekniske gennemgang af bilerne og koordinerer selve afviklingen. I år vil sådanne tilmeldinger blive afvist ved den tekniske gennemgnang og man bliver mødt af diverse sanktioner. Vi håber det luger ud i de useriøse, men ellers kunne det da godt være en mulighed at sætte prisen markant op for deltagere, og så feks returnere en del af beløbet til dem der endte i top ti. Ideen er noteret smiley

• T L
    T L Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 1
    #75   2. feb 2014 Må vi være med i et hjørne?
    DHB > Danmarks Hurtigste Bus smiley

• #76   2. feb 2014 SØRGE FOR VÆSENTLIG FLERE VAGTER, TIL TJEK AF NARKO OG SMARTE FJOLSER, SOM DELTAGER PÅ PLADSEN FOR AT LAVE BALLADE ELLER SLÅS! Enough said:-)

• #77   2. feb 2014 #1 Priserne i mad teltene er oftes uhørt og urealistisk høje, ikke engang til musik festivaller er det så oppustet.

#2 Bod-gaden skal være langt størrerer, de sidste par år, har man kunne passer den på 5 min, så måske tid til at sænke de endnu højerer priser for at få lov til at udstille, så vi ikke kun får latterlige tøj butikker, men også den lille stylingsbutik kan være med.

Tiltag/Idé.
    Evt få et par have traktorer til at køre rundt omkring teltpladserne, med mange vogne efter, lidt sporvogns aktigt, så man bliver fri for de folk der ligger og kører rundt i deres biler.
    Så får man mulighed for at komme frem og tilbage, men også lige hoppe med på en tur hele vejen rundt.
    (lidt som de toge man ser i forlystelse parker)

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2011

#78   2. feb 2014 Mere Race... Måske lidt X-games... 2.stk. Rallycross biler head to head... ???

• #79   2. feb 2014 Hej Kenneth A.

Jeg er vild med tråden, selvom der jo selvfølgeligt kommer en masse mudderkastning og gentagelse.
    Jeg kører personligt drifting, og har følgende input:

- Flere, eller bedre placeret tribuner ved driftingbanen, der er tit for pakket fordi der ikke er nok siddepladser, plus at jeg kan forestille mig man mangler lidt "på tæt hold"-action af resten af banen fremfor kun det store sving der plejer at være nede for enden.
    - Deltagerbiler fra andre kategorier skal have lettere tilgang tl Brænderpladsen, jeg synes f.eks. ikke om at holde 2½ time i kø for at komme ind og lave en brænder, som tilsynelade ofte er til større underholdning fremfor den samme volvo med turbo om gennem forklappen. smiley
    - Jeg har læst du har afskaffet tivoliet, det er selvfølgelig jeres beslutning, jeg synes nu personligt godt om den brede vifte af aktiviteter både om dagen såvel som om aften, men det er jo jeres valg, og jeg går ud fra I har haft god grund til at handle som I har gjort.
    - Ang. de fuskende "deltagere", mener jeg først og fremmest at hæve tilmeldingen ikke er løsningen udelukkende. Men en kombination af af et tjek-system af en slags, jeg har desværre ikke en klokkeklar model til hvordan det skulle forløbe.
    - Som mange andre ønsker jeg at tilbringe DHB i selskab med mine venner, og jeg har et crew på 7 udover mig selv, og vi alle på nær én har en bedre halvdel, som også ønsker at deltage, så jeg så jo gerne at der var et "frit" antal af crew-armbånd pr. kører, da vi førhen har tilmeldt en bil til rookie drift udelukkende for at kunne være der alle sammen. Igen, jeg forstår at der ikke bare kan være frit, så bliver pitten overfyldt hurtigt, men at være mange bør heller ikke være en hindring i mine øjne, DHB er festen for os, på dansk jord.

• #80   2. feb 2014 Først super dejligt i overtog det smiley
    Men som mange siger så prøv at gøre noget ved de stoffer, blev spurgt 5 gange sidste år om jeg ville have noget narko for at de måtte få en tur i min bil :S
    Evt. få lukket de der Tattoo fashion det er så pisse nederen at man ikke kan stå og snakke samme på brænderpladsen.
    Ellers syntes jeg ikke der er så meget at brokke sig over, alle kan jo ikke være glade smiley Men glæder mig til i år.

• #81   2. feb 2014 Vedr. Toiletter så ved jeg at Opel træf Oschersleben gør det at de tømmer dem to gange dagligt og så spuler de dem lige med en højtryks renser nu når de er rundt og de toiletter er en fornøjelse at gå ind på smiley og så flere toiletter selvfølgelig

• #82   2. feb 2014 Mindre Tivoli vagterne skal ikk tro de ejer landet, vigtigst af alt brænderpladsen skal ikk lukke kl 11

• #83   2. feb 2014 Ved ikke hvorfor folk kommer igen hvert år, for hold da op hvor er der meget brok og piveri!
    At folk vælger at tage stoffer går egentlig kun ud over dem selv, det skader da ingen andre mennekser? At folk ligger og køre 80 km/t hvor der går folk, det sku da meget værre, brug energien de rigtige steder, så skal det nok blive godt igen i år! Ikke alle kan være tilfredse ??

• #84   2. feb 2014 # Kenneth A #

Minus fedt.

1. Det er utrolig skuffende at komme til et bil arrangement og så der ikke er nogen bilistbutiks udstiller. Jeg ved godt at krissen har krasset meget og det er den store oversag til deres fravær. Men her skal være en nødplan, hvis de bliver væk fordi de ikke har råd til standplaserne.

2. Sidste år var der et kæmpe vejskilt (nærmer et torn) i centrum af DHB. Super godt med skiltning. Men MEGET OVERRASKENDE NOK, SÅ VAR DER INGEN VEJVISNING TIL SELVE BANEN smiley . Personligt kommer jeg for at se DHB' bilerne og DFB' bilerne og udstillerne. Alt andet er ligegyldigt i min verden.

3. Manglende kontrol af madboderne og meget dårlig oprydning omkring spisepladser og mange af toiletter var utrolig ulækker. (nogle få steder var de tilgengæld rigtig pæne).

Gode ting.

Tribunepladserne var udmærked sidste år og jeg syntes os at afviklingen af løbende gik rimelig godt ( der var ikke så stor ventetid i mellem heats).

Showgirls!! Det er også helt fint med showgirls (f.eks Dækimportens piger er helt okay) og det hører sig til. Det skal bare være sobert. Ingen stripper.

Forbedring.:

STUMPEMARKED!!! Andre har allerede nævnt det. Det mangler helt vildt!!
    Markedespladsen her på siden er mega spændende og personligt bruger jeg selv meget tid der. Men afstand mellem jylland og sjælland ødelægger tit potentielle handler. Gi' folk en mulighed at mødes og sælge deres brugte dele og få en sludder omkring vores fælles interesse.
    Måske tage udgang punkt i "Stumpemarkede for veteraner" i Fredericia og så lav et tilsvarende for "Young Timer cars og (street-) race cars stumpemarked" som overskrift.

Bedre madforhold og spise pladser.Rener toiletter.

MEGET MEGET MEGET MINDRE TIVOLI og disko!! (og forhåbentlig færrer festaber og narko påvirket mennesker og stive teenager - det har intet med biler at gøre).

Det skal handle om biler, tuning og styling (og forhåbentlig godt vejr).

• #85   2. feb 2014 Har selv nogle venner der køre 4x4 kunne være sjovt med en bane til dem lidt væk så man også kunne se noget offroad. Bare en lille tanke jeg ikke rigtig har tænkt igennem endnu.

Deltagerne skulle måske havde et depositum betaling så hvis man ikke fik kørt x antal gange og ikke har haft en dommers ord for bilen var defekt så så midster man depositumet.

• #86   2. feb 2014 Siger os mere tuned og biltilbehørsbutikker.
    Mindre strip og mere biler smiley

• #87   2. feb 2014 Førsteret til brænderpladsen, no go.. I har muligheden for at brænde krudt af resten af dagen - når BrianBennyJohnnyReimar så gerne vil ind og banke bilen af, skal han ikke holde forrest i ½ time som det er set før, fordi diverse kørere lige vil ind og brænde lidt ekstra dæk af.

Dog kunne man med rimelighed sætte en reel tidsgrænse på, da der kommer en del ind på varevognsdæk, og forsøger at høvle dem i bund i 1. gear - det sker bare ikke.

Og som der er nævnt andetsteds: Lyddæmpning skal være et KRAV på brænderpladsen!!!! Musikken ér og bliver nok bare høj (og SÅ fed lyder en gul, 4-benet Mercedes benziner heller ikke, uden udstødning), så er der ingen grund til at 2 ting råber om kap med hinanden... smiley

• #88   2. feb 2014 Nummer 1 er at reglerne bliver overholdt. Der har længe været en regel om at generatorer ikke kører om natten, men på trods af det kørte de stadig på højtryk begge natter nede i VIP campen. Det er ikke for at være en lyseslukker, selvfølgeligt skal der var plads til party, men når man kommer for at "arbejde" som fotograf og går relativt tidligt i seng (i en stadig relativt ædru tilstand) fordi der ligger endnu en hård dag forude fra tidligt på morgenen er det pisse træls man ikke kan få sovet fordi der står en generator klods op af ens telt og pulser løs. Det ville være fint nok hvis der ikke var en regel for det, så ved vi jo hvad vi går ind til, men hvis i vil have den regel så sørg for at den bliver overholdt.

• #89   2. feb 2014 Well, i mit gamle skur af en campingvogn har jeg 2 x 120A bilbatterier og en inverter... Det er rigeligt strøm til at holde lys, lidt musik og mobilladere kørende, så mon ikke andre også kunne gøre dét? smiley Så kan en generator jo lade dem op om dagen smiley

• #90   2. feb 2014 Jeg synes DHB blev ødelagt for mange år siden, da det mere blev til fokus på fest end rent faktisk biler og deres væsen. Det hører bare ikke sammen og sender et dårligt signal at biler og stoffer/alkohol hører sammen.

De gamle "tider" var squ sjovere i 2007-2008 som var nogle af de sidste år inden det gik helt amok med kæmpe fester osv.

Årsagen til at jeg er stoppet med at komme der og dermed går glip af at se nogle vilde biler give den gas, men så kan de heldigvis opleves andre steder hvor man bl.a. ikke accepterer kombinationen med fest på samme lave niveau.

• #91   2. feb 2014 Dårlige ting :
    1 toiletterne
    2 mad priserne og udvalget af mad.
    3 vagterne er Træls
    4 narkotika. Der skal køre Nul tolerance
    5 butiks gaden

Forslag
    Rengøring af toiletterne 2-3 gange dagligt
    Markedsplads for alle os dødelige der har fyldt garagen med en masse lort man ikke kan bruge længere smiley
    Nu er der drift, drag og DB-drag hvad med " time attack - destruction derby/bil boksning. En form for motocross bane / forhindring bane til biler hvor at dem som har 4x4 kunne vise hvad deres biler kan. Det er jo en bil festival så gør det mere bredt og ikke kun for drag og drift. Kunne også være sjovt med noget wheelie konkurrence dog kunne jeg ikke lige se hvor der skulle være plads til det da det også kræver en go strækning. Og så skal der bare være finale søndag. Det er jo det der er sjovest at se.

Der kunne da også laves lidt flere konkurrencer med teknisk og mekanisk kunnen i biler, noget seriøst airbrush. Få Evt lige som sema showet noget til at bygge en bil op. Såen at de kommer fredag med en smader kasse og søndag står der en bil færdig. Det kunne der også laves konkurrence på. Hvor at private som butikker kunne vise hvad de dur til. Og de har kun de 48timer til at bygge i. Og så kan bilerne sælges og overskuddet må i jo gøre med som i har lyst til. Kunne også være sjovt med en auktion. Bare i 1time hvor at der bliver solgt biler. Som er special valgt så det ikke et 7 golf2 der ryger på auktion. Men igen bare lave det mere BIL mindre fest. Selvom der skal da være plads til fest. Og det med Tivoli er måske lidt trist det er væk. Det er som gør nævnt at forskellige aktiviteter er godt. Tag udgangspunkt i Le mans eks. Du kommer jo aldrig igennem alt hvis ikke du har fart på hehe.

Sidste ting flere tribuner forskellige steder

• #92   2. feb 2014 Er vel ved at være VETERAN til Dhb,troer jeg har misset 1 år..Det er ikke som det var engang,nu flyder det med narko/steoide knægte/tatoo shops(Der alle ville være sejest,spille højst musik og gøre sig mest bemærket) Det er bil tossernes fest og ikke en Tatoo/Biker fest...En lille købmands butik mangles..og evt bedre/billigere spise muligheder..og for ALT I VERDEN.. Få styr over plads fordeling,når man starter med at lukke folk ind!!! DE SIDSTE ÅR har det været sådan at dem der har ventet ude i dage vis for at få en god plads,bliver placeret helt nede bag,på en dårlig plads .. Det duer ikke,FØRST IND/BEDST PLADS..

• #93   2. feb 2014 Jeg glæder mig til årets DHB, det tegner jo allerede lovende.

Men er generelt enig i de flestes betragtninger herinde.
    Vedr. Race:
    - Flere tribuner ved Drift
    - Bedre styr på 402-meter.
    Kunne man evt lave en form for "kravlegård" til 402-meterbanen, så folk der ikke ligger og kører de hurtige tider stadig kunne få lov at prøve sig selv af på en bane. lidt ligesom drifterne har mulighed for det. Man kunne jo så fx tilbyde de 10 hurtigste biler fra "kravlegården" at køre med på den rigtige bane, men så undgik man, at ventetiden blev for lang, til gengæld kunne mange flere køre derovre.

I udstillergaden er standarden ganske rigtig faldet markant de senre år. DEt skal være biler, der er i fokus og bilrelaterede ting.
    - hvorfor ikke få fat i firmaer, der sælger bil/motorsports-relateret tøj i stedet for "gøglertøjet"
    - Sørge for, at der var stande med motorsportsrejser, magasiner, modelbiler, posters etc
    - Kunne man hæve standarden for de tilbehørsfirmaer, der er med, så man får en stor oplevelse af at gå i boderne/standende ville det være fint
    - Man kunne måske lave et område, hvor de etablerede bilforhandlere havde adgang til at udstille 3 biler hver. Mange bilproducenter har jo specialmodeller, som man ikke lige ser hver dag. Ex. BMW stiller med 3 x M-modeller, Ford deres ST-modeller osv.
    - Madboderne bør ikke være meget dyrere end at gå ind på en normal grillbar/pølsevogn/pizzaria. Det er grotesk at betale 45kr for en pizzaslice eller 60kr for en durum i ministørrelse.
    - Tivoli væk - HELL YEAH:)

Nu har jeg aldrig selv haft problemer med vagterne, men det jeg har bidt mærke i har været, at deres informationer åbenbart ikke kommer ud til alle vagter. Det er helt sikkert ikke alle, der kender alle regler og håndhæver dem ens. Det er vigtigt, at der bliver lagt en troværdig linje her, hvis respekten for vagterne skal bibeholdes.

Der er sikkert flere ideer, men løb lige tør for input her....

• #94   2. feb 2014 Jeg er fuldstændig enig i de fleste kommentarer her inde med "mere race og mindre tivoli", bedre toilet forhold, bedre kommentatorer og flere tilskuerpladser.

Dog er der nogle ting der fungerede sidste år.! Jeg deltog selv i Semi-pro /street klassen i drift og afviklingen var bare helt perfekt..!
    Der var masser af kører tid sammentid med at en seriøs konkurrence blev afviklet fuldstændigt efter bogen. Jeg håber IDS skal stå for det igen da de virkeligt ved hvad de har med at gøre og får det hele til at flyde sådan der næsten ingen spild tid er.

# SÅ SØRG FOR AT IDS STÅR FOR DRIFT CHALLENGE IGEN...!!

Der ud over kunne det være rigtigt fint hvis man fik en mindre tribune op ved Rookie drift banen da der var okay mange tilskuere sidst alligevel men der var næsten ikke styr på dem da der ingen sted var at stå/sidde..
    evt lav en sti fra den "store" drift bane over til den lille...

Glæder mig til at deltage igen i år.. smiley

• #95   2. feb 2014 Der er både gode og dårlige indslag. Jeg har været næsten været til DHB hvert år. Som jeg kan se, er det blevet for stort i forhold til hvad man kan holde styr på.
    I gamle dage sagde vagterne... "pas nu på drenge, vi holder øje med jer" Der kunne man lave spas uden det tog overhånd.
    I 2013 brugte vi 3 måneder på at lave en party trailer, som vi næsten ikke kunne få lov til at køre rundt med.
    Der skal være plads til alle. De seriøse racer og de fest glade spasmager.!!!
    Hvordan gør vi så det?
    Kan man dele lejerne op, så de festglade kan feste og de racerkørerne kan sove?
    For mig hænger DHB sammen på den måde. fredag og lørdag flotte biler, spas, høj musik og piger. Hvor der samtidig køres race og varmes op til finaler søndag.
    Søndag mener jeg dog skal være en familie venlig dag, så folk kan have deres børn med ned og se noget race.
    Masser af race om dagen og god musik, stemning og damer om aften.
    Muligheden for at cruise i ens bil, skal absolut ikke forsvinde.
    For mange handler det jo om samvær, vise sin bil frem, møde folk med samme interesse, feste, se race, lækre biler og det er lige meget om men er 18 el, 40... el har en golf 2 el. en Camaro.
    Gode ideer til DHB 2014:
    Delte lejrer, så folk kan tjekke ind hvor de syntes de hører til. (Seriøse racer/ro om natten, festglade/fest om natten, evt. m.m.) mere information om hvor og hvornår de forskellige ting sker.
    Lad tivoliet være hvis det tjener penge til DHB, ellers unødvendigt.
    Godt med stort telt, med musik og konkurrencer,
    Mulighed for at cruise i de forskellige lejrer.
    Det var en lang en, håber det kan bruges.
    Ser frem til DHB i år.

• kim M
    kim M Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 1
    #96   2. feb 2014 Savner enormt festerne i de gamle hangarer, det var tider .Så ud med fyrværkeriet og ind med musikken.
    Gaden med forskellige stumper og reservedele til biler, var meget bedre for 5 år siden, hvor der var noget og kigge på og gøre en go handel.

• #97   2. feb 2014 Forstår jeg reglementet rigtigt? Hvis man kører med eftermonteret 4-link ryger man direkte i Extreme klassen ubetinget?

• #98   2. feb 2014 King b: jeps

• #99   2. feb 2014 Til idéen om at man kunne "hygge-køre" 402 meter om aftenen: Vores køre-tilladelse til pladsen er lørdag til kl. 18.00 og søndag til kl. 16.00, så det kan pt. ikke lade sig gøre. Vi har fået udvidet tilladelsen til brænderpladsen indtil kl. 24.00.

• #100   2. feb 2014 jeg syntes af, det skulle være kun en slags billet,, så alle menneske kan oplive det som de har MÅSKE øsnket sig,,, som fx mig !.... fordi der er nu ikke alle sammen som kan tillede sig vip billet eller hva nu det er,,, jeg syntes alle sammen skal kunne se og oplive de samme ting som alle andre !!!!!!

• #101   2. feb 2014 Autolak- så skal jeg godt nok stå tidligt op for ikke at havne sidst i den klasse.. Hele... Men måske vi to får et ræs så smiley

• #102   2. feb 2014 der er nogle ting jeg syns man nok burde indfører.
    den første er nok tæt på umulig, men toilet forholdene er ikke altid lige så fedt, ved ikke om man kan skaffe mere persionale til veligeholdelse og rengøring af dem, for de sidste par år har jeg flere gang oplevet at skulle holde mig (på trods for jeg har kronisk blærebetændelse) fordi der endten var lukket helt af, fordi de var ude af drift, eller også var de overskidt.

en anden ting, er at (ved godt det lyder lidt mærkeligt) men eventuel sætte nogle pavillioner op så man også kan stå lidt i skygge, for kan kun erindre 1 år (men der var vejret også rigtig dårligt) men ellers, selvom jeg bader i solcrem så bliver jeg forbrændt.

en tredje ting er nok som mange skriver forvejen, mindre druk og party, i min verden er det ok om aften at der festes, meeeeeeen vi vil gerne se bilerne om dagen smiley

• #103   2. feb 2014 King b: jeg er frisk, rwd vs fwd smiley men jeg kører i max street klassen smiley

• #104   2. feb 2014 Back to basic, det skal handle om biler. Tivoli er droppet, tak for det.
    Kontroversielt nok ser jeg gerne brænderpladsen helt fjernet. Mage til larm.
    Brug masser af resourcer på at få de absolut flotteste og hurtigste biler til at deltage og arbejd stenhårdt på at få så mange fra branchen med som muligt. Der mangler i den grad udstillere og salgsboder med kvalitet.
    Og så skal der som mange siger være benhård konsekvens over for stofferne. Det er ulideligt at være i.

• #105   2. feb 2014 Til at starte med så syntes jeg at det er fedt at du beder om vores mening.
    Jeg syntes også at der skal være plads til os der er ikke er pro, uden at det skal koste spidsen af en jet-jager smiley vi har ikke alle råd til en 10 sec car eller mulighed for at træne ofte.
    Selvfølgelig skal svindel med tilmeldinger/deltager udryddes, men der må være end anden måder end at hæve prisen.
    Der skal være regler/krav om dæmpning af biler så de ikke bare larmer for at larme.
    Wuhuu glæder mig til at tosse rundt i kravlegården med BIMSE smiley

• #106   2. feb 2014 Der findes masser af eksotiske biler i DK, hvorfor inviterer I ikke alle Ferrari, Lamborghini, Porsche etc. ejere til at komme? Jeg er sikker på at det vil skabe øget interesse, at se disse biler til arrangementet.

Få evt. lidt inspiration her: http://www.youtube.com/watch?v=aCDJh0GTuSM

• #107   2. feb 2014 Jeg vil starte med at sige at jeg er enig i det meste der bliver skrevet herinde.

De sidste par år har jeg lagt mærke til at mange af udstillerboderne spiller højere musik end fx. brænderpladsen. Forrige år kunne man jo intet høre af hvad DJ'en spillede eller sagde i mikrofonen fordi Rossmann, Cult og Frisk Mund prøvede at overdøve alt andet.

Strip hører jo bestemt ikke til på banerne, det kan gøres i festteltet. Der er jo nogen der har ungerne med, og så skal de jo ikke side på tribune og se på en eller anden trunte bare åbner for det hele.

Sidste år boede jeg i VIP-campen, og det var genialt. Man var ikke ved at blive kørt ned hele tiden af halvstive mennesker der ligger og racer rundt i deres biler. Der var også forholdsvis stille om natten, så sådan nogle gamle fjolser som mig kunne få lidt søvn smiley Jeg tager primært derover for at se en masse race. Hvis jeg ville drikke mig fuld på en græsmark, så kunne jeg ligeså godt blive herhjemme og spare de penge. Håber at det bliver lige sådan i år. Toiletforholdende var suveræne i VIP-campen. En ting vi talte om var at vi så 2 vagter i løbet af hele weekenden i VIP-campen, det er måske lige lovlig lidt. De ligger jo og patruljere regelmæssigt alle andre steder, så hvorfor ikke lige køre en tur igennem VIP?

Kan se at et par stykker skriver at "langsomme" biler skal udelukkes. Men er hele ideen med DHB ikke at få det ulovlige gaderæs ind på en bane og væk fra vejene? Så skal alle vel også have mulighed for at køre.

Ses til sommer...

• #108   2. feb 2014 Autolak, ja jeg ved du er klar, du har selv halvvejs udfordret mig på opelpower smiley

• #109   2. feb 2014 smiley

• #111   3. feb 2014 Hvorfor kommer der ikke TrackBite på???

• #112   3. feb 2014 Thomas. Over 15 sec. Så er man altså virkelig langsom. Der er mange andre arrangementer hvor du kan kører i din sløve golf. De seriøse kører er virkelig træt af de røvhuller der ligger og kører 20 tider i en gammel kasse vogn. Det holder de virkelig hårde drenge væk. Jeg betaler glædeligt 2 k for at slippe for useriøst deltagere. 8 timer i kø for at Kører 3 gange dur bare ikke.

• #113   3. feb 2014 Mr. 1jz-gte - Var det så ikke en god ide med en "kravlegård" for rookies i 402 også. Der må da være et stykke asfalt mere derovre, hvor man kunne få lov at prøve at køre på en bane uden at genere de etablerede kørere.
    Det fungerer jo med drift, at de "nye" har noget asfalt at lege på.

• #114   3. feb 2014 Jeg valgte at køre sidste år op lørdag en da brænderpladsen var lukket og vejret var ret skod. Hvis der kommer restriktioner på brænderbiler mht støj og tiden de må brænde af afgangen. Syntes selv team MAN. Er lidt for meget med deres biler Ja de brænder dæk af men deres måde at køre på er sku mere til drift banen (hvor det i øvrigt ville se godt ud). Min kano var der inde med sin Patrik 2år i træk. Men måtte vente længe fordi team man lige sku køre rundt først og brænde deres dæk ned i 20min.

• #115   3. feb 2014 Jeg vil iøvrigt gerne lige opfordre til at Jer som kommer til DHB klikker på linket "Vis du skal med" øverst til højre på forsiden. Dermed får andre på BG mulighed for at se på jeres profil at I kommer til arrangementet.

• #116   3. feb 2014 Ja, gerne - til den tid vi er overbevist om at DHB '14 bliver event of the year... smiley

• #117   3. feb 2014 Væk med de der "tilfælde" i Security tøj ! Ind med nogle rationelle og fornuftige mennesker der ikke er undertrykt derhjemme og lige vil ud og prøve sig ad med mere magt end de har! Det er pinligt dårligt arrangeret..

• #118   3. feb 2014 Shit med stavekontrol der blev fyret af fra mig.
    Mente selvfølgelig at jeg kørte lørdag pga brænderpladsen var lukket og vejret var pænt skidt. Og at min kami holde i kø med sin partol længe 2år i træk fordi Team Man lige sku bruge 20min på at drøfte rundt med deres biler i stedet for at lukke biler ind.

Måske en fed ide at lave et skema hvor man kunne se de forskellige events. Så man kunne se hvornår de forskellige klasser kørte og hvornår der var fri leg.

Det var fedt at der forrige år var mc lege plads bare surt det var så indelukket og at dB folket også var relativt gemt. Ville være lækkert med lidt mere plads til dem og evt et skema så man kunne se hvornår der var Bassrace. Db-drag. Og hvornår Brian og Tonni kunne komme op og få deres bil målt i løbet af dagen... Det ikke bg's Job men hvis men uanset hvad så ville det være en go ide at I fik det med i de foldere man få i indgangen. Sidste år var informationen generelt helt ude og skide vires lejer anede ikke noget om hvem, hvad eller hvor

Håber på det bedste for DHB14 men køber billet i indgangen hvis jeg tager afsted. For gider ikke dårligt vejre.

• #119   3. feb 2014 Hvordan med brænderpladsen er den åben hele dagen som sidste år eller kun om aftenen som før vi kommer i værfald med 2 brænderbiler hilsen carsten storm-p dækbrænder team

• #120   3. feb 2014 Et program med en tidsplan som rent faktisk holder, kunne være en fantastisk idé...

• Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    okt 2007

#121   3. feb 2014 At dømme efter en del af arrangementets indhold er jeg for gammel til DHB.
    Men til juni skal jeg afsted for 4. eller 5 gang med mine to drenge på hhv.13 og 15 år.
    Hvert år vi har været afsted, glæder vi os til næste gang. Det er altid en stor oplevelse, og kun dårligt vejr kan modarbejde dette.
    Skal noget forbedres, vil jeg meget gerne have en bedre planlægning/et bedre program. Vi kommer altid om søndagen og overværer finalerne i 402m og drift. Men desværre kommer vi ofte til at gå frem og tilbage mellem de to baner, da det kan være svært at overskue, hvad der sker hvornår.
    Desuden er der efterhånden kommet så mange gæster at flere siddepladser/tribuner måske kan overvejes?
    På trods af min alder, bliver jeg ikke generet at de mange unge, der har drukket tæt de sidste par dage. Om søndagen er de som regel meget trætte - skal blot passe på ikke at træde i bræk og knust glas.
    Mht. strippere og halvnøgne piger, så bliver jeg af praktiske grunde nødt til at gå før det afsluttende stripshow, hvilket er helt ok for mig. Det er også helt ok, at man, i løbet af søndagen møder flere, meget lyshårede, ekstremt solbrændte og helt ude af kontekst opstemte piger, der i 9 ud af 10 tilfælde bliver ignoreret af det voksne publikum, men ikke af f.eks. mine to drenge. Har blot svært ved at se, hvem der har glæde af det, bortset fra teenagedrenge ...
    Men biler og babes hører jo sammen - af en eller anden grund:-)
    Kort sagt - lad de unge feste, drikke, hygge og more sig lige så tosset de vil torsdag til søndag morgen, det foregår jo bag et stort pigtrådshegn. Blot søndagen fortsat vil være sådan, at man roligt kan medbringe sine drenge og give dem en god oplevelse.

Tak fordi I tog over, hvor Vmax slap.

• #122   3. feb 2014 Håber da også at priserne vil falde frem over, for os som er lærlinge har måtte spare op i lang tid inden da for at være sikker på også at havde råd til transporten der over.

må ærlig indrømme jeg syns det er noget pis at den skide tatto giver gratis adgang, det var jo tydelig at se flere og flere fik den tatto for at komme gratis ind så vi andre måtte betale prisen for deres gratis entré.
    i år er nok den dyreste omgang jeg har oplevet og hvis prisen stiger så, er det til sidst ikke det værd mere at komme til DHB så i år må være sidste chance for at se forbedringer.

• #123   3. feb 2014 Hej Allesammen.
    Jeg kan se der er mange føelser og meninger om dette emne. men derfor syntes jeg også det er vigtigt at give sin mening til kende.
    Jeg har været til DHB 7 gange og set udviklingen fra et lille søndagstræf til et stort cirkus. Vi plejer at være ca. 4-10 mennesker der tager fri om fredagen for at hygge med hianden om Vores fælles interesse. Biler, god mad, Fadbamser og underholdning.
    Vi har nået den alder, hvor der ikke skal være 500 meter til et optaget toilet. Vi forventer, at der er styr på service, oplysning, badefaciliteter og oprydning af folks områder. enten ved at folk bliver smidt ud hvis der ikke er styr på det eller folk med campingvogne uden nummerplader ikke lukket ind Etc.
    Jeg er nået den alder hvor en kult pige på 18-20 år er yngre end mine børn og det faktisk gør ondt i mit hjerte at de nærmest ligner smølfer pga kulde.
    Jeg vil hellere på brænderpladsen og se noget dækrøg frem for at sidde på en kunstig bar. jeg vil vide hvor tingende sker præcist og hvornår. Så man kan se så meget som muligt og planlægge med gutterne hvad man skal se og hvornår der er plads på at ose på seriøse bil ting der har noget med biler at gøre. samtidig må der godt være plads til events som en gokart eller drifting tur.

• #124   3. feb 2014 charlotte
    prisen på billeterne er høje det vi enige om og folk med dhb tatoo sku ikke gratis ind. det en ting Vmax indførte fordi 1-2stykker havde det. det blev vist i et blad og så exploderede det. har selv en ven der har dne tatoo men han fik dne lavet før det var almenlig kendt man kom gratis ind og jo han har da benyttet den. syntes det ville være fint BG sige det er sidste gang i år den tatoo gælder... der er en del der vil blive sure over det men det har hele tiden været skrevet at det ikke er noget der vil fortsætte.
    undersøg med in fagforening og de har noget rabat ordning eller om en fra dansk metal vil skaffe dig en metal billet. da jeg har været hos dansk metal kunne jeg købe gæstebilleter (er skiftet fordi jeg kan spare 6000kr om året i en anden forening så jeg kan desvære ikke hjælpe dig med det.) turne der over er pebrede min kami bruger 80 liter ca i hans trold pr vej.

regnede selv på det for 1-2måneder siden...
    gatebil i norge som jeg gerne vil til koster ikke meget mere at tage til. hvis man er flere om billeten til færgen.

• #125   3. feb 2014 Ehm, tatoveringen gælder ikke i år, så I kan bare juble...

Og ang. brændstoføkonomi... Kør sammen til DHB i en billigere bil, det er da hul i hovedet at tage en bil der bruger 80 liter på at køre max 250 km.

• #126   3. feb 2014 dr. house. har hørt BG sku havde givet efter for de brokkende tattoverede gutter som tudet på FB over de havde en og nu sku BG betale for at få den fjernet og det var tarveligt osv osv osv.... vil vove at på stå dem der dumme nok til at tude over de ikke kan komme gratis ind er dem der også tøffer rudt på stoffer. og sikkert melder deres bil til i drag. så de kan komme ind for 550kr og få´en ven gratis med...

hvis det sandt den ikke gælder så skal det bare meldes MEGET tydeligt ud så der ikke stå en stor omgang idioter og truer billetpersonalet og vagterne i indgangen ved DHB. og vi snakker ikke bare lige en note ved beskrivelsen af dhb men reklamering på BG fra nu af. og skilte ved indgangen til vandelpark. og så 2 steder der ned af...

mht det med tankning det min fejl han køre frem og næsten helt tilbage på en hel tank ialt ca 400-450km... jeg kommer til at bruge 1/3 af min tank på 70liter. men min ven kørte der over i en 4.2l række 6 benziner på 35x12" hjul og automantgear.

• #127   3. feb 2014 Et eller andet sted synes jeg sgu også det er røv gjort, overfor dem der har fået en sådan tatovering for at komme ind... Det er permanent, det er ikke bare sådan at fjerne... Kan godt forstå de er ærgerlige.

• #128   3. feb 2014 Dr. House
    det syntes jeg enlig ikke. Vmax har hele tiden meldt ud det ikke var en fast del af dhb at den tatoo gav adgang... og man kan sku altid male den over men en stjerne. et hjerte. klør eller spar. eller andet efter eget ønske... de fleste har den et sted hvor den ikke er synlig. en lærling jeg kender sku havde den under foden...

• #129   3. feb 2014 Sø-Propel
    ja kan ikke forstå den kæmpe ballde folk har lavet da der i første omgang blev sagt at tatto ikke gælder, og håber da også at frem i tiden den er strøget fra listen smiley
    var selv aktiv medhjælper til DHB med Dansk Metal så fik til andre priser end ellers. desværre da jeg skrev til Dansk Metal fik jeg desværre den besked at de ikke var med i år smiley
    men fuck det så købte jeg bare en billet for er ærligtalt ret nysgerrig over hvordan det bliver i år.
    alle andre år har vmax fået kørt det op så det blev til pik og patter lejer.
    self. skal der være bilbabe´s til bil shows men til sidst var der for mange.
    så glæder mig til i år smiley kigger også ofte på kalenderen og tænker "så der ikke længe til" smiley

• #130   3. feb 2014 de sidste par år minde det mest om en festival hvor bilerne ikke havde hoverollen men i stedet for var der stoffer og fulde folk som væltede ind i folks biler.
    MERE BILER OG MOTOR smiley

• #131   4. feb 2014 har et forslag til en ting i kunne lave, lav en stance konkurance, det er lidt et lidt skævt bil indslag smiley

• #132   4. feb 2014 De har så vidt jeg ved holdt bil-limbo.

• #133   4. feb 2014 ja stance er lidt i samme kaliber, men syntes der sker lidt mere og det går lidt mere ud på om folk kan i køre i deres lave biler smiley

• #134   4. feb 2014 Jeg savner festen i hangaren smiley

Den første gang jeg var med til dhb var desværre også sidste gang hangaren blev brugt og den der fast and furious stemning har ikke været der siden med det der byfest telt.

• #135   4. feb 2014 Det er rigtigt, hangarfesterne var faktisk noget af de fedeste - det var en helt særlig stemning! smiley

• #136   4. feb 2014 Hangar festerne tilbage - hvilket også var helt genialt i forhold til deltager campen (som så ikke behøvede at ligge lige op af et techno maraton hele natten)

Det skal være forbudt for pushere og rockere/bandemedlemmer/etc. - de skaber virkelig en trykket stemning med deres intetsigende tomme kokainblik i øjnene, flakkende rundt på pladsen Lørdag eftermiddag hvor de stadig tror det er Fredag. De kommer bestemt IKKE for at se race!

Lad arrangementet være for de dedikerede, og så send resten videre til Tyskland hvor de kan tage narko og høre psytrance lige så tosset de vil!

• #138   4. feb 2014 ... jeg tror det bliver godt i år smiley

Jeg er rigtig glad for at se de mange rigtig fede forslag, der er nævnt herinde og der er stort set ikke nogen af dem jeg kan være uenig i.

Især håber jeg for nogle gode udstillere/butikker...

Men, der er et par ting mere, jeg godt kunne tænke mig.

Når som alternativ til det tivoli, der ikke er med længere og også alternativ til brænder pladsen, kunne det så ikke være en idé at lave et skarpt opdelt område til bilmærke/bil-model klubber.
    Det skulle så være oplyst om aftenen, være fri for fest og mærkelige party-telte, der roder, men være et pænt reguleret og inddelt område, hvor folk kan gå og kigge på de forskellige biler, der så er linet op i nypolerede flotte rækker, hvor klubberne og ejerne er der en god del af tiden og folk kunne gå og hyggesnakke.
    Grunden til jeg skriver bilmærke/model inddelt, er at når det modsatte er tilfældet og det bliver "geografisk" afhængige klubber, der udstiller, virker det bare som en tilfældig gåtur rundt på pladsen.

Uden lige at have snakket nærmere om det, kunne jeg da forestille mig at vi nok kunne samle et par stykker fra Dodge Ram klubben - og ligeledes vil der nok være rigtig mange andre interesserede i dén løsning: VAG, Opelpower, Toyotaextreme, Hi-speed, Subaru-klubben osv.

Når det så er sagt, ved jeg godt det vil være *ret* tungt at administrere. Mit forslag vil være at tage fat i de forskellige klubber, sætte dem ind i områdets inddeling og så lade dem håndhæve det.

Når bilerne så bliver "reserveret" til det, ville det så igen være en super idé med det "tog" der tidligere blev forslået, til at køre rundt på pladsen, så man slipper for at skulle gå... Kan godt være det ikke er hurtigere, men man har dælme lange, ømme ben efter en weekend i det fjerneste hjørne.

Ser frem til et godt og måske lidt anderledes arrangement i år.

• #139   4. feb 2014 Stil et par betjente ved indgangen og så skal hundene lige fortælle om folk må komme ind. Der er for mange stoffer det ville Være fint da det ikke hørt til ved dhb.
    Få styr på de magt liderlige Vagter.

• #140   4. feb 2014 Mere bil mindre tivoli!!! er træt af at markedspladsen virker som et loppemarked smiley

• #141   4. feb 2014 Syntes det kunne værre fedt at se nogle syge projekter igen.
    Jeg syntes det var sjovt at se jet-bilen og den der fiat 500 med V8.
    MERE AF DEN SLAGS.
    Ønsketænkning kunne værre en opvisning med Mad-mike eller Ken block.
    Måske lokke nogle professionelle drift-teams til at komme og give den gas.
    Istedet for tivoliet kunne man så ikke lave nogle aktiviteter alligevel som er bil-relateret? Hjulskift på tid, Gokart bane, udstilling af proffesionelle racerbiler.

Ang. camp-området syntes jeg det er ærgeligt at man ikke kan komme ind og besøge dem man kender i V.I.P Fx.
    Kunne man ikke finde på en løsning ?

En lille container-købmand kunne værre en god ide, man har altid glemt tandbørsten eller mangler en kold sodavand.

Hva med et morgenmads-køretøj som kan køre rundt om morgenen i campingområdet som sælger morgenmad? smiley

Vi ses til et fedt næste år smiley

• #142   4. feb 2014 AUTOLAKEREN .har fat i den lange nede

• #144   4. feb 2014 Hej Kenneth!

Fantastisk at i kører DHB videre.

Men som mange andre, så har jeg da også et par ting at nævne.

1. Toilet og bad forhold bør gøres bedre.
    2. Som andre siger mere bil og mindre disko. Tattoo fashion og rosmann smadrede lyden nede ved brænderpladsen.

3. Den radio der har været de senere år. Lad dem endelig gerne blive. De skabte lidt underholdning. Og lavede rapporter rundt fra området som folk kunne hører. Samt dem ude fra kunne hører om DHB.

4. Hos presse folkene som jeg der kommer. Egen camp med toilet forhold, samt et ordenlig presse rum med strøm og diverse, For det var da nok nedprioriteret af Vmax.

5. Ligeledes for pressen, bedre info hos den indgang som vi skal ind af OG bedre skiltning ned til vores camp.. Eventuelt at vi får tilsendt en folder med informationer. Forrige år havde pressen mulighed for internet. Men det var røv. Selvom de havde lovet at lave det ordenligt.

6. Fjern de der uduelige vagter. Man måtte nærmest intet uden at de var efter en.

7. Tivoli - Hvad godt gør det? Det jo ikke et kræmmermarked.

8. Lave markedspladsen større og med flere boder..

9. Madpriser - Det jo helt hen i vejret de dyre madpriser. Så det nemmere at tage til brugsen og købe tingene og lave maden selv.

10. Flere tribuner.

11. Igen pressedelen. sidste år var det ikke til at finde nogen mulighed for strøm som jeg vidste vi kunne få, til sidst lykkedes det da heldigvis.

12. Og campen IKKE op af partyteltet. Jeg ved nogle af mine fotograf kollegaer ikke sov ret meget.. PGA musikken og bassen.

13. For guds skyld. Skaf noget ordenlig lyd eller nogle teknikere

14. Overvej at lave en DHB DVD som kan købes.

15. Sørg for at der er ordenlig telefon signal. Det er rent røv når man ikke kan kommunikere rundt dernede..

16. Hvorfor er trakbite. fjernet. Er det ikke farligere uden?

17. Lav ordenlige finaler som vmax havde så folk gider komme og opleve eventet, samt kører der vil dukke op og køre.

Tror det er det. Ellers er i velkommen til at kontakte mig.. Især ang presse området.. Vil være behjælpelig så vidt jeg kan.

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 65
    #145   4. feb 2014 DLB! Danmarks Laveste Bil! Lad os se noget stance og lave biler!

• #146   4. feb 2014 Er enig med de fleste.
    Mere bil mindre tivoli og gøgl.

Modtagelse var elendig sidste år,til trods for vi kom fredag eftermiddag var det næsten umuligt at få en plads og som deltager af 402 m er det nu meget rart at få en plads smiley

Håber også at der snart er et reglsæt klar til os der skal deltage

• #147   4. feb 2014 Somme mange andre siger, så var jeg også med (på Dr. Houses anledning) i de gode gamle dage, da det foregik (for sidste gang) i hangarene.
    Jeg kørte derned i min Cadillac, sov på forsædet og hørte DJ Aligator og købte en lækker skjorte med automobilia med hjem, jeg stadig bruger den dag i dag og året efter brændte jeg et sæt 17"ere af i min e21er som jeg også sov på forsædet af og købte en elektrisk blæser dernede, da jeg fandt ud af den manglede smiley
    Året efter igen tog jeg min Touring derned og sov bagi på en luftmadras og købte et lækkert komponent sæt og forstærker og filter til spotpris på en Auktion.
    Derefter har jeg så deltaget til Drift siden, men kan se det ikke kun er det der er ændret ved min oplevelse af DHB at efter de dage har oplevelsen som publikum været ned af bakke mht. bilfest og det er blevet for stort....

Noget jeg dog blev positivt overrasket over sidste år, pga. manglen på brænderplads, at jeg vovede mig ud i bar/tivoliområdet og Metal (som jeg så ikke måtte følge mine kammerater med ind så de ku skifte kluns) og fik iagtaget det en del.
    Ventede bla ude i en gang "sofamiljø" foran Metal hvor de tonsede tramp og dubstep ud, med knæklys und alles.
    Så gik vi videre og bestilte en "garage" i en Container, med en Opel front i og et pacman spil og fælge som borde/stole i et aflukket hjørne bagved containeren, hvor man ku sidde stille og roligt og nyde lidt Metallica, hvor man stadig kunne tale, uden at råbe, til hinanden.
    DET har jeg savnet LÆNGE og er den slags ting der har gjort at jeg har holdt meget af at tage på Skanderborg Festival at der er noget for alle, uanset alder og musik/bilsmag mv.

Det med swapmeet er GENIALT!
    Billige stande, til "garage salg" ligesom det ses til eks. Wheels N Wings og Power Big Meet i Sverige (værd at tage på studietur til sommer til!), ved dog fra vores egen messevirksomhed i Fredericia, at selv om standlejen kun er på 500-1000kr til vores messer, så skal der sælges mange gamle skumfiltre og 6x9ere til en 50er for at få pengene ind igen på et par dage, hvor de store firmaer, bedre kan afskrive udgiften som reklame/pr, uanset om de sælger noget eller ej.
    For umiddelbart, så er hvad jeg hører også at "stand"lejen er AAAALT for høj til at den lille gejlerbiks kan smide 10.000 for at få et telt og et strømstik en weekend kan være med, som gør at selv nogle af de store ikke kommer i år heller..

Men jeg tror lidt på at 2014, bliver et år med opsving på bilscenen, mht. nyt seriøst tunerblad på gaden, uden pik og patter og med et bedret Bilgalleri samt DHB begynder at tage form af en BILfestival, med størst tryk på ordet BIL!

Så mangler vi bare lige at vejret bliver ligeså lækkert som i 2008 og 2011! smiley

• #148   4. feb 2014 en rigtig god ting ved at BG her overtaget DHB bliver nok først og fremmest at allerede nu tyder de på at de lytter mere til os end vmax gjord, vmax sat det jo i sænk og det skulle bare være pik og patter også kun det de kun lide og ikke hvad andre kunne lide. så tror helt klart allerede nu det tyder på at blive godt smiley
    BG siden er jo for folk som elsker biler og har interesse i dem smiley og ikke en festival lig med Roskilde festival

• #149   5. feb 2014 Jeg har et kæmpe punkt, og det forbavser mig at INGEN har nævnt det (ikke hvad jeg kunne se)

Når der nu så fint blev ændret i reglerne sådan at danmarks hurtigste bil ikke behøvede nr. plader, for den er jo stadig i danmark, så synes jeg det var fedt at der kom en kategori for biler med plader, da mange, Inkl i høj grad mig, går op i man kan nyde bilerne i hverdagene.
    MEN! det forveksler mange med, at de har nummerplader på, hvilket jo SLET ikke gør det til en gadebil..
    jeg kan virkelig ikke forstå hvordan en bil kan stille op i street klassen, når den ikke er godkendt? jeg kan da forstå at man har en større turbo på sin skyline, og har hævet trykket.

men når man kommer i en ford taunus med plader og der står 2,0 v6 på papiret, og det så sidder 9" bagtøj, M/T slicks der stikker ud af kasserne, og en nypoleret LS9'er i, burde en eller anden da sige noget?

jeg har undersøgt maange regler og betalt formue i afgift, sådan at jeg ved jeg kan komme med mine plader, på en af mine 3 ombyggede biler og åbne mit motorrum med god samvittighed, og en smule fryd, når panserne spørger!

men jeg bliver åbenbart nødt til at vendte til de fjolser der skider på godkendelse, køre ind i noget og får et stort erstatningskrav, før jeg kan føle jeg har fået noget for det ekstra arbejde og afgifter..

• #150   5. feb 2014 Undskyld galle sidst i indlægget. det var ikke pointen smiley

men ja..

• #151   5. feb 2014 De gange jeg har deltaget som gæst, har min absolutte favorit været pladsens opsætning og stemningen ved DHB i 2006.

• #152   5. feb 2014 Fedt at se i kører DHB videre BG. - jeg er langt hen af vejen enig med folk om at der skal mindre Tivoli og mere race, bedre vagter og toiletforhold osv. Men kan ikke forstå hvorfor folk har noget imod event piger og den slags de hører sig sku til på en bilfestival! At kvaliteten af eventpiger så var væsentlig bedre for 4-5 år kan vi jo så diskutere.. Man kommer helt afgjort til DHB for at kigge på biler der bliver brændt af i de vildeste formationer, Meeen det gør jo ik noget at man kan lave andet end udelukkende at se race.. Hvis i forstår sådan en lille en?? smiley

Glæder mig til at se hvordan det blir i 14!

• #153   5. feb 2014 Jeg ser ikke noget problem i at der er Tivoli - til de der har deres børn med, som måske ikke gider sidde 8 timer og se på race.

Der må også gerne være fest, farver og ballade - af den gode slags.
    Evt et stort fest telt med populær musik, som de forrige år og et mindre telt med det lidt mere undergrund. - Dette kan være alt fra tramp, hip hop eller sjove indslag som Sussie og Leo.

Jeg vil give folk ret i, at der meget gerne må være mere bil relateret indkøbsmuligheder, MEN der skal være plads til alle.

- Bedre tribuner, det er et must, samt bedre toiletter eller i hvertfald rengøring.
    Vi plejer at køre i svømmehaller for et ordentligt bad, da der ofte ses bræk og andre kropsvæsker i badet.

Vagterne er jo sag for sig selv. Uanset hvor proffessionel du er, så har man en grænse for hvad man vil finde sig i på 3.dagen.
    - Jeg har ikke kendskab til vagter der var narkopåvirket.
    Kender dog en af vagterne, der efter eget udsagn levede 3-4 dage på red Bull og dårlig mad, så på 3.dagen med fulde folk, hvor nogen er ret så provokerende, forstår jeg måske godt der bliver taget fat. - Så måske bedere forhold til vagterne?!

Jeg glæder mig personligt virkelig meget, til at opleve DHB igen, det er altid fedt.
    Uanset om folk tager narko, drikker sig i hegnet fra kl.06 af eller man bliver solbrændt.
    De der elsker tunede og/eller flotte biler, bør se det istedet.
    I kan som arrangøre ikke udrydde det 100%, desværre.

• #155   5. feb 2014 Et område med stumpmarked/brugtmarked kunne være en fed ide men kun bildele og tilbehør til bil/garage så vi undgår kaffekander og julepynt.

• #156   5. feb 2014 flere tilskure pladser ved drift. smiley gerne nogle som er over dækket hvis det kan fås. smiley

• #157   6. feb 2014 Puha det skræmmer mig at der er så mange der næsten vil have alt fest og ballade væk så det bare er race. For mig er Dhb en blanding af biler, race, fest og damer. Jeg synes personeligt ikke det vil være sjovt at side en hel weekend på en tribyne og se 402m. Men det her https://vimeo.com/85658880 Sådan plus race er en sjov weekend.
    Men vi tror på jer og kommer igen????

• Nicki J
    Nicki J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 1
    #158   6. feb 2014 Brænderpladsen skal være åben aften. Der samles folk og hygger sig, det er en fed stemning. og der til fler puplikum sidepladser.

Drift tribune flere.

Uden finaler, er der ikke meget ved og være publikum på 402m banen om søndagen og dem der vil ned og se nået på en søndagsbillet.

En fed afslutning skal der til ikke som eks. sidste år med det samme show som var weekendens pauseshow på 402m. glemmer aldrig F16 jægerfly der lavede formationsflyvning/angrebsøvelse hen over tribunerne det år. ved godt at det kan have været temlig dyret måske men det var sååå fedt en oplevelse. og nået man vil huske for en fed afslutning af DHB. smiley

Udstillergaden, er blevet til tøj,hjemmeværnet og lign bras, ikke en ærlig biltilbehørs udstiller mere, for dårligt.

maden er også dyre og ikke ret god og ret meget for pengene.

ellers glæder jeg mig kun til DHB14 og håber på der er lavet om på de gode indlæg som folk er kommet med. ellers er det heller ikke sikkert jeg er deltager i 2015 og frem.

• #160   6. feb 2014 Digweed så kan det vist ikke siges mere præcist smiley

• #161   6. feb 2014 Nu jeg tænker over det.. DHB 2008, copy-paste. Fedeste DHB nogensinde for MIT vedkommende. smiley

• #162   7. feb 2014 Ja 2008 - bare uden så meget varme! smiley Kan huske det var dét år hvor der var hedebølge, men arrangementet var super godt! smiley

• #163   7. feb 2014 Haha ja, vi havde trailer med, med tøris i. Det holdt sgu hele weekenden! smiley

• #164   8. feb 2014 1)jeg har været vagt til dhb i 6 år nu
    Jeg har aldrig rørt narko og tror fam heller ikke på nogle af mine kollegaer er på noget.. end red bull og chokolade.. det er simpelthen så ringe af jer som siger dette og så næsten et helt år efter.. skulle en af mine kollegaer have taget eller tilbudt jer noget så tag da hans nr plade og giv til politiet så er den skid da slået..
    2) ang parkring og telte så er det ikke os security der står for at dirigere jer ind på plads det er nogle frivillige og intet med os og gøre.. der hvor vi kommer ind er når brandmyndighederne siger den er galt så er vi nødt til at få jer til at flytte jer lidt..
    3) vi er 3 stk forskellige vagtfirmaer deroppe.. 1 i en grå bus.. 1 i det store telt og 1 der kører rundt i personbiler/gående
    4) vores forholdsordre er at trafikloven gælder inde på pladsen og vi SKAL stoppe alt hvad der ikke er lovligt.. men det er fam svært og være overalt på samme tid..og samtidig skal i jo også have lov til at holde fest og hygge jer
    skal vi det så skal vi være mange flere vagter og det vil gå ud over jeres billetpris..
    5) ja vi burde vide alle regler men vi får af og til nogle nye og sådan vil det være og der vil nogle af jer komme i klemme det er vi kede af men vi skal jo bare søge for det bliver gjort..
    6) i det at vi kommer og giver en skideballe så vil vi altid være et dumt/magtliderlig svin kald det hvad i nu vil.. men vi gør det for jeres skyld og for jeres sikkerhed
    med magtvenlige hilsen
    baloo
    dørmand 20 år vagt 14 år
    grøn ford mondeo dhb 2012
    sort peugeot 407stcar dhb 2013

• #165   10. feb 2014 Brænderpladsen er det eneste du kan kig på og ser frem til når du kommer fredag aften. Det er en vigtig del af det hele. Du kommer fredag aften. Pakker ud. Også en tur ned gennem div. Boder og får noget foder. Så ned og hente en fad også slå du ellers bare hjernen fra og bliver underholdt. Der er så fed stemning der nede. I udlandet der køre de race om aften/ natten. Men når det ikke er en mulighed så er det et fantastisk alternativ. Hvad skal du ellers lave når du kommer fredag. Lørdag og søndag er der jo en masse ting og kig på men ikke om fredagen. Også meget mønt kan det ikke koste og holde den brænderplads åben.

Kommentatoren ved 402m er sådan lidt for meget engang i mellem. Hent evt noget erfaring om hvad de gør i udlandet.

• #166   11. feb 2014 Nu var jeg selv vagt der oppe i år... og jeg har fanme ikke taget stoffer hva fanden er det for noget at beskylde folk. ja vi kan måske godt "virke" magt liderlige men som andre skriver højere oppe "få folk til at kører ordenligt og ikke af lort til blandt folk" men næææ nej når vi gør dette så er vi åbenbart bussemænd. nu var der så os 3 vagt firmaer der oppe sidste år. der var et der havde lyserblå trøjer på (kørte i en grå bus) der var de Grønne som stod i teletet og så var der de sorte med security på. det er fanme ikke nemt hvis i beskylder dem alle for at tage stoffer.. det er fanme trist at hører hvis der er nogle der gør det så meld dem forhelved i stedet for at hænge 3 firmaer ud her inde.
    hvis i tror i kan gøre det bedre så synes jeg virkelig i skulle få taget jer et kursus og komme igang.. men hvis man skulle til at lave drug's test der inde så tror jeg virkelig vi skal ha politiet ind og lave alkohol test os for forhelved der var mange der kørte med en bøøh mand på!

sorry stavefejl dem kom der sq sikkert mange af

Jesper

• #169   15. feb 2014 Jeg har heller aldrig haft bøvl med vagterne. Jeg har dog fået modsatrettede oplysninger fra forskellige vagter samme år, så der, hvor man kunne gøre en forskel var, at sikre, at alle vagter får eksakt samme info. Selv om der er forskellige firmaer, der deler vagtopgaverne, så er det vigtigt, at man som deltager/gæst for korrekt info uanset, hvem man spørger.

Ellers synes jeg det fungerer fint. Men der er altid klaphatte, der skal provokere vagterne, og så er det jo dømt til at gå galt. Så hvis folk går til vagterne med et smil, så er jeg sikker på, at vagterne, når de kommer rundt også sagtens kan løse mange problemer med et smil tilbage. Det skaber god stemning, og det er jo ikke alle, der gør noget forkert, der rent faktisk gør det bevidst.

• #170   16. feb 2014 Kenneth A> Jeg syntes det kunne være lækkert hvis der nær shoppe gaden kunne blive lavet et sted hvor man mod betaling ku få opladet sine ting.. Fx batterier til kamera, mobil osv. osv.
    Man skal have mange batterier med hvis man skal have strøm til hele weekenden og jeg syntes det kunne være lækkert hvis der kunne tilbydes opladning mod betaling..

• #171   19. feb 2014 Der skal være gode tilskuer forhold, både på 402, drift og brænder-pladsen, det er et must, folk vil jo se noget!
    Der skal selvfølgelig være plads til fest om aftenen, det er en del af det, men måske der skal lidt styr på det.
    Må indrømme at da vi startede med at komme til DHB, tilbage på Padborg Park var det måske for primitivt, men kæden hoppede nok af for 2-3 år siden
    Nu er festen i hovedsædet og det skubber bilfolket ud til siden, det er vel ikke meningen?..
    Har været til festivaller af mange arter og steder, men maden på DHB...
    Selvfølgelig koster det ikke det samme som på gågaden, men priserne er vandvittige.. og udbuddet er jo begrænset til junk..
    Det må kunne promoveres lidt!
    Toiletforhold.. Kan diskuteres, men der er plads til forbedring!

• #172   9. mar 2014 jeg håber da at dem der har købt VIP billetter også får den gode goodie at få sin egen kø så man ikke skal vente på alle de andre, gennrelt burder der til den pris forhåbenlig være en masse fordele, da de andre år ikke har være så meget mere speciel end andre billetter... jo de fik deres egen camp, og der var gratis bad, og de fik adgang til lidt mere i fest teltene.
    også syns jeg helt klart at det pjat med den der "tatto kom gratis ind" princip burde hører vmax til, og det er sidste gag i år folk kommer ind med den tatto....
    for der jo bare flere der får den også stiger billetprisen for os der ikke gider at havde en permenet billed på kroppn bare for at kunne komme til et must, der er jo nogen som må spare op i god til fordi løn under uddanelse ikke lige er den der giver super overskud på kontoen.

• #173   10. mar 2014 kunne man ikke klasse opdele 402m biler lidt bedre som det som det er tilfældet på drift banen... det er noget sjovere at se 2 jævnbyrdige biler i stedet for en dragster mod en street bil.. man kunne eksempletvis lave en tids plan over hvor når de forskellige klasser kørte.. det ville nok også nedbringe køen af deltager biler væsentligt.. nu har jeg kørt 402m 3 år til dhb og køen tager jo mellem 1 og 2 timer at komme igennem... og så går det sjove lidt af det.. hvis man nu havde en tidsplan over hvornår ens klasse kørte var det til at forholde sig til plus at man ville se nogle sjovere og mere tætte løb end når det er tilfældige klasser der køre mod hinanden... nu er jeg gået over til at køre dhb drift istedet og der virker den tidsplan 100% og du holder kun i kø 5min istedet for 1,5time...

Kommentér på:
Hvordan bliver DHB2014 det fedeste nogensinde?

Annonce