{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Papire på bil til baneræs?
  • #1   14. jun 2014 Kommer jo an på hvad du har tænkt dig og køre... den skal jo leve op til de krav der stilles i den klasse og en vognbog er sikkert også nødvendig...

• #3   15. jun 2014 Vi snakker alm. Bane løb på asfalt .
    Men skal papire forefindes ved ralley godkendelse?

• #4   15. jun 2014 Tænker du reg attest??

• #5   15. jun 2014 Ja, eller bare de tyske papire.
    Den blev hentet af en, og de lovede at sende papirerne når de fandt dem. Det skete bare aldrig . Så nu er det en bil uden papire eller noget.

• #6   15. jun 2014 Der skal være et stelnummer i bilen, og hvis ikke der er et originalt stelnummer vil teknisk kontrol lave et når de laver vognbogen.

Der skal ikke være papirer på bilen, reg attest osv.

Er den til banekørsel skal den heller ikke til rallysyn.

Hvad har du tænkt dig at køre ?

• #7   15. jun 2014 Jamen ved det ikke lige med sikkerhed, da det er som erstatning for gokart:-)

• #8   15. jun 2014 Så tror jeg det ville være en super god ide at finde ud af det før du render ud og køber bil. Der findes mange forskellige klasser, og det er ikke sikkert at den bil du har kig på hører til i den specifikke klasse.

Den mest all-round klasse du kan finde er nok youngtimer.

Men hvis du er i gang med go-cart så er du jo også bekendt med DASU og der kan du jo læse meget mere om det, end du nogensinde ville kunne få at vide her.
    Eventuelt tag en snak med klasserepræsentanten i den klasse du kunne tænke dig at køre i.

En personlig bemærkning fra mig, hvis du er garvet i go-cart så er et naturligt spring videre i min optik helt klart Legend Cars. De er ret billige (kan erhverves for under 100.000 brugt) og det er meget nemt at komme igang. Der er fuld skrald på alle løb, og en rigtig god måde tror jeg at komme videre op i rigtige biler hvis man vil det på et tidspunkt.

• #9   15. jun 2014 Har kig på dasu, og læst det. men igen er det rart lige at høre andre folks erfaringer.

Nu har jeg en lillebror det godt vil til at køre.
    Men ved du om han på nogen måde kan undgå at køre go-cart og hoppe direkte op i biler?

• #10   15. jun 2014 Du kan starte direkte i biler fra 14 år (folkerace).

I almindlig banesport, som eksempelvis youngtimer kan du sagtens starte, ligesom du også kan starte i de historiske klasser uden forudgående erfaring. Du skal naturligvis på raceskole og have en licens, men det er jeg sikker på du skal uanset om du har kørt go-cart eller ej da reglerne er anderledes, og der er flere flag.

Jeg vil foreslå dig at starte i youngtimer, der er rigtig meget smæk på, reglerne er meget fri omkring bilerne så man må næsten alt, og det er for alle prisklasser. Der er alt fra store Supra og RX7´ere BMW M3 osv til en lille Fiat Cinquecento der deltager, og der er biler fra 70´erne og langt op i 90´erne.
    Det er en rigtig god begynderklasse, og her kan man altså komme rigtig langt hvis man f.eks henter en Porsche 928 i tyskland eller lign.

Kommentér på:
Papire på bil til baneræs?

Annonce