{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Demonstrationen i Esbjerg på fredag {{forumTopicSubject}}

Hej Yall

Jeg hørte lige i radioen omkring den bebudede demonstration på fredag i Esbjerg, efter det tog fuldstændig overhånd for politiet sidste weekend.

Jeg ville bare høre om hvor mange herindefra der måske kom derned (for selvom min bil ikke er den smukkeste, så kommer jeg sku) For det er et længe ventet initiativ at man gør noget, syntes jeg.

Og så ville jeg høre om nogen ved hvor den er bebudet, for jeg kan hverken finde noget om det her på siden, eller på striben-esbjergs hjemmeside.

På forhånd tak for hjælpen, og støtten i min hometown på fredag. Jeg håber der bliver bakket op om projektet!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Demonstrationen i Esbjerg på fredag
  • #1   3. okt 2006 Politiet? Hvad skete der da?

• #2   3. okt 2006 Så vidt jeg kunne forstå stoppede de i alt ca 400 biler, -som ikke gjorde noget ulovligt (de fleste af dem) andet and at være pæne, og så være det forkerte sted det forkerte tidspunkt.

• #3   3. okt 2006 jamen selvom de ikk har gjort noget er der vel ikk noget galt i at de bliver stoppet hvis det bare er et rutinetjek.... og hvis de bare har stoppet bilerne kan jeg da ikk se hvad du mener med at det "tar overhånd"......
    jeg syns de er i deres gode ret til at stoppe folk også selvom de er stoppet bare fordi de er pæne....
    Men anyway det er jo bare min mening...

• #4   3. okt 2006 Tak for støtten Allan.

Ok. Jeg anvendte udtrykket "at tage overhånd" lidt løst i mit forrige indlæg.

Men for at gøre det klart er denne tråd oprettet fordi jeg gerne vil have INFO omkring den demonstraion der åbenbart er bebudet, men ikke annonceret for, hverken her på bilgalleri, eller på stribens egen hjemmeside.

Og ja Allan - de er skam i deres gode ret til at stoppe folk i et "rutinecheck" - men ganske som indvandrere der næsten dagligt i århus bliver stoppet, bare fordi de har en BMW, så kalder jeg det HETZ når politiet går så bestemt efter en gruppe af mennesker, som i mine øjne heller ikke gør noget forkert.

Jo dem der kører er på kant med loven - men folk som blot stiller op, spiller musik, eller bare kigger på gør ikke noget ulovligt (udover at bryde de tvivlsomme "ærindekørsel tilladt" skilte) - og derfor syntes jeg det er meget voldsomt at standse og undersøge i omegnen af 400 biler for at stoppe nogen, som i virkeligheden kun er til fare for sig selv.

• #5   3. okt 2006 -jo forresten, -de stoppede folk, -men kaldte også til syn for de mindste forseelser. Og det kalder jeg at tage overhånd når der er tale om 400 biler ihvad du måske kalder et "rutinecheck".

• #6   3. okt 2006 Det er jo så nok et spørgsmål om man ikke skulle sige at demonstrationen var FOR AT FÅ EN BANE istedet for at bruge den som klage over at politiet ødelægger et ulovligt ræs...

Det er vist at skyde sig selv og os andre i foden...

• #7   3. okt 2006 Casper H

må nok indrømme at efter jeg har set noget af den adfærd der af og til er i spil i Esbjerg, kan jeg sq godt forstå at panserne går amok.

Da jeg var til meet dernede sidst var der da lige et par gange jeg frygtede for mit eget velbefindende, da folk skal lave donuts ude i lyskryds lige ved siden af tilskuere og sådan...

They kinda had it comming...

• #8   3. okt 2006 Måske...

Men som sagt, demonstrationen er ikke på MIN opfordring - jeg har intet med det at gøre, og det er kun mit bud, efter hvad jeg hørte i nyhederne, at det er på grund af sisdte weekends eskapader. Men det kan jo være det er forkert.

For i mine øjne har det været nødvendigt længe at lave en "modaktion", for selvom stribens folk hævder at være i dialog med myndighederne, sker der jo ikke en skid.

Og at få en "bane" til streetrace er ligeså usandsynligt som at menneskeheden lærer at flyve ved egen kraft er jeg bange for.

• #9   3. okt 2006 Hvis politiet gav folk en vej eller bane de kunne køre på, så kunne man vel lave en lille brænder plads, og pludseligt vil de problem jo også være løst..

• #10   3. okt 2006 Jeg kommer fredag, noget siger mig at vi bliver en 5 biler bare fra min vej... smiley

• #11   3. okt 2006 jeg regner os med at komme..

• #12   3. okt 2006 http://www.trafikkontrol.dk/trafikkontrol/vis.asp?sessionid=ftb3ye36tftyyj3t3k4f603ya03t6aa333t0343fabkyt43tjk&page=nyheder&mode=detail&id=32 <- har lige fået dette link af en ven, jeg tror at jeg dropper mega meet i Ålborg og tager ned og hjælper.

• #13   3. okt 2006 Hvem har dog fået den skøre idé at det vil hjælpe at skabe sig åndsvage i esbjerg?

Jeg tror nu nok at det vil pisse nogle esbjergensere af hvis de ikke kan komme fra a til b pga. en flok fartglade tosser i deres stylede kadett'er og golf.

• #14   3. okt 2006 Carsten T nu skal du lige huske at striben-esbjerg ikke havde noget med det lorte street-x at gøre.

• #15   3. okt 2006 og bmw`er og honda´er ikke også kasper s...!

• #16   3. okt 2006 Vel mødt på fredag i esbjerg, jeg skal nok være der, jeg er en af dem der har været til møde med vallø, og ham kan man sku ikke stole ret meget på, så kom og vær med, skal nok blive hyggeligt.

• #17   3. okt 2006 Ja det bliver fedt.. Tror vi kommer nogle stykker oppe nord fra smiley

• #18   3. okt 2006 Tror sgu også jeg kommer selv om det nok ikke virker, men vinter bilen skal sgu synes alligevel. Så tror corolla turboen får lov til at blive hjemme.

• #19   3. okt 2006 hvis jeg forstår det ret så var i samlet på striben i esbjerg og så kom politiet og spærret området af og tjekked alle biler der kørte til og der fra?

for hvis det er tilfælled så ved jeg sgu ikke hva i piver over... i ved at jeres bil skal værre iorden... 100% og hvis man laver den om så den ikke overholder loven så ved man det også selv æde den bøde der nu engang kommer hvis de stopper en.

JEg er ikke total hellig hva det angår... min bil er både tuned og er ikke helt lovlig... men det er jo en ting man må gøre op med sig selv hvis man gerne vil have en fed bil.... men jeg kender også konsekvensen hvis jeg bliver snupped...

Det sker da tit på striben i kbh at politiet spærre et område af selv om man gerne må være der. så tjekker de bare alle biler der køre der fra... det har de fuld ret til..

Så det i laver der over det kan jeg ikke se formålet i ud over i pisser dem mere af.... hvis det nu var formålet at få en Bane til et køre på kunne jeg se det...

• #20   3. okt 2006 alex L nu er det sådan at vi har været til møde med vallø hvor der blev aftalt et par ting som skulle overholdes (dermed ikke sagt at vi har fået lov til at køre ræs) fra crewet`s og politiets side, og så bliver der holdt et træf i esbjerg hvor folk skaber sig (træffet har striben-esbjerg ikke noget med at gøre) så meget at politiet har tiltalt en fra striben-esbjerg, på grund af dete træf, og derfor kommer politiet så meget på striben i esbjerg, så det kan vi takke arrangørren af træffet for.
    SÅ BOYKOT MEGA MEET

• #21   3. okt 2006 Yes jeg kommer!!

• #22   3. okt 2006
    Ole E hvad er ham fra Striben esbjerg blevet tiltalt for da??

• #24   3. okt 2006 hvad end der sker, OPTAG DET !

• #26   3. okt 2006 jesper m: nu er det nok højst sandsyndligt pga mega meet.. nogen skulle jo absolut spille smart den aften med hjulspind osv, der var klager.. Og politiet har aldrig gået så amok som de gør nu, er sket en gang med razzia, men det startede den aften efter mega meet.

• #27   4. okt 2006 Jesper M nu er det sådan at han er blevet tiltalt med en sigtet´s rettigheder for alt det der skete på vibevej (Mega Meet) i Esbjerg.

• #28   4. okt 2006 Ole E: på fredag kunne de også ta esbjerg politigård og parkere smiley

• #29   4. okt 2006 Lige meget hvad der sker til de her store og mindre træf ja så vil der altid være nogen der laver noget som DE ikke skulle have gjort..... Må indrømme det er lang tid siden jeg har været til træf..... Kom meget i Aalborg men det er helt slut gider ikke alt det ballade der var der og har været et par gange i esbjerg hvor jeg sys der var meget styr på det..... Når jeg engang igen køre til noget træf/ræs vil jeg måske ikke lige daffe til Aalborg...... Men jeg giver ikke nogen arrangøre skylden der er bare nogen der ikke kan lade være med at opføre sig dumt... Desværre (fruens ord)

• #30   4. okt 2006 en lille ting der kan undre mig er at alle de links der er langt ind i div. forum til div. aviser ALLE er en afskrivning af politiets pressemeddelse..

Hvor er arrangørerenes pressemeddelse som modvægt til politiets..

politiet får jo lov til at køre den "civile" befolkning op imod hele arrangementet.. og styre pressen hvor slaget måske nok burde stå..

Kan man få pressen på sin side ender det jo gerne med at man får hvad man vil have.. det er jo set igen og igen at hvis pressen presser politikerne omkrings ens sag så får man det som man vil have det..

mon ikke det OGSÅ ville gælde en bane..

der skal køres noget seriøst lobbistisk arbejde på den front før man skal gøre sig håb om at få baner rundt om i danmark.

blot min ydmyge mening

• #31   4. okt 2006 Jeg vil også lige komme med min holdning.
    Det er da jordens dummeste idé at sænke trafikken i Esbjerg. Hvad har folk regnet med at det skulle hjælpe??.
    Og til dem der siger at det er for at råbe politikerne op, så de kan se problemet, kan jeg kun spørge, hvad det er for et problem de skal kigge på? Er det problemet med at en flok unge mennesker ikke kan overholde færdselsloven, og laver problemer med deres forsamlinger?, for så er det da den rigtige måde at løse det på.
    Men jeg tvivler på, at demonstrationen medfører at få belyst det faktiske problem, nemlig at der skal bygges en bane så folk kan dyrke den interesse de nu har for race.

Så det med at pisse politiet af på den måde, hjælper desværre nok ikke en brik. Nærmest tvært imod, vil jeg tro.. politiet er sgu da ligeglade med om i kører rundt. Hvis de kan køre efter jeg hele dagen, og formodentlig udskrive så mange bøder, så de kan spise citronmåne herfra og til næste jul, så tror jeg da gerne de tager den chance... smiley De får alligevel løn for at være på arbejde, og de udfører jo bare deres arbejde. Det er dem der overtræder loven der har et problem.

Bare min holdning

• #32   5. okt 2006 folk kan jo opføre sig ordnlig og lade vær med at spille op til politiet også lad dem da kigge på ens bil man kan jo bare sørge for at ens bil er 10-4 så kan de ik gøre noget og de har spilt ders tid på det så lad dem da

og tror ik i får meget ud af at køre rundt nede i byen ud over de bliver mere sur men dem der så tager der ned skal jo bare have bil i orden så kan de jo ik gøre noget

men i skal da have held og lykke med det

også kig til viborg lørdag kl 19 ved jari auto smiley

• #33   5. okt 2006 Og peugeot.. ikke sandt Ole E ?

Kommentér på:
Demonstrationen i Esbjerg på fredag

Annonce