{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE!!! {{forumTopicSubject}}

SÅ er det galt igen vejle, og de der har set vejle amts folkeblad i dag ved hva jeg snakker om. hele forsiden er fyldt med billeder her inde fra... vil folk ikke nok lade vær med at ligge billeder og film ind alle kan altså se det... også journalister og POLITIET..... hvis vi skal have en chance for at blive ved i vejle skal det stoppe nu....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE!!!
  • #1   28. aug 2007 øhm okay.. ( forvirret )

• #2   28. aug 2007 Hvad fanden snakker du om?

• #3   28. aug 2007 Kenny P.. Du kunne jo prøve at læse. Så kan du se hvad han snakker om.. xD

• #4   28. aug 2007 gå ind på vejle amt folkeblads hjemmeside, så kan i se hvad han mener.

• #5   28. aug 2007 øh

• #6   28. aug 2007 Det er da alt for nederen.

• #7   28. aug 2007 ja meget godt det ikke er min vogn på forsiden føler sku med ham... og der heldigvis ikke vist plader på de billeder men der er jo andre der har dem på ikke... man tør jo faktisk ikke være der oppe mere

• #9   28. aug 2007 smiley

Har du meget ondt nogle steder?

<b>MortenHH

• #10   28. aug 2007 Jeg kan følge dig så langt, at jeg heller ikke mener folk skal ligge film og billeder ud af folk der kører ræs - <b>HVOR PLADERNE ER SYNLIGE</b>

Ellers er det sku iorden smiley

<b>MortenHH

• #11   28. aug 2007 FFS!!! Det er sku da for dumt.
    og ham der har udtalt følgende "Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad politiet siger. Det, vi laver, er kun farligt for dem, der kører i bilerne. Det er sjovt. Der er mange mennesker, og det er fedt at køre stærkt og vise sin bil frem og se, hvad de andres kan trække."

burde ikke have bil. og håber du læser dette for så skal jeg lige fortælle dig noget hvis du gider og kontakte mig!

FOR DET ER DA FOR IDIOTISK OG BARNLIGT OG SIGE DEN SLAGS!

Gu er det ej kun farligt for dem der køre!

hvad med dem som står lige op af vej kanten? hva nu hvis et dæk ryger, eller en mister herredømmet over bilen? hvor mange vil ikke ryge med i graven ved at blive møjet ned af en bmw eller en anden bil med høj fart?

Nu må i da lige tage jer sammen og tænk med hovedet!

Er træt af og se den forbandet slags ting og specielt den slags dumme og idiotisk og sige sådan noget! håber fandme panserne finder dig! så kan du dele celle med de andre dumme og idiotiske traffikanter.

du er jo næsten dummere og høre på end ham stefan fra Tv2 dok!

(min udtalelse her er rettet dels mod ham som sagde det til pressen og dels til dem der køre og deler holdning med ham)

• #12   28. aug 2007
    Flere af træffene er blevet filmet og ligger tilgængelige på hjemmesiden www.bilgalleri.dk, der bedst kan beskrives som et internetforum helliget unge mennesker med meget oktan i blodet.

dette giver hvertfald langt fra BG et godt ry.

• #13   28. aug 2007 de er da nogle kegler de der journalister, de ska da bare give bg et dårligt dumme jyder( kun dem i artiklen, håber ikk andre føler sig truffet:D)

• #14   28. aug 2007 Hey!

Jeg har også kun 1 ting at sige (og nu ved jeg udmærket godt, at jeg bliver MEGET upopulær):

Lad være at køre ulovlig streetrace!!!

Længere er den ikke, du har rent mel i posen, og så har du ike noget at være bange for!

<b>Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen</b>

• #15   28. aug 2007 surt !! har ellers gået godt her i vejle længe jo !!

• #16   28. aug 2007 Jeg skulle måske lige tilføje, at hvis nogen har nogen former for tilsvininger til mig, så skriv dem PRIVAT til mig, så tager vi den derfra!

• #17   28. aug 2007 super duper øv smiley det er ellers så hyggeligt der oppe smiley

• #18   28. aug 2007 Brian -> hvem har udtalt det der? og hvor kan man læse det`?

• #19   28. aug 2007 Søren linket er fjernet men tjek vejle amts folkeblad. eller hvad det nu hedder.

hvem der har sagt det ved jeg ikke, de skriver han ønsker og være anonym i artiklen

• #20   28. aug 2007 http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/idn118878.asp
    man kan godt nok ikke se det hele men det står da noget
    det er sku for dumt af den person.........

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #21   28. aug 2007 det der med at være anonym holder jo aller en skid...så kan en journalist jo ligesågodt have opdigtet historien

• #22   28. aug 2007 2 sec
    så kommer der billede af forsiden

• #23   28. aug 2007 http://vix.dk/p/31655/196773

• #24   28. aug 2007 Det var lige godt satans!!
    Sådan noget lort, og garanteret ham "personen" de snakker om, er noget de selv har opdigtet.. For det passer jo ikke en skid.. Hurra for journalister.

• #25   28. aug 2007 Fuck dem.. og flot det lige er den bil UDEN plader der bliver vist.. haha..

• #26   28. aug 2007 Så kom det så også lige i tvsyd.. ik fedt...

• #27   28. aug 2007 Ja helt sikkert der er razzia på Lørdag! øv øv
    http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=21098

• #28   28. aug 2007 ja fedt med en gang i tv syd hva... endnu engang tak... det er vidst tid til kun at komme i standart biler på lørdag for de skal nok komme nu........

• #29   28. aug 2007 duer ikke

• #30   28. aug 2007 det var så det i vejle.... ide til et nyt sted?

• #31   28. aug 2007 Johnny JYLLANDS RINGEN! Eller en anden så må i betale det der koster for at bruge banen!!! I/VI skal ikke køre påå åbne veje! det skal køres på lukkede og under opsyn!!! jeg er selv ved at finde ud af hvad padborg park ville koste men er nok ikke helt så billigt!

• #32   28. aug 2007 fuck ræs på åbne gader! høre ikke hjemme nogen steder!

• #33   28. aug 2007 brian l padborg er pænt dyrt... har venner der lejer banen til roadrace og det giver de en fin sum penge! hvorfor kommer der ikk noget som holeby eller noget her over ?.... ALLE er jo som bekendt med at der er megen interasse for dette....

• #34   28. aug 2007 vejene i industri kan jo godt bruges.. man ku bare få arrangeret noget med afskærmning og at sidevejene blev spærret af.. Sys ik lige det er tiden til at nogen skal begynde og blive for hellige.. klart det ville være fedt hvis der kom en bane.. men kræver jo mere end 1 sted så alle i hele dk har mulighed for at benytte det uden det skal koste en formue.. så det er der lange udsigter til.. noget vi kommer til at kæmpe for længe endnu..
    men er sgu ved og være lidt træt af der altid kun bliver sagt7skrevet "de unge fyre" når det handler om gaderæs.. hva med de mænd i 40'erne.. familiefædrene som endda har deres børn med? hvis der blev gjort lidt mere opmærksom på at det er for ALLE aldersgrupper kunne det være man ku forstå at der virkelig er behov for steder hvor dette kan lade sig gøre.. hvor der er de rette faciliteter osv...

• #35   28. aug 2007 Ja alle vil gerne have et sted at kører men ingen vil srå for det... sådan er det næsten altid med sådan ting... Men kan følge lars 100% nu når street ræs er ulovligt hvorfor så skilte med at det bliver kørt og snakke/skrive nøjagtig hvor og hvornår det foregår.. til sidst ender det jo bare ude på en grus vej, og så går det da ført galt, for så skal folk jo til at styrer deres biler og ikke kun kører lige ud???!!!!

• #36   28. aug 2007 Hvis folk ikke kan klare at det er ulovligt det de laver så køb noget jord og asfaltér det og kør der i stedet.

• #37   28. aug 2007 altså det der med at ingen vil stå for det passer jo ikke.. ved da at dem der "står for det" i esbjerg gør meget for at vi skal få et sted hvor vi må køre.. de kæmper virkelig for det og går meget op i hvordan tingene foregår.. ham på scooteren sidst i vejle blev også bedt om og tage en hjelm på og få lys på fordi det andet er uansvarligt.. folk tænker skam over sikkerheden.. tilskuerne bliver bedt om at træde ind til siden før der bliver kørt osv.. har kommet til gaderæs i en del år efterhånden.. og har aldrig oplevet at der er nogen der er kommet til skade.. så det kan jo ikke være helt galt? synes bare det er synd at tv kun laver programmer som tv2 dok hvor de finder de værste mennesker fra bilverdenen og viser dem frem.. hvad med og vise det som det virkelig er?? det hjælper os jo ikke ligefrem at det er Stefan med vr6'eren og de andre i det program.. og nu ham med rattet der er vores billede udadtil...

• #38   28. aug 2007 chrstina n afskærmning og sikkerheds forhold vil der ikk være plads til og ret mange muligheder for i industrig kvateret.... der er simplet hend ikk nok plads..

men er vandel en udlukket mulighed ?

• #39   28. aug 2007 Andreas.. måske ikke lige der hvor vi plejer og være.. men er 100 % sikker på man kan finde et sted hvor det kan lade sig gøre.. det vigtigste er simpelthen at det ikke er et sted hvor lastbiler osv skal forbi.. og vejen skal være okay bred.. og så bare sådan noget hegn op som der er til koncerter osv som folk skal stå bag.. og så må de ikke stå ret langt ned ad den vej der bliver kørt på.. ved der var noget i Odense engang hvor det sagtens havde ku lade sig gøre.. kender ik lige vejle så godt at jeg ved om der er et lign sted der..

• #40   28. aug 2007 men ja Vandel eller et lign. sted ville være perfekt.. bare ik sikker på man sådan lige får lov...

• #41   28. aug 2007 mener bare det skal være de bander der som man ikk bare lige kan tonse igennem med en bil

• #42   28. aug 2007 Andreas.. ja ja.. det ville klart være det mest optimale.. men så længe vi ik ka få en lukket bane er det jo ik nemt.. for de er jo ik sådan lige og flytte rundt med..

• #43   28. aug 2007 Vandel ville være et fint sted... men der er satme mørk som i en hvis persons røv... men ham der ejer vandel nu ved også hva han vil have for at leje den ud.. fik en pris sidste år som lød på 1000 kr + moms i timen, så det løber jo også stærkt... men så er der også problemet med naboerne der ude, de er ikke rigtig klåge og de ville sikkert stritte i mod...

• #44   28. aug 2007 Brian L:
    Tak fordi du, som den eneste, understøttede mit indlæg! ;o) Endelig en med samme mening som mig, der ikke er bleg for at sige sin mening!

Gaderæs hører INGEN steder hjemme!!! Derimod drag-race (1/4 mile race) på lukkede baner, vil jeg super gerne se! Så er der nemlig styr på tingene!

• #45   28. aug 2007 synes nu stadig det er bedre at man får styret lysten ved at køre disse ræs i industri kvarterer under rimelig ordnede forhold end at man ligger og kører ræs inde i byerne hvor der er masser af mennesker.. det er bare min holdning.. selvfølgelig ville det være bedre med en bane hvor der var de rette forhold til det.. men så længe det ikke kan lade sig gøre skal der jo findes på noget andet.. og nej.. kom nu ik og sig folk bare må lade være og vente.. det ved vi jo allesammen godt at det aldrig kommer til at ske..

• #46   28. aug 2007 Dan.. der er jeg faktisk ik helt enig.. det er sgu nu hvor der er så meget negativ fokus vi ska komme ud med vores meninger og overbevise om at der er brug for lovlige baner.. ellers bliver det bare tysset ned til ingenting igen.. og den går ik.. Vi skal vise at vi tager afstand til typer som ham med rattet.. og at vi gerne vil gøre det lovligt hvis vi får et sted og være.. vi skal sgu udnytte at vi er i mediernes søgelys...

• #47   28. aug 2007 Ja men jeg er ikke hellig, jeg ved godt jeg ikke overholder fart grænserne på motorvejen og landevejen til tider. men jeg køre ikke ræs og specielt ikke med hovedet under armen.

og jeg ville med glæde hvis jeg havde pengene til det købe en mark og så asfaltere den og så leje den ud til en fornuftig pris men det koster så også lige 20 mill og få asfalteret det og en mark koster næsten det samme

jeg går ikke ind for street race og jeg er modstander af det i esbjerg og det i vejle for det høre ikke hjemme nogen steder!

jeg er sur og irreteret over at nogle folk virkelig kan være så dumme at de ikke kan stoppe med at køre døds kørsel og med hovedet iunder armen og så slå sig sammen og komme frem med en masse underskrifter og så få sat gang i en bane til os.

hjælper os jo for helvede ikke at nogle skal hele tiden køre som død og helvede. og en anonym begynder og sige at han er pisse ligeglad med panserne.

og så kan i blive ved med at skrive herinde at vi skal have en bane osv. hjælper ikke!

street race skal stoppes og så kan det blive en mulighed for at der kan komme en bane eller flere til os.

hvis man endelig skal leje en bane som padborg park eller jyllands ringen, så skal der laves en klub hvor der betales et kontigent og ud fra det kontigent skal det gå til dels reklame for klubben og dels til leje for banen.

men problemet er at mange, for ikke at sige næsten alle, VIL IKKE betale for at få en bane og køre på og benytter sigh af den gratis metode som er street race. og ja men kan jo sagtens dele bøder ud til dem men det er de fleste sku ligeglade med, for dem der har råd til at maks tune deres biler har fandme også råd til at betale den lille bøde det giver.

(det med bøderne er rettet mod dem der har råd til at købe de store biler og tune dem)

• #48   28. aug 2007 christina, det med og komme ud var lige akurat hvad jeg GJORDE i sidste uge, men gik fandme ikke mere end en uge og så kommer der en idiot herinde fra og sige han skider på politiet! så nej det hjælper ikke

• #49   28. aug 2007 men er alle ikk enige om at det er bedre at det er samlet et sted i stedet for nede i byen og rundt omkring på vejene....

• #50   28. aug 2007 tror ikke en skid på at der er nogen der har sagt det der før personen står frem.. om det så er anonymt i et tv interview hvor man i det mindste kan høre ham.. men det de skriver i den avis passer jo ikke.. de har ikke fulgt op på de "facts" de skriver.. derfor er denne person enten ikke en af dem der tit kommer til disse træf/ræs eller også er han opdigtet... Og ja.. det med underskrifterne gælder jo bare om og komme igang.. f.eks benytte sig af mega meet og lign arrangementer hvor der kommer mange.. ville gladeligt personligt stå frem og fortælle noget mere om hvad der egentlig foregår i dette "miljø" som jeg selv har været en del af længe nu og kender MANGE der har/er... men det der med at folk ikke vil betale holder jo ikke.. se på hvor godt besøgt DHB, Mega meet, fast & furious osv er.. der betaler folk da gladeligt for at komme.. og hvis man holdte det på et beskedent beløb til indgang for tilskuere, og en smule mere for dem der vil køre.. så skulle folk nok hoste op.. VED at dem der går op i at tune osv på bilerne gladeligt giver et beskedent beløb for at komme ud og teste dem... og så ku en del af vores skattepenge sgu også roligt gå til det.. sportsklubber, ungdomsklubber osv får jo også tilskud fra staten.. det burde være det samme..

Men ja.. meget muligt du stod frem.. hvis det er godaften dk vi snakker om igen.. så fint nok.. fedt i tog derind.. men der kom jo ikke rigtig noget ud af det.. der blev sagt at i havde meldt ham ja.. og at det kun er en brøkdel der opfører sig sådan var hende fra færdselsrådet eller hvor hun nu var fra, så flink og sørge for at gøre klart.. jo netop sådan en som hende vi sku ha fat i.. få hende til at hjælpe med og tage kampen om disse lovlige baner op.. ud og ha fat i nogle offentlige personer.. så kommer vi længere..

Ja jeg ka også skrive stil.. hehe...

• #51   28. aug 2007 Andreas, åbenbart ikke alle, når nogle vil stå frem og sige de skider på politiet og at de mødes forskellige steder og køre ræs. det gør jo ikke vores sag om en bane bedre

• #52   28. aug 2007 Brian L.
    Det kan godt ske du prøver at virke total klog, men hør nu her, du kan ikke gøre en forskel! Folk vil altid kører race, sådan vil det altid være.
    Selvom der måske kom en lovlig bane, så vil det stadig være mere spændende at kører på offentlige veje, er jeg ret sikker på.
    Hvor ved du fra at det er en person herinde fra, som har sagt det til avisen?? Det kan lige så godt være en journalist som selv kommer til race, og som arbejder for avisen.

De fleste af de folk som kører streetrace, har sku mere styr på deres biler end de fleste andre i trafikken - desværre er det altid bare de forkerte som fanger mediernes søgelys.

Over and out, går i seng nu.

• #53   28. aug 2007 Andreas.. jo det tror jeg.. og tror også det er derfor politiet så tit bare lige kigger forbi og så ikke gør mere ved det.. de er glade så længe vi passer på.. og de ved godt det bliver svært og stoppe helt..

• #54   28. aug 2007 Christina er enig med dig. men når folk bliver ved med og køre ræs og udtaler sig sådan til politiet så hjælper det ikke at vi vil have en bane eller leje en bane.

kan huske dengang padborg park lagde jord til dhb da var der balade med at der var mange der kørte som død og helvede da det var ovre og de skulle hjem.

skete en del uheld.

det er kun at nogle tager initiativ til at stable noget op, og jeg vil med glæde være med til at arrangere noget på padborg park (er den nærmeste på mig)

men hvis det er en eller 2 der vil hjælpe så kan man nok få sat noget op og igang til næste år.

det med god aften danmark var det svært og sige mere om bg end hvad der blev gjort. da vi havde 7 min fordelt på 4 personer giver ikke meget tid til hver.

men jeg vil også igen stille mig frem og snakke for bgs sag og stille de fleste af os herinde i bedre lys, for jeg må ærlig indrømme at jeg VIL IKKE tale for dem der køre som død og helvede.

• #55   28. aug 2007 Lars b..
    tror du har ret. Man skal nok ikke dukke op på lørdag med en bil hvor bare en nr plade lygte ikke virker. så skriver de nok en regning ud med det samme..

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #56   28. aug 2007 ja i skal jo nok ikke slå det op herinde hvis i finder et nyt sted når nu det er kommet i søgelyset....

• #57   28. aug 2007 Og det der med og køre med hovedet under armen holder jo heller ikke i denne sammenhæng.. ved at MANGE af dem der kører ræs går MEGET op i at alting går som det skal.. og de kører sgu pænt i det daglige.. er jo kun en lille del af dem der kommer til ræs der rent faktisk kører.. og ved at det er sket MANGE gange at folk er blevet bedt om at stoppe hvis de har gang i noget der virker farligt.. heller ingen der finder sig i at dem der kører drikker osv.. man prøver jo så godt man kan og få forholdene til at være så gode som mulige med det man har til rådighed...

• #58   28. aug 2007 Der Går rygter om at ploitiet i århus er begyndt at køre i Tunede og stylede biler for så kan de fange de unge mennesker, når de begynder at køre ræs for de presser dem til det...

• #59   28. aug 2007 Rigtigt Christina. Her er jo folk som har bil for flere tusinde kr. og de er jo ikke intreserert i at få dem smadret osv. men det nævner de ikke noget om..

• #60   28. aug 2007 Som sagt er den udtalelse i avisen ikke helt troværdig.. men det er endnu engang bare 1 ud af mange.. går selv med store overvejelser om kontakt til tv2 osv.. den udsendelse i tv2 dok er så forhadt at de burde få lavet en ny.. den er gammel... de får det til og fremstå som om vi alle er tåber.. tager også gerne et smut op til tv syd som jo ligger få km fra hvor jeg bor.. men vi får intet ud af det hvis vi ikke kæmper..

• #62   28. aug 2007 Brian H.. nemlig.. og disse personer giver sgu da gerne et lille beløb for at kunne køre under ordnede forhold på en bane et sted.. og så meget skal der jo heller ikke til for at lave sådan en bane..

• #63   28. aug 2007 men det jeg vil frem med at vores sag med at FÅ EN BANE holder ikke vand så LÆNGE DER KØRES RÆS ULOVLIGT og så er det ligemeget med at nogle gør alt for at det går godt og ingen uheld, men den holder heller ikke vand, for når det sker uheld hvem står så med problemerne? ALLE! for man kan ikke begynde og sige at der skal aflægges rapporter og lign for at bedømme hvem der var den skyldige osv.

hvis alle dem som samles om fredagen og lørdagen og køre ræs bare gad og bruge kræfterne på og samle underskrifter eller ideer til en klub istedet, så ville vi hurtig have en bane og køre på. og vi ville være i et bedre lys, hos politiet og politikerne og medierne.

men det er der meget få der kan se. de fleste vil køre ræs og så er de ligeglade hvor det er, bare det er mørkt og ingen kommer til skade. men det er et element man ikke kan tage højde for, som er skaderne. for ligemeget hvor forsigtig man er og betænksom, så kan uheldne ske og hvis det ikke er på en bane så kan det gå meget galt.

• #64   28. aug 2007 Det er rigtigt at politiet er begyndt at falde mere ind.. de kommer i civil-biler som ligner alle de andre biler.. de er ikke direkte stylede.. men har fælge og sådan på.. der ER set..

• #65   28. aug 2007 Christian H : Skal ike kunne sige det med sikkerhed. men der er en del som snakker om det... for det er en stor chance for dem at fange os mennesker at køre forhurtigt...

• #66   28. aug 2007 Er tit til ræs .. kører dog aldrig selv da jeg ikke er intr. i at få et hak i kortet. Hvis der derimod var en en bane man kunne køre brugte jeg sku hellere en aften/nat der end ved de steder hvor folk bare vælger at køre ulovligt.. og gav sku også gerne 50 - 100kr for at komme ind med bil osv. En bytur kan nemt blive dyrere smiley Hvilket en bøde iøvrigt også kan.

• #67   28. aug 2007 og så laver man et kanon arrangement i action parken.. for at gøre det sikkert osv. og hvad sker der. politiet dukker op og kontroler alt.. hmm synes det er en nem måde at tjene penge på.

• #68   28. aug 2007 man får ALDRIG stoppet de her ræs.. det kan ikke lade sig gøre.. og det at der hver eneste gang møder så mange op.. tit er der jo over 100 mennesker samlet.. det viser jo bare at der er behov for et sted hvor vi gerne må være.. og kan godt være 100 ikke lyder af meget.. men hvis det er 100 mennesker 4-5 steder bare i syd og sønderjylland HVER weekend.. så er det jo også pænt mange.. og ville måske endda komme endnu flere hvis det var lovligt.. så ku jeg nok lokke selv min mor med.. hehe.. men få dog sat gang i de underskrifter de steder du kommer.. og så må vi få nogle flere til og gøre det der hvor de færdes.. evt lave et specielt skema og lægge en fil med det herind som folk kan printe ud.. og så ellers bare igang med indsamlingen.. tager det gerne med rundt til træf osv og får folk til at skrive..

• #69   28. aug 2007 jeg syntes det er helt iorden de viser de videoer for folk er sku da for snot dumme at lægge en video her hvor de kører med 150km/t gennem en by eller 230km/t på motorvejen der er overhoved ikke noget special i de hastigheder for hvilken nyere bil (som de unge/fartglade) vil have kan ikke køre med den fart det eneste det er er dumt for det er jo ikke kun jer selv det kan gå ud over men også andre evt. DIT/DIN barn/kæreste/mor eller far eller anden i netop din omgangkreds og det tager sku hårdt på en (taler af efaring)

personlig er jeg også glad for fart MEN med omtanke

har selv fået klip og bøde for fart med 150km/t på motorvej og så kunne jeg jo lære det for det er sku surt at skulle betale 2500kr for at ankomme 5min før planlagt

• #71   28. aug 2007 sys nu ik politiet var slemme i Tørring.. men kan jo ikke undgåes de er der.. er jo klart de kommer og tjekker.. man skal jo stadig overholde de regler der er med hensyn til rudefilm, streamere osv.. klart de er hvor de ved der kommer mange unge.. det samme gælder jo i nærheden af diskotekerne hver weekend.. og til festivaler, koncerter osv.. de gør bare deres job...

• #72   28. aug 2007 er altid meget politi nu her hvor der er skolestart osv.. er også en del fokus på spritkørsel osv.. og så bliver de jo også nødt til lige og komme ud og vise sig frem nu hvor der er så meget fokus på unge og fart osv..

• #73   28. aug 2007 Christian H. det skal nok passe .. de skal jo barea lave en bane til os...

• #74   28. aug 2007 Og så lige til det der med videoklippene.. mange af de klip der bliver lagt herind som er fra ræs er jo optaget af folk der ikke selv kører.. dvs dem der er med i klippene ikke bliver spurgt om de vil vises frem her..

dem der filmer sig selv.. og endnu engang kan rat-fjolset nævnes er jo bare snotdumme.. fedt selv og lave beviserne og offentliggøre dem..

• #76   28. aug 2007 christina N
    Ja men hvis de vil have det væk fra gaden må det jo også se lidt igennem fingerne.. ellers vil det jo bare forsætte et andet sted i landet ind til det blir lukket en skrue uden ende.. folk vil køre ræs har de jo gjort siden hjulet blev opfundet..

• #77   28. aug 2007 Christian H. nej kan jeg godt forstå.. det kan blive dyrt smiley heh

• #78   28. aug 2007 brian.. nemlig.. netop det jeg siger.. de får det ikke stoppet før vi får et sted og være.. og sådan er det bare..

• #80   28. aug 2007 Christian H: jaa det rigtigt,, ja jeg vil sku sige jeg har haft kørekort i snart 2 år og er blevet stoppet et par gange.. og fået 4 bøder smiley mega nederen. 2 for sele 1 for fart og 1 for få højt musik- kaldes også unødvendig støj hehe

• #81   28. aug 2007 http://www.lovlig-street-race.underskrifter.dk/index.php

Sæt en underskrift her.. så ser vi om det hjælper..

• #82   29. aug 2007 hejsa brian h og christina n. endelig fornuftige mennesker.... fatter ikke de folk der ikke fatter hva jeg mener... og så alle de hellige sataner kan ikke have det.. hvis folk kun skal spille hellige skal de holde kæft... gider bare ikke høre på det... og alle dem der mener man bare skal lade være med at tude skulle få deres syge kn filter rygget af og laver noget seriøs ved deres bil så de ved hva vi snakker om... er altså nogen der ikke er interreseret i at blive taget af politiet for det ville kræve et flexslån og betale den bøde det ville give....

• #83   29. aug 2007 DAMN!!!

Skal man nu til at holde kæft, hvis man IKKE er enig med andre? Det kan du da glemme, Lars B!

Jeg forsøger absolut ikke at spille hellig, men jeg mener bare, at hvis folk ikke vil have bøder, så må de lade være med at bryde loven - længere er den ikke, og det må du da også kunne give mig ret i, Lars?

• #84   29. aug 2007 hvis i ikke har råd eller lyst til at få jeres biler hevet ind til syn. SÅ BRUG EN ANDEN BIL TIL RÆS! og brug den på en bane så slipper i for det pis med at blive hevet ind til syn.

• #85   29. aug 2007 Hm måske lovgivningen i det her land på nogen måder er helt hen i skoven... I forhold til hvis man kikker på vores nabo lande.... hvor der tilades en del mere...

• #86   30. aug 2007 Brian H
    kan jo være det er fordi at de køre for det meste i planlagte og inhegnede baner. hvor sikkerheden er i orden og at myndighederne ikke har problemer med dem.

Her i danmark har vi jo problemer med de fleste unge som vil have hurtige biler og køre ræs.

så hvis de få unge som skider på panserne og køre hasaderet, og køre ræs holdte lidt igen og kunne bevise at det ikke blive kørt ræs så er jeg næsten sikker på det vil komme en bane til os

• #87   30. aug 2007 Brian L.
    Tænkte nu mere på godkendelse af bil.

• #88   30. aug 2007 Så lad vær med at køre ræs!... og nøjes med at vise jeres biler frem!

• #89   30. aug 2007 Christian nøjagtig hvad jeg har ment hele tiden.

• #90   30. aug 2007 Hvis man stopper de her gaderæs så vil myndigheder og politi sgu da bare komme og sige at der ikke er noget behov for nu er det jo stoppet.. det er sgu da klart.. de vil gøre hvad de kan for at slippe udenom..

Og med hensyn til reglerne i de omkringliggende lande.. Nej Brian L.. de bruger sgu ikke kun de biler på lukkede baner.. de må bare generelt lave mere ved deres helt alm hverdagsbiler.. der er bare andre regler for hvad man må.. Danmark er bare et landt med en lov for ALT og stramme regler.. du kan INTET gøre uden der er en eller anden lov der kan dække det..

• #91   30. aug 2007 det jo det men ved at politiet heller ikke bryder sig om en bil der ligger helt nede på maven. men hvad har det med sikkerheden at gøre kan jeg godt nok ikke se..
    Min bil er 100 % rustfri og bremser efter alle kunstens regler med bedre bremser og det hele men er 2 cm for lav i følge syns hallen.. hmm kan da kun blive mit problem med hensyn til kantsten osv...

• #92   30. aug 2007 Holder nu også med Lars... alle jer der spiller hellige her inde. i er vel også ude til race... og hvor er det sjove i at stå en lørdag aften og se på en vectra med et lys show der gør dalgårs tivoli til et starinlys... Street race er kommet og bliver lige meget hva regeringen gør.. selv om der var en bane kunne politiet jo bare tage alle sammen når man kørte hjem igen.. så havde de jo masser af tid til at se hvem der har pillet ved sin bil...

Men helt klart mange HK frem for meget PLASTIC smiley

• #93   30. aug 2007 Det der med at politiet kunne stå og tjekke alle der kører fra sådan en bane er selvfølgelig rigtigt.. det KUNNE de godt.. men tror jeg sgu ik de ville.. de kunne da også sagtens tjekke de biler der er til ræs hver weekend.. politiet dukker jo alligevel op hver gang.. men er sgu da begrænset hvor meget de tjekker.. det er da som regel de tonede ruder og streamere og den slags det går ud over der.. for det kræver nogen med mere forstand på det til at tjekke motor osv.. Gælder jo bare om at køre ordentligt når man kører derfra..

• #94   30. aug 2007 johnny k:enig ......og der er aaaaaalt for mange plastic biler ude i det danske land ......folk er slet ikke seriøse herhjemme hvad angår ræs

• #95   30. aug 2007 Christina N:
    sagde ikke at ALLE kørte på lukkede baner.
    jeg skrev at de for det meste kørte. er en forskel

"kan jo være det er fordi at de køre for det meste i planlagte og inhegnede baner. hvor sikkerheden er i orden og at myndighederne ikke har problemer med dem."

men ja er rigtigt at det er andrer regler, men de må jo kunne styre det i de andre lande siden det ikke er blevet skærpede regler omkring tuning og styling!

hvis i er så bange for at de skulle tjekke jeres biler når i køre fra en bane. (nu er det antaget i forbindelse med at HVIS vi havde en bane) så må i jo bruge en anden bil til og køre i.
    køb en død bmw eller noget og tun den for hårdt og forstærke den. og så style jeres private bil og brug den til træfs uden ræs.

længere er den ikke. dog er den løsning dyr, men på den måde er ALLE GLADE!

• #96   30. aug 2007 Haha kan godt li at både politiet osv erkender at de udemærket godt ved at der er race i vejle, men de har ikke gidet at gøre noget ved det. Først nu hvor det kommer i medierne, vil de lave en undersøgelse... Haha

Den artikel i VAF er da latterlig, de skriver 2 gange i måneden.. hmm... Selv politiet ved garanteret godt hvornår det foregår...

De journalister må sgu seriøst have alt for lidt at lave...

• #97   30. aug 2007 Over halvdelen i den artikel er det pure opspind.. passer overhovedet ik.. men de mangler jo åbenbart noget og skrive om...

• #98   30. aug 2007 Tror ikke det har så meget med at de ikke har gidet at gøre noget ved det. tror mere det er et spørgsmål om resurser. Hvis de også skal kontoller fulde folk nede i byen. og synes at have hørt at der er 2 - 3 patuljer om natten i weekenden. men vil ikke hænges op på det..

• #99   30. aug 2007 Brian L.
    kan da se at den golf du havde heller ikke kunne klare et syn det kn filter der er monteret støjer for meget......... I følge dansk lovgivning.....

• #100   30. aug 2007 Brian H - haha altså hvad jeg ikke har oplevet med vejle politi, det kan der skrives bøger om. Bor så jeg går under vejle politikreds og har adskillige gange haft ringet til dem pga diverse ting. Den ene gang fulgte kæresten og mig efter en spritbillist over 30 km og ringede til politiet som sagde de ville sende en vogn. Da vi kommer til vejle ringer jeg så igen og de siger at de desværre ikke kan sende nogen vogn, da de holder færdselsmøde. Fuck jeg gik amok! Vi har flere gange ringet pga livsfarlige trafikanter og hver gang har de sagt at de ikke lige ku gøre noget. Så ringede vi så sent som i sidste uge, fordi 2 fyre trængte ind på vores adresse og truede os på livet, og politiet kunne igen ikke gøre noget, han sagde bare at vi ikke skulle være bange og så var der ikke mere i den sag. Og vi sagde vi ku skaffe navn osv på i hvert fald den ene person, men nej nej de ville ikke gøre noget.
    Så har fuldstændig mistet respekten for politiet om de så mangler resourcer eller bare ikke gider er jeg ligeglad me,d for de har sjovt nok masser af tid til at køre rundt og spille smarte i en gejlet passat 2,0 T og stoppe folk med tonede ruder. Men når man ringer fordi man kører bag ved en der kører i modsat side, så gør de intet...

• #101   30. aug 2007 Brian H - øhh min bil er da synet med KN, er da lovligt bare man har bunden af den originale filterkasse endnu.

• #102   30. aug 2007 Bettina, nej du det har du sku ret i. 2 af mine venner ringede også til politiet for at anmelde en motorcykellist som var væltet (fordi han var pisse stiv) men han kom på benene igen og kørte videre. Der ville de heller ikke gøre noget, de skulle selv kontakte en anden politikreds!

Men ang KN filter, så må jeg skuffe dig, jeg har fået afvide at du slet ikke må have det på, lige meget om du har bunden af den orginale kasse!

• #103   30. aug 2007 Kasper - hmm min bil blev synet med det i april...

• #104   30. aug 2007 kn filter er lovligt hvis det sider i det orginale luftfilter hus et så kaldt insats filter.og åbne luft filtre er ikke lovligt og mener det giver 500 i bøde...

• #105   30. aug 2007 Bettina || Har købt en Polo Treser - NICE!
    men hvor meget syns folk går op i det er jo deres sag. syn er jo en forretning i dag og ikke en statslig kontrol som det var engang..

• #106   30. aug 2007 Brian H

Hmmm den blev nu synet med det kn og det var endda til et told syn. så den holder ikke!

• #107   30. aug 2007 Brian L
    Det holder fint. Du kan jo bare ring i syns hallen og lade dem slå det op i detail forskrifterne. det står der har selv læst det.

• #108   30. aug 2007 jamen syns manden så på den, og sagde det er fint. og så blev den godkendt uden bemærkninger på det. og han bad mig endda og gasse op for han ville høre det.

om det så gik igennem da den skulle omregistreres ved jeg ikke for ejer den ikke længere

• #109   30. aug 2007 hør nu her alle jer der snakker om baner GLEM DET NU!!!!

det kan ikke lade sig gøre og bliver aldrig til noget hvem fanden skulle betale for det.... det er da utroligt folk ikke fatter det...

• #110   30. aug 2007 Brian L..
    Ja ved godt at de som regl går igennem. jeg har da også fået synet biler med kn og streamer i foruden osv..
    Men skal det gå efter reglerne er det ikke godkendt. Og det vil de jo nok gå efter hvis der kommer en razzia..
    Når men lad os se hvad der sker....

• #111   30. aug 2007 Lars tja nogle er optimister og andre er pessimister.

og det lyder til du er det sidst nævnte.

men vi andre holder håbet oppe og regner med at det nok kommer en dag.

Men JA DET VIL ALDRIG KOMME EN BANE NÅR DER KØRES ULOVLIGT STREET RÆS!

• #112   30. aug 2007 Lars B..
    Korrekt. Dem Som kender miljøet ved også at en lukket bane ikke er det samme som en vej et sted. Selv om det er ulovligt. osv. men vil nok aldrig stoppe.

• #113   30. aug 2007 Brian hvordan vil du så holde dit humør oppe? smiley
    Du kan altså ikke gøre noget ved det, selvom du sidder og prøver ene mand hehe.

Men jeg vil da godt indrømme at jeg også har skrevet under på den hjemmeside, men der sker jo aldrig en skid mere, heller ikke der..

• #114   30. aug 2007 Tror også at interviewet er opdigtet, der er tydeligvis aaaalt for få stavefejl til at det kan være en herinde fra smiley

Ræs = Lukket bane. Færdig.

At køre gaderæs signalerer intet andet end dumpet IK-test.

• #115   30. aug 2007 sandt, men det giver heller ikke de fornuftige unge et godt ry at det er en brøk del der fucker med loven og bryder den alt hvad der kan brydes i den hvad angår biler og tuning vel?

• #116   30. aug 2007 er det kun mig der er rimelig MEGA træt af at høre på den over helleige BRIAN L

• #117   30. aug 2007 Lars B:
    Tit er det sådan, at sandheden er ilde hørt, og det er da vist også derfor, du bliver træt af at høre på Brian L...

Men jeg holder 1005% (Ja, 1005%) med Brian i det her...

Synes det er fedt, at Brian bliver ved med at tage kampen op!

• #118   30. aug 2007 godt med jer men i kæmper en tabt kamp

• #119   30. aug 2007 Det er da muligt, men vi har heldigvis loven på vores side i DENNE sag!

Og har nok også knapt så store problemer som Jer med at risikere at blive kaldt til syn osv.!

Men LAD VÆRE at tude, når politiet kommer til Ulovlig Street Race og tjekker Jer og sender Jer til syn...

• #120   30. aug 2007 alle jer der er imode race alligevel, skal holde jeres kaft og smutte ud fra denne snak...

• #121   30. aug 2007 Lars:
    Hvorfor skulle vi det???

Vi har ytringsfrihed i Danmark!

Plexi ¤ Dennis Lykke Jensen

• #122   30. aug 2007 FUCK dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #123   30. aug 2007 Lars .. TAL Paent tak..
    Og du ved jo ogsaa at det fortsaetter et sted.
    Det der er sket nu er sket saa mange gange foer.

Ps undskyld engelsk tastatur

• #124   30. aug 2007 Sys også godt lige vi ka tale pænt her.. men ja er også træt af dem der spiller så skide hellige.. tror ik på at de ik selv har besøgt et af disse træf.. eller træder lidt for hårdt på speederen indimellem..

Og nej der kommer aldrig baner hvis der ikke bliver kæmpet for det.. det er sgu da klart.. men nytter jo ik man bare giver op på forhånd vel????

• #125   30. aug 2007 Jeg bliver ved med at kæmpe!

for jeg ved at NÅR VI IKKE KØRE RÆS SÅ KOMMER DER OPBAKNING FRA POLITIKER!

MEN... problemet er dem som bliver ved at arrangere ulovlige træfs, og ulovlige ræs.

så vil folk ikke høre efter hvad de andre unge har og sige!

og lars? jeg har virkelig ondt af dig, for siden du begynder med at argumentere med noget som ikek høre hjemme her, er et tegn på at du føler dig ramt og ikke tør og stille frem til et lovligt ræs.

ja chancerne for en lukket banen er lille, men hvor mange baner har vi ikke nu?

DE UNGE IDAG VIL HELLERE HAVE END OG GIVE! DERFOR DE IKKE BRUGER DE BANER DER EKSISTERE NU!

HVORFOR IKKE GÅ SAMMEN ET PAR STYKKER OG ARRANGERE TRÆF OG RÆS PÅ DE BANER VI HAR NU?

selvfølgelig får vi ikke en banen helt for os selv. men når man slår sig sammen 2 - 3 stykker og arrangere noget over en weekend og siger at det koster 500 kroner og deltage for en weekend (lørdag og søndag) så er der hurtigt PENGE til LEJE af BANE.

det handler om at bruge det mellem ørene og ikke det mellem ballerne!!!

ja jeg ved godt at jeg blir kaldt hellig og alt muligt.

men jeg er ikke hellig!
    ja jeg køre 150 på motorvejen.
    men fandme ikke når det er traffikeret for an mig!

og jeg vil gerne understrege at jeg ALDRIG HAR DELTAGET TIL RÆS!!!!

• #126   30. aug 2007 Jamen Brian L, så gå da ud og find 2-3 venner og skaf os en bane istedet for at sidde her og spille hellig. Det hjælper jo ikke at sidde og skrive flere sider lort herinde!

Og garanteret det ikke hjælper at stoppe med race, for så tror de jo bare at vi er begyndt at spille skak istedet.

• #127   30. aug 2007 jamen lille kasper. du er da lidt dum og høre på nu.

jeg er ved at finde ud af hvor meget det vil koste og hvornår det er mulighed for at leje en bane.

men nu er det så også lige at

1: Folk bliver ved med at snakke om de vil have en bane
    2: Folk bliver ved med at køre ulovlige gadeløb
    3: Skal du have dine skole penge tilbage?
    4: Spiller ikke hellig
    5: Drop dit "smarte" skuespil

• #128   30. aug 2007 Jaja vi ses på vejen Lotto Henrik...Lad nu være med at leje BG's far, for det ender galt en dag.

• #129   30. aug 2007 12345 der er bare lige et andet problem med det der lovligt race der sider jo nogen i dette danmark der skulle have deres høre apperater fjernet for lige så snart der bliver lavet noget så bliver der klaget over støj hvad hjælper det så med en bane. Når man skal have en bil der ikke må siger noget.
    nu tænker jeg mest på sådan et sted som vandel flyveplads den er jo blevet ødelagt af alle de FJOLSER....... Der bor i byen og rundt om pladsen

• #130   30. aug 2007 Lars B:
    Ellers tak .. Jeg er ikke til fyre!

christina N:
    ".....
    men ja er også træt af dem der spiller så skide hellige.. tror ik på at de ik selv har besøgt et af disse træf.. eller træder lidt for hårdt på speederen indimellem.."
    1: Jeg spiller IKKE hellig, som før pointeret!
    2: Jeg har ALDRIG deltaget i disse ulovlige træf, og vil heller ikke! Jeg har aldrig brudt mig om dem!
    3: Har jeg nogen sinde påstået, at jeg ikke kører for hurtigt engang i mellem?

Andre:
    Jeres mening om at staten skal GIVE Jer en bane, før I stopper med Illegal Street Race holder sq da ingen steder!
    Hvorfor skal staten poste millioner af kroner i at lave en bane og forære den til Jer, når det er JER, der har startet med at bryde loven?

Når I / vi har vist, at vi kan finde ud af at køre bil uden at tage rattet af, lege "kylling" med uskyldige medbillister, så tror jeg, vi kan få statens ører op for, at der er noget, I / vi kunne tænke Jer / os!

Et eksempel:
    I skolen er der en regel om, at der ikke må larmes i timerne...
    I som elever kunne godt tænke Jer at få tidligt fri en dag, og beslutter Jer for at larme i vildskab hele dagen, selvom I godt ved, at det er imod de nu engang fastsatte regler!
    Tror I det hjælper? ;o)

Overvej lige den engang!

• #131   30. aug 2007 At blive ved med at køre ræs (handling) fører kun til en ting og det er højere straffe (konsekvens) for den slags idioti, efterhånden som det koster flere og flere menneskeliv. Det minder lidt om markedskræfterne, hvor en større efterspørgsel med tiden vil skabe et større udbud, da flere kan se det fornuftige i, at bevæge sig ind på det marked.

Brug så eksemplet på track days og manøvreprøver m.v (handling)... Det har en konsekvens (markedets reaktion), nemlig at udbuddet bliver større. Dette vil på sigt føre til lavere priser for disse, da der kommer mere konkurrence.

At påstå at det at køre uforsvarligt hurtigt mod hinanden vil føre til øget opmærksomhed, der så PLUDSELIGT får flere baner til at dukker frem af ingenting, er ren galskab. For førend der kommer en reaktion, skal der først lig på bordet. Og reaktionen bliver i så fald blot forhøjede straffe til de skyldige, samt fordømmelse af bilentusiasterne. Det er hvad jeg dedukterer.

• #132   31. aug 2007 troels og dennis dejligt og se det er nogle med samme holdning som mig.

• #133   31. aug 2007 Dennis.. du må åbenbart føle dig truffet siden du reagerer på det jeg skriver?? Og synes nu ærlig talt ikke du skulle udtale dig om hvad der foregår til disse ræs hvis du aldrig selv har været der..
    og forstår slet ikke du blander dig i denne debat? Hvis du aldrig er til ræs fordi det ikke siger dig noget, ville du nok heller ikke benytte en af de omtalte baner.. det gør at du intet har med dette at gøre? og derfor forstår jeg så ikke du blander dig...

Og der er jo ingen der har sagt at staten skal forære disse baner.. nej vi skal bare ha dem til og give lov.. og måske et lille tilskud som andre sportsforeninger osv får.. og så sku det sikkert være muligt med sponsorer og brugerbetaling og holde det kørende.. jo ingen der siger der skal være fuldt åben for offentligheden hele tiden.. bare fredag-lørdag ville være fint..

Og disse fjolser som dem der kører uden rat og dem der leger kylling osv er jo heller ikke ligefrem nogen os der kommer til disse ræs støtter op om.. nej det tager vi også afstand til.. for der sættes uskyldige menneskers liv på spil.. som sagt kommer man frivilligt til ræs, og ved at der er en vis risiko forbundet med det, lige som der er med mange andre ting.....

• #134   31. aug 2007 Troels.. nu er det jo sådan at det ikke er disse gaderæs arrangementer der koster menneskeliv.. de unge mennesker der uheldigvis kører sig selv ihjel gør det ofte i forbindelse med at de ska hjem fra byen og er påvirket af det ene eller det andet, eller også ligger de og kører meget stærkt inde i byer osv.. eller er ganske simpelt uerfarne.. og havner i en situation hvor de ikke når at tænke over hvordan de skal reagere før det er gået galt..

Og øhh.. en der går på handelsskolen eller noget lignende?? Ha ha.. udbud og efterspørgsel på markedet.. griner.. nok ik lige helt den rette måde at stille dette op på.. ka godt følge din sammenligning.. meeen.. hehe..

• #135   31. aug 2007 Christina staten giver aldrig støtte eller lign så længe det ulovlige street race.

Staten HAR givet lov, ellers havde det ikke eksisteret baner rundt omkring i danmark.

Staten VIL give støtte hvis der blev dannet en klub.

Troels har fat i det rigtige, jo flere der vil køre på lukkede baner, jo billigere bliver det, for jo flere der vil køre, jo mere tjener banerne, og jo mere banerne tjener jo billigere blive det og bruge dem. jo flere penge banerne får jo mere ekstra kan de tilbyde. jo mere de kan tilbyde jo flere folk kommer der.

udbud og efterspørgsel er med til at skabe konkurence blandt de enkelte baner der er i danmark, men det vil ikke være noget udbud og efterspørgsel når det er folk der heller vil køre ulovligt.

personligt kan jeg ikke se det for mig, at i hellere vil køre ulovligt end og køre lovligt.
    ja det er gratis, men SO WHAT? det er jo ikke gratis hvis i bliver taget.
    og tror nok at i kan få en del mere glæde af og køre på en lukket bane, og det vil også side de unge i et bedre lys hvis det bliver på en lukket bane.

men det vil ikke komme muligheder så længe der køres ulovligt.
    træf og lign uden ræs er sku dejligt nok og komme til og det har jeg sku også brugt meget tid på og være med til.

• #136   31. aug 2007 Brian.. du ved da ikke noget om hvad staten vil.. hvis det er det der skal til for at få det væk fra vejene ku der nok godt være en chance.. finder man da i hvert fald ik ud af hvis man ikke forsøger..
    og det der med hvor "vi" vil køre ulovligt.. kan du måske se der er andre muligheder på nuværende tidspunkt?? nej vel? så har det måske lidt med det at gøre.. Og de baner der er nu kan du jo slet ikke sammenligne med det vi gerne vil ha.. de baner der er nu bliver jo brugt til proffesionel motorsport.. og koster en formue hvis man vil ha lov og køre der et par timer..

Og har jo ikke sagt det med udbud og efterspørgsel ikke passer.. mener bare ikke lige det er den rette måde at stille dette op på.. der er sgu masser af efterspørgsel nu.. men hvor er de baner så lige?? ja jeg ved udemærket godt hvad udbud og efterspørgsel går ud på..

• #137   31. aug 2007 Christina jo de baner der er her nu kan sagtens bruges, de fleste har en lang strækning på mere en 400 meter.

og det er vandel og karup som også kan bruges!

det manger bare nogle som gider og vise interesse i og få det op og stå så sal du nok få staten med på den.

det er masser af muligheder, det er bare og åbne sine øjne og tænke reativt og ikke negativt om alt og alle og så tage ud i industri områder og give den gas.

muligt det koster knaster og leje en bane, men når det blir dannet en klub til og leje den, så kan der søges om tilskud fra staten.

• #138   31. aug 2007 Brian L, når ikke engang Race-X kan få lov til at kører race om søndagen mere end til kl 12, til deres arrengement sidste år (PÅ VANDEL) tror du så at der vil blive afholdt streetrace hver weekend? Næppe.. og det er lige meget hvor hårdt du end trykker i dine taster..

• #139   31. aug 2007 Sagde jeg noget om de ik ku bruges? nej jeg sagde at det ik er det samme som det vi gerne ville ha.. og tror ik lige jyllandsringen eller padborg park osv gider have os der til efter midnat fredag og lørdag aften.. de bruger jo selv banerne om dagen.. og Vandel er det svært og få lov og benytte pga naboer osv.. og ku forestille mig det samme gælder for den anden.. ska ik ku sige det da jeg ik lige kender den..

men vandel er jo også kun banen.. der er jo ikke afskærmning osv.. så kræver stadig arbejde for at få det op og køre..

• #140   31. aug 2007 Christina, det ER den rigtige måde at stille det op på. Det virker lidt plat, men jeg håbede at det ville få et lys til at gå op for folk.

Der er ikke en reel efterspørgsel nu, for det er ikke indlæg som denne debat der er "efterspørgsel". Efterspørgsel er når der står en gruppe mennesker med en pose penge i hånden og køber tid på banerne. Bliver der nok efterspørgsel, vil der komme et stigende udbud. Når folk bliver væk fra banerne, sker der ikke mere... Hvis udlejerne af banerne kunne se økonomi i, at f.eks. anlægge en ny bane (hvor?!?), så ville der ikke gå lang tid inden det skete!
    Evt. kunne nogen af de aktive i miljøet jo starte en forening, søge bidrag fra forsk. offentlige instanser, evt. booke baner til arrangementer o.l.

Og hvis du ikke mener at "gaderæs" har kostet liv, andet end de stakler der er omkommet på vej hjem fra div. arrangementer, så vil jeg tro, at vi har forsk. definitioner på begrebet. For der har jo været sager, hvor der er omkommet fodgængere, fordi to unge ville lege med deres biler.

• #141   31. aug 2007 Christina du er lidt utydelig med hvad du ønsker!! for du siger at i HELLERE VIL KØRE ULOVLIGT end og have en bane og køre på!

Og JO JEG MENER AT I SAGTENS KAN FÅ LOV TIL AT BRUGE EN BANE TIL EFTER MIDNAT BARE DET BETALES FOR DET og så kan det arrangeres længere varende løb som strækker sig over en weekend, padborg park og jyllandsringen står jo tommer mandag til torsdag, og næsten hver anden weekend, og hvis dem der ejer de baner ser en indkomst ved at lade jer leje banerne så vil de sku da gøre det!

Her er det pengene der taler og ikke åbningstiden, sådan en bane er ikke billig og vedligeholde, derfor jo flere arrangementer de kan få hodlt, jo flere penge får de, jo større og bedre baner kan de bygge, og hvis de så ser at dem der køre street race er en hyppig kunder, anlægger de nok en desideret bane til jer og s kan i få eres helt EGEN BANE og køre på.

og så stifter i en forening og henter støtte og bidrag fra forskellige sponsorer og VUPTI SÅ ER DET SKU PENGE NOK TIL AT KØRE HVER FREDAG OG LØRDAG!!!

ER DET SÅ FORBANDET SVÆRT OG FORSTÅ???

kan forstå på alle jer der køre streetrace at i faktisk gerne vil have lov til at køre ræs, men i vil ikke køre på en lukket og lovlig grund?

så kan jeg fortælle jer at det gør kun situationen værre, for det blir kun værst for jer når politiet og politikerne ha fået nok.

SLÅ JER SAMMEN OG STIFT EN FORENING OG SÅ AN I FÅ JER EN BANE OG KØRE PÅ!!!

MED ALT HVAD DER SKAL TIL FOR AT KÆRE DE 402 METER OSV.

troels har fat i det rigtige og jeg er enig med ham. men dig christina du er en hård nød og få noget fornuft ind i! for jeg kan forstå på dig du hellere vil køre ulovligt og risikere andre menneskers liv end og have et sted og køre forsvarligt ræs

• #142   31. aug 2007 Christina:
    ARH, der tager du fejl!
    Jeg reagerer på det, du skriver, da jeg har en mening om det, og hvis jeg ikke reagerede, ville du se mig som en lille puddelhvalp, der stikker halen mellem benene, når den store Dobberman kommer! ;o)
    Jeg understreger IGEN, at jeg ALDRIG har været til et ulovligt street race arrangement, og heller aldrig har lyst til det, da jeg ikke kan stå indenfor det!
    Du kan til dels have ret i, at jeg ikke ved, hvad der foregår til disse arrangementer, men jeg VED dog, at I kører på veje/gader, der IKKE er afspærrede eller afskærmede for andre personer!
    Jo, jeg ville MEGET gerne teste min bil mod andres på en officiel bane, hvis der var mulighed for det .. Det er det ULOVLIGE street race, jeg ingen respekt har for!

• #143   31. aug 2007 go dennis er helt enig.

Men christina og de andre street race er ikke til og forstå at det er ulovligt og at det ender galt en dag

• #144   1. sep 2007 Følger lige emnet fra sidelinien... og Dennis???
    Hvis du virkelig er så hellig som du giver udtryk for???
    Hvorfor kan man så fornemme en anelse motortuning på din bil???
    Streetrace er kommet for at blive... og skal det ikke være ulovligt må der blive lavet baner til det... men kan da godt se det er forfærdeligt at så mange forskellige mennesker kan mødes med fælles interesse uden at blve uvenner og lave ballade... syntes det er latterligt at det skal køres sådan op... der er ikke noget ulovligt i det til manøvreprøver og rallye og lignende arrangementer..
    så hvor svært kan det være..... er der nogen der ved hvor folk mødes i aften så gi mig gerne en pb...
    så kommer vi en håndfuld biler fra vejen og slutter os til... smiley

• #145   1. sep 2007 michael R:
    1: Jeg er IKKE HELLIG .. Hvor mange gange skal jeg sige det?
    2: Måske fordi, det sad på bilen, da jeg købte den!

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at jeg overholder loven til punkt og prikke - Det gør vist kun de færreste .. Desværre!
    Men jeg overskrider IKKE loven ved at køre op kap med andre på veje, der LANGT FRA er beregnede til Street Race!

Skal jeg køre hurtigt foregår det på landevejen eller på motorvejen, når der ikke er andre trafikanter! Aldrig inde i byen!

Har jeg snart gjort mig forståelig nu??? :-S

• #146   1. sep 2007 michael R:
    2 (fortsat): Jeg har altid ønsket en bil med flere HK, da det så er langt nemmere ved overhalinger og når man kører op ad bakker, så skal bilen ikke KNOKLE ventilerne ud af topstykket for at komme op! ;o) Det var nemlig lidt problemet med min forrige Civic, der manglede en del moment og lidt ekstra HK!

• #147   1. sep 2007 Bare lige en hurtig indskydelse dennis lykke..
    Der er en grund til at folk holder til i industriområder (som jo oftest er mennesketomme lørdag nat) og ikke laver noget i byer osv.

• #148   1. sep 2007 Schmidt !:
    Det er for så vidt bedøvende ligemeget ... Min pointe er, at Street Race IKKE hører til andre steder end på en bane!

Det må I da kunne give mig ret i?

• #149   1. sep 2007 Det kan jeg sagtens give dig ret i. Men nogen mennesker har en hobby, og indtil videre er der ikke noget lovligt alternativ. Hvad skal man så gøre?.. bare droppe hobbyen helt og aldrig tænke på den igen?

• #150   1. sep 2007 Schmidt!:
    Nej, det skal man absolut ikke... Men man kunne prøve at gøre noget for at der kom et lovligt alternativ...

Et eksempel:
    Du har en hobby, der giver dig lyst til at tune/style osv. din bil, men du har ingen penge! Så begiver du dig da ikke ud i nattens mulm og mørke og stjæler delene, vel?
    Du begynder straks at spare lidt penge sammen, når du kan eller måske arbejder ekstra for at tjene penge...

• #151   1. sep 2007 brian.. du fatter da absolut ikke en skid.. har skrevet flere gange nu at jeg klart går ind for at der skal laves baner.. men at det er umuligt at stoppe det der bliver kørt i industri så længe der ikke er et alternativ.. læs dog for h..... hvad det er jeg skriver?? utroligt du kan være så tungnem.. Og det der med at jeg ikke er til at få noget fornuft ind i?? hva fanden snakker du om.. hvem er det måske lige der kæmper for at vi skal ha en bane? du sidder bare her og brokker dig og aner ikke en skid om hvad der foregår til disse træf/ræs.. du siger jo selv du aldrig har været der.. Og har skrevet før at jeg faktisk ikke selv kører.. jeg kommer kun for at kigge.. og støtter 100 % op om dem der gerne vil ha et sted og køre..

Og jeg har fanme aldrig sagt noget om at det er bedre og køre ulovligt end og køre på en bane.. så det pis ska du ik begynde på.. jeg ser bare realistisk på det.. hvilket du jo tydeligvis ikke kan..

Og penge gør sgu ikke alt.. der er jo ligesom naboer til de baner der er rundt omkring.. og derfor nogle regler der gør at vi f.eks. ik sådan lige kan få lov og benutte vandel så tit vi vil pga larm osv.. Tror du måske ik det er noget der bliver undersøgt??

men gider ikke bruge mere tid på og diskutere det her med dig da du tydeligvis er for dum til og forstå at det er en hobby folk har.. lige så vel som man kan spille golf eller fodbold eller dyrke en anden sport.. eller samle på et eller andet.. Klart folk mødes.. og er så få ud af de mange der kommer til disse ræs der rent faktisk kører.. men det ved du jo igen ingenting om når du ikke kommer der.. så hold dig til at snakke om det du ved noget om.......

• #152   1. sep 2007 dennis.. hehe.. jeg er skam ingen dobbermann ;oD

Men nej du siger jo netop at DU ikke er hellig.. hvilket for mig er at du føler dig truffet.. men fair nok.. fedt du vil støtte op om en bane.. men synes bare stadig der er for mange der udtaler sig om disse gaderæs som ikke selv kommer der.. og derfor ikke oplever hvordan det rent faktisk foregår :O)

• #153   1. sep 2007 christina N:
    Er du en lille rottweiler? Hvaa? Er du deeet? ;o)

Jeg har lige lidt svært ved at se, hvorfor jeg skulle føle mig ramt, bare fordi, jeg siger, at jeg ikke er hellig??
    Forklaring ønskes .. Måske fordi, jeg er blondine! smiley

• #154   1. sep 2007 dennis.. ha ha.. nej vil sgu ik lige sammenligne mig med en hund.. men jo jeg har nogle stærke meninger.. som jeg står ved.. og sådan er det :O)

men det med at føle sig truffet var fordi du ikke kun reagerede på det jeg skrev.. men du også skrev at netop DU ikke er hellig :O)
    Men pyt.. hvis du ikke føler dig truffet så fint nok.. min pointe er bare at man ikke skal gøre sig selv bedre end man er.. meget muligt man ikke tager til ræs.. men i det øjeblik man tager til træf ku man lige så godt det.. muligt folk ikke ligefrem kører mod hinanden 2 og 2.. men der bliver brændt dæk af og kørt lige så råddent.. så det er sgu heller ikke lovligt..

Og er sgu mange der bryder loven når de kører bil..

• #155   1. sep 2007 Dennis lykke.

Nej jeg begiver mig såmænd ikke ud for at stjæle gejl til min bil så fattig er jeg dog ikke. Men der er vel forskel på en omlakering til 20k og så op til et event på over 50k som skal afholdes en til flere gange pr mdr. smiley

• #156   2. sep 2007 christina N:
    Man skal også have sine egne meninger .. og stå ved dem, men ikke for enhver pris.
    Du har 100% ret i, at man ikke skal gøre dig selv bedre end man er, og det var også derfor, jeg flere gange skrev, at jeg ikke selv var hellig...

Schmidt !:
    Ja, IRL er der kæmpe forskel, men i mit eksempel er forskellen ens og piben siger en anden farve! ;o)

Kommentér på:
VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE VEJLE!!!

Annonce