{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Skal vi gøre noget ved træf i 2009?? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Efter fuglebjerg-træffet igår, syntes jeg at det er lidt utroligt at vi "unge" ikke snart lærer lidt af vores fejltrin. Ikke at det er forkert at mødes, tværtimod, vi er jo bare en flok legebørn med samme hobby.

MEN - jeg syntes det er lidt vildt at vi gang på gang kan blive enige om at mødes et sted, også forvente at kunne lave lidt sjov og ballade i gaden, og stadig blive sure på politiet når de dukker op pga. folk og naboer til P-pladserne syntes at vi "larmer og laver hasarderede ting".. Det siger de jo i bund og grund pga. de ikke ved bedre, men lad det nu ligge..

Sagen er at jeg syntes at vi som en sluttet flok skulle løbe politikerne lidt på ærmet i år 2009, bare se inde i KBH, der kan de unge få et helt hus/nedlagt skole, betalt af staten, og jeg mener at vi er en endnu større og mere engageret gruppe end dem derinde..?

Hvis vi i samlet flok, kan stå sammen og tale entydigt ud til folk og politikere/borgmestre, tror jeg at vi ville kunne få skaffet et rigtigt godt udgangspunkt i 2009. Jeg siger ikke at de skal nedlægge Kastrup lufthavn og give os fredag/lørdag aften til at lege på landingsbanerne (selvom det kunne være sjovt) - men at vi bare får et sted vi kan kalde "vores".. Er det ikke det som alle vil have?

Igen, ved jeg godt at folk har prøvet at strikke det her sammen førhen, men jeg tror at hvis vi kan komme med nogle rigtigt gode forslag, vil de også høre på os. Førhen har der været primært mudderkastning mod politikere og politiet, også har vi "forlangt" et sted at være.. Hver gang har de givet os et klart "Nej", pga. der manglede sikkerhed omkring disse andre forslag..

Mit forslag ville være at få stille et sted til rådighed, med betonværn rundt om div. baner (P-plads, drag-strib osv.) Så det eneste der kunne ske noget med, var ens egen bil. Så kunne man for et mindre beløb få lov til at komme ind på pladsen henover weekenden, hvor der ville stå folk parat til hvis der skete noget.. Førhen har der været tale om en ambulance, som politikerne har sagt var et minimumskrav.. Men jeg har tænkt lidt, og er nået frem til, at hvis man nu inddrog weekendridderne (hjemmeværnet), kunne de få lov til at træne lidt samaritter, samtidigt med at vi fik et sted at være? Jeg ved at meget af det er på frivilligt basis, og man måske kunne indlede et samarbejde med dem, og love dem at meget af indtjeningen gik til dem, til udstyr og til øvelser osv..?

I bund og grund siger jeg at hvis vi viser os som voksne mennesker, istedet for at blive ved med de "ulovlige" træf, kunne få noget positiv forhandling igang. Vi er alligevel udenfor sæson nu, så lad os bruge tiden til noget fornuftigt? smiley

Jeg tror jeg har gjort mine tanker klart nu, og håber at i tager det kærkomment og ikke som noget galt..

Skriv gerne hvad i føler og mener, bare tag forbehold for at jeg renser ud i tråden hvis det løber af sporet.. smiley

Så endnu en gang, glædelig jul til alle, og kør nu forsvarligt derude!

Mvh
Lars E.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal vi gøre noget ved træf i 2009??
  • #1   24. dec 2008 det lyder som en kamp der er umulig at vinde,
    det kræver virkelig enormt meget af alle og det hjælper ikke noget hvis det kun er en lille gruppe der vil tage hånd om det.

• #2   24. dec 2008 Super ide Lars. Og oven på at vi i år endelig fik lov til at lave lovlig gaderace, var selv med alle 3 gange, så tror jeg også at det er på tide at se om vi ikke kan få politikerne til bakke op om den her slags, for det andet holder ikke. jeg var i gentofte til mini VAG træf, skide hyggeligt selv om det var koldt... der var bare "som altid" havde jeg nær sagt nogen der skulle gøre det besværligt for os andre, vi så dog ikke politiet hele aftenen, så det er for så vidt godt. Men folk der syntes de skal vise deres biler frem ved utidig dækafbrænding er noget hø. Det er at vise over for os som tager det seriøst at de er ligeglade. Fred være med at man har en fed bil og gerne vil vise folk at man er glad for den, men det må høre op, for det er bare benz på det bål som politikerne er så glade for når de skal kremere vore forslag.

Vi må opføre os ordentlig, så kan det være vi kan få politikerne med på den

Og lad nu være med, "ej, jamen de kan sgu da ikke. Vi skal også have lov til osv....." for det der rent ud sagt noget pis at fyre af. Vi skal vise os som de store, og følge de regler der nu bliver sat. Så kan vi hen af vejen forsøge at bøje dem lidt. Rom blev ikke bygget på en dag....

• #3   24. dec 2008 Jeg tror det eneste der er at gøre, er at støtte op omkirng de lovlige arrangementer der er derude i landet. Også holde sig fra det ulovlige ræs, på den måde visser "vi" at vi er opgaven voksen.
    At tror der bare bliver foræret et område er nok lidt langt ude i fremtiden, men hvis at politiet ikke skal ud hver eneste gang der er træf. Så kan det kun gå i den rigtige retning.

• #4   24. dec 2008 Young:
    Hvorfor er det spild af energi at prøve at gøre en forskel? Jeg så hellere at vi "spildte" vores energi på at få plads hos politikerne, end en endeløs debat alla jagtvej... som i sidste ende nok mest af alt får os til at fremstå som sure "unge" (for vi er vel alle legebørn smiley der ikke får deres villige og derved gør oprør med at køre ulovlige race..... Personlig kan jeg ikke frasige mig et race eller to i mine år, men må sige at jeg sgu ikke gider mere..... har mistet for mange bekendte og efter jeg kom forbi et uheld på kongevejen mellem hillerød og allerød en sen aften på vej hjem i min amerikaner med ruderne ned, så skal jeg ikke ud og køre race igen....

• #5   24. dec 2008 Jeg ved godt dette måske ikke er noget der hjælper helt vildt, men hvad med om man lavede en underskrifts indsamling og så man alle mand der skriver sig på (så vidt muligt) tager med op til christiansborg og så afleverer indsamlingerne! Ved godt det måske ikke er noget der gør det vilde, men de må satme da blive overrasket over hvor mange vi er om det! De kunne jo også evt sætte nogen af dem som jeg nok vil kalde "samfundsnassere" lidt i arbejde ved at give dem et arbejde på en eventuel plads som vi kunne være på og få dem til at rydde op så de også kunne arbejde lidt!

Men det jeg vil frem til er at vi kunne troppe op alle sammen med et lille krav om at de kunne give os et sted hvor vi kunne mødes i weekenderne! De ville slippe for så mange problemer med folk der kører "dødskørsel" på de danske veje!

Håber i forstår budskabet!

• #6   24. dec 2008 Ude på striben stod vi på et tidspunkt en gruppe gutter da en betjent kom over. Han fortalte os at politiet havde svært ved at forstå, at vi stadig samledes herude når nu vi havde fået et sted i Køge hvor vi måtte køre lovligt.
    Det havde jeg sq ikke hørt om og jeg har ikke hørt om det siden. Betjenten sagde dog også at der skulle være ambulance og diverse sikkerheds foranstaltninger til rådighed før det kunne lade sig gøre.

Har han fyret en god røver af eller er der virkelig et lovligt sted?

• #7   24. dec 2008 Jeg har sq ikke hørt om den :S

Men det hjælper heller ikke bare at lave et sted på sjælland... Der er jo mange flere i jylland også, og det er ikke helt billigt at køre over broen! smiley

• #8   24. dec 2008 Så længe folk ikke engang gider støtte op om de lovlige arrangementer som allerede findes, hvorfor så spilde en masse krudt og penge på endnu en potentiel fiasko?

Argumenter som der er for langt at køre osv, er gengangerne... Gad vist hvorfor biler er ens hobby, når man ikke engang gider køre en tur for at støtte op om de lovlige arrangementer :S skammeligt...

• #9   25. dec 2008 Hvorfor er det altid københavns området som skal forgyldes???

lav dog noget som kan komme de fleste på sjælland til gode.....

Københavnere gider dårligt nok at køre 15km til tåstrup , i kan jo ikk have det hele lige foran jer

• #10   25. dec 2008 Lars & Heidi !
    hihi fedt sagt;o)

• #11   27. dec 2008 Hej derude.. Takker for feedbacken, som jeg har fået i løbet af ugen.. Der er godt nok nogen pessimister imellem, men det skal ikke ødelægge det for mig.. smiley jeg regner med at tale med nogen kontakter i hjemmeværnet, også vil vi højst sandsynligt finde et sted omkring ringsted, da det er centralt på sjælland, og så må folk jo møde os.. Jeg vil faktisk håbe at politiet møder op, og ser at vi er "gamle nok" til at holde et civiliseret, lovligt træf.. Det med at politiet møder op og uddeler bøder, er jo kun fordi folk kører i ulovlige biler.. Sådan er det jo.. Men det jeg vil opnå, er at kunne mødes uden at få bøder for at være der, men kun få for de ulovlige modifikationer, som jeg i øvrigt ligger afstand til, hvis det går ud i ekstremerne.. (men det kommer ikke selve sagen ved. Hvad folk selv laver ved deres biler, er deres egen sag, men er man stor nok til at tune og lave ulovligheder, er man også stor nok til at tage skraldet hvis man bliver nuppet af politiet..).. Så ved i det folkens, at jeg går igang med at snakke med nogen folk rundt omkring, og arrangere noget til foråret.. Så må vi håbe at folk møder op og bakker op omkring dette tiltag smiley mvh lars e. (ps, dette er skrevet fra mobiltelefon, derfor det nok ser lidt rodet ud.)

• #12   29. dec 2008 Neeej hvor fint, jeg nu officielt blevet skrevet om i avisen vedrørende alt dette.. hehe

Har fået et pdf-dokument: http://frip.dk/teddah/smoke.pdf

Ganske underholdende!

Kommentér på:
Skal vi gøre noget ved træf i 2009??

Annonce