Skal vi gøre noget ved træf i 2009?? {{forumTopicSubject}}
Hej derude!
Efter fuglebjerg-træffet igår, syntes jeg at det er lidt utroligt at vi "unge" ikke snart lærer lidt af vores fejltrin. Ikke at det er forkert at mødes, tværtimod, vi er jo bare en flok legebørn med samme hobby.
MEN - jeg syntes det er lidt vildt at vi gang på gang kan blive enige om at mødes et sted, også forvente at kunne lave lidt sjov og ballade i gaden, og stadig blive sure på politiet når de dukker op pga. folk og naboer til P-pladserne syntes at vi "larmer og laver hasarderede ting".. Det siger de jo i bund og grund pga. de ikke ved bedre, men lad det nu ligge..
Sagen er at jeg syntes at vi som en sluttet flok skulle løbe politikerne lidt på ærmet i år 2009, bare se inde i KBH, der kan de unge få et helt hus/nedlagt skole, betalt af staten, og jeg mener at vi er en endnu større og mere engageret gruppe end dem derinde..?
Hvis vi i samlet flok, kan stå sammen og tale entydigt ud til folk og politikere/borgmestre, tror jeg at vi ville kunne få skaffet et rigtigt godt udgangspunkt i 2009. Jeg siger ikke at de skal nedlægge Kastrup lufthavn og give os fredag/lørdag aften til at lege på landingsbanerne (selvom det kunne være sjovt) - men at vi bare får et sted vi kan kalde "vores".. Er det ikke det som alle vil have?
Igen, ved jeg godt at folk har prøvet at strikke det her sammen førhen, men jeg tror at hvis vi kan komme med nogle rigtigt gode forslag, vil de også høre på os. Førhen har der været primært mudderkastning mod politikere og politiet, også har vi "forlangt" et sted at være.. Hver gang har de givet os et klart "Nej", pga. der manglede sikkerhed omkring disse andre forslag..
Mit forslag ville være at få stille et sted til rådighed, med betonværn rundt om div. baner (P-plads, drag-strib osv.) Så det eneste der kunne ske noget med, var ens egen bil. Så kunne man for et mindre beløb få lov til at komme ind på pladsen henover weekenden, hvor der ville stå folk parat til hvis der skete noget.. Førhen har der været tale om en ambulance, som politikerne har sagt var et minimumskrav.. Men jeg har tænkt lidt, og er nået frem til, at hvis man nu inddrog weekendridderne (hjemmeværnet), kunne de få lov til at træne lidt samaritter, samtidigt med at vi fik et sted at være? Jeg ved at meget af det er på frivilligt basis, og man måske kunne indlede et samarbejde med dem, og love dem at meget af indtjeningen gik til dem, til udstyr og til øvelser osv..?
I bund og grund siger jeg at hvis vi viser os som voksne mennesker, istedet for at blive ved med de "ulovlige" træf, kunne få noget positiv forhandling igang. Vi er alligevel udenfor sæson nu, så lad os bruge tiden til noget fornuftigt?
Jeg tror jeg har gjort mine tanker klart nu, og håber at i tager det kærkomment og ikke som noget galt..
Skriv gerne hvad i føler og mener, bare tag forbehold for at jeg renser ud i tråden hvis det løber af sporet..
Så endnu en gang, glædelig jul til alle, og kør nu forsvarligt derude!
Mvh
Lars E.
mar 2007
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 80
det kræver virkelig enormt meget af alle og det hjælper ikke noget hvis det kun er en lille gruppe der vil tage hånd om det.
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 20
Vi må opføre os ordentlig, så kan det være vi kan få politikerne med på den
Og lad nu være med, "ej, jamen de kan sgu da ikke. Vi skal også have lov til osv....." for det der rent ud sagt noget pis at fyre af. Vi skal vise os som de store, og følge de regler der nu bliver sat. Så kan vi hen af vejen forsøge at bøje dem lidt. Rom blev ikke bygget på en dag....
feb 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 2.243
At tror der bare bliver foræret et område er nok lidt langt ude i fremtiden, men hvis at politiet ikke skal ud hver eneste gang der er træf. Så kan det kun gå i den rigtige retning.
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 20
Hvorfor er det spild af energi at prøve at gøre en forskel? Jeg så hellere at vi "spildte" vores energi på at få plads hos politikerne, end en endeløs debat alla jagtvej... som i sidste ende nok mest af alt får os til at fremstå som sure "unge" (for vi er vel alle legebørn
jul 2005
Følger: 99 Følgere: 94 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 301
Men det jeg vil frem til er at vi kunne troppe op alle sammen med et lille krav om at de kunne give os et sted hvor vi kunne mødes i weekenderne! De ville slippe for så mange problemer med folk der kører "dødskørsel" på de danske veje!
Håber i forstår budskabet!
okt 2007
Følger: 32 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 325
Det havde jeg sq ikke hørt om og jeg har ikke hørt om det siden. Betjenten sagde dog også at der skulle være ambulance og diverse sikkerheds foranstaltninger til rådighed før det kunne lade sig gøre.
Har han fyret en god røver af eller er der virkelig et lovligt sted?
jul 2005
Følger: 99 Følgere: 94 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 301
Men det hjælper heller ikke bare at lave et sted på sjælland... Der er jo mange flere i jylland også, og det er ikke helt billigt at køre over broen!
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
Argumenter som der er for langt at køre osv, er gengangerne... Gad vist hvorfor biler er ens hobby, når man ikke engang gider køre en tur for at støtte op om de lovlige arrangementer :S skammeligt...
nov 2003
Følger: 248 Følgere: 240 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 1.213
lav dog noget som kan komme de fleste på sjælland til gode.....
Københavnere gider dårligt nok at køre 15km til tåstrup , i kan jo ikk have det hele lige foran jer
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 80 Svar: 422
hihi fedt sagt;o)
aug 2005
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 467
aug 2005
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 467
Har fået et pdf-dokument: http://frip.dk/teddah/smoke.pdf
Ganske underholdende!
Skal vi gøre noget ved træf i 2009??