{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.643 visninger | Oprettet:

søren m
søren m
Tilmeldt:
22. jul 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

LOVLIGT STREETRACE D 8 AUG {{forumTopicSubject}}

Street Race d 8 august 2009
Arrangør Dragracing.dk


Lørdag d 8 august kører vi igen LOVLIGT STREET RACE , dette skal
køres på et afspærret stykke vej på Avedøre Holme i Hvidovre , København.
Vi skal finde en vinder i 4 klasser på 201m, derud over køre vi også en opvisnings klasse for særlige indbudte.
Der er plads til alle, som bare vil prøve at køre streetracing også uden for cuppen.
Der vil være adgang for publikum ( 20,-) og præmier til vinderne i de forskellige klasser

Tidsskema:
Tilmelding og syn fra kl 14
Start kl 16, fri kørsel
Pause kl 18.30
Eliminering kl 19
Slut kl 20
Tidsplanen kan flyttes ved regn eller andet

Mad og drikke kan købes på stedet, husk at bruge de opsatte affaldsbøtter, vi vil jo gerne kunne låne vejen en anden gang også.

Prisen for at deltage er kr. 200.-
Tilmelding og betaling på stedet.

Der køres i 4 klasser
Klasse 1: Uden trykladning( turbo,kompresser og nos)
Klasse 2: Med trykladning.
Klasse 3: 4 hjuls træk
Klasse 4: Amerikaner/opvisning

De generelle regler, som alle skal over holde, er:
-Bilerne skal være indregistreret i DK . Registreringsattest skal altid kunne forevises.
-Der skal anvendes DOT eller E mærkede dæk, som under hele konkurrencen skal have mindst 1,6 mm mønsterdybde.
-Åbne biler skal være forsynet med styrtbøjle.
-Der skal minimum anvendes 3 punkts sikkerhedssele.
-Bilen må ikke lække olie, vand eller andre væsker.
-Godkendt hjelm skal anvendes.
-Kørerdragt anbefales, (bomuldskedeldragt kan her anvendes). Sko med snørebånd er obligatorisk. Der må under ingen omstændigheder anvendes tøj af nylon eller lignende. Kortærmede trøjer og korte bukser er forbudt.
-Løse genstande fjernes eller fastspændes (eks.: værktøjskasse tages ud af bilen, batteri fastspændes).
NB! Overtrædelse af regler er bortvisningsgrund og dermed køreforbud!
HUSK, AT REGLERNE ER FOR DIN EGEN SIKKERHED.

Kontaktperson er: Søren Madsen , spørgsmål: sm@dragracing.dk.





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LOVLIGT STREETRACE D 8 AUG
  • #1   22. jul 2009 Hvorfor er kortærmede trøjer og korte bukser forbudt?

  • #2   22. jul 2009 sikkerhedsaspekt, hvis der går ild i bilen

  • #3   22. jul 2009 Rasmus

    Det er det til alt ræs


  • #4   23. jul 2009 forstår ikke hvorfor dragracing dk ikke hører efter hvad kørerne selv har af ideer..

    jeg snakkede med dem dernede i køge, og fortalte at jeg mente at det var en bedre mulighed for at forhjulstræk og baghjulstræk kørte i hver sin klasse.

    i praksis, ville en alm forhjuls trukket bil ende op mod en slk amg 55. ( nok et ulige race hvis det er mig som stiller op mod den)

    hvor ikke gøre som de siger, altså hører på deres kørere? de vil gerne have flere EU biler med, og det mener jeg også at der skal. men for den da! så lav dog de rigtige klasser, så folk ikke bliver skræmt væk!


  • #5   24. jul 2009 Daniel

    Det var jo en forhjuls trukken bil der vandt den klasse. ;o)

    Og når folk ikke stødter op om sådan nogen lovlige race. så man jo nød til at slå klasserne sammen.

    Tror der var 5-6 biler der kørte uden tryk!
    Det sadme for lidt!

    Eller der er måske ikke så mange der køre race på sjælland?? hehe


  • #6   24. jul 2009 ja, det er en forhjulstrukken bil med turbo der vandt!

    den er jeg helt med på. men det er klassen uden tryk jeg tænker på.

    dvs forhjuls træk og baghjulstræk uden trykladning som skal i hver sin klasse.



  • #7   24. jul 2009 Nej det var en forhjuls trukken UDEN tryk der vandt den klasse.

  • #8   24. jul 2009 var ellers ret sikker på at det var en med tryk, så vidt jeg husker var det din som vandt? mente at den kørete med tryk? eller gas?

  • #9   24. jul 2009 Er det ikke bilerne uden tryk klassen du tænker på??

  • #10   24. jul 2009 jo det er det, jeg mente bare at din bil var med tryk, og kørte i en anden klasse.

    det som er min pointe er at for at trække flere EU biler med til lovligt race burde det være delt op i for hjuls og baghjul i hver sin klasse, da der er MANGE EU biler som kun er forhjulstrúkne, og det dermed afskrækker folk fra at komme til lovligt ræs og køre.


  • #11   24. jul 2009 Nej jeg køre uden tryk!

    Ja det ville måske få flere EU biler med.
    For var sq lidt skuffet over der ikke var flere eu biler til sådan et lovlig race.


  • #12   24. jul 2009 hehe ja det fandt jeg ud af.. smiley

    men håber at du kan følge mig. mere klare klasser, vil helt klart få flere EU biler med ind til lovligt ræs.

    men folk er jo bange for at ders f.eks saxoér, som eller er en kvik bil, kommer til at køre med supraer, mercedes osv, som rent faktisk er muligt når klasserne er som de er.. men igen så kan folk overraske. jeg kørte f.eks lige op med en supra non turbo i køge. og kørte fra en kaner bil, men stadig jeg tror at det vil gøre tilgange til lovligt ræs langt større end som de nuværende klasser er..


  • #13   24. jul 2009 Ja det kan godt være.

    ellers også skal der stå en oppe hvor køen starter, også ha folk mulighed, for at vælge hvem de gerne vil køre i mod.

    For som du siger, så er det ikke særlig fedt at holde ved siden af en Kaner med 5-600hk i sin 120hk saxo.


  • #14   24. jul 2009 nej præcist.

    havde håbet lidt på at dragracing dk ville høre lidt på dem som rent faktisk var grunden til at de var der.. men nej smiley


  • #15   24. jul 2009 Er motorcykler velkomne i klasse 4?

  • #16   24. jul 2009 ikke så vidt jeg ved smiley

  • #17   24. jul 2009 hmm, nej, det er vel ikke så fedt at hurtigste tider bliver sat af noget på to hjul ;o)

  • #18   25. jul 2009 hehe nej lige præcis, men motor cyklerne skal jo også bruge et sted hvor de kan få lov til at køre lovligt. men der snakker vi vel 402 m? 201 meter er nok en anelse for kort?

  • #19   25. jul 2009 201 meter er skam fint nok :o) Men jo længere jo sjovere..
    faktisk er det en fordel for bilerne hvis man kører mod dem på en kort distance, for fra 0-100 stykker er det meget svært at holde forhjulet nede, ihvertfald på min R1, der har uhyggelig kort akselafstand, og vejer under 200 kg køreklar.


  • #20   25. jul 2009 hehe det må være ekskl ejer..

  • søren m
    søren m Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #21   2. aug 2009 Så er det på lørdag d 8 aug, at vi køre lovligt streetrace på Avedøre Holme, alle kan være med, men desværre ikke motorcykler, de høre ikke under os og vores regler, kun biler.
    Hvis vi skulle dække alles behov for klasser, så ville der være 10 klasser med 4 deltager i hver, Men vi mangler deltager med EU biler, så hvis der biler nok til at lave flere klasser, så måske.
    velmødt.

    Søren Madsen
    løbsleder


  • #22   2. aug 2009 hej søren. selvom der kun var 4 -6 biler i hver klasse vil det i fremtiden, tror jeg i hvertfald få flere EU biler til at stille op.

    når du på forhånd ved at du kan risikere at komme op i mod en BMW 540 eller en slk eller andre lynhurtige ikke trykladede biler, vil du heller ikke stille op i din forhjulstrukne ikke turbo ladet opel gsi da du på forhånd ved at du ikke har en chance. ved at fordele på flere klasse vil man have bedre odds og dermed tror jeg at der vil være større tilmelding, og egentlig større mulighed for det i egentlib gerne vil have. at folk kommer til de lovlige ræs og at ALLE kan være med?

    dette er iøvrigt min egen personelige mening, og har intet med ssj at gøre hvis nogen skulle være i tvivl...


  • #23   8. aug 2009 Hvorfor ikke bare gøre det som i gamle dage!!! FØRST OVER STREGEN!!! FÆRDIGT!!.. ik så meget pjat med forhjulstræk, baghjulstræk, sidehjulstræk eller reservehjulstræk!!! kompressor, turbo eller ren sug!!!, bare bilerne er indreg. på DK plader og folk har det sjovt... I sidste ende er det normalt den der har brugt flest penge på bilen, er den hurtigste hvis han/hun har brugt dem rigtigt!!!... Selvfølgelig kan man dele klasserne op i 4-cyl, 6-cyl, 8-cyl osv og så kan de hurtigste fra klasserne møde hinanden efterhånden som de kommer frem, men alt det med turbo her kompressor der, forhjulstræk dit og 4-hjulstræk dat, glem det, der er kun tudekiks til dem der ikke kan følge med og beklager sig over at "solen stod ik rigtigt på himlen og luften var lige lidt for fugtig, så der kom kondens i indsuget og bla bla bla ", se det i øjnene kammerat, din bil er bare ikke hurtig nok (eller man ikke har penge nok!!!)... Alt i alt, så gælder det jo bare om at have det sjovt ik!!!...

  • søren m
    søren m Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #24   9. aug 2009 Tak til alle frivillige, tilskuere og deltager ved det lovlige streetrace i Hvidovre, i går Lørdag d 8 aug, uden jer var det ikke blevet den store succes som det blev, endnu engang kan man siger.
    Der var 3000 tilskuer, høj solskind og 70 biler, som fik en masse ture i de 4 timer vi kørte, dagen sluttede med store præmier til vinderene i de 4 klasser.


    Søren Madsen
    Løbsleder og Formand
    Dragracing.dk


Kommentér på:
LOVLIGT STREETRACE D 8 AUG

Annonce