984 visninger
|
Oprettet:
StreetRace og Motor Show Nord {{forumTopicSubject}}
http://vmax.dk/article/48742
http://www.mnj.dk/Nyheder/Generelt/Streetrace%20afvikling%20d,-d-,%2031,-d-,%20juli%202010.aspx
www.MotorShowNord.dk
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
Bare her kommer politiet ikke og jager folk væk....
Men det er typisk når det er lovligt så vil folk sku ikke bakke op omkring sådan et super initiativ...
Der bliver altid råbt op i medierne i vil have en lovlig bane og nu er muligheden der...
Nej nej det vil vi ikke det er jo ikke som på santa pod speed way
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 79 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 543
du har da vist ikke forstået forskellen med streetrace og dragrace
vis du vil køre dragrace så fin dog et andet sted og skrive
jan 2007
Følger: 134 Følgere: 133 Biler: 1 Emner: 102 Svar: 1.604
Nu er jeg godt nok ikke den der har været til så forfærdelig mange streetrace i de danske industrikvarterer gennem min tid, men det er da blevet til et par gange i både Esbjerg og Vejle. Jeg har endnu aldrig set et streetrace-arrangement der fredag eller lørdag aften, hvor der faktisk blev målt tid - så hvad er dit problem? At du lige pludselig ikke risikerer at få et klip i kortet og miste månedslønnen?
Støt da op om projektet når det endelig er blevet til noget, fremfor at blive tøsefornærmet idag, og så brokke sig over man ikke må køre nogle steder i morgen.
apr 2005
Følger: 142 Følgere: 138 Biler: 1 Emner: 165 Svar: 1.637
Vi ses vel i sindal den 21. ?
apr 2005
Følger: 142 Følgere: 138 Biler: 1 Emner: 165 Svar: 1.637
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.234
sep 2005
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 82
sep 2005
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 82
okt 2006
jan 2005
Følger: 91 Følgere: 112 Biler: 2 Svar: 870
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Nogle mennesker har biler som en hobby samtidig med det er deres transportmiddel.
At ha et konkurrencekøretøj der skal fragtes til/fra motorsportsevent er tit en dyrere fornøjelse end at deltage i selve løbene og er blandt andet derfor jeg i længere tid ikke har været aktiv i motorsporten med rene banebiler.
Det er sku for dyrt og for seriøst når der ingen plader er på.
Et "Streetrace" er ment som "jeg kan banke dig" på en lidt mere civiliseret måde.
Faktisk synes jeg personligt det sjove går af det ved at ha et juletræ til at starte bilerne istedet for en der bare gir tegn til start.
Streetrace er og bliver bare for at bevise om den ene golf er skruet mere i pumpen end den anden osv.
Back to basics...
Ik så meget pis, bare biler, brændt gummi og benzin.
Men jeg tror bestemt også på at dette bliver et vendepunkt.
Er der stor opbakning fra befolkningen om ræs på lovlige præmisser, vil der blive øjnet en økonomisk fordel mm. fra kommunens side som vil gavne folk med hang til biler og fart.
Men grunden til nummerplader er og bliver for at holde sikkerheden mht. forsikring på et plan hvor det kan svare sig økonomisk.
Kan forestille mig en forsikring for et løb med biler uden forsikring og synsgodkendelse har en NOGET højere præmie end den der blir tegnet for dette arrangement.
Jeg må egentligt indrømme at jeg IKKE kan se at DK skal ha en bane til ræs (mere).
Jeg synes der er rigeligt med motorsport overalt i DK af den ene og den anden art.
Men det er måske også fordi jeg ikke kun gider køre ligeud hele tiden
jan 2005
Grunden til at det står der er fordi at bilerne ikke får lov til at holde og brænde dæk af, men istedet kun varmer dækkene op, hvilket ikke er det samme.
mar 2003
Det er ligesom med folkerace og rallycross, der er heller ingen der afholder en rallycrosser fra at deltage i et folkerace arrangement (så længe den stadig lever op til de få folkeræs regler der er) men der er begrænsningen i at det er en FOLKESPORT at bilernes værdi skal holdes så langt nede at alle kan ha råd til at være med.
Smed man kravet om nummerplader væk, ville for det første forsikringen stige helt vildt er jeg sikker på, samt der vil sikkert blive skrappere krav om læge og ved at der så SKAL være en ambulance til stede til en rimelig høj timepris for at ku starte ræset samt afspærring for publikum skal være ekstra øget og bremselængde mm.
Så simpelthen for at dem der har et fartmonster af en Fiat 126 med en Hayabusa motor der er lagt i brænderten inden DHB ikke stiller op uden forsikring mm.
For hvis det er man vil køre ratlås ræs (that was by the way a good one
Men igen jeg kender kun nogle der er/har været i miljøet med alt fra ProStreet biler til deciderede Dragsters og deres biler har aldrig stået stille ret lang tid af gangen i sommer halvåret før de kommer afsted til ratlåsræs
Og jeg siger absolut ikke at folk ikke må/skal køre det, men det får altså ikke mig op at ringe at se 2 biler køre ligeud i 15sekunder.
Men i og med det ikke interessere mig har jeg INGEN føling på hvor meget dragrace der rent faktisk blir kørt, men er det bare halvt så meget som der blir kørt drift, rally, manøvreprøver, folkerace og rallycross mm. så kan jeg stadig ikke se hvorfor der blir råbt så meget på en "bane"?
jan 2005
okt 2006
mar 2003
Hvorfor vil det ikke kunne blive en hyggelig dag?
Og at det er "lovligt ræs" er jo egentligt bare at det er blevet "velsignet" af kommunen og Politiet så man ikke risikere bøder for "kap og væddeløbskørsel" og i den dur som når der sommetider blir kørt fredag aften rundt omkring.
Man skal jo kravle før man kan gå, så at de tapetunede Golfer kan vise at(om) deres skørter også kan komme fremad skal de vel også ha lov til uden at de ender i finalerne med en methanol drevet funnycar
GoKart er da også for ringe at man ikke må deltage i en Nissan Skyline, det er da rimeligt useriøst at det ikke er tilladt
Men som jeg siger så er grunden til pladerne jo for at der er knap så skrappe forsikringskrav osv.
Nu mht. du siger at Holeby, Sindal osv kan gøre det er det jo kun super og de er godt etableret med godt besøgstal så det kan løbe rundt
Vi laver også Bilmesse & Brugtmarked i Fredericia igennem de sidste over 10år med over 10.000 besøgende og MANGE spændende biler på venteliste villige til at betale dobbelttakst bare for at komme med.
Men vi har flere gange forgæves forsøgt at få lavet det samme på Sjælland og har måttet nærmest gi penge for at få folk med.
Så man blir nødt til at starte stille og roligt ud.
Bliver det her så en succes (både race og MotorShow) så kommer der flere datoer på plakaten.
Ved at der er 3 datoer mere i August der venter på godkendelse, men det afhænger af lysten fra både arrangørernes og kommunens side, som nok er knap så stor grundet den store fiasko det blev den 3. med kun 6 deltagere.
mar 2003
Men troede godtnok der var mere dragrace rundt omkring som der er banerace.
Vi har jo da trodsalt en håndfuld ret hurtige gutter og biler i landet hvad end det en nedlagt lygtepæl med V8er eller en glasfiber karosse pumpet på Methanol og lattergas og faldskærme
Men spørgsmålet er vel om der er nok?
Der blir jo også kørt i forbindelse med Allingåbro MotorFestival, men ved ik om det mest er motorcykler?
MEN det burde jo så være muligt at få noget mere smidt på benene hvis der er stemning for det?
Problemet er jo bare at der skal være stederne med 402m gange 2 eller 3 for at ha bremselængde til 10sekunders tider osv, og de steder er dem der har dem ofte ret påholdene på (lufthavne militærbaser osv.) og så er der ofte heller ikke ret stor hjælp fra kommunens side mht. miljø og støjkrav som er det værste.
Har før være med til løb der blev afsluttet inden finalerne fordi tiden for løbet var overskredet og der ikke måtte støjes mere i en grusgrav in the middle of fucking nowhere :S
Og løb der ikke kunne fortsættes fordi en kører sku med ambulancen på hospitalet til tjek, og der ikke måtte køres uden ambulance til stede.
Så der er MANGE reglementer og tilladelser osv der skal indhentes.
Her skal vi bare ha lov til at bøje færdselsreglerne for en halv dag, i biler der burde være lyddæmpet til at færdes i traffiken osv
mar 2003
Eller dem der har dæk lidt bredere end skærmkanterne, film for at dække for grimme kællinger eller mangel på pænt indtræk osv osv
Det behøver jo ikke altid være livs/færdsestruende ting man bliver taget for.
Engang i Silkeborg fik folk advarsler for at mangle sprinklervæske
Ved at sidste år blev mange skræmt fra DHB da der gik rygter om alle biler blev tjekket, og de gik da også lystigt ombord i bilen på min kammerats trailer indtil det endnu engang blev forklaret at den forlængst var afmeldt og 100% tilegnet driftkørsel, hvorfor den var på traileren :S
Vi er begyndt at få køreteknisk anlæg med i forbindelse med bilmessen i Fredericia efter F&F har vist at det kan lade sig gøre som vi de sidste 10år har fået at vide var umuligt at få lov til på grund af de var bange for asfalten sku blive ødelagt (hvordan fanden har de så fået lov til drift? :S) og der derudover sku de famøse støj og miljø tilladelser til.
Sidste år lod vi så Mascot´er og Minier kører på banen i forbindelse med deres Jubilæum og da vi lod en Super Seven få lov at køre et par omgange alene og en gammel Manta og Ascona i Rallytrim fra udstillingen fik en omgang kom dem fra køreteknisk og var ved at gå helt op i limningen
Det fik vi dog på plads, og vi skal nu bare ha endeligt styr på hvad vi skal gøre der næste gang.
Om der er plads til 201meter tvivler jeg på, men det ku være fedt.
Det er bare svært at passe ind med en bilmesse for specielle salgsbiler, da de fleste er banebiler og ikke dragsters.
DERFOR har vi nu lavet en pendent til det, baseret på Motorløb og tuningsscenen
Så kan vi få lavet det til næste år med en kombineret "Street/Strip" kunne det være fedt efter min mening at kombinere med messen.
Det kræver som sagt bare at politikerne kan se fidusen i at det denne gang forløber glat og holder lyskrydsræsene fra midtbyen mm.
Selvom det nok er noget man kun kan håbe på og kaste en hvid pind efter.
For dem der gør det har jo knap de 300til at deltage, og slet ikke kræfterne til at deltage med selv lovlige biler i bare en lidt dyrere forsikringspulje.
(Fordomme længe leve
mar 2003
Nu kan jeg sku ikke styre min nysgerrighed, men hvad er din tailerbil for en?
Håber ik det din "tapetunede" Nissan i profilen
Ku egentig ellers også være fedt
mar 2003
Godtnok er det en japser V8er, men skallen er ihvertfald godkendt
Du vil ik ha den ind og vise frem på messen så i det mindste?
Gerne flere sådanne spændende projekter vi vil vise frem
Også dem der er under opbygning
mar 2003
StreetRace og Motor Show Nord