{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  200sx skift til sr20det..
  • #1   5. aug 2013 Behold ca18det alle smider sr20det i smiley personligt syntes jeg en ca18det lyder meget federe

  • #2   5. aug 2013 Eller RB25 fra en Skyline...den passer lige ned i med forbro og det hele...tro på det eller lad vær.

  • #3   5. aug 2013 Jaa men jeg skal have min standard nu, og jeg søger bare den motor er der mest solid - så den ikke slider sig selv ihjel smiley er 20'ern så bedre ?

  • #4   5. aug 2013 20'eren er meget stærkere end c18. Og så har du samtidigt fremtidssikret den, da 20'eren har meget mere potentiale.

  • #5   5. aug 2013 du skal bruge motor med alt og gearkassen ledningsnet og motor styring jeg ved ikke om ophæng passer søg om det på nettet du skal os tilpasse udstøning.ledningsnet (stikket) ska laves om så det passer over i s13 søg på nettet så kan du mugeligvis finde tegninger på stikket fra begge biler det ikke bare lige smiley

  • #6   5. aug 2013 Ja sr20eren holder en del bedre end ca18. Motoren passer lige i hullet, du skal dog have koblingsklokke fra sr20 gearkasse hvis du stadig vil køre med ca18 gearkassen. Er ikk 100 på ledningsnettet, men hør "lakai" her inde, han har lagt en std sr20det blacktop fra en s14 i hans 200sx s13

  • #7   5. aug 2013 Neej det tænkte jeg godt!.. det var mere hvis gearkasse og det passede .. for jeg har et stramt buget!. det bliver nok en 18 jeg smider i den smiley

  • #8   5. aug 2013 hvis man ved hvad man laver er ca18 mindst lige så stærk som sr20'eren. Den skal bare flushes totalt så alt det gamle snask kommer ud.

    Det er dog noget nemmere at lave flere heste på en sr20 men når det alligevel er stramt budget så er det jo ligegyldigt.


  • #9   5. aug 2013 ja det er udelukket for at jeg kan bruge den som en solid bil og ikke til at tune!. det eneste er lidt større turbo og intercooler /motorstyring.. men det er det! smiley

  • #10   5. aug 2013 det eneste? IC koster ca. 2500,- for der skal osse lige rør og samlinger til. Så skal du ha en chip eller indkøring måske 5000,-. Det kræver et catback system til ca. 2500,- og så skal du finde en turbo til 1000-2000,- brugt, hvis du er heldig. smiley

    kan ik lige huske stage 1 kravene men mener det er deromkring.


  • #11   5. aug 2013 jeg har turbo ic og styrebox smiley jeg har alt fra min gamle motor til det smiley det er krumtappen der er skæv i den gamle motor så går ufra jeg kan bruge de andre dele smiley

  • #12   5. aug 2013 køb et frontcut, det er meget nemmere og du har alt hvad du skal bruge ! smiley det har jeg ihvertfald proppet i min smiley sr20det fra s15~

  • #13   5. aug 2013 Nu jeg ikke så klog på bilen overhovedet! da jeg kun har haft den i 2mdr. hvad er et frontcut? smiley .


  • #14   5. aug 2013 Nogen der evt kender en site hvor man kan købe brugt bil uden afgift? smiley

  • #15   5. aug 2013 Frontcut er den forreste halvdet af en bil smiley de kan findes på ebay, holland har meget af sådan noget.

  • #16   5. aug 2013 www.motorimport.dk

  • #17   5. aug 2013 nååå på den måde! . jeg har ikke så meget kendskabt til udlandske køb / import osv. jeg har prøvet at finde nogle hjemmesider, men det er ikke lige til . Kender du nogle du kan anbefale udover ebay? smiley

  • #18   6. aug 2013 tak Mike smiley

  • #19   6. aug 2013 Min gamle CA18DET motor røg et plejeleje på. Tog motoren ud og fandte ud af stemplet på cylinder 2 havde fucket cylinder væggen helt op. så stod i samme dilemma med at skulle have ny motor.
    Tænkte også SR20DET men det er gearkasse ledningsnet, motorstyring du skal have skiftet ud.
    det er ikke bare lige sådan lige til. alle jeg har hørt og læst omkring på nettet anbefaler bare at beholde en CA18DET fordi den passer lige i.
    Jeg fandt en brugt og kontrollerede lejerne for slør og cylindervæg, intet at se.
    Den sidder nu i bilen med nye pakninger og pakdåser og venter blot på turbo manifold før den bliver startet.

    Emil P : alle smider SR20 i ? der er sku meget får der gør det smiley

    Lige en bemærkning, så er 200SX et bredt ord som dækker S13-S14-S15 hvori der både findes CA18 og SR20 så smiley


  • #20   6. aug 2013 okay tak for hjælpen martin! jeg tror det bliver gjordt når jeg har en eksta bil til og fra arbjede smiley Men kan bare ikke finde nogle billige ca18det... der er en på dba, med defekte plejeler!... min blev der også skiftet lejer på da jeg købte den, men det viste sig så at krumtappen var skæv! så den har bare ødelagt de nye :(. nu vil jeg bare have fat i en anden og brugen den gamle til evt stumper :).. MEN det er sku ikke lige til at finde smiley

  • #21   6. aug 2013 Timmi J - Ved han har en tilsalg : http://www.bilgalleri.dk/marked/Reservedele/1698421-ca18det-motor-med-gearkasse-saelges

    men altså havde min gamle motor ikke fået ødelagt cylindervæggen havde jeg renoveret den helt. men afbalanceret krumtap nye lejer osv osv.
    men self hvis man ikke lige har værktøj eller sted til det smiley

    Men prøv kontakt ham han havde hvertfald en dengang jeg skulle købe en. (valgte en anden af afstandens grund da den jeg fandt var tættere på) smiley


  • #22   6. aug 2013 Jaa problemet er , da jeg fik skiftet plejelejer fik jeg det gjordt hos mekanikker og det var dyrt!!! udelukket fordi jeg ikke er klog på dem .. og det gør jeg ikke igen! smiley
    Tak for Link!! smiley


  • #23   6. aug 2013 Har du set på de maskiner der er til salg på nogs
    Der flyder med sjove stumper til den bil på det forum.
    Godt valg at beholde den ca18det. Når de par små fejl som den er født med er fixet er den en sand JDM 80er motor.
    Dårlig benzin økonomi, moment svag i bundtræk, larmer og forurener for meget til Tokyo.
    Men lyden af en tunet ca18det der trækker igennem fra 5000-8000rpm er i mine øre næsten uden sammenligning for 4 cyl og kan få næsten alle til at smile...


  • #24   6. aug 2013 Enig med 1342 F
    behold CA18DET, nu nåede jeg at køre 2 måneder i min med 240 hk før lejet fuckede helt op. og har aldrig haft en sjovere bil og kæft den lyder godt når man skyder den af:D
    Nu har min så fået den lidt store tur mens den har stået på lift i 1 måned som malede undervogn, nye bøsninger, gevindundervogn. locking Collar i bagtøj osv smiley
    har ikke fortrudt jeg har købt den bare fordi den bryder ned efter 2 måneder smiley


  • #25   6. aug 2013 Men pas på olien... Der er plads til langt over 5mm over stregen på oliepinden uden at den kommer op til krumtappen og olieretur fra turbo mm.
    Det kan være den olie der reder dine plejllejer...


  • #26   6. aug 2013 Jeg var jo 14år igen da jeg tog mine første ture i den! det var så fed at køre i (skulle lige venne mig til racekoblingen!!! den var noget for sig haha!) men jeg er så glad for den! men skal bare bruge den til solidt kørsel nu smiley

  • #27   6. aug 2013 hvis det er solid motor du ude efter så smid en brug ca18det i og med original turbo og motorstyring, med mindre du stadig er ude efter lidt heste ?
    Så evt bare en kuglelejes turbo i med en stage 1 chip


  • #28   6. aug 2013 en renoveret og renset ca18 er en klippe stabil motor.

  • #29   6. aug 2013 Der er satme mange efterhånden der smider sr20det i og ca18det er en stærk motor det er bare fordi folk ikke ved hvad de laver nej den holder ikke i længden med 300hk+ på std indmad hvis man bare køre som død og helved men hvor mange motorer gør det? Og så er det heller ikke altid lige nemt at tjekke olie pinden og folk gemmer bare alderen på motoren inden de begynder at tune på gamle plejl lejer også vidre + der er mange der ikke ved at det ånde rør der sidder bag på motoren som regl er godt snasket til de flete er jo +15år!

  • #30   6. aug 2013 min fik skiftet plejelejer da jeg købte den smiley men skal lige hive fat i mekanikern om han har husket at rense det rør der!

  • #31   6. aug 2013 Hov hov.... Når i tuner med chip skal i bruge den opsætning som chippen er indkørt med...
    Stage 1 chip kommer eller er ofte kopier af H-DV og der er stage 1 indkørt med en standard turbo....
    Stage 2 er indkørt med turboen fra en S14

    Motorstyringen er snot dum. Hvis du har en motor der er styret af en stage 1 chip
    Så har styringen i et map fået helt klare besked på hvordan tænding skal stå og hvor meget benzin den skal sprøjte ind under alle tænkelige måder.
    Når ex rpm er 4752 og signalet fra maf'en er 3.35 v så aflæser styringen at tøndringen skal være ex 19 grader og at åbningstiden på dysser skal være 63%
    Det er den indkørt til og det gør den slavisk...
    Nå køre du så mere luft ind i motoren med en s14 turbo...
    Og nu giver maf'en lige pludselig 4.4 voldt tilbage til styringen fordi der kommer mere luft ind med en større turbo.... Problemet er bare stage 1 chippens tabel måske kun går til 4 voldt som var max for den luft mængde som standard turboen kunne give....
    I den virkelige verden har man nok ikke bare stoppet tabellen men givet den nogle høje tal så når styringen kommer ud i områder den ikke er indkørt i vil den sikkert bare pladre benzin ind i motoren for at sikre at den ikke køre magert...

    Nogen der forstod noget af det..?


  • #32   6. aug 2013 De sidste ca18det er vist fra 1993 ?
    Men der er alså noget med de originale lejer og den originale oliepumpe som ikke er helt godt...

    Man kan så sige at topstykket er stærkt...


  • #33   6. aug 2013 og bunden er vist osse ret holdbar hvis ikke man borer den op.

  • #34   6. aug 2013 Når plejllejer er skiftet på en krumtap der ikke har været skadet...
    Plejlstænger siges at skulle kunne holde til 380 Hk men mere at set mange gange, ofte er det motorbankning der er hård ved dem.
    Stempler er også omkring 400Hk...
    Sjældent man høre om at det er disse ting der giver op fordi at når folk bruger penge på + 400 hk så er bunden skiftet til erotiske dele det kan holde..
    Oliepumpen er af Nissan selv blevet ændret engang sidst i 90'erne til et nyt design.... Kan også være en årsag til at originale motore dør så hurtigt når de bliver tunet.
    Toppen fejler faktisk aldrig.. Den kan ikke få omdrejninger nok.. Originale knaster tager + 8500rpm
    Svenskerne pryler disse maskiner i områder over 400hk...
    Hvis du skal køre med flere Hk på sådan en lille motor så vil du her oppe skulle køre med over 6000rpm og da et gearskifte er på ca3000 rpm og så får man en motor som måske nok laver 550 hk ved 7700rpm men efter et gearskifte har du måske kun 350 hk ved 4700rpm. Fordi en lille motor bare ikke pumper nok luft til en så stor turbo...
    Fin motor men det er kun en 1.8 og kan kun pumpe så meget luft....
    En s13 med 350-400hk spær og gadesliks og originale støddæmper på de trækkende hjul er en frisk lille hverdags racerbil der kan køre op med rigtig mange hurtige biler..


  • #35   6. aug 2013 skulle da meget gerne kunne æde M3 og M5 til morgenmad . af de lidt ædre modeller. smiley

  • #36   6. aug 2013 Problemet er at en s13 har en bag remme som giver et dårligt squat, den har for meget anti squat. Det kan ses tydelig hvis du sammenligner bagrammen fra en S14 og en s13.
    Det virker på den måde at når du giver gas så lægger en S13 vægt på de for hjulene og vil have let ved at spinde... En s14 gør mere det modsatte lidt som en amerikaner bil...
    Omvendt når du giver gas under indkørsel til et sving så vil du lægge vægt på forhjul og overstyre... Her vil s14 og amrikanerbilen understyre og køre lige ud...
    Forstå mig ret... ( nu bliver der ballade )
    Måske det giver mening når folk siger at en s13 er den bil der er nærmest at drifte.
    Så hvis du skal have en hurtig start med en s13.... Så er det bløde dæk, bløde fjedre eller/og bag rammen fra en s14...
    Du kan også tippe rammen lidt med sims og lægge batteriet bag i bilen og pa anden måde gøre bilen let foran....
    Mads B herfra har kæmpet meget med vejgreb og + 400hk
    Selv har jeg ingen tider men har nu i 2 år kørt med standard 2.5kg fjedre bag på og HST 7 kg foran for at stive den bare lidt af under indkøring og nedbremsning.
    Det er dog langt fra perfekt og det knirker noget i karossen.
    Men sammen med r888 dæk giver det rimelig vejgreb... Jeg har en video ligende her et sted fra januar i frostvejr med det laveste tryk jeg kan køre med ca 0.8-0.9 bar som giver måske 280 hk... ( på vej til syn )
    Meget hurtigere kan en s13 ikke køre i frostvejr..
    Men når asfalten er lun en sommer aften og ladetrykket siger 1.5 bar så er det noget andet...


  • #37   6. aug 2013 det er jo ligegyldigt når man først er oppe i 4 gear.. så hedder den 210 - 270km/t og så er de fleste tabt.

  • murat B
    murat B Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Svar: 9
    #38   12. apr 2015 Hvem kan køre chip stage 2 på en Nissan 200sx ca18det

  • #39   12. apr 2015 Prøv at omformulere dit spørgsmål.. Måske kan jeg hjælpe?

  • murat B
    murat B Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Svar: 9
    #40   13. apr 2015 Den skal køres ind

Kommentér på:
200sx skift til sr20det..

Annonce