{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptuning - Landberg
  • #2   21. aug 2013 vi har haft en golf 4 tdi (90hk) den blev chippet v. scantune, gik godt, ja rigtig godt vil jeg sige, den endte ud med 125 hk og 281 nm, slog aldrig en forkert skid de mange km vi kørte.
    Har så skiftet den ud pga. andet behov til en vw caddy 1.6 tdi 75 hk. Den var da godt nok lige slap nok i det, da det er en stor og tung bil. Men landberg var den første der kunne lave dem i boot-mode, så den kom der forbi, efter jeg havde kørt med box der gik i stykker 2 gange.
    Den bil er bare kommet til at gå så lækkert, den laver 147hk/ 315nm.... ja du læste rigtigt.
    Men ring til ham og hør ad, jeg vil gætte på han kan lave omkring en 320/330 nm og en 135-140 hk på den. Ved samme kørselsmønster (pænt) kan du enddog forvente den går en anelse længere på litteren.


  • #3   21. aug 2013 Har haft 2 stk 1,9 TDI forbi Hjallerup og de kører tosset godt. Vores Touran gik ca 2 km længere pr liter efter tuning og lukning af egr

  • #5   21. aug 2013 Vi laver rigtig mange af din motor.
    Vi er Landberg forhandler hvis du har for langt til Hjallerup.
    Du får før og efter udskrift på rullefeltet.
    Den sidste 105 hk jeg lavede fik 150 hk og 350 Nm.
    Regn med 2 km længere på literen.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #6   21. aug 2013 Det er super tuning min s3 gik fra 265 til ca 320 hk og den gik super godt . Samt min víto gik fra 98 til 185 hk . De begge gik længere literen samt kørte jeg ca 85000 uden en enste motor fejl . :0)

  • #7   21. aug 2013 Ahhh kan det virkelig passe en bil går fra 98 til 185 uden en eneste modifikation. Det tror jeg satme ikke på

  • #8   21. aug 2013 En Mercedes A klasse går fra 82 til 170 hk.
    Dem har jeg da lavet et par stykker af.
    Det er fordi de er droslet i motorstyringen.
    Golf 5 90 hk TDI laver vi 150 hk på.
    BMW 325D 197 laver vi 300 hk på.

    Der er masser af eksempler på ret pæne stigninger.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #9   21. aug 2013 Irriterende at der ikke står information om selve tuningen på Landberg.dk.

    Altså, hvor meget har man i udsigt og hvad vil det reelt sige, fx 80-120 km/t.

    Der kunne man klart lære noget af BSR, som man jo reelt har kopieret med Utune (PPC var først på markedet).


  • #10   21. aug 2013 Vi kan jo ikke love jer hvor meget bedre en bil bliver fra 80-120.
    Det er da helt afhængig af hvor brede dæk, store hjul, hvor meget man har i bagagerummet, osv.
    Men hvis din bil går fra 105 til 150 hk så snakker vi jo næsten 50 % mere og det er da en fin information.
    Indrømmet. Landbergs side er ikke for go.
    Der er en ny på vej inden for kort tid.

    Mangler i info på jeres bil så giv mig et ring/sms på 20894249

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #11   21. aug 2013 Henry Ford var også den første der lavede biler på samlebånd.
    Den ide er vist også blevet kopieret.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #12   21. aug 2013 Det er sjovt, det kan BSR godt. Nu ved jeg godt, at Landberg ikke helt har samme størrelse og kunnen, men man har et rullefelt og får vel forskellige biler ind hele tiden. Mon ikke man kan lave en større database over tid med sådanne målinger (selvom de på et rullefelt naturligvis aldrig bliver helt som på vejen):

    http://sv.bsr.se/products/t2632/


    Man får i øvrigt STADIGVÆK ikke nogen information om hk-forøgelse, så nej, det er IKKE nogen fin information smiley


  • #13   21. aug 2013 Landberg ønsker ikke at lægge data på de forskellige biler op på siden da vi så næsten bliver hevet i retten hvis de ikke får det de er opgivet til.
    Jeg har lige haft en sag hvor kunden gik til FDM fordi den manglede 20 hk i forhold til hvad jeg havde lovet ham i tlf.
    Hans bil er defekt men det vil han ikke høre på.

    Han fik i øvrigt ikke noget ud af at gå til FDM men stadig en træls oplevelse.
    Landberg har i øvrigt rullet ca. 20000 biler gennem tiden så lidt data er der da.

    At BSR lægger tider op fra 80-120 er som sådan ok, men det har vi ikke brug for da vi finder det irrelevant når der er sådan en usikkerhed.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #15   22. aug 2013 Jeg kan kun give "Tonser Tonny" ret, det er ringe, at vi ikke har en liste. Mit problem er, at jeg lige pt. har 1-2 ugers ventetid på tuninger her og at jeg svarer ca. 50 mails hver dag, så der er bare ingen tid til overs til at "gejle" vores hjemmeside, uanset hvor meget jeg gerne ville. Og det er desværre ikke et job jeg kan uddelegere. Men vi er ved at få lavet en ny hjemmeside og så håber jeg at det bliver lettere for mig at få nogle data på.

  • #16   22. aug 2013 Skidt med hjemme siden Thomas, vi ved det virker det du laver ;0)

  • #17   23. aug 2013 ja mund-mund reklame funker jo godt. Og ligeså gør Hr. Landbergs programmer... Selvom jeg sjældent har fået ros for at bruge penge på "gejl" og tuning, så faldt det i rigtig god jord hos fruen, den kører bare mega godt siger hun... og det samme synes jeg selv. Det er det med at få det ud af sådan en motor som den er lavet til. Den er jo ikke bygget til at stå i tomgang smiley Hvis man vil have et seriøst bud på hvad man kan forvente af ens bil, så er de da ikke længere væk end et kald eller en mail.

  • #18   31. aug 2013 Hvad koster det der Landberg halløjsa?

  • #19   31. aug 2013 3995,- incl. rullefelt før og efter.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #20   31. aug 2013 Søren, kan du svare mig på om der er noget at hente på en Ford Scorpio 24v Cosworth der ellers er helt standard?`

    Har nemlig læst mig frem til at da Cosworth afleverede den tilbage til Ford, havde den over 300hk men Ford mente det var for voldsomt, så de drosslet den til 210hk, om det kun er i motorstyringen eller om det er hele indsugningen aner jeg intet om.


  • #21   31. aug 2013 Ahhhh. Den tror jeg ikke på.
    Men ved det ikke.
    Har lige skrevet til en makker der ved det.

    Søren
    Www.fredslunds.dk


  • #22   31. aug 2013 nu kunne jeg ikk lige finde den side hvor der stod 300hk, men fandt dette

    http://www.topbossperformance.co.uk/#/24v-v6-cosworth/4547928975

    Men fedt nok du gider undersøge det, min er forresten den sidste af dem, med motorkode BOB smiley


  • #23   31. aug 2013 "Top Boss Performance went on to develop a forced induction engine using twin turbos with variable boost. The result was a massive 311bhp."

    Det var med tryk de lavede 300 hk.
    Min makker som har den omtalte motor stående kender ikke til at de kan chippes til bedre resultater.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #24   31. aug 2013 Det var nu mere det her
    The engine, based on the 2.9 EFI Ford V6, was created by Cosworth Engineering in 1991. The engine was originally developed for use in touring cars and utilised by many people in the motor sport industry.

    Ford then went on to use the engine in the Granada Scorpio due to its high reliability and raw power. Ford had a figure of 200bhp in mind to power the Scorpio using an automatic gearbox.

    This worked well and provided much more power than originally thought. However there was a slight problem; a lack of traction due to the size and weight of this executive cruiser.

    Rather than ruin the car with traction control, Ford decided to decrease the power output to around 220bhp... But even detuned, this powerhouse still amazed.


  • #25   31. aug 2013 Ring til Car Parts Performance, Freddy Padkjær, han ved det 100%½


  • #26   17. okt 2014 BMW E61 525 2.5 diesel
    Hvad kan den bringes op på, den har vidst 215 hk standard?


  • #27   17. okt 2014 Hvis det er en 525d 2,5 har den 177 og er der en 525d 3,0 har den 197hk

  • #28   17. okt 2014 Så er den nok chippet i forvejen.

  • #29   17. okt 2014 2.5 6 cyl

  • #30   4. dec 2018 Hvad så med en Quattro 2,5 TDI 150 hk, hvad kan den ende ud i?

  • #31   3. mar 2019 HVAD MED EN PEUGEOT 107 ÅRG.2013 1.O
    EVT MED TURBO ?


  • #32   3. mar 2019 BMW 325D/525D.. (e9x/e6x)
    M57 motoren har 197hk standart, mens N57 motoren har 2xxhk standart.


Kommentér på:
Chiptuning - Landberg

Annonce