{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

Anders P
Anders P
Tilmeldt:
23. okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68

Peugeot 406 1,8 SR 1999 tuning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
jeg har købt en brugt 406 1,8 SR der har kørt 260.000 km.
Den kører egentlig fint, men det føles som om den lige mangler lidt kræfter i forhold til den burde yde 110 hk.
Måske den ikke er kørt rigtigt til ?
Nogen der ved hvad man kan gøre uden det koster en bondegård ?
Ellers nogen fif til en let og billig tuning?

mvh Anders


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 406 1,8 SR 1999 tuning
  • #1   26. okt 2013 få den rullet, og se hvad den har..

  • #2   26. okt 2013 Læg en 2.0'er over i, det er vist det der bedst kan betale sig - den får du også mere ud af at tune videre på.

    - aller bedst er det dog at købe en 3.0 V6'er - det er altså en finfin motor til bilen.


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
    #3   26. okt 2013 det skulle gerne være uden store investeringer og for store mekaniske indgreb...
    den skal ikke have 200+ heste bare yde lidt mere....
    kan man evt chiptune sådan en motor ?


  • #4   26. okt 2013 Køb en anden bil.. du kan ikke gøre noget ved den som du kan mærke uden fx en Turbo.

  • #6   26. okt 2013 Et indsugningsmanifold inklusiv gasspjæld fra en put 306gti samt knaster så kan du godt klemme en 15-25 ekstra heste ud af den vel og mærke vis den også bliver kørt ordentligt ind bagefter.

  • #7   27. okt 2013 Motoren findes i 306 XS 1.8, 306 1.8 St.Car, 406 1.8 samt i Citroën Xantia og Xsara 1.8 16v. Motoren kan have meget stort olieforbrug, men hvis motoren ellers er sund er den nem at lokke mere effekt ud af. 1.8'eren kommer ud af XU familien (205 GTI 1.6 og 1.9 samt 306 og 405 2.0 bl.a.) Hvis den monteres med indsugningsknast fra 306 GTI-6 samt udstødningsknast fra 306 XSI 16v og får bearbejdet topstykket nærmere effekten sig i samarbejde med et K&N injection kit sig 145 hk. Et sæt knastaksler alene giver knap 135 hestekræfter ved svinghjulet.

Kommentér på:
Peugeot 406 1,8 SR 1999 tuning

Annonce