{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.774 visninger | Oprettet:

1.8T Motor Tikker {{forumTopicSubject}}

Har efterhånden læst en masse oplæg omkring denne klassiske tikkelyd på 1.8Terne. Min egen startede med samme tikkelyd som de alle beskriver. en svag tikken som dog kan høres i kabinen når motoren er varm ( tikkelyd opstår først når motoren er godt varm og holder i tomgang ) Men nu er der også kommet en anden lyd som også opstår ved varm motor, denne er dog højere og tikker ca 2 gange i sekundet.

Motoren har 10/60 castrol edge olie på ( lige fyldt på ) har førhen kørt på 10/40. Motoren har gået 240xxx.

Nogle som ved helst præcist hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet? på forhånd mange tak:)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.8T Motor Tikker
  • #1   24. nov 2013 Videoklip hvor man kan høre lyden smiley http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/53660-1_8t_tikker

  • #2   24. nov 2013 Kan være din knastkæde, eller bare en dårlig løfter prøv med belladd olierens næste gang du skifter olie. Noget helt andet, hvorfor i alverden kører du på 10w/60? Det er total overkill til en gadebil.

  • #3   24. nov 2013 Den anden er nærmere en klaprelyd, kan jeg ikke lige komme på hvad er ud fra en film, men lyder ikke sundt.

  • #4   24. nov 2013 Hvilken olie ville du anbefale til en bil som har gået 240xxx? den er chippet og sådan, har lidt over 200HK. Gerne et helt præcist navn på den olie du ville anbefale:)

  • #5   24. nov 2013 I fx golf 4 1,8t. (Gti) sidder der i bilens højre side en kanister. De tikker helt vildt når motoren er drift varm lyder som det motoren med det er den. Lyden er som en flok sikader. Motorens std type dysser er også kendt for at tikke hvis de ikk a og til for fx Bell add i tanken. Som renser. Intet farligt.

    Ang olien. Det er for tyk olie. Min gti kørte med 5w30. Og kørte derefter som en drøm og motoren lød perfekt. Bilen og motor havde gået 275000km. Dog sørg for at bruge org olie filter da modstanden i filteret er korrekt iforhold til uorg. Selv om mange siger det ingen betydning har.


  • #6   24. nov 2013 tror den holder op. hvis du hælder en 5w30 olie på. castrol EDGE FST 5W-30

  • #7   24. nov 2013 Kædestrammer eller en træt olie pumpe?

  • #8   25. nov 2013 Olie sien som stopper til. Kendt problem på 1.8 motoren. Skift oliepumpen incl si.

  • #9   25. nov 2013 Og hvorfor 10/60? VW anbefaler 5/40

  • #10   25. nov 2013 Hvad er det for en idiot der har fortalt dig at du skal hælde 10w60 på?
    Han skylder dig 400kr nu...
    Køb en 5w40 olie
    Hvis du absolut vil gøre noget godt så tilsæt en smule zddp men lad være med at komme over 1300ppm
    Hvis du ikke magter den opgave så hold dig til en fuld syntetisk 5w40 olie

    10w60 har ca samme tykkelse ved 150 grader som en 5w30 olie har ved 100 grader.
    Ved din drift temprater på 75 grader er den sikkert lige så tyk som en 5w30 er ved 30 grader.
    Det betyder at din motor konstant ligger i en koldstart hvor olietrykket ( læs olie modstanden ) igennem filter og alle de små kanaler i blokken er så stor at langt det meste olie ryger ud gennem oliepumpens overtryksventil og lige tilbage til bundkaret...


  • #11   25. nov 2013 VW forskriver som Christian siger 5w30 castrol EDGE FST 5W-30.

  • #12   25. nov 2013 de skriver 5w30 til mange biler men med en glødende varm turbo ville jeg ikke gå under 5w40

  • #13   25. nov 2013 bob O den olie er jo netop lavet til biler med turbo??

  • #14   25. nov 2013 Bob.
    Kender da flere som kører med 270 hk med vag motor som kører med 5w30 .


  • #15   25. nov 2013 Hov jeg skrev også forkert smiley Jeg kører også 5/30 Longlife på min 1.8T

  • #16   25. nov 2013 tja det kan man da osse, bevares. Kommer jo helt an på hvordan og hvor højt tryk man kører med.

  • #17   25. nov 2013 Jeg er enig med BOB 0
    Her er hvorfor..
    Bilen er 15 år gammel.
    Den har gået 240000km. = Blowby
    Den er chippet
    Den har sikkert en lille original Turbo der arbejder hårdt for at lave 1 bar til 210Hk med stort modtryk fra original manifolden = varme.
    Drengen er en ung mand der sikkert har en tung fod.
    Han har ikke en god økonomi og skifter derfor sikkert kun olie en gang om året.
    Efter 15000km i den bil er en 0w30 olie blevet til en 0w20 olie.
    En 0w40 og 0w50 olie er svær at lave, så derfor snyder man med nogle adjektiver som så gør olien mere ustabil (shere stabil) det gør så at den har mere tendens til at tabe viskositet. Du se heller ikke disse olier fra de seriøse oliefirmaer som Motul, Redline, Millers, Fuchs. oliens stabilitet er ikke god nok når du både vil have den tynd når det er koldt og tyk når den bliver varm, til en diesel kan det sikkert være fint men ikke som en slidstærk racer olie..
    Omvendt 0w20-0w30 olier er også meget ustabile når de får tæsk og varme og er faktisk kun noget man bruger for økonomi...
    5w40 og 10w40 kan laves som rigtig gode stabile stærke olier og virker fint på de fleste let tunet biler op til en ca 100c . Hvis du ofte komme over 100c grader er det bedste en oliekøler eller en 10w50 olie
    Der er selvfølgelig undtagelser hvor fabrikanten anbefaler en ex 10w60 olie
    Ex M3 og måske en glad Alfa, og har skal de selvfølgelig følges...
    Nu er der måske nogle der vil komme og sige at Porsche anbefaler 0w30 olie i nogen af deres nye super biler... Ja måske, men de kæmper også med miljø, benzin økonomi. Og de er garanteret også udstyret med top oliekøler der kan holde tempratur konstant på ex 80 grader..
    Og så er det faktisk ikke altid at bil producenterne vælger den olie der er bedst for bilen...
    Et exemple er problemet med zink og katelysatoren, zink kan over tid lægge sig som en hinde og nedsætte virkningen kraftigt.
    Men zink er efter bly måske det bedste adjektiv i olien vi har til at holde to metal flader adskilt... Men nu har man besluttet at reducere mengden kraftigt i motorolie så bilernes katalysatorer ikke skal skiftes efter ex 50000km så heller slide lidt på motoren. Så køber du en motorolie der har alle de rigtige stempler og godkendelser fra diverse bil producenter, så kan du være sikker på at det ikke er den bedste olie for din motor...
    For at komme med nogle tal så er indholdet i godkendt motorolie ved lov et sted mellem 600 og 800ppm.
    Racer olier der er lavet for at beskytte motoren ligger ofte fra 1300ppm til langt over 2000ppm. Ældre Amerikaner biler skulle lide meget af mengel på zink.

    Ok... Det var så bare lige en 10 øre fra mig.. Og at hvad jeg har skrevet skal nok tages med en gran salt... smiley


  • #18   25. nov 2013 Jeg kører 5w50 fra Mobile med Danco-Oil Tec2000 additiv, men min er også lidt hårdere pumpet smiley

  • #19   26. nov 2013 Jeg kører med mobile 5/50... min er stortset standard >_< haha

  • #20   26. nov 2013 buuuuuh, jubi... så må du ik være med i hulen.

  • #21   26. nov 2013 uuuuuundskyld

Kommentér på:
1.8T Motor Tikker

Annonce