{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.320 visninger | Oprettet:

pålidelige rullefelt?? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter. Jeg har her til aften fået rullet min gamle golf hos Palm i forbindelse med et åbent hus arrangement:-)

Før jeg viser jer resultatet, så vil jeg lige spørge jer om, hvor pålidelige er deres resultater??

det er jo trods alt et Bosch rullefelt han har, til ret så mange penge, kontra de der mobile felter nogen har.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pålidelige rullefelt??
  • #2   27. nov 2013 Nej tvært imod, det har nærmest været for godt til at være sandt

• #3   27. nov 2013 kom da med resultatet smiley

• #5   27. nov 2013 Originalt skulle den have. 54 hk og 97 nm

Den blev målt 2 gange til 73 hk og 112 nm.

Det eneste der er "lavet" ved den er at udstødningen fra kat og bagud er fra en gti 8v
    så rør diameteren er 2 tommer.

Men jeg tvivler stærkt på at det overhovedet har noget at skulle sige

• #6   27. nov 2013 Lyder lidt for godt til at være sandt men har før hørt at deres viser mere end andre steder men om det passer ved jeg ikke.

• #7   27. nov 2013 Jeg havde over tid min gamle Vectra A på lidt forskellige felter. Dog ikke lige Palm.
    Resultatet var, om end positiv, rimelig ens. Og den ene gang var der enda lige før mig, en anden tilsvarende Vectra A hvor resultatet ikke var hvad ejeren havde forventet.
    Så jeg tro da de forskellige felter er OK.
    Den ene måling kan ses under min første Vectra A.

• #9   27. nov 2013 Du skal være velkommen her til en sammenligning.
    Kunne da være fint for at se om deres måler rigtigt.
    Mit måler i hvert fald ikke for meget.

Rullefelter har noget med troværdighed at gøre.
    Det er intet værd hvis det viser for meget eller for lidt eller ikke måler ens.

Søren
    www.fredslunds.dk

profilbillede
  • #10   27. nov 2013 Her er mit.
    1100 kg roterende masse med sammenkoblede ruller og Optima2000 software.

Søren
    www.fredslunds.dk

profilbillede
  • #11   27. nov 2013 Det vel bare lige som ALLE deres golf 4 gti turbo har ikke reven der inde fra som ikke havde 196 hk. Ligner mest samme måling med ny dato. Tror efter noget der viser rigeligt.
    Jeg har selv brugt Kim bonde, og hans har nærmere ry for atvise lidt. Eller det mere rigtigt hvis man kan sige sådan. Jeg skal selv ud næste år og prøve de forskellige felt, bare for se hvor svingende deres resultater er

• #12   27. nov 2013 Mit viser det samme som Landbergs og Kim Rittersports felter.
    Målt samme dag med min egen bil.

Søren
    www.fredslunds.dk

• komo
    komo Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
    #13   27. nov 2013 200hk er vel gennemsnitede man måler , mål 500hk eller over på de 3 felter og sammenlign dem, så vil du nok blive overrasket

• #14   27. nov 2013 Hm Ja, men det lyder da spændene Søren, jeg vil da gerne takke Ja til at du vil rulle min bil for at sammen ligne dit felt med dine konkurrenters.

For hvis resultatet skulle passe er det jo meget flot smiley

• #15   28. nov 2013 Min erfaring er at Palm desværre måler lidt som vinden den blæser...

• #16   28. nov 2013 Kim, har du været rundt på forskellige felter her i DK?

• #17   28. nov 2013 sku jeg vælge at få lavet noget ved min hdi´er ville jeg teste den på firma´et før og efter og teste den hos dem der justere den. evt få den testet ved nat mekanikeren. til sidst ville jeg havde 2-3målinger og lave en gennemsnits beregning. jo flere felter man benytter jo mere precis er gennemtsnittet.

• #18   29. nov 2013 Mikkel : Ja jeg har været lidt rundt omkring og hører også hvad kunderne får målt deres biler til rundt omkring.

Natmekanikeren (Otto) var tidligere en god referance fordi det eneste han laver er at måle biler. Otto er stoppet, men hans felt er overtaget af Jakob der har JH Rullefelt ved Kolding nu. Jakob tager også rundt i landet til diverse arrangementer og måler biler.

Ham og Andrew i Helsinge bruger jeg som regel, og de måler stort set identisk (der er altid lidt forskel) og er begge uafhængige af nogen tunere

• #19   7. dec 2013 Husker at for en 5-10 år ssiden blev mange felters data oplyst, det var Jysk Teknologisk der havde været ude og kontrolmåle, det svingede ca 10 hk landet over, med Kleemann som en af dem der var tættest på det rigtige, altså det tal som JTs viste. Mener det var en Honda V eteller andet med omkring 150 hk, men hæng mig ikke lige op på det.

På mc kan der også være kæmpe forskel på et hårdt dæk og et klæbe dæk, 5-10% bedre med skoddækket.

• #20   7. dec 2013 Søgte lige kort på google, er ikke 100% på at det er den artikel, men den minder noget om det......

http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/effektauto/rullefelter_i_DK_00

• #21   7. dec 2013 Søren S2/S4 aka frendslunds.

Ved du hvordan det ser ud med det felt som abdula har hos N.T auto i vejle? . Det blev min Ibiza nemlig målt, og det felt skulle være god til at måle moment pga. tunge ruller.

• #22   7. dec 2013 Jeg ved ikke hvor langt han er.
    Mit har også ret tunge ruller (1100 kg) og jeg har da målt 800 nm stabilt.
    Så du er da velkommen her hvis du har meget moment.

Søren Fredslund

• #23   7. dec 2013 Jeg mener der blev snakket 1300 kg, men er ikke sikker.

• #24   7. dec 2013 Hans har 1300 kg beregnet.
    Men det kører med svinghjul og små ruller.
    Så der er hastighed og traction i rullerne et problem.
    Jeg har kørt 280 km/t på mit.

Søren Fredslund

• #25   7. dec 2013 Man kan også lige så godt lave noget der dur, når nu man er i gang. Så vidt jeg husker var feltet der allerede da abdula overtog stedet. Hvad står sådan et felt i med materialer og software.. ? snakker vi over 100.000 kr. for sådan et 2WD felt.

• #26   7. dec 2013 Felt sælges nogen gange for 50-60 kilo, alt efter hvad det er, software koster omkring 9500

• #27   7. dec 2013 Hvis du ikke laver noget selv ryger du noget over 100
    Software til mit koster min 20
    Fartstrup Optima2000 kører jeg med.
    Et felt handler om troværdighed.
    Ergo skal softwaren være super stabil.

Søren Fredslund

• #28   7. dec 2013 http://www.sportdevices.com/

Virker rigtig fint, og nem at bruge

• #29   7. dec 2013 Et felt er intet værd, hvis ikke "feltoperatøren" evner at kalibrere det... Bare sådan noget som ukorrekt luftfugtighed kan fucke et felt fuldstændigt op.

• #30   7. dec 2013 Sportdevices kører med automatisk vejrstation tilkoblet, før hver rulning, henter den vejrdata

• #33   8. dec 2013 Kim, jeg har så Otto's gamle felt (HPA massefelt).

Palm er meget gavmilde med resultatet. Er du i tvivl så gå ind på DTI og se deres målinger hos Palm. Rullefelter er lidt som at gå ud i regnvejr og håbe på ens hår er tørt når man kommer ind igen. Der kan rodes så lidt med vægt, udveksling og lufttryk at man rammer så meget ved siden af det er til at blive skør i knolden af.

Jeg kører med dynomet sotware og loggerboks som koster 15k plus moms. Og så har jeg rulleveægt på 1190 kg total. Har målt 790 nm uden probelemer, men til forskel fra Fredslunds felt er mine ruller ikke rolleteret. Så jeg vil tro deres felt kan nappe omkring 1000 nm. Og som der skrives ligger trovædigheden meget i udregning i selve programmet. Om man kører optima eller dynomet er nok i bund og grund en smags sag ved jeg at Jesper Kryger har haft bøvl med Dynomet på hans felt, men jeg har ikke haft noget bøvl overhovedet. Der er også forskel på hvordan man måler rotationen. Mit felt kører p.t kun med 360 punkters fotocelle føler. Det er mest af alt fordi det er billigt.

Jeg har også været en hel del rundt på felter og dem der bruger felterne til tuning er som regel dem man kan stole "mindst" på hvad angår effekt. Det skal ikke lyde som en kritik, men tit handler det om at lave flest heste på sin chiptuning og hvis man kan fremvise en effekt der ligger 5-10 hk over konkurrenterne så vinder man kunderne over smiley MEN det er ved at høre gamle dage til (Palm kører vidst stadigvæk efter det princip). Men Thomas Landberg, Fredslund, Fartstrup, JR, ect ect ect laver ret fine og præcise målinger som jeg aldrig ville stille spørgsmålstegn ved. Jeg havde en af Fredslunds biler på og lavede en måling der lå inden for 3 hk og 7 nm på det den var målt til hos Fredslund. Det synes jeg sgu var inden for rimelighedens grænser. Nok mest fordi K-faktoren i dynomet ikke er defineret digitalt, men skal laves ud fra omdrejningstælleren. Ville sgu gerne have noget omdrejningstæller til loggerboksen så man kunne få en ensartet måling, men det er noget pis med DIS tænding.

• #34   8. dec 2013 Tak for info. Fedt nok vi ligger op ad hinanden.
    Vi skulle næsten finde en bil og lave en rigtig sammenligning.

Vi kører med en industri encoder med 100 pulser/omdr. på rullen.
    Mest fordi det er den bedste løsning.

Søren Fredslund

• #35   8. dec 2013 Jeg tror jeg ønsker mig et rullefelt i julegave og så kan jeg selv skrue lidt i programmet smiley

• #36   8. dec 2013 Søren, den holder med garanti også bedre end fotocellen. Jeg har været ude i noget induktiv giver, men det vil ikke helt arbejde sammen med boksen da den skal bruge puls. Har i oplevet udfald ved kun at kører 100 pulser pr rotation? Tænker hvis i kører højt moment og høj accelerationshastighed? Ellers sørger tandremmen mellem rullerne for at de stadigvæk er jævnt? jeg overvejer nemlig også at sætte rullerne sammen med kæde eller tandrem for større masse smiley

• #37   8. dec 2013 Jeg vil aldrig få udfald da rullerne er koblet sammen og encoderen kan jo køre 1024/omgang.
    Alt er skærmet og jordet.
    Jeg har kørt tæt på 4000 omdr. på rullerne uden det er ustabilt.
    Forskellen er måden Optima regner på og kontra Dynomet.
    Dynomet kigger bagud på "toget" af pulser og det giver en noget anderledes udregning end Optimaen som kører real time.
    Selve pulsgiveren i feltet er meget vigtig og jeg forstår ikke hvorfor der bruges alt muligt skrammel lige fra ABS sensorer på savklinger til fotoceller.

Søren Fredslund

• #38   9. dec 2013 Søren, mit felt står stortset som da Otto afleverede det. Men jeg tror grunden til man har valgt fotocellen er at den simpelthen er billig i drift. Indkøb koster sådan en fætter 24 kr (jeg har så monteret stik på imod Otto der loddede ledningerne på fotocellen). Jeg tror jeg skal prøve at åbne ned til bremsen næste gang jeg har nogen på rullen og så få en til at filme min "giver" skive når den er i fart. For at se om den begynder at vibrere. Jeg har på 6 år skiftet 1 fotocelle så det er jo ikke verdens undergang, men ville egentlig godt have noget mere pålideligt. Jeg har også arbejdet med Jansberg MC felt med dynomet loggerboks. Der måler den kun en rotation!? hvilket jeg var lidt uforstående overfor, men det må vel skyldes det ringe moment.

Angående induktiv giver så gik jeg væk fra den ide ret hurtigt smiley den slides simpelthen for hurtigt og så kunne signalet ikke bruges til noget i loggerboksen. Men det setup du kører med kunne måske være spændende at kigge på smiley Jeg har nemlig en 180 impulsers skive som jeg egentlig syntes kørte mere stabilt. Måske fordi 360 punkter bliver i overkanten for fotocellen?

• #39   9. dec 2013 Det kan sagtens lade sig gøre. tror jeg da..
    Det er hvertfald set flere gange at bilerne faktisk yder mere end de er opgivet til. I opgivelserne skal de jo mere end sikker på det passer så de trækker altid lidt fra eller lægger lidt til. feks en bmw 320 er sat til 0-100 på 9.9 sek men gør det hvertfald på 9 sekunder. og en 323 med 170hk er sat til 0-100 på 9 sek men gør det hvertfald på de 8 sekunder.

Skal også lige siges min standard 328'er som er opgivet til 193hk ifølge data. men blev lige rullet her inden vinter til 205 hk, nede hos schmiedmann i nordborg, Tør dog ikke sige om det har noget at gøre med rullefeltet, om den vil vise 193hk på et andet rullefelt tør jeg ikke sige før jeg har prøvet det.
    Nu ved ikke hvor godt og præcist schmiedmann's rullefelt er?`nogen der kender til det? jeg lagde godt nok ikke lige mærke til hvilket mærke det var, men mener der stod noget med Dyno.

• #40   9. dec 2013 Patrick din Standard 320 går sgu ikk 0-100 på 9 sek hvis den er opgivet til 10 sek..

• #41   9. dec 2013 Jo jo Anders C. Det er jo målt med en app til en smartphone og så trykker konen start og stop smiley

• #42   9. dec 2013 Hvor får i fra jeg har en 320'er?
    en 320 kan snildt gå 0-100 på 9 sekunder. hvis man laver en god start samt gode gearskifte smiley

• #43   9. dec 2013 Patrick L

Nej.

• #44   9. dec 2013 Et rullefelt er kun så præcist som han der betjener det tillader at det er...

Man kan have det fineste udstyr, men hvis ikke man kan betjene det rigtigt er resultaterne ikke rigtigt til at bruge til noget. Om et felt måler et par HK højere eller lavere er vel ikke så vigtigt, bare det er noget der kan repeteres og måler på samme måde igen og igen så det kan bruges som en værktøj til at se om ændringer man laver også giver det ønskede resultat

• #45   9. dec 2013 Anders C

Jeg har selv haft en kammerat hvis Bmw 320i gjorde det på 8,9 sekunder i følge en gps.

og jeg vil da også sige disse 2 stk's gør det hvertfald på 9 sekunder.

http://www.youtube.com/watch?v=3rr9yp0ss2Q

http://www.youtube.com/watch?v=XHDRR5FUxcc

• #46   9. dec 2013 Jeg giver Søren helt ret, ham der betjener skidtet er ham der laver fejlene. Jeg laver altid 3 rulning eller mere for at få et snit af dem. Som regel ligger de inden for et par hk og nm. Har endnu ikke mødt en bil der har lavet ballade (7-9-13)

• #47   9. dec 2013 Er det ikke også normalt bilen bliver rullet 2-3 gange og så regner maskinen gennemsnittet ud?
    Min blev ihvertfald rullet 2 eller 3 gange. hvorefter den regnede gennemsnittet ud. Og det var så resultatet.

• #48   9. dec 2013 Rullefelter der skal bruge mere end en gang er ikke nøjagtige.
    Det SKAL vise rigtigt første, anden, tredie, osv.
    Det skal pinedød vise præcis det samme hver gang ellers er det intet værd.
    Bilen kan så blive varmere osv så hk kan falde lidt, men her kommer blæseren ind.

Så den der med at rulle 2-3 gange og tage et gennemsnit er lidt sølle.

Søren Fredslund

• #49   9. dec 2013 Søren, jeg tror du misforstår. Men fred nu være med det. Jeg orker egentlig ikke en diskussion nu her.

Men nej jeg regner nu ikke et gennemsnit ud. Jeg laver 3-4 målinger med mindre de første to er ens. For normalt vil man ikke opleve to rulninger er identiske. Men de vil være tæt på

• #50   9. dec 2013 Til mc træf måler de 2 gange, der er altid flere hk anden gang.

• #51   9. dec 2013 Det er ikke så længe siden jeg målte en 350 hk Scirocco 6 gange efter hinanden.
    Vi skulle lave nogle logs og der var vel ca. 2 min mellem hver rulning.
    De var fuldstændig ens med kun 1 hk eller 3 nm afvigelse.

Det var nu ikke for at diskutere noget for et felt er simpel matematik og dødvægt.
    Ergo skal det vise korrekt hver gang.
    Det gør mit i hvert fald.

Søren Fredslund

• #52   9. dec 2013 Ved forhandlere måler de 3 gange, men til er det billigt og flere der skal have målt, så derfor kun 2 gange.

• #53   9. dec 2013 Søren, du ved også godt at lufttemperaturen har indvirkning og selv med en stor blæser på kan du godt opleve udsving i motorrummet. Der er også andre faktorer motorstyringsmæssigt der gør man ikke kan lave 100% identisk måling hver gang. Du skriver jo selv inden for 1 hk og 3 nm smiley det er stadigvæk ikke det same, men det er tæt på smiley Om du gør det inde eller ude har også noget at sige, luftfugtigheden har noget at sige og så videre og så videre smiley

• #54   9. dec 2013 Du får fred.
    Det er ikke det samme.
    Meeen set på en 350 hk motor vil jeg mene at procentdelen er fornuftig.
    Temp og luftfugtighed korrigerer man da for hver gang.

Søren Fredslund

• #55   9. dec 2013 Tjaa.. jeg har nu målt en Corvette med 540 hk og 720 nm som svingede 8 hk og 13 nm på 4 målinger, hvilket faktisk var grundet i stigende temperatur i gearkasseolien samt deformation i dækkene ved acceleration. Så du har ikke helt ret. Uanset hvor præcist og godt du mener dit felt er vil du aldrig i livet kunne foretage målinger der er identiske. Som jeg skriver kan du få målinger de er meget ens og det e egentlig derfor man laver mere end en måling. Hvis du er så sikker på dit felt viser det samme hver gang hvorfor så ikke nøjes med at rulle en gang? Alt andet ville jo være spild? smiley for at være lidt provokerende.

• #56   9. dec 2013 Jeg ruller kun en gang.
    Nu er jeg ikke så stærk i automatkasser, men den BMW 325D jeg rullede i dag viste også det samme hver gang jeg rullede den. Og det var også automatgear.
    Og når jeg siger det samme mener jeg naturligvis inden for 1-2 hk.

Søren Fredslund

profilbillede
  • #57   10. dec 2013 automatgearkasser er generelt set bare noget øv at rode med. Synes fandme farten hurtigt bliver enorm på feltet.

Fin måling forresten da smiley Men jeg ruller altid mindst 2 gange. Når bilen alligevel holder der tager anden tur ikke mere end et par minutter smiley Og så kan jeg sige jeg har dobbelt tjekket resultatet. Men jeg er også lært op af Otto så det er måske derfor jeg har tillært mig nogle vaner du ikke har smiley

Kommentér på:
pålidelige rullefelt??

Annonce