{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Potte der ikke larmer?? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg. jeg har lavet større udstødnings-system og fjernet kat. på min 1,2, for at få noget bedre flow i udstødningen. MEN efter "optimeringen" har min bagpotte fået den klassiske flow resonans, så hver gang jeg slipper gassen "raller" det fra bagpotten.

så ville høre om der er nogen som kender nogle bagpotter der kan holde til det høje flow, uden at den får en thansen brummen for er ikke interesseret i lyd fra udstødnings-systemet smiley

MVH Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Potte der ikke larmer??
  • #1   5. dec 2013 Standard potten??

• #2   5. dec 2013 Det en 1.2 ? Det nok begrænset hvor meget flow Den kræver.. Men us org udstødning er nok det du så søger

• #3   5. dec 2013 Lad da vær,

Hvorfor pille ved det ? Det er 1,2 motor skal den brøle eller ikke ?

• #4   5. dec 2013 Jeg har lidt det samme problem og har tænkt på om det kunne hjælpe at have flere små rør til slut, fremfor et stort, men har ikke lige haft tid til at exp. med det - og min potte bøjer også til sidst - så det er ikke lige til smiley

• #6   5. dec 2013 jacob r læs lige engang hvad det er jeg skriver? det ER standard potten der rasler, søger en der IKKE ville gøre det smiley

kjærsgaard, der er ganske jævnt med tryk i det std udstødning og der er jo tydelighvis for meget flow for potten nu, da den er begyndt at rasle.

kim a, som jeg har skrevet skal den IKKE brøle...

Ole, fedt at høre der er flere der leger med det, du må endelig smide en besked hvis du finder en løsning eller en potte der ikke rasler smiley

chris b kan du uddybe hvordan jeg finder ud af hvad der vil give bedst flow?

• #7   5. dec 2013 tvivler nu på det pga dit flow der har fået den til at rasle eller påtvinge den lyd frem. tror næppe du nået maks for hvad den org potte kan flow af hk på en 1200.
    hvad er det du vil opnpå med at have lavet den om udstødningen? hvis det ikke er lyd ?

• #8   6. dec 2013 kjærsgaard du behøver slet ikke tvivle, for jeg VED det er pga for meget flow at min potte siger sådan, det er ulden inde i potten smiley det er så den bedre kan komme af med luften, katten er en drosling på sådan en lille motor smiley

• #9   6. dec 2013 Så den jo nok bare faldet sammen frem for noget andet. Haha så det mener du den er. Den begrænser ikke en skid på sådan en. Det gør en kat faktisk sjældent på nogle som helst biler. Med mindre du har et resultat af den lille 1.2 har fået noget som helst ud af det så deltes tidsspilde.. Du snakker om flow på en motor hvor det da kan bære fuldstændig ligegyldigt og du mærker ik om den yder 3 hk mere eller mindre end før

• #10   6. dec 2013 Jeg kan godt nikke genkende til at en kat kan være en mindre begrænsning for det kunne nok mærkes på min gamle corsa ( en skam jeg aldrig fik den rullet inden og efter) men at det er flowet som er skyld i at potten larmer, passer altså ikke... desuden hvis du går så meget op i flow mikkel, så har du vel udregnet hvilken diameter hele dit udstødningssystem skal have for at det er optimalt? Større er ikke altid= bedre.

• #11   6. dec 2013 Hvis der ik er måling før og efter så er det ligegyldigt hvad man føler.lyd i sig selv kam give fart fornemmelse. Gjorde det på min gamle Ax Den blev målt før og efter afmontering aF kat. Samme dag endda. Den lsvede 1 hk mere og tabte 3 nm.

• #12   6. dec 2013 Kjærsgaard, kan som sagt ikke bevise det men den fik omkring 10 km/t mere på toppen samt jeg kunne enten stikke af fra mange biler og ellers følge dem. Her ment som polo coupe gt med 75 hk ( min var en corsa a 1.4i med 60 hk), corolla e10 sedan 1.3 med 88hk samt flere kunne ikke følge den. Hvis der også skulle herske tvivl om dette så skal i være velkomne til at spørge disse mennesker om de kunne følge med samt så ved de at den gik rimelig godt smiley

http://www.bilgalleri.dk/bruger/276677-kedde_kraz
    http://www.bilgalleri.dk/bruger/264071-steffen_p

• #13   6. dec 2013 kjærsgaard du snakker kun ud fra en bil, min kunne kun køre 165 ca på toppen før og nu kan jeg så den op på 180 så du aner ikk hvad der skal med min bil/motor og hvor meget katten drosler på min .....du snakker ud fra hvad du tror og ikke hvad du ved smiley

rene: hvad angår udregning, aner jeg ikke hvordan jeg skal gøre? har du nogle formler som jeg kan bruge? og er altså ret sikker på det er fordi der er for meget tryk i potten nu, for det var med det samme jeg startede bilen efter katten var kommet af at den sagde som den gjorde og har en kollega der har oplevet det samme smiley

• #14   6. dec 2013 Mikkel, jeg har desværre ingen formel på det desværre. Hvis det var pga for meget tryk i potten så ville det give en speciel lyd men det ville ikke rasle. At det rasler kan være mange ting i form af noget skidt som har løsnet sig ved at pille kat af som så ligger og rasler i systemet. Har selv prøvet det på en kammerats bil hvor det raslede og her var det bare skidt. smiley

• #15   6. dec 2013 det var et eksempel jeg gav. hvor der rent faktisk var et bevis, du snakker tydeligvis os ud fra hvad du ved eftersom du ingen beviser har for noget af det du har lavet har nogen effekt det gætværk intet andet. og at det rasler har intet med at gøre at den ik kan flow de 60 hk den lille motor nu laver. potten kan temmelig sikkert flow omkring 100, den er sikkert bare faldet sammen pga evt temperatur foranding fordi katten ikke "holder" på varmen mere og ja det der var gætværk

• #16   7. dec 2013 det er sku da ikke gætværk med effekten, når min bil ligepludselig kan køre 180 istedet for 160??
    Rene k hvis jeg nu ligger en video op kan du så ikke lige bedømme hvad det er? og hvad gjorde i ved din kammerats bil så? smiley

Kommentér på:
Potte der ikke larmer??

Annonce